Min første dagbok - drømmen om vår første lille hjerteknuser

Håper virkelig dere får til en fulltreffer ❤️. Skulle det ta litt flere prøveperioder før dere lykkes så vil jeg anbefale deg å investere i en Clearblue Advanced fertilitetsmonitor. Den gjorde at jeg fikk god oversikt over syklusene mine og det klaffet på andre forsøk. Nå sitter jeg med en liten gutt på snart sju uker :dummy:. Ikke at det er noen garanti, men et lite tips.

Håper likevel det klaffet denne gangen :cool:

Håper virkelig dere får til en fulltreffer ❤️. Skulle det ta litt flere prøveperioder før dere lykkes så vil jeg anbefale deg å investere i en Clearblue Advanced fertilitetsmonitor. Den gjorde at jeg fikk god oversikt over syklusene mine og det klaffet på andre forsøk. Nå sitter jeg med en liten gutt på snart sju uker :dummy:. Ikke at det er noen garanti, men et lite tips.

Håper likevel det klaffet denne gangen :cool:
Åå, det var et godt tips - tusen takk :) Jeg har faktisk vært inne og lest om den tidligere! Men synes jeg kan huske at den var litt dyr (?), så jeg ventet litt med å kjøpe. Men godt du minnet meg på den igjen, hehe! Ha en fiiiiin dag :Heartred

I dag er det IKM. Har tatt en tidlig-graviditetstest fra Babyplan, og den var dessverre helt hvit :sorry: Før mensen pleier jeg å få mensensmerter, og det har jeg ikke fått enda. Frykter likevel at det ikke gikk denne gangen heller. Føler meg bare helt håpløs.

Jeg TROR at jeg er 10DPO i dag, men det er selvfølgelig litt vanskelig å vite. Er alt håpe ute da, eller?

Klem fra en som trenger en klem selv :Heartred

Last edited:
I dag er det IKM. Har tatt en tidlig-graviditetstest fra Babyplan, og den var dessverre helt hvit :sorry: Før mensen pleier jeg å få mensensmerter, og det har jeg ikke fått enda. Frykter likevel at det ikke gikk denne gangen heller. Føler meg bare helt håpløs.

Klem fra en som trenger en klem selv :Heartred

Sender en digital klem! :Heartred Ikke lett å kjenne på den skuffelsen måned etter måned. Hold ut!

Tankene løper løpsk, så jeg må bare notere ned her :p
Jeg hadde nok mest sannsynlig EL 14.mars. Det er 10 dager siden. Dersom EL var da, er jeg 10DPO. Jeg sjekket ut en terminkalkulator på babyverden hvor jeg skrev at unnfangelse fant sted 14.mars, og da kom det opp at positiv graviditetstest vil komme 28.mars. Jeg skal derfor prøve å ikke miste håpet enda, men jeg må si at jeg har en følelse på at TR kommer snikende. Spottet biiiittelitt istad nemlig og humøret har mildt sagt vært labert.

Utenom det lurer jeg på om noen av dere har blitt utredet før? Jeg tok jo ut p-staven for 1 år og 4 måneder siden. Syklusen har vært ganske varierende, og jeg fikk positiv graviditetstest i august 2019. Er det for tidlig å kunne bli utredet da? Det sies jo at om man har klart å bli gravid èn gang, er sjansen stor for at man får det til senere også. Men jeg blir så usikker :(

Blendahvit tidlig-test 11 DPO.. Jeg forbereder meg på besøk av TR :sorry: Jeg som virkelig trodde at det gikk denne gangen. Følte selv at vi la aksjer på perfekte tidspunkt, men vi får bare prøve igjen neste pp!! :Heartred

Edit: Jeg har lest en del om festeblødning nå, og jeg innser at det kan jo fremdeles være en sjanse. Jeg må bare slutte å være så negativ og utålmodig. Jeg tar en ny test om et par dager om TR ikke melder sin ankomst. Hold deg unna please

Last edited:
I dag morges kjente jeg en velkjent smerte nederst i magen, og det var bare å løpe på toalettet for besøket jeg ikke ønsket: Tante Rød :wtf: :arghh:

