~Mars 2021~

Jeg heier på datteren din! :D
Går «alltid» i skjørt og kjoler selv, sommer som vinter. Unntaket er hvis jeg skal på type fjelltur eller trene. Har et «boble-skjørt» som er helt fantastisk varmt og godt på vinteren, men det er dessverre noen kilo siden det passet.
Men så har ikke jeg helt samme aktivitetsnivå som et barn, da. ;)

Hun begynte i stor grad med bukser i løpet av første-andre klasse og går somregel i bukser nå på skolen. Pynter seg med kjole og skjørt. Som mora mao. Men det er ikke jeg som har påvirket henne til det og hun kan gjerne få gå i skjørt om hun vil.
 
Vi skravler i mars ja.... Screenshot_20210301_120647_com.android.chrome.jpg
 
Hun begynte i stor grad med bukser i løpet av første-andre klasse og går somregel i bukser nå på skolen. Pynter seg med kjole og skjørt. Som mora mao. Men det er ikke jeg som har påvirket henne til det og hun kan gjerne få gå i skjørt om hun vil.
Jeg går stort sett kun i det når det er penvær ute.
 
Å overlate kampen til bhg er jo ikke fair, med mindre det er sånn at de kjemper hjemme, men føyer seg i bhg.

Jeg tar ikke "kampen" ang kjole og skjørt, fordi jeg ikke anser det som en kamp, har med egnet utetøy og avtaler at de skifter og det er de innforstått med. Om de hadde nektet hadde det selvsagt vært noe annet.
Flere sier de ikke orker den kampen så da får vi ta de, enkelt å greit ...
 
Jeg er nok av den gamle skolen der, og anser det som min jobb å oppdra ungene mine.

Verken bhg eller skolen har den jobben, den er min. Men vet at mange anser det som skolen sin jobb, så da er det vel fort de samme som legger det på bhg også.
 
Da skjønner jeg ikke hvorfor man skal ha unger egentlig.
Datteren min skal i barnehagen for sosialisering og det hu kan lære der, ja. Men jeg kommer til å oppdra hu. Det er MIN jobb.

Bhg for sosialisering (og mange av oss, barnepass mens foreldrene jobber)
Skole for undervisning og oppløring.

Men foreldre for oppdragelse.
 
Bhg for sosialisering (og mange av oss, barnepass mens foreldrene jobber)
Skole for undervisning og oppløring.

Men foreldre for oppdragelse.
For oss er det så vi får litt avlastning egentlig. Og sosialisering og det hun evt lærer der.
Men vi skal stå for oppdragelsen, og ja iblant er det slitsomt og man har lyst til å gi opp.. Men man kan ikke det. Da ender man opp med uoppgragne drittunger...
 
For oss er det så vi får litt avlastning egentlig. Og sosialisering og det hun evt lærer der.
Men vi skal stå for oppdragelsen, og ja iblant er det slitsomt og man har lyst til å gi opp.. Men man kan ikke det. Da ender man opp med uoppgragne drittunger...

De lærer mye i bhg, de gjør det altså. For all del, man kan lære dem det hjemme også, men de har et skikkelig opplegg og lærer mye, både sosialt og kulturelt og "faglig" for å si det sånn

Så å ha henne i bhg vil være bra for henne og for dere, og når dere for avlastnignhar deemer overskudd til å være gode foreldre når hun er hjemme. Flott.

Og ja, oppdragelse må man stå i. Men man kan velge sine kamper, og det er ikke sånn at ved at man gir etter på et punkt så ha ran en uppdragen drittunge deretter heller, det går faktisk stort sett bra. Jeg er slett ingen super-mamma, men jeg har tre veloppdragne barn med stort sett relevant høfflighet og adverd. (Begynner å merke tenåringstendenser på eldstemann, så han kan finne på å frese til meg og si ting som jeg anser som ikke akseptable svar, men det hjelper ikke å bli sinna tilbake, velge sine kamper, også gå nok det også bra. Han er ikke tenåring før om et halvt år, men puberteten er igang)
 
De lærer mye i bhg, de gjør det altså. For all del, man kan lære dem det hjemme også, men de har et skikkelig opplegg og lærer mye, både sosialt og kulturelt og "faglig" for å si det sånn

Så å ha henne i bhg vil være bra for henne og for dere, og når dere for avlastnignhar deemer overskudd til å være gode foreldre når hun er hjemme. Flott.

Og ja, oppdragelse må man stå i. Men man kan velge sine kamper, og det er ikke sånn at ved at man gir etter på et punkt så ha ran en uppdragen drittunge deretter heller, det går faktisk stort sett bra. Jeg er slett ingen super-mamma, men jeg har tre veloppdragne barn med stort sett relevant høfflighet og adverd. (Begynner å merke tenåringstendenser på eldstemann, så han kan finne på å frese til meg og si ting som jeg anser som ikke akseptable svar, men det hjelper ikke å bli sinna tilbake, velge sine kamper, også gå nok det også bra. Han er ikke tenåring før om et halvt år, men puberteten er igang)
Ja man velger jo sine kamper, det er rett og slett ikke alt jeg orker å ta. Men det viktigste tar vi så klart, uansett hvor slitsomt det er.
F eks akkurat nå fikk hu en sen julegave, hu ville ha alt å leke med (det var klær og bøker) så da fikk hu esken. Hu biter istykker bøker, så de får hu ikke ha selv, men vi leser for hu. Så ja, velger jo.
 
Hei hei. Rolig dag her. 1 i bhg og 1 på besøk så bara meg og jente hjemme :).
Fikk time til Mr om 3 uker. Blodprøve har jeg ikke fått svar på da rekner jeg med att den er fin :)
Herlig med vinterferie og senke skuldrene akkurat nå var deiligt.
 
Da skjønner jeg ikke hvorfor man skal ha unger egentlig.
Datteren min skal i barnehagen for sosialisering og det hu kan lære der, ja. Men jeg kommer til å oppdra hu. Det er MIN jobb.
Mange unger tilbringer jo det meste av dagen i bhg så klart bhg også må Stå for oppdragelse
 
Back
Topp