Min dagbok

Er ikke så mye man kan gjøre.. Har ikke noen gode forslag, annet enn at tiden går nå fremover og etterhvert er du i gang igjen :)
Du har jo rett, dagene går og så er vi plutselig i gang igjen. :)
 
Føler veldig med deg! Er såå lei venting. Hadde besøk av ei venninne nå. Hun hadde med seg baby og den babyen ble unnfanget da vi hadde prøvd på søsken i nesten ett år, og nå er hun snart 2 mnd[emoji15] Er lei venting, men er dessverre ikke en dritt å gjøre med det.
En real påminnelse om all tiden og energien vi bruker på dette kan jeg tenke meg. Må tiden gå fort for oss nå. Gjør dere noe spesielt nå i ventetiden ? Vi klarer ikke komme på noen "sprell".
 
Ventetiden suger. Føles som at man bygger opp til et slags klimaks for hver dag, og først DA begynner selve spillet...
det er dritt, men forhåpentligvis er alt «glemt» snart [emoji813]️
Ja det er sant, all den forventningen man bygger opp nå mot neste forsøk. Håper virkelig det går bra denne gangen.
 
En real påminnelse om all tiden og energien vi bruker på dette kan jeg tenke meg. Må tiden gå fort for oss nå. Gjør dere noe spesielt nå i ventetiden ? Vi klarer ikke komme på noen "sprell".
Nei, vanligvis lever vi som vi pleier. Men nå skal vi, bare meg og mannen en uke til syden før neste forsøk! Det skal bli veeldig deilig[emoji16][emoji295]️ Vi som par har ikke hatt det lett mellom forsøkene. Det har vært utrolig vanskelig. Men utrolig nok etter den senaborten har ting blitt bedre. Jeg har jobbet mye med meg selv for å ha det bra selv om vi står i denne prosessen! Så jeg har der bedre enn på veldig lenge. Hadde ikke trodd det for to mnd siden da vi mistet. Da vi tok en avgjørelse på å forsette dette sirkuset måtte vi gjøre noen endringer for å kunne komme oss gjennom det som par.
 
Fikk Prednisolon på sykehus i dag for revmatismen. Skal ta 15 mg i 5 dager så 10 mg i 5 dager og så 5 mg i 5 dager. Dette blir 30 tabletter og det står 50 stk på pakken. Jeg tar dette fra i dag fordi jeg har så mye plager av sykdommen men jeg har også lyst å ta dette ved neste forsøk. Så jeg ringte legekontoret for å få time hos min lege for å forhøre meg om at jeg kan få ny resept når denne kuren er over. Men fikk desverre ikke time før i neste uke. Jeg velger uansett å ta denne kuren slik jeg fikk den foreskrevet i dag og bare satse på at jeg kan få mer hos min fastlege :nailbiting:
 
Nei, vanligvis lever vi som vi pleier. Men nå skal vi, bare meg og mannen en uke til syden før neste forsøk! Det skal bli veeldig deilig[emoji16][emoji295]️ Vi som par har ikke hatt det lett mellom forsøkene. Det har vært utrolig vanskelig. Men utrolig nok etter den senaborten har ting blitt bedre. Jeg har jobbet mye med meg selv for å ha det bra selv om vi står i denne prosessen! Så jeg har der bedre enn på veldig lenge. Hadde ikke trodd det for to mnd siden da vi mistet. Da vi tok en avgjørelse på å forsette dette sirkuset måtte vi gjøre noen endringer for å kunne komme oss gjennom det som par.
Å så dere skal alene! Det er dere vel unt, virkelig! Så deilig da og godt å ha noe å se frem til. Vi skulle også ha funnet på noe slikt kjenner jeg. Men vi er for dårlig å planlegge og mannen kommer ikke fra jobben nå for tiden så vi blir nok ikke å reise noen steder før neste forsøk selv om jeg kunne ønske det. Er ikke til å stikke under en stol at dette tærer på både forhold og livet generelt men jeg føler meg samtidig sterk og vi er sterkere som par. Å jobbe med seg selv i dette før å beholde humør og fungere daglig er viktig, men tungt.