Det er selvfølgelig veldig kjedelig, men hvis jeg skal se positivt på noe: Denne syklusen varte 37 dager - og det er det samme som forrige måned! Måneden før der igjen var den 34. Så det betyr at den har begynt å bli nogenlunde normal igjen. DET er jeg glad for!!! :woot: Husker hvor frustrerende det var å vente på mensen, og det på det lengste tok over 90 dager. Med en mer regelmessig syklus vil det jo være litt "lettere" å forstå når en eventuell EL kommer. Nå skal jeg bli ferdig med TR, også er jeg klar for neste pp! Velkommen skal du være, pp4 :hello

Håper det står bra til med deg som leser dette! :Heartpink:Heartpink

Jeg tror at EL kommer tidligere enn jeg trodde denne måneden. Har hatt sex på torsdag og lørdag. Skal ha det igjen i morgen (søndag). Slenger ved resultater fra eggløsningstestene :happy: Er litt redd for at det var dumt vi ikke hadde det på fredag også..

Bilde nr 1: Lørdag kl 12
Bilde nr 2: Lørdag kl 18

Vedlegg

• 107FB3D8-9CE2-4FBD-A485-A6BFCE43BB55.jpeg
    107FB3D8-9CE2-4FBD-A485-A6BFCE43BB55.jpeg
    10 KB · Visninger: 97
  • 6EC6C2B7-F16E-411E-B491-0391560E3D4E.jpeg
    6EC6C2B7-F16E-411E-B491-0391560E3D4E.jpeg
    7 KB · Visninger: 92
Jeg hadde nok mest sannsynlig EL 14.mars. Det er 10 dager siden. Dersom EL var da, er jeg 10DPO. Jeg sjekket ut en terminkalkulator på babyverden hvor jeg skrev at unnfangelse fant sted 14.mars, og da kom det opp at positiv graviditetstest vil komme 28.mars. Jeg skal derfor prøve å ikke miste håpet enda, men jeg må si at jeg har en følelse på at TR kommer snikende. Spottet biiiittelitt istad nemlig og humøret har mildt sagt vært labert.

Utenom det lurer jeg på om noen av dere har blitt utredet før? Jeg tok jo ut p-staven for 1 år og 4 måneder siden. Syklusen har vært ganske varierende, og jeg fikk positiv graviditetstest i august 2019. Er det for tidlig å kunne bli utredet da? Det sies jo at om man har klart å bli gravid èn gang, er sjansen stor for at man får det til senere også. Men jeg blir så usikker :(
Det er ikke for tidlig å bli utredet nå. Du har heller vært super tålmodig ❤️

Jeg oppsøkte privat gyn etter 7 måneders prøving pga de uregelmessige syklusene mine (jeg hadde imidlertid ikke sluttet med prevensjon). Jeg ville enten bestilt time hos fastlege og fått henvisning til gyn (billigst) eller bestilt time hos privat gyn (går mye fortere) og utredes for ufrivillig barnløshet. Da stiller legen spørsmål om deg og din mann, det tas sædprøve, ultralyd av deg og blodprøver av begge :)

Det er ikke for tidlig å bli utredet nå. Du har heller vært super tålmodig ❤️

Jeg oppsøkte privat gyn etter 7 måneders prøving pga de uregelmessige syklusene mine (jeg hadde imidlertid ikke sluttet med prevensjon). Jeg ville enten bestilt time hos fastlege og fått henvisning til gyn (billigst) eller bestilt time hos privat gyn (går mye fortere) og utredes for ufrivillig barnløshet. Da stiller legen spørsmål om deg og din mann, det tas sædprøve, ultralyd av deg og blodprøver av begge :)
Så snill du er som sier det, det var veldig godt for meg å lese ❤️ Følte du at du fikk god hjelp hos gyn? Jeg har veldig troa på denne prøveperioden, men om det ikke skulle gå denne gang skal jeg ta meg en tur til privat gyn tenker jeg! Uansett greit å få en vurdering :shy:

I dag ser jeg at EL-testen synker i styrke, og jeg har ikke mer eggløsningsslim. Har lagt aksjer 4 av 5 dager i den fertile perioden. Har skikkelig troa denne gangen :happy: Jeg er nå i det fortvilende og spennende DPO-land :smiley-ashamed004 La oss bare håpe at jeg ikke river av meg håret! Og er du ekstra snill? Kryss fingrene for meg :Heartpink

Stor klem fra en som gleder seg til å begynne testingen:greet025

Så snill du er som sier det, det var veldig godt for meg å lese ❤️ Følte du at du fikk god hjelp hos gyn? Jeg har veldig troa på denne prøveperioden, men om det ikke skulle gå denne gang skal jeg ta meg en tur til privat gyn tenker jeg! Uansett greit å få en vurdering :shy:
Bare hyggelig ❤️ Bare til presisering så mente jeg at jeg ikke nylig hadde sluttet på prevensjon :P Har altså ikke gått på det i mange år.

