Min dagbok

Klem:Heartred
 
Må prøve å ta et problem av gangen her. Jeg bruker all min energi på jobb. Når jeg kommer hjem er jeg helt tom, jeg har ikke mer igjen. Jeg har blitt anbefalt å bli sykmeldt delvis fra nå og gjennom hele forsøket. For å ha litt overskudd i kroppen for å rett og slett legge til rette for kroppen å bli gravid. En på-felgen-kropp er vel ikke like rustet for innsett som en kropp med litt overskudd. Kanskje? Hvertfall var det tankegangen til personen som anbefalte meg å bli sykmeldt. Så i løpet av neste uke skal jeg kjenne på hvordan det går etter spray-start og deretter vurdere i samråd med lege hvor mye jeg skal jobbe fremover. Selv om jeg helst vil jobbe som normalt og helst ha litt igjen etter arbeidsdagen.
 
Oppstart spray
Da var endelig dagen kommet for første del av lang protokoll på 2 IVF. Kjenner ingen bivirkninger så langt. Er stadig på jobb og ser vel an hver dag nå om jeg skal dra til legen for å få sykmelding.
 
Oppstart spray
Da var endelig dagen kommet for første del av lang protokoll på 2 IVF. Kjenner ingen bivirkninger så langt. Er stadig på jobb og ser vel an hver dag nå om jeg skal dra til legen for å få sykmelding.

Endelig i gang[emoji173]️
 
Godt å være i gang tenker jeg [emoji173]️ Jeg hadde ikke stusset på sykemelding dersom du er i tvil. Jeg skal vurdere det samme selv ved oppstart med stimulering i mai.
 
Oppstart spray
Da var endelig dagen kommet for første del av lang protokoll på 2 IVF. Kjenner ingen bivirkninger så langt. Er stadig på jobb og ser vel an hver dag nå om jeg skal dra til legen for å få sykmelding.

Endelig i gang[emoji173]️
 
Foreløpig ingen bivirkninger av Synarela. Er veldig trøtt for tiden, men det er nok fordi jeg sliter med å få sove om kveldene. Tankene kverner og kverner hele tiden. Jeg sliter meg selv helt ut på all kverningen. Hvor lenge skal vi måtte holde på med dette? Jeg har også statusoppsummering over livet stadig. Jeg har levd i denne bobla i 2,5 år. 2,5 år har jeg brukt på å tappe meg selv mer og mer for energi og livsglede. Nå føles det tommere enn noen gang. Jeg holder så vidt ut arbeidsdagen og ligger på sofaen resten. På finværsdager gjør jeg litt ute. Ellers er jeg tom for krefter. Og hva er vitsen med det da? Det hjelper jo ikke det grann å holde på slik som dette og jeg burde egentlig nyte at barnet vårt er blitt så stor og klarer så mye selv! Føles nesten som jeg har gått på den berømte "smellen".!
 
Foreløpig ingen bivirkninger av Synarela. Er veldig trøtt for tiden, men det er nok fordi jeg sliter med å få sove om kveldene. Tankene kverner og kverner hele tiden. Jeg sliter meg selv helt ut på all kverningen. Hvor lenge skal vi måtte holde på med dette? Jeg har også statusoppsummering over livet stadig. Jeg har levd i denne bobla i 2,5 år. 2,5 år har jeg brukt på å tappe meg selv mer og mer for energi og livsglede. Nå føles det tommere enn noen gang. Jeg holder så vidt ut arbeidsdagen og ligger på sofaen resten. På finværsdager gjør jeg litt ute. Ellers er jeg tom for krefter. Og hva er vitsen med det da? Det hjelper jo ikke det grann å holde på slik som dette og jeg burde egentlig nyte at barnet vårt er blitt så stor og klarer så mye selv! Føles nesten som jeg har gått på den berømte "smellen".!
Trist å lese at du har det vanskelig... :Heartpink
Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Hadde i fjor høst en veldig vanskelig periode selv og det hjalp meg veldig å gå til psykolog for å lære meg noen nye strategier for å takle alle tankene. Har du vurdert å be legen din om en henvisning/gå privat og få time med en gang? :)
 
