~Mars 2021~

Ja gleder meg til å gå med joggesko!

Det har jeg begynt med forrige uke.

Goretex joggesko selvsagt, men det er deilig. Stikke foten nedi (strikklisser) heller enn å snøre på meg vintersko. Også så mye lettere. Digger det!
 
Det har jeg begynt med forrige uke.

Goretex joggesko selvsagt, men det er deilig. Stikke foten nedi (strikklisser) heller enn å snøre på meg vintersko. Også så mye lettere. Digger det!
Jeg skal prøve imorgen, det skal bli deilig det. Må kjøpe nye så klart, men tenker å prøve de jeg har imorgen!
 
Hehe ser den.

Jeg har en tendens til det. Spesielt denne mnd, når jeg har sagt "puste/slappe av skal jeg gjøre i mars, når jeg er ferdig med årsoppgjøret, Også leverte jeg det fra meg 18.2

Men jeg har det sånn på jobb at jeg har en frist jeg jobber opp mot som er 15. virkedag (altså mandag-fredag som ikke er røde) i måneden. Det faller som regel sånn rundt 20-22 med mindre det er mange røde dager eller helga faller sånn. Og da handler liksom alt om å bli ferdig til den dagen. Den siste uka i mnd, da har jeg roligere dager. Og da har jeg fått lønn (for det for jeg 20.)

Jeg organiserer økonomien sånn at jeg holder øye med hvor mye som forfaller før den 20 sånn at jeg ser at det er dekning for det, Så når vi passerer 20. da går det på "neste måneds lønn" (resten ved lønn pleier jeg overføre til sparekonto)

På mange måter er jeg derfor ferdig med en mnd etter ca 3 uker, og klar for den neste.
 
Endelig vår, selv om ingenting minner om vår her vi bor. Masse snø. Men skal ikke langt unna før det er helt annerledes. Fri i dag med unga. Blir ikke mer enn 2-3 fridager på de denne uka. 2 på den ene og 3 på den andre.
Kos dere med fri
 
Her har det smeltet på veiene, så håper jeg kan gå med joggesko snart.

Helt smeltet her også. de 35 cm med is på vannet er nesten helt borte også. DEt forsvinner nok i løpet aven dag eller to nå som det regner sånn
 
Her har visst skyene falt så langt ned at de traff fjellet.

Også kjent som tåke. Harmonerer finfint med det ellers våte været ja. Harmonerte ikke like fint med mellomste som ville vise frem klærne hun har sydd i vinterferien. Hvorfor må de alltid sy SKJØRT? Det funker ikke under regnbukse! (Hun skal sy to bukser også da altså, så langt kom de bare ikke, men mormor innså at restene kunne bli et skjørt, og det var enklere å sy) Så hun har på seg genseren, og med seg skjørtet i sekken så hun visstnok skal skifte... Jahh.
Skjørt fungerer fint under regnbukse i følge mange barn ;)
 
Fordi skjørt er artig? :p

Ikke så vanskelig å sy, kjekt å sy, kjekt å bruke, jada, mange gode grunner. Dette er jo jenta som nesten ikke hadde bukser i str 3-7 år fordi hun bodde i kjoler og skjørt.

Det bare ER ikke helt praktisk under regnbukse.
 
Skjørt fungerer fint under regnbukse i følge mange barn ;)

Spørs litt på skjørtet også. Under kneelengde i "tykt collegestoff er i alle fall "litt upraktisk" ;)
 
Det har jeg begynt med forrige uke.

Goretex joggesko selvsagt, men det er deilig. Stikke foten nedi (strikklisser) heller enn å snøre på meg vintersko. Også så mye lettere. Digger det!
Goretex på jobb her, veldig deilig å slippe vintersko..
 
Mer høstvær enn vår

På mange måter ja, men jeg bor på vestlandet hvor vi meteorologisk sett ofte ikke har vinter, men går rett fra høst til vår, og været er mye det samme uansett....

Men jeg ser at det er VÅR og ikke HØST, for i blomsterbeddet, som jeg må virkelig ta en innsats på for de er 90% gress! så er der et par små snøklokker. Naturen står i knopp i stedet for at det faller blader.

Og været... det er helt typisk egentlig .

Det er desverre meldt regn hele uka også. Kjipt.
 
Jeg har en tendens til det. Spesielt denne mnd, når jeg har sagt "puste/slappe av skal jeg gjøre i mars, når jeg er ferdig med årsoppgjøret, Også leverte jeg det fra meg 18.2

Men jeg har det sånn på jobb at jeg har en frist jeg jobber opp mot som er 15. virkedag (altså mandag-fredag som ikke er røde) i måneden. Det faller som regel sånn rundt 20-22 med mindre det er mange røde dager eller helga faller sånn. Og da handler liksom alt om å bli ferdig til den dagen. Den siste uka i mnd, da har jeg roligere dager. Og da har jeg fått lønn (for det for jeg 20.)

Jeg organiserer økonomien sånn at jeg holder øye med hvor mye som forfaller før den 20 sånn at jeg ser at det er dekning for det, Så når vi passerer 20. da går det på "neste måneds lønn" (resten ved lønn pleier jeg overføre til sparekonto)

På mange måter er jeg derfor ferdig med en mnd etter ca 3 uker, og klar for den neste.
Ja skjønner det. Merker jeg er klar for mai allerede!
 
Så ikke veldig langt unna da tenker jeg?

I luftlinje så er det ikke så langt nei.

Ikke i kjørevei sånnsett heller, men da er det nå noen km, men når de har laget ferdig gangveien så vet jeg ikek om ungeen skolevei blir så mye over kolimeteren med den nye skolen heller. Og luftlinje altså kortere
 
Ikke så vanskelig å sy, kjekt å sy, kjekt å bruke, jada, mange gode grunner. Dette er jo jenta som nesten ikke hadde bukser i str 3-7 år fordi hun bodde i kjoler og skjørt.

Det bare ER ikke helt praktisk under regnbukse.
Jeg synes det er upraktisk uansett , men jeg er jo ikle barn heller.. i hadde ei som ble levert med fleecebukse og to skjørt utenpå og vinterdress
 
Back
Topp