Mars 2023 ❤

Nela - 37 år- B2-Porsgrunn-forsøk nr 1.-Synerela og bemfola, lang protokoll.
Oppstart synerela 3 Feb. Oppstart bemfola 18 feb.
Uttak foreløpig satt til ila uke 9, og forhåpentligvis innsett uke 10.
 
Er også tidleg ute med å melda meg inn her! Hatt egguttak i dag. 22 eggposar, fekk ut 17 egg. Alle på frys pga fare for overstimulering, så det blir ikkje innsett før tidlegast i mars.

maizen87 - 36 - B1 - Medicus - FER#1 frå IVF#1 - usikker på medisinar - oppstart vonleg i byrjinga av mars
17 egg på frys? Det er jo kjempe bra :) masse lykke til med innsettingen ❤️
 
Må bare høre her inne jeg.. nå har jeg gått på crinone x 2 siden onsdag.. idag startet det herlige med restene etter dette.. men må kjenner jeg at jeg har ubehag når jeg tisser og gjør vondt i blæra rett å slett.. dersom crinone blir liggende å lage faenskap så blir det jo sånn.. noen som har noen tips? Drikker over 2,5 l vann om dagen, sur drikke kan jeg ikke drikke da magen kneler.. så for meg er det hvordan holde kontroll på denne crinone driten :p
 
17 egg på frys? Det er jo kjempe bra :) masse lykke til med innsettingen ❤️
Neinei! Var nok litt utydelig her. Fekk ut 17 egg på uttaket, ti vart befrukta, og fekk beskjed i dag om at åtte 5-dagers embryo er på frys no! Det er jo også stas.

Men fekk også mensen i dag, bare fem dagar etter uttaket, så det blir ikkje innsett denne syklusen. Og heller ikkje neste, på grunn av påsken. Sukk, så lenge å venta.
 
Må bare høre her inne jeg.. nå har jeg gått på crinone x 2 siden onsdag.. idag startet det herlige med restene etter dette.. men må kjenner jeg at jeg har ubehag når jeg tisser og gjør vondt i blæra rett å slett.. dersom crinone blir liggende å lage faenskap så blir det jo sånn.. noen som har noen tips? Drikker over 2,5 l vann om dagen, sur drikke kan jeg ikke drikke da magen kneler.. så for meg er det hvordan holde kontroll på denne crinone driten :p
Noe så slitsomt da. Har akkurat hatt en runde med begynnende uvi. Jeg bøttet innpå med appelsinjuice. Men om ikke magen din tåler det så er det vel ikke så lurt. Prøvd tranebær kapsler før? Eneste jeg kommer på sånn i farta. Jeg har slitt mye med uvi helt fra jeg var liten.
 
Neinei! Var nok litt utydelig her. Fekk ut 17 egg på uttaket, ti vart befrukta, og fekk beskjed i dag om at åtte 5-dagers embryo er på frys no! Det er jo også stas.

Men fekk også mensen i dag, bare fem dagar etter uttaket, så det blir ikkje innsett denne syklusen. Og heller ikkje neste, på grunn av påsken. Sukk, så lenge å venta.
Åh det var da kjedelig. Skal jeg ta deg ut av lista da kanskje? Du er fortsatt hjertelig velkommen til å henge her i gruppa og skravle da. ❤️
 
Jeg er på dag 25 i syklus og har begynt å spot blø. Kjenner typisk mensen ubehag og regner egentlig med at det braker løs i morgen eller sånn. Men er usikker på hvordan det da blir om den kommer sent på kvelden som den jo pleier å gjøre. Jeg skal starte sprøyter på dag 1 av blødning sa de. De sa ingenting om klokkeslett på døgnet osv, men ser jo folk her skriver at mens etter klokka 16 betyr sprøytestart dagen etterpå.
 
