Mars 2023 ❤

Huff, får så vondt av deg :( Føler så med deg! Men godt at du allerede har fått en ny plan videre med klinikken om nytt innsett!

Her kjenner jeg bare på stikkinger nederst på venstre side, ikke helt ved lysken men ganske langt ned.. Henta bare ut egg på venstre side fordi min høyre eggstokk er klistra bak livmora (etter en infeksjon). Livredd for exu eller ny infeksjon i den eneste egglederen jeg har igjen :depressed: Fått konstatert at egglederen er tett pga. sammenvoksninger men er ikke væskefylt, men lest flere steder nå at det er større sjanse for exu ved tette eggledere, og at et 3 dagers embryo trives best i eggledere der de ved naturlig befruktning liker seg best. Æsj..
Etter bytte av klinikk er jeg mye roligere og tar tingene som de kommer. Jeg har fortsatt 3 gode embryo på frys så jeg håper jo at en av de et gullegget vi venter på. Dersom det ikke er det så blir det ny stimulering etter sommeren. Så klart er det kjedelig men det er bare sånn det er
<3 huff da satser vi på at det her går veien <3

Da er Ovitrelle satt her og jeg skal prøve og samle meg frem til uttak på Fredag! Blir mitt 3 uttak og kan ikke si jeg gleder meg :)

Hiver meg på jeg også startet på gonal-f forrige fredag, kontroll 03.03. Første ivf forsøk, så jeg er egentlig ganske grønn. Syns mest jeg blir stappet full av medisiner. Hvor lenge er det man vanligvis tar disse sprøytene før man har uttak? Syns ikke man får sånn kjempe med informasjon på riksen, de er alltid så travle

Hiver meg på jeg også startet på gonal-f forrige fredag, kontroll 03.03. Første ivf forsøk, så jeg er egentlig ganske grønn. Syns mest jeg blir stappet full av medisiner. Hvor lenge er det man vanligvis tar disse sprøytene før man har uttak? Syns ikke man får sånn kjempe med informasjon på riksen, de er alltid så travle
Varierer litt men mellom 8 og 14 dager er liksom innenfor normalen.. :)

Då har eg vore på ultralyd. Skal setja ovitrelle i kveld, og så blir det tilbakesetting av blastocyst (femdagars) blir torsdag 9.3! Legen var svært optimistisk, håpar så veldig at dette går bra!

Til dykk som har hatt tilbakesetting før: pleier de å ta testar sjølv før testdagen? Frå når, sånn cirka?

Då har eg vore på ultralyd. Skal setja ovitrelle i kveld, og så blir det tilbakesetting av blastocyst (femdagars) blir torsdag 9.3! Legen var svært optimistisk, håpar så veldig at dette går bra!

Til dykk som har hatt tilbakesetting før: pleier de å ta testar sjølv før testdagen? Frå når, sånn cirka?
Hehehehe.. ja :whacky011 hver gang!
Ovitrelle slår jo ut på tester, så jeg har brukt å teste ut ovitrelle. Nå fikk jeg aldri positiv fersk da, fikk bare et ferskforsøk. Neste uttak ble totalfrys og påfølgende fryseforsøk.

Men har testet hver dag fra typ.. 3 dager etter 5dagers innsett. Positiv fra 9/10dpo alle gangene :cat:

Det blir spennende:) Jeg har også alltid testet før selve testdagen. Mest for ikke å bli så skuffa når Riksen ringte og gav svar på blodprøva. Hatt 1 ferskforsøk hvor jeg ble gravid og da testet jeg to dager før selve testdagen. Testet tidligere med de 3 frysforsøkene mine, men de var ikke positive da:)

Jeg har hatt enten ingen strek eller babystrek 6 dager etter 5-dagers innsett.

Dyreste forsøket mitt kom på nesten 26 000 så kjenner til det.. :)
Mange av prisene hat gått ned en del på medisiner, utrolig nok! I 2019 betalte jeg 450kr for en pakke cyclogest, jeg fikk hakeslepp når de bare kostet 190ish nå :gen045

Jeg tok 5 dager etter innsett av 5 dagers og fikk svak positiv da :)

såpass er oppe i 15000 til nå, men så har jeg jo og første kontroll på gonal-f imorgen, så får se hvor mye mer jeg eventuelt må ha.

føler allerede jeg har gravid mage
Helt vanlig med litt ekstra fluff og oppblåst-følelse:)

Back
Topp