Medicus-gjengen

Det tok søren meg lang tid!!!
Ja det ble mer ventetid enn de skryter av på nettsidene sine for å si det sånn. Men nå er det endelig vår tur. Jeg har fortsatt for mye vekt og må sikkert prøve litt mer å gå ned før innsett, så det kan fortsatt ta litt tid før vi er klar. Men det gjør godt å vite at noe skjer endelig.

Jeg ble oppringt av donor koordinator i dag og spurt om vi ønsket at de skulle sende de gjenværende embryoene til Finland, siden der er aldersgrensen for å sette de inn 50 år. Hvis ikke blir de destruert i oktober. Hun sa at de egentlig ikke kan medvirke til lovbrudd, og det å sende de til Finland for at de skal brukes der i utgangspunktet ikke er lov, men så lenge det blir gjort i god tid før jeg fyller 46 så er det ok. Jeg føler på mange måter at vi allerede har brukt altfor mye penger på dette her og gledet meg litt over å skulle bruke penger på barnevogn og baby stuff i stedet for IVF- greier/flytting og lagring av egg. Samtidig heller jeg jo litt i retning av å gjøre det. Hva om dette ikke går bra liksom (bank i bordet). Og tenk om jeg har kjempelyst på et fjerde barn om noen år :laughing002 Hva ville dere gjort?

Jeg ble oppringt av donor koordinator i dag og spurt om vi ønsket at de skulle sende de gjenværende embryoene til Finland, siden der er aldersgrensen for å sette de inn 50 år. Hvis ikke blir de destruert i oktober. Hun sa at de egentlig ikke kan medvirke til lovbrudd, og det å sende de til Finland for at de skal brukes der i utgangspunktet ikke er lov, men så lenge det blir gjort i god tid før jeg fyller 46 så er det ok. Jeg føler på mange måter at vi allerede har brukt altfor mye penger på dette her og gledet meg litt over å skulle bruke penger på barnevogn og baby stuff i stedet for IVF- greier/flytting og lagring av egg. Samtidig heller jeg jo litt i retning av å gjøre det. Hva om dette ikke går bra liksom (bank i bordet). Og tenk om jeg har kjempelyst på et fjerde barn om noen år :laughing002 Hva ville dere gjort?
Kan de ikke evt vente med det til du har kommet litt lengre i graviditeten? Eller til etter du har født?

Hvor mye koster det da å sende dem til Finland? Jeg tror jeg hadde sendt dem om det var meg. Men det kommer jo alt an på om det er noe dere har råd til å bruke penger på. Jeg er yngre enn deg og har ikke så stram frist å forholde meg til. Men tror jeg hadde vært rimelig stressa om det var meg. Vi har planlagt å prøve å få to barn om det er mulig. Så da blir det kanskje annerledes enn om man er mer usikker. Kjipt å bruke masse penger om man ikke helt vet om man ønsker flere eller ikke. Ta litt tid å kjenn på hva som føles riktig. ❤️ God tid før kan være så mangt.. oktober er enda lenge til her vi sitter i januar.

Back
Topp