PS. Jeg skal ta Menopur 1200ui. 225 er dosestørrelsen.
 
Last edited:
Da har jeg fått protokoll og Menopur 1200ui er hormonet og dosen er 225. Dette skal jeg begynne med 9 mai og første kontroll er 18 mai. Da er det bare å håpe at tr kommer når den skal før 9 mai så blir det første milepæl i dette styret.

Synes det er lenge å vente nå og lurer på hvilke hyggelige ting jeg kan finne på mens jeg venter. Dra til Oslo og besøke slekta der ei helg? Planlegge en tur hjemmefra - til nærmeste by f eks? Bare komme seg bort å gjøre noe annerledes frister veldig.

Å se på protokollen og tenke på hva som venter meg er ganske overveldende nå. Gruer meg til hormonene og bivirkninger. Tviler på at jeg takler jobb under stimulering og gruer meg til å bli sykmeldt.
 
Da har jeg fått protokoll og Menopur 1200ui er hormonet og dosen er 225. Dette skal jeg begynne med 9 mai og første kontroll er 18 mai. Da er det bare å håpe at tr kommer når den skal før 9 mai så blir det første milepæl i dette styret.

Synes det er lenge å vente nå og lurer på hvilke hyggelige ting jeg kan finne på mens jeg venter. Dra til Oslo og besøke slekta der ei helg? Planlegge en tur hjemmefra - til nærmeste by f eks? Bare komme seg bort å gjøre noe annerledes frister veldig.

Å se på protokollen og tenke på hva som venter meg er ganske overveldende nå. Gruer meg til hormonene og bivirkninger. Tviler på at jeg takler jobb under stimulering og gruer meg til å bli sykmeldt.
Det er lurt å finne på noe. Jeg holder meg veldig opptatt med positive ting imellom forsøkene :)
 
Bivirkninger av Prednisolon: økt vannlating, murringer i magen, mer sulten, litt sløvet og kroppen er ikke helt seg selv på en måte som er vanskelig å forklare.
 
I morgen er det ei uke igjen til spraystart! Tiden går såå sakte! Føler meg helt desperat etter å finne på noe som kan få hjernen til å koble av, jeg tenker på dette hele tiden, det er så altoppslukende!
 
I morgen er det ei uke igjen til spraystart! Tiden går såå sakte! Føler meg helt desperat etter å finne på noe som kan få hjernen til å koble av, jeg tenker på dette hele tiden, det er så altoppslukende!
Kjenner til det! Krysser fingrene for deg :Heartred
 
Huff dette livet. Ved nyttår var jeg full av optimisme om det nye året som bare måtte bli bedre enn de to forrige som har vært så fulle av nedturer. Jeg synes livet er tyngre enn noen gang og vi er snart halvveis i 2018. Skulle så veldig gjerne fått en opptur snart! Gruer meg så veldig til å begynne på hormoner igjen. Det er så urettferdig at jeg må gjennom dette - igjen.
 
Vil bare sende deg en klem[emoji173]️ Nå er det ikke lenge til oppstart hvertfall[emoji16]
 
God klem til deg[emoji173]️
 
Vil bare sende deg en klem[emoji173]️ Nå er det ikke lenge til oppstart hvertfall[emoji16]
Takk! Ja det er bra det nærmer seg. Vil bare bli ferdig. Føler liksom at jeg lever i et vakuum til slutten av mai. Tenker mye på om det er riktig av meg å være i full jobb nå.
 
Huff dette livet. Ved nyttår var jeg full av optimisme om det nye året som bare måtte bli bedre enn de to forrige som har vært så fulle av nedturer. Jeg synes livet er tyngre enn noen gang og vi er snart halvveis i 2018. Skulle så veldig gjerne fått en opptur snart! Gruer meg så veldig til å begynne på hormoner igjen. Det er så urettferdig at jeg må gjennom dette - igjen.

God klem! Håper du får en opptur veldig snart <3
 
Stor klem til deg ❤️
 
Back
Topp