Middagstråd

Igår snakket barna om hvor godt tomatsuppe er:D helt ute av det blå. Har ikke lagd på leeengee. Så blir nok det til lunsj idag. Til middag aner jeg ikke! Tror jeg må scrolle litt i tråden for få en idé

Har den vi å, sparer penger!

Jeg lagde fiskekaker med potet, lagde potetmos da 3åringen ville ha det, med eggesmør og erter :)

Vi fikk pakken levert så sent på mandag at vi da allerede hadde hatt fisk, så måtte bytte litt på rekkefølgen :p tror dt blir enten torsken eller fiskekaker i dag. Var fiskekakeretten god?

Kyllingfilet med quinoa og spinat!

Vi hadde svin indrefilet og ovnsbakte rotgrønnsaker i går. Litt luksus på en onsdag..

Vi har prøvd Adams matkasse, så i dag ble det svinebiff med rosmarino (pasta formet som ris) med tomat og koriandersalat :-) Kjempegodt!

Etter å ha sett igjennom kontoutskriftene for de siste månedene og oppdaget at vi bruker ca 8000 kr på mat, er det masse å spare på matkasse.
Vi bruker også enormt mye på mat. Har lyst til å prøve utover høsten jeg også, når ting etter sommeren roer seg litt :)

Skal ha pasta i dag, nokon med god oppskrift?

Skal ha pasta i dag, nokon med god oppskrift?
Jeg synes det er veldig godt med en lett jukse carbonara. Jeg koker tagiatelle, steker kyllingkjøttdeig og har oppi masse cherrytomater som er delt i to. Ha på salt og pepper.

Mix sammen 1 eggeplomme og ca 1 dl fløte og bland oppi den varme nykokte pastaen.

Kjempegodt, og tar bare 15 min :)

Ostepanetter i dag :)

Vart kyllingform i går da dei hadde tilbud på grilla kylling i går :) Det er såååå enkelt og sååååå godt! :D
I dag er det kylling i pita :)

Spagetti bolognese! På bestilling fra 3-åringen!

Bestilte to pizzaer idag! Den ene oppdager jeg var feil pizza etter å ha kommet hjem:sour:

Vi spiste meksikansk gryte i går. SOM MANNEN SVEI!! Skjønner ikke at det er mulig :o han løp i butikken og kjøpte ny, så reddet seg inn der altså :D

Fikk en stor kasse med poteter av vår hagemann, som jeg skrellet og lagde potetmos av. Hadde løk, melk, gressløk, litt smør, revet ost og salt&pepper. Også serverte jeg det med stekte kyllingfileer og kyllingsaus fra Toro;)

Vi fikk pakken levert så sent på mandag at vi da allerede hadde hatt fisk, så måtte bytte litt på rekkefølgen :p tror dt blir enten torsken eller fiskekaker i dag. Var fiskekakeretten god?
Jeg er glad i fiskekaker, og disse hadde mye smak. I tillegg elsker 3åringen det "eggesmøret" i oppskriften så jeg måtte doble porsjonen med egg fra kjøleskapet :D

Hva syntes dere om den tacogryten? Vi her i huset elsker mat, og er altetende, men den der var heslig synes vi :p
Ikke prøvd, men leste oppskriften og vurderer vår egen vri på den. Sjokoladen får heller spises alene :p

Back
Topp