Min første dagbok - drømmen om vår første lille hjerteknuser

Selvom jeg hater TR, er det godt å ha henne på besøk også. På den måten har jeg fått erfare at syklusen min endelig er stabilisert. Nå var den kun 30 dager, og de siste månedene har den faktisk vært på 30-tallet. DET gleder meg. For meg varer mensen kun 3 dager, og det betyr at det ikke er lenge til vi kan starte prøvingen igjen. Jeg gleder meg skikkelig, er positiv og har troa på at det skal gå denne gangen.

Vi har tenkt til å ha sex annenhver dag fra og med 1. mai (CD8). Da er det 10 dager til eggløsning ifølge Flo-appen. Jeg skal selvfølgelig ta EL-tester for å holde oversikt, men det er planen denne gangen. Forrige pp hadde vi sex 4 av de 5 mest fertile dagene, og da var det 3 dager på rad blant annet.. Tenkte derfor å bytte taktikk denne måneden :love017

Jeg har også bestilt time hos gynekolog, og skal dit 15. mai. Hvem vet, kanskje jeg allerede har blitt gravid innen den tid?

Du kan gjerne krysse fingrene for meg! Stor nattaklem

Vi hadde sex annenhver dag denne gangen når jrg ble gravid ;)
Håper det klaffer for dere snart:happy:

Heeei! Velkommen hit, har du tenkt til å lage dagbok også? Isåfall vil jeg gjerne følge med på den. Sender deg en stor klem tilbake, og tusen takk for meldingen :Heartpink

Takk for det ♥️ Ja, det har jeg, «vi skal lage baby!» heter den, hehe. Litt usikker på om det går an å linke den hit

Så bra at syklusene dine endelig har stabilisert seg litt! Husker dine sykluser var helt på bærtur før. Og lykke til på time hos gyn, selv om jeg håper du slipper ❤️

Så bra at syklusene dine endelig har stabilisert seg litt! Husker dine sykluser var helt på bærtur før. Og lykke til på time hos gyn, selv om jeg håper du slipper ❤️
Åh ja, de var virkelig på lang bærtur også. På det lengste over 90 dager liksom!!! Er det mulig :nailbiting: Tusen takk, du er så god. Jeg håper også at jeg slipper. Hvem vet, kan jo hende :Heartpink

Åh ja, de var virkelig på lang bærtur også. På det lengste over 90 dager liksom!!! Er det mulig :nailbiting: Tusen takk, du er så god. Jeg håper også at jeg slipper. Hvem vet, kan jo hende :Heartpink
90 er lenge!!! Ustabil syklus generelt er forferdelig slitsomt :wtf:
Krysser fingrene uansett ❤️

I dag fikk jeg blinkende smiley på CB eggløsningstest! Jeg er usikker på om vi klarer det denne måneden, men håper inderlig det. Har ikke hatt sex like mange ganger som vi forespeilet oss, men skal ikke gi oss enda. Skal til gynekolog om noen dager også, er veldig spent på det :nailbiting: Legger ved bilde av kalenderen nå, så ser dere hvor jeg er i «løypa». Tror dere det er mulighet selvom det har vært litt lite med sex?.... Vil jo at det skal være en koselig greie, så når man er sliten og det ikke passer seg har vi ikke gjort det :(

Dagene hvor vi har hatt det er markert med et hjertesymbol :Heartpink

Vedlegg

• 8EE7F28D-383A-418B-92C9-2DD1BBE01DE4.jpeg
    8EE7F28D-383A-418B-92C9-2DD1BBE01DE4.jpeg
    20,4 KB · Visninger: 94
I dag fikk jeg blinkende smiley på CB eggløsningstest! Jeg er usikker på om vi klarer det denne måneden, men håper inderlig det. Har ikke hatt sex like mange ganger som vi forespeilet oss, men skal ikke gi oss enda. Skal til gynekolog om noen dager også, er veldig spent på det :nailbiting: Legger ved bilde av kalenderen nå, så ser dere hvor jeg er i «løypa». Tror dere det er mulighet selvom det har vært litt lite med sex?.... Vil jo at det skal være en koselig greie, så når man er sliten og det ikke passer seg har vi ikke gjort det :(

Dagene hvor vi har hatt det er markert med et hjertesymbol :Heartpink

Jeg ville prøvd å fått til å legge inn noen aksjer i dagene som kommer nå ❤️ Mulig kanskje sperm fra siste samleie du har ført opp vil overleve til EL, men de to andre er nok for langt i forveien til at spermiene skal klare seg. Hvis dere orker og lysten er der så er det nok positivt hvis dere får lagt noen flere aksjer nå mens smilyen blinker og helt til den blir fast ❤️ Lykke til!!