Noe så slitsomt da. Har akkurat hatt en runde med begynnende uvi. Jeg bøttet innpå med appelsinjuice. Men om ikke magen din tåler det så er det vel ikke så lurt. Prøvd tranebær kapsler før? Eneste jeg kommer på sånn i farta. Jeg har slitt mye med uvi helt fra jeg var liten.
Ble en kur med furadantin.. maigaard sa at det ikke hadde noe å si for innsett osv.. så begynte på de i dag tidlig.. men må si at det klinet fra crinonen er nasty.. lutinus er mye utflod men det ordner et godt truseinnlegg.. det her må jo fysisk graves ut i dusjen :/
 
Kontrabeskjed frå klinikken i dag - får innsett i denne syklusen likevel! UL neste torsdag (dag 11), og om alt ser bra ut blir det livets første FER ei stund etter det. Er det rundt syklusdag 18 ein set inn femdagars-embryo?

Blir altså gjerne med i marstråden vidare, @HappyMom86 !
 
Kontrabeskjed frå klinikken i dag - får innsett i denne syklusen likevel! UL neste torsdag (dag 11), og om alt ser bra ut blir det livets første FER ei stund etter det. Er det rundt syklusdag 18 ein set inn femdagars-embryo?

Blir altså gjerne med i marstråden vidare, @HappyMom86 !
Jeg er på syklusdag 20 idag:) men jeg er i styrt syklus :)
 
Mensen eller ikke mensen. Det er spørsmålet. :laughing002 Det har kommet litt mer blod nå utover dagen, men regner det ikke som mensen helt enda. I morgen smeller det nok tenker jeg. Blir smågal av denne kroppen. Kan det ikke bare starte sånn ordentlig med dunder og brak som det pleier da?
 
Neinei! Var nok litt utydelig her. Fekk ut 17 egg på uttaket, ti vart befrukta, og fekk beskjed i dag om at åtte 5-dagers embryo er på frys no! Det er jo også stas.

Men fekk også mensen i dag, bare fem dagar etter uttaket, så det blir ikkje innsett denne syklusen. Og heller ikkje neste, på grunn av påsken. Sukk, så lenge å venta.
:( det var lenge å vente ja. Men positivt med 5 på frys da, må bare gjøre det beste nå for å leve bormalt og spise og kose deg med det du kan. Tiden går jo egentlig veldig fort, så plutselig er det innsett :)
 
Tips mottas med takk :)

Går på bemfola, som skal oppbevares i kjøleskap og tas ut 5-10min før bruk.
Blir også oppbevart i kjøleskap på apoteket.

Saken er, i morgen skal vi på tur. Som innebærer 2,5-3 timer i bil.
Hvordan løse dette på best mulig måte?
Har vurdert kjølebag men håpte at hvis jeg bare oppbevarte bemfolaen bakerst i bilen, gjerne med noe kaldt (drikke el) så er det godt nok? Noen tanker?
 
Tips mottas med takk :)

Går på bemfola, som skal oppbevares i kjøleskap og tas ut 5-10min før bruk.
Blir også oppbevart i kjøleskap på apoteket.

Saken er, i morgen skal vi på tur. Som innebærer 2,5-3 timer i bil.
Hvordan løse dette på best mulig måte?
Har vurdert kjølebag men håpte at hvis jeg bare oppbevarte bemfolaen bakerst i bilen, gjerne med noe kaldt (drikke el) så er det godt nok? Noen tanker?
Du kan ta den ut men da må den brukes innen 30 dager
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230221_180319_Google.jpg
    Screenshot_20230221_180319_Google.jpg
    151,8 KB · Visninger: 21
Tusen takk skal putte i kjøleskapet så fort vi er kommet frem men prøve å holde det litt kaldt under turen, så det ikke blir veldig stor temperatur svingning.
Dersom du snart skal begynne å bruke den er det ikke farlig. Har du først fått den "varm" så trenger du ikke å legge den kaldt igjen. Har ingen hensikt. :)
 
Dersom du snart skal begynne å bruke den er det ikke farlig. Har du først fått den "varm" så trenger du ikke å legge den kaldt igjen. Har ingen hensikt. :)
Thank u skal bruke en i morgen kveld og en torsdag kveld. Tenker uansett på hyttetur med masse folk, sp er kjøleskapet en safe plass for oppbevaring. Skal noe til at noen (les barn) klarer å finne og rote bort da
 
Back
Topp