Foreløpig ingen bivirkninger av Synarela. Er veldig trøtt for tiden, men det er nok fordi jeg sliter med å få sove om kveldene. Tankene kverner og kverner hele tiden. Jeg sliter meg selv helt ut på all kverningen. Hvor lenge skal vi måtte holde på med dette? Jeg har også statusoppsummering over livet stadig. Jeg har levd i denne bobla i 2,5 år. 2,5 år har jeg brukt på å tappe meg selv mer og mer for energi og livsglede. Nå føles det tommere enn noen gang. Jeg holder så vidt ut arbeidsdagen og ligger på sofaen resten. På finværsdager gjør jeg litt ute. Ellers er jeg tom for krefter. Og hva er vitsen med det da? Det hjelper jo ikke det grann å holde på slik som dette og jeg burde egentlig nyte at barnet vårt er blitt så stor og klarer så mye selv! Føles nesten som jeg har gått på den berømte "smellen".!

Jeg anbefaler deg å besøke legen din, jeg, og fortelle akkurat dette. For helsa kommer først, men det betyr at DU må sette den først. Det skjer ikke automatisk, og selv om det kanskje føles som et nederlag, så kan en sykemelding faktisk være et blankt ark med muligheter for det i denne sammenhengen.
 
Trist å lese at du har det vanskelig... :Heartpink
Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Hadde i fjor høst en veldig vanskelig periode selv og det hjalp meg veldig å gå til psykolog for å lære meg noen nye strategier for å takle alle tankene. Har du vurdert å be legen din om en henvisning/gå privat og få time med en gang? :)
Jeg var hos psykolog flere ganger i høst jeg også. Med den samme problemstillingen som nå egentlig. Bortsett fra at jeg ikke hadde begynt med IVF enda da og hadde mange tanker om at jeg er mislykket som ikke får til flere barn. Det hjalp også veldig og jeg vil be om henvisning igjen snarest. Må bare innse nå at jeg må til lege og bli sykmeldt fordi det går utover familien min at jeg ikke orker noe på ettermiddagen. Takk for svaret ditt :Heartred
 
Jeg anbefaler deg å besøke legen din, jeg, og fortelle akkurat dette. For helsa kommer først, men det betyr at DU må sette den først. Det skjer ikke automatisk, og selv om det kanskje føles som et nederlag, så kan en sykemelding faktisk være et blankt ark med muligheter for det i denne sammenhengen.
Du har helt rett. Er bare sånn at jeg drøyer og drøyer fordi den legetimen innebærer sykmelding og det sitter langt inne. Men nå har jeg ventet lenge nok og drøyd nok og vil bestille meg legetime i morgen den dag. Og samtidig be om henvisning til psykolog. Takk for svaret ditt:Heartred
 
Du har helt rett. Er bare sånn at jeg drøyer og drøyer fordi den legetimen innebærer sykmelding og det sitter langt inne. Men nå har jeg ventet lenge nok og drøyd nok og vil bestille meg legetime i morgen den dag. Og samtidig be om henvisning til psykolog. Takk for svaret ditt:Heartred

[emoji813]️ så bra. Lykke til i morgen, da.
 
[emoji173]️[emoji173]️ Håper det snur seg og at du begynner å føle deg bedre snart!
 
Takk! Ble legetime i dag. Er spent! Måtte gråte litt på kontoret etter jeg hadde fått timen. Er visst litt ute av meg..

Hvordan gikk det i dag? Huff... vondt av deg. Håper du fikk god hjelp! [emoji813]️
 
Hvordan gikk det i dag? Huff... vondt av deg. Håper du fikk god hjelp! [emoji813]️
Hei! Ble 100 % sykmeldt i ei uke. Føles greit selv om jeg har dårlig samvittighet for jobben. Nå tar jeg det med ro hjemme og prøver å gjøre hyggelige ting for meg selv, føler meg en smule bedre allerede. Takk som spør:)
 
Back
Topp