Jeg ville prøvd å fått til å legge inn noen aksjer i dagene som kommer nå ❤️ Mulig kanskje sperm fra siste samleie du har ført opp vil overleve til EL, men de to andre er nok for langt i forveien til at spermiene skal klare seg. Hvis dere orker og lysten er der så er det nok positivt hvis dere får lagt noen flere aksjer nå mens smilyen blinker og helt til den blir fast ❤️ Lykke til!!
Det blir veldig spennende å se fremover nå. Veldig glad for at vi er i samme ikm-gruppe, for du virker så herlig. Vi la aksjer i går kveld og skal også gjøre det nå før vi legger oss. På ettermiddagen i dag var nemlig testen ganske sterk + den digitale med smiley sto stille. Så det betyr nok at det skjer noe nå! Siste innspurt:love017

Test på ettermiddagen fra babyplan. Fikk også stille smiley på CB digital eggløsningstest. Siste innspurt nå :shy: Forrige måned følte vi at vi la aksjer på «perfekte» tidspunkt, men likevel gikk det ikke. Er derfor veldig spent på om det går denne måneden. Jeg roer meg ned med tanken på at jeg skal til gyn denne uken.

Kan du krysse fingrene for oss?

Vedlegg

• 5556AFBD-0EEE-467C-AC37-287BBE906A25.jpeg
    5556AFBD-0EEE-467C-AC37-287BBE906A25.jpeg
    8,3 KB · Visninger: 84
Test på ettermiddagen fra babyplan. Fikk også stille smiley på CB digital eggløsningstest. Siste innspurt nå :shy: Forrige måned følte vi at vi la aksjer på «perfekte» tidspunkt, men likevel gikk det ikke. Er derfor veldig spent på om det går denne måneden. Jeg roer meg ned med tanken på at jeg skal til gyn denne uken.

Det blir veldig spennende å se fremover nå. Veldig glad for at vi er i samme ikm-gruppe, for du virker så herlig. Vi la aksjer i går kveld og skal også gjøre det nå før vi legger oss. På ettermiddagen i dag var nemlig testen ganske sterk + den digitale med smiley sto stille. Så det betyr nok at det skjer noe nå! Siste innspurt:love017

Så koselig! ❤️ Jeg krysser alt jeg har! Håper på februarbaby på oss begge! ❤️❤️

Så spennende! Nå er det bare å legge inn siste del av aksjer. Vi la inn aksjer 3 dager før, under el og etter el, så jeg er også i dette nervepirrende stadiet :nailbiting: jeg krysser fingrene for at det er deres tur denne gangen, lykke til :Heartred

Hei og for en fin dagbok :) Krysser selvfølgelig fingrene for baby i Februar til deg :) :) Ja og lykke til hos gyn, håper timen går fint og at alt ser fint ut :) :)

Krysser fingrene for dere ❤️

Hei, og god fredag!
I dag har jeg vært hos gynekologen. Heldigvis så alt normalt ut. Hun så også at det var løsnet et egg fra høyre eggstokk (hurra). Ettersom jeg har gått ned en del i vekt siden januar (20kg) sa hun at det kan være derfor det har vært vanskelig til nå. Pga overvekten og p-stav uttak. Men ingen mistanke om PCO/PCOS. Skal prøve frem til høsten og kontakte henne da dersom det ikke har gått innen det. Hun var veldig positiv til at det ikke var noe å stresse med enda, da jeg har hatt fine sykluser de siste 3-4 månedene. Jeg er sååååå lettet nå :shy:

Jeg troooor at jeg er 2-3 DPO i dag, så det blir en spennende tid fremover. Nå som jeg helt sikkert vet at jeg har hatt EL, klør det enda mer i fingrene enn det vanligvis gjør (da er det ekstremt:nailbiting::woot:)

Slenger ved et bilde fra FLO, så ser dere når vi la aksjer denne måneden. God klem :Heartpink

Vedlegg

• 0B44029E-CCB0-4217-830E-DA394C8672BC.jpeg
    0B44029E-CCB0-4217-830E-DA394C8672BC.jpeg
    21,2 KB · Visninger: 77
Hei, og god fredag!
I dag har jeg vært hos gynekologen. Heldigvis så alt normalt ut. Hun så også at det var løsnet et egg fra høyre eggstokk (hurra). Ettersom jeg har gått ned en del i vekt siden januar (20kg) sa hun at det kan være derfor det har vært vanskelig til nå. Pga overvekten og p-stav uttak. Men ingen mistanke om PCO/PCOS. Skal prøve frem til høsten og kontakte henne da dersom det ikke har gått innen det. Hun var veldig positiv til at det ikke var noe å stresse med enda, da jeg har hatt fine sykluser de siste 3-4 månedene. Jeg er sååååå lettet nå :shy:

Jeg troooor at jeg er 2-3 DPO i dag, så det blir en spennende tid fremover. Nå som jeg helt sikkert vet at jeg har hatt EL, klør det enda mer i fingrene enn det vanligvis gjør (da er det ekstremt:nailbiting::woot:)

Slenger ved et bilde fra FLO, så ser dere når vi la aksjer denne måneden. God klem :Heartpink
Spennende oppdatering :) :) og gøy å være i DPO land :)
20 kg er en god del :) Du må ha jobbet knallhardt, hva er oppskriften du har fulgt for dette vekttapet? :)

Back
Topp