Mens vi venter ...

Jeg skjønner virkelig ikke hva greia er.. Er så syyykt kvalm for tiden, og det gir seg ikke uansett hva jeg spiser eller drikker.. Slik var det forrige pp også, i tillegg til syklusen før vi begynte å prøve.. En uke etter EL (som jeg etter mye tankegang fant ut at hadde vært dagen før jeg begynte å teste etter EL) er vel for tidlig å merke symptomer på graviditet? Og det forklarer jo ikke hvorfor forrige PP var slik også?
Jeg merket faktisk symptomer ganske tydelig én uke etter EL og trodde jeg var litt tullerusk egentlig, fordi det var så tidlig. Fikk ekstremt god luktesans en dag, og fikk brekninger av teen jeg drikker hver dag. Ble akutt kvalm flere dager på rad når jeg tok toget til jobb, måtte sette meg ned i midtgangen og puste for jeg kaldsvettet sånn. 9 dpo fikk jeg veldig kraftige menssmerter og trodde mensen var på vei. Men den gang ei - jeg var gravid! Nå venter jeg bare på at nurket skal melde sin ankomst når som helst. Ønsker deg all lykke til, håper spira sitter fort!
 
Da jeg var gravid i desember merket jeg stikninger nederst i magen allerede 3 dpo, så det er absolutt ikke for tidlig å merke det :) Krysser fingrene for at det er en liten spire i magen din som forårsaker det denne gangen!
Hmm.. Plages med kvalme, hetebølger, luft i magen og ja.. Generelt plagsom kropp:p Håper på spire jeg også, hadde vært passe greit rett før vi har prøvd i et halvt år;) Tusen takk:)
 
Jeg merket faktisk symptomer ganske tydelig én uke etter EL og trodde jeg var litt tullerusk egentlig, fordi det var så tidlig. Fikk ekstremt god luktesans en dag, og fikk brekninger av teen jeg drikker hver dag. Ble akutt kvalm flere dager på rad når jeg tok toget til jobb, måtte sette meg ned i midtgangen og puste for jeg kaldsvettet sånn. 9 dpo fikk jeg veldig kraftige menssmerter og trodde mensen var på vei. Men den gang ei - jeg var gravid! Nå venter jeg bare på at nurket skal melde sin ankomst når som helst. Ønsker deg all lykke til, håper spira sitter fort!
Oi! Jeg har runder på ettermiddagen og kvelden hvor jeg er så varm at det føles ut som om jeg skal brenne opp fra innsiden.. Og da har vi ikke noe ekstra varme på og jeg har ikke mer klær på enn vanlig.. For to dager siden måtte jeg bare flykte fra kjøkkenet mens mannen fikk lage ferdig middagen for jeg var så varm.. Jeg er vel 8 dpo nå tror jeg (EL forrige torsdag).. Men må prøve å holde ut lengst mulig før testetøsa får slippe til:) Takk for lykkeønskninger, og lykke til med fødsel:)
 
Oi! Jeg har runder på ettermiddagen og kvelden hvor jeg er så varm at det føles ut som om jeg skal brenne opp fra innsiden.. Og da har vi ikke noe ekstra varme på og jeg har ikke mer klær på enn vanlig.. For to dager siden måtte jeg bare flykte fra kjøkkenet mens mannen fikk lage ferdig middagen for jeg var så varm.. Jeg er vel 8 dpo nå tror jeg (EL forrige torsdag).. Men må prøve å holde ut lengst mulig før testetøsa får slippe til:) Takk for lykkeønskninger, og lykke til med fødsel:)
Spennende, følger med fra sidelinjen :) Og takk for lykkeønskninger!
 
