~Mars 2021~

God morgen. Her skinner solen og det er 0 grader ute. :-) Har vært vårvær her i noen dager allerede. :-)
 
Problemet for oss i barnehagene er at det ofte blir en kamp med at barnet må ha av skjørt/kjole når. I skal ut, det brukes en del tid på det

Det har aldri vært et problem med mine (i alle fall ikke som jeg vet) og avtalen med barnet har vært at den selvsagt skal av når de skal ut, og det har vært naturlig for barnet også (minstemor i går var på vei til å ta av den tunika-kjolen, for hun skulle jo ha dress. Det er altså rett og slett sånn at hun tenker skjørt/kjole og dress går ikke) og jeg har vært åpen med bhg om at de får si fra om de ikke vil ha det sånn, men det ligger bukse i hylla til utetiden, og de har alltid sagt at det er helt fint.
 
God morgen. Her skinner solen og det er 0 grader ute. :) Har vært vårvær her i noen dager allerede. :)

Så herlig

Vi hadde nydelig vær i går da, sol og opphold hele dagen og mildt vær. En kald vind rett nok, men en fin dag. Men det var meldt væromslag i natt, og det kom. Det regner
 
Jeg vet, men barnehagestart i mai :p

Ja, skjønte det var derfor. Det bare forsvant litt for meg når jeg svarte.

Men jada, det blir bra det, og det ER snart mai. Det er mars allerede
 
Det har aldri vært et problem med mine (i alle fall ikke som jeg vet) og avtalen med barnet har vært at den selvsagt skal av når de skal ut, og det har vært naturlig for barnet også (minstemor i går var på vei til å ta av den tunika-kjolen, for hun skulle jo ha dress. Det er altså rett og slett sånn at hun tenker skjørt/kjole og dress går ikke) og jeg har vært åpen med bhg om at de får si fra om de ikke vil ha det sånn, men det ligger bukse i hylla til utetiden, og de har alltid sagt at det er helt fint.
Det er jo bra
 
Det er jo det. Det blir bra.
Veldig bra for frøkna å kunne være med andre barn.
Håper bare hu trives.