Fikk god hjelp i begynnelsen ja, men hadde jeg vært deg hadde jeg bare bestilt time og heller avbestilt dersom du blir gravid :) Jeg bestilte privat (kortest ventetid) og fikk time 2-3 måneder etter. Betalte 1100 her, men det avhenger av hvor du utredes :)

På grunn av dine uregelmessige sykluser, kan du få hjelp uansett om du er prøver eller ei:) Jeg var til offentlig gyn etter 7 mndrs prøving akkurat, og de sa ikke noe på det heller! Jeg fikk til og med tilbud om videre utredning selv om alt så fint ut down there:) I disse koronatider er det tydeligvis mange som avbestiller gyn time. Jeg fikk time dagen etter omtrent, og det skjer aldri hos offentlige! Ville anbefalt deg å bestille en time nå, om dere ønsker:)

Så koselig lesning!
Sitter i en ganske lik situasjon som deg, er 23 år, og sluttet på prevensjon i oktober 2018, syklusene har tuller SÅ MYE.... Og har fortsatt ikke regelmessige sykluser.. startet med en lutealfase på 5 - 9 dager... Mens nå er jeg oppe i 11-12 dager.
Kjenner på kroppen at jeg har gitt litt opp, og er ikke like aktiv i prøvingen lengere, men fortsatt like spent hver måned..:dead:
Heier skikkelig på deg! :D

hadde siste mens 12.mars, og klarte aldri å finne el denne mnd... og venter enda på tr... huff så mye kluss:shy:

9 DPO og jeg er sååå utålmodig. Røk på en testesmell i går, hvor resultatet ble som jeg trodde: heeelt hvit :hilarious:

Jeg har litt ømme nipler (har ikke hatt det før), noe kjennes annerledes ut i magen. For alt jeg vet kan det hende jeg har ønsket symptomer så mye at kroppen bare har gitt meg noe for å bli fornøyd :shy:

I august ble ikke testen positiv før dagen for ikm om jeg ikke husker feil (endte jo med SA da), så jeg skal ikke miste håpet enda :rolleyes: EDIT: positiv test 13DPO sist

Håper solen skinner like godt hos deg som det gjør hos meg i dag :Heartred

Last edited:
:shy:
Så koselig lesning!
Sitter i en ganske lik situasjon som deg, er 23 år, og sluttet på prevensjon i oktober 2018, syklusene har tuller SÅ MYE.... Og har fortsatt ikke regelmessige sykluser.. startet med en lutealfase på 5 - 9 dager... Mens nå er jeg oppe i 11-12 dager.
Kjenner på kroppen at jeg har gitt litt opp, og er ikke like aktiv i prøvingen lengere, men fortsatt like spent hver måned..:dead:
Heier skikkelig på deg! :D

hadde siste mens 12.mars, og klarte aldri å finne el denne mnd... og venter enda på tr... huff så mye kluss
Åh, det er så slitsomt når syklusen ikke spiller på lag! Jeg håper inderlig at den får stabilisert seg hos deg slik at dere kan fokusere på prøvingen. Det er jo da det er gøy også - når man føler at det ligger til rette for det:shy: Ser at jeg har brukt lang tid på å svare også, så da lurer jeg på hvordan det går med deg nå? Hvor er du i syklusen? :Heartpink

På grunn av dine uregelmessige sykluser, kan du få hjelp uansett om du er prøver eller ei:) Jeg var til offentlig gyn etter 7 mndrs prøving akkurat, og de sa ikke noe på det heller! Jeg fikk til og med tilbud om videre utredning selv om alt så fint ut down there:) I disse koronatider er det tydeligvis mange som avbestiller gyn time. Jeg fikk time dagen etter omtrent, og det skjer aldri hos offentlige! Ville anbefalt deg å bestille en time nå, om dere ønsker:)
Jeg skjønner! Kanskje jeg skal ta meg en tur likevel da. Godt å høre at det er såppass god hjelp å få uansett hvor langt man er i prøvingen :) Nå er jeg 9DPO, så jeg kan jo bestille time litt lenger frem i tid og se :Heartpink

Back
Topp