Spennende, følger med fra sidelinjen :) Og takk for lykkeønskninger!
Takk:) Er generelt negativt innstilt til hver syklus så jeg slipper å bli kjeeeempeskuffa når jeg får negativ test:) Så får jeg heller bli superglad hvis jeg får positiv test:)
 
Ca 11dpo og begynner å bli meeeeeeeget klar for å hente frem testetøsa igjen... Men er så redd for å få negativ test, så jeg våger nesten ikke teste:eek:
 
Vært våken i noen timer, kjærest og stesønn er på vei til Sverige på harryhandel, mens jeg ligger fortsatt i sengen.. Har vondt i hele kroppen, men er så redd for å gå på do for så å oppdage at tr har kommet.. Er så sliten og lei av testing og prøving nå, og kjenner på at motivasjonen har forduftet og jeg går rundt og føler meg sur og grinete hele tiden.. Igår faket jeg at jeg sovna på sofaen bare for å slippe å snakke med kjærest og stesønnen.. Og gjorde det samme når vi la oss..

Fy, for en påkjenning dette har vært psykisk.. Går liksom bare å venter på at pp6 skal starte nå.. Selv om jeg håper den ikke gjør det.. Men, så heldig kan vi vel ikke være?:/


Edit:
Da var det som jeg trodde.. Tante rød er her, og pp6 er herved i gang :'(
 
Last edited:
Lykke til videre! Er i pp 8, er like gammel som deg (regner med du er 91-modell) og er veldig utålmodig!
 
Lykke til videre! Er i pp 8, er like gammel som deg (regner med du er 91-modell) og er veldig utålmodig!
Takk:) Ja, er 91-modell:) Har jo ønsket barn så lenge jeg kan huske, så kjennes såååå uutholdelig ut nå når vi prøver og det ikke klaffer:) Håper på full klaff til deg også snart, så vi begge rekker å få 2016-småttiser<3
 
Tviler på at det blir noe denne pp'en også.. Regnet meg frem til EL på fredag i tillegg til at Ovia appen sier at poengscoren er høyest denne dagen.. Men hvis EL blir på fredag så hjelper det fint lite.. Sambo er nemlig på reisejobb denne uken, og kommer senest hjem søndag.. Hvis vi er heldig kommer han hjem på fredag, men det er heller tvilsomt... Er så oppgitt!:(Når skal det bli vår tur?:(
 
Syns denne prøveperioden har vært ekstremt tung og vanskelig. Vært mye trist, sur, tankefull og innesluttet.. Sexlysten har vært ekstremt dårlig, på grensen til ikke-eksisterende, noe som er uvanlig til meg å være.. Har aldri hatt plager med dårlig sexlyst før, og føler meg ekstremt frustrert over at jeg ikke er lysten.. Har hatt en del dårlig selvtillitt i det siste også, da jeg har lagt på meg igjen etter å ha gått ned nesten 30kg mellom 2012 og 2014 før jeg ble sammen med kjæresten ifjor.. Dette ble veldig nedtur for meg, og føler meg tykk, feit og ekkel hele tiden. Er lang osv også, men var bare noen få kg unna idealvekten min, og da ble dette veldig tungt å kjenne på. I tillegg føler jeg vel litt på å bli tatt litt for gitt her hjemme?:( Føler det blir forventet at jeg skal vaske hus, lufte hund, lage mat, vaske klær, sende avgårde stesønnen på skolen med matpakke etc på morgenene. I tillegg er det jeg som tar 90% av kampene med han (har adhd og tourette bl.a), følger opp lekser, spilletid, medisiner morgen og kveld, dusjing, rydding som han burde gjøre automatisk etter seg, leggetider osv osv.. Ja, akkurat nå er jeg hjemme uansett og studerer, men når han er hos oss får jeg ikke gjort noe.. Og dersom kjærest ikke er på reisejobb så får jeg heller ikke gjort noe fordi jeg "må" gjøre alt annet og da har jeg ikke overskudd eller konsentrasjon igjen til skolearbeidet mitt midt oppi alt annet. Når gutten og kjærest er hjemme så får jeg liksom ikke mulighet til studier pga alle forventningene de har til alt jeg skal gjøre. Har prøvd å boikotte husarbeid også, endte opp med bomba hjem i en evighet før det endte opp med at jeg gjorde alt selv fordi vi skulle ha middagsgjester..

