~Mars 2021~

På mange måter ja, men jeg bor på vestlandet hvor vi meteorologisk sett ofte ikke har vinter, men går rett fra høst til vår, og været er mye det samme uansett....

Men jeg ser at det er VÅR og ikke HØST, for i blomsterbeddet, som jeg må virkelig ta en innsats på for de er 90% gress! så er der et par små snøklokker. Naturen står i knopp i stedet for at det faller blader.

Og været... det er helt typisk egentlig .

Det er desverre meldt regn hele uka også. Kjipt.
Vet jo det , her er det heldigvis litt mer vår
 
Ikke så vanskelig å sy, kjekt å sy, kjekt å bruke, jada, mange gode grunner. Dette er jo jenta som nesten ikke hadde bukser i str 3-7 år fordi hun bodde i kjoler og skjørt.

Det bare ER ikke helt praktisk under regnbukse.
Det funker. Hvis man f eks har tights under. Litt kjipt men det kan funke!
 
Jeg synes det er upraktisk uansett , men jeg er jo ikle barn heller.. i hadde ei som ble levert med fleecebukse og to skjørt utenpå og vinterdress

Tynne, korte skjørt, det går, sånn for en transportetappe, tenker jeg. Dvs, jeg lot lillemor gå på rulleskøyter i går uten å ta av "kjolen" som nok er mer som tunika å regne, selv om vi tok på dress, den gikk ikke så langt denfor rumpa uasedtt, og den var tynn, så det gikk greit.

Jeg har altså mang en gang levert i bhg i kjole eller skjørt, med ullstrømpebukse under og ullbukse og/eller fleece i hylla. Så gikk ungen bare i strømpebukse når jeg hentet, så tok vi enten på kjolen eller ei bukse utenpå da når vi skulle hjem. Men vi hadde ikke på vinterdress i bilen da (det skal man jo ikke) Vi har pledd i bilen.

Men ti årinen som "dette er første gangen jeg skal på skolen som tiåring!" - stolt, tok med skjørtet i sekken. Hun vil vise det frem, en håper læreren ikke ber henne gå catwallk, for det sa hun etter høstferien, og det var flaut ;)
 
Tynne, korte skjørt, det går, sånn for en transportetappe, tenker jeg. Dvs, jeg lot lillemor gå på rulleskøyter i går uten å ta av "kjolen" som nok er mer som tunika å regne, selv om vi tok på dress, den gikk ikke så langt denfor rumpa uasedtt, og den var tynn, så det gikk greit.

Jeg har altså mang en gang levert i bhg i kjole eller skjørt, med ullstrømpebukse under og ullbukse og/eller fleece i hylla. Så gikk ungen bare i strømpebukse når jeg hentet, så tok vi enten på kjolen eller ei bukse utenpå da når vi skulle hjem. Men vi hadde ikke på vinterdress i bilen da (det skal man jo ikke) Vi har pledd i bilen.

Men ti årinen som "dette er første gangen jeg skal på skolen som tiåring!" - stolt, tok med skjørtet i sekken. Hun vil vise det frem, en håper læreren ikke ber henne gå catwallk, for det sa hun etter høstferien, og det var flaut ;)
Så søtt!
 
Ja skjønner det. Merker jeg er klar for mai allerede!

Hehe. Nå skal vi ført ha mars, som avsluttes med påske, den går over i april (eller, hele påsken er i april egentlig, men palmehelgen er i mars og jeg regner med å ta påskeferie mellom der, så derved starter jeg påsken fredag 26.3 på ettermiddagen) Så da skal vi ha deilig april med påskeferie, noe som setter 15. virkedag til mandag 26.4.og DA er det nesten mai :)
 
Søsteren min feirer 40 nå snart. Ble ikke store feiringen på hu heller. Visstnok var de ute og spiste ett sted. Vi tok ikke sjansen på å dra inn til Oslo.

Broren min blir 40 neste måned, blir nok ikke den store feiringen der heller, gitt
 
Søsteren min feirer 40 nå snart. Ble ikke store feiringen på hu heller. Visstnok var de ute og spiste ett sted. Vi tok ikke sjansen på å dra inn til Oslo.
Ble ingenting i fjor da jeg ble 40 , vi får se i år ellers overlever jeg nok det også
 
Tynne, korte skjørt, det går, sånn for en transportetappe, tenker jeg. Dvs, jeg lot lillemor gå på rulleskøyter i går uten å ta av "kjolen" som nok er mer som tunika å regne, selv om vi tok på dress, den gikk ikke så langt denfor rumpa uasedtt, og den var tynn, så det gikk greit.

Jeg har altså mang en gang levert i bhg i kjole eller skjørt, med ullstrømpebukse under og ullbukse og/eller fleece i hylla. Så gikk ungen bare i strømpebukse når jeg hentet, så tok vi enten på kjolen eller ei bukse utenpå da når vi skulle hjem. Men vi hadde ikke på vinterdress i bilen da (det skal man jo ikke) Vi har pledd i bilen.

Men ti årinen som "dette er første gangen jeg skal på skolen som tiåring!" - stolt, tok med skjørtet i sekken. Hun vil vise det frem, en håper læreren ikke ber henne gå catwallk, for det sa hun etter høstferien, og det var flaut ;)
Problemet for oss i barnehagene er at det ofte blir en kamp med at barnet må ha av skjørt/kjole når. I skal ut, det brukes en del tid på det
 
Hehe. Nå skal vi ført ha mars, som avsluttes med påske, den går over i april (eller, hele påsken er i april egentlig, men palmehelgen er i mars og jeg regner med å ta påskeferie mellom der, så derved starter jeg påsken fredag 26.3 på ettermiddagen) Så da skal vi ha deilig april med påskeferie, noe som setter 15. virkedag til mandag 26.4.og DA er det nesten mai :)
Jeg vet, men barnehagestart i mai :P
 
Så ungene er der hele uken , til søndag. Jeg blir også til søndag når jeg kommer opp selvsagt:) mannen må desverre få ferdig en del i gamle jobben før ny jobb starter om ikke lenge :)
 
Back
Topp