Er jeg urimelig som sitter med alle disse negative tankene og følelsene? Er alt dette noe jeg bare må finne meg i?

Er nå på slutten av pp6.. Er 12dpo idag, testet som forventet negativt på hcg-strimmel for et par timer siden.. Forventet mens innen søndag.. Gleder meg til vinteren er over og kanskje denne negativiteten forsvinner med snøen..! For er lei av å ha det som dette..
 
Driver å tester med clearblue digital eggløsningstest nå.. Har to tester igjen ( av 10) for denne pp'en.. Forventet EL idag, men ingenting.. Selv om jeg fant slim da jeg tørket meg.. Mens kommer hver måned.. Men ble plutselig bekymret for om jeg ikke får EL? Men burde TR være regelmessig hvis EL ikke slår ut på test?
 
Fikk positiv el-test kl 9 idag, og vi hadde sex rundt midnatt (ca 15timer senere). Men kan vi ha truffet EL nå? Elr var vi for sene/kjappe?
 
10 dpo
Kvalm, trøtt og sliten (sovet to dupper idag mellom 11 (1,5t) og 20.00(30min)), vondt i brystene, hetetokter hele dagen.. Ikke matlyst..
Ifølge Ovia fertility appen er det to dager til jeg kan begynne å teste.. Prøver å holde meg lengst mulig.. Kanskje mandag dersom tr ikke kommer..
 
Tatt to g-tester idag, 12dpo.. Prøver på nytt imorgen..ImageUploadedByBV Forum1460927987.963324.jpgImageUploadedByBV Forum1460928013.140052.jpg
Samme test på begge bildene, men på bildet med bare vegg bak testen så har den tørket fra 10 til 23ish..

Har ømme bryster, hetetokter, er kvalm, "merkelig følelse" nedentil, trøtt og sliten hele tiden, og vondt i venstre hofte (og nedover låret)
 
Idag kom det el-slim når jeg var på toalettet.. Men pga influensa og virusinfeksjon i kroppen så er jeg virkelig ikke i form til noen form for hopping i høyet annet enn for å sove.. Mannen begynner vel mildt sagt å bli seksuelt frustrert nå.. Hatt sex to ganger siden mensen starta den 19.april.. I tillegg har jeg vel egentlig gitt opp hele prøvinga, og kjenner bare "ork" ved at jeg har eggløsning nå..
 
Inatt sendte vi faktisk inn forespørsel om vigselsdato. Og for en halvtime siden ble dato og klokkeslett bekreftet.. Sååååå, jeg gifter meg med min kjære allerede om 4 (!!!!) måneder! 10.09 blir vår dag, da altså:) Kjempespent, nervøs, stressa og alt på en gang. Men mest av alt gleder jeg meg :) <3
 
CD 38; 9 dager over ikm nå. Tatt tester de siste dagene som alle sier negativ, bortsett fra CB+ testene som gjør både meg og mannen usikre.

Denne ifra igår ettermiddag: ImageUploadedByBV Forum1466757460.422859.jpgImageUploadedByBV Forum1466757469.957857.jpg

Denne fra idag:
ImageUploadedByBV Forum1466757488.901819.jpg

Tok i tillegg en CB m/ukesindikator sent igår kveld når jeg hadde drukket lite og 5-6timer siden forrige tur på do.. Den sto det "IKKE GRAVID" på, men vet den kan være "treig"..

Har temmelig regelmessig syklus, kan få tr to-tre dager over ikm eller noen dager før.. Men aldri 9(!!!) dager!
 
Er selv 11 dager siden ikm her, så forstår godt frustrasjonen og forvirringen. Krysser fingrene for deg og sender gode tanker :)
 
Er selv 11 dager siden ikm her, så forstår godt frustrasjonen og forvirringen. Krysser fingrene for deg og sender gode tanker :)
Uff, er så stressende.. Føler jeg svever i skikkelig uvitenhet her ... Takk, og gode tanker til deg også :)
 
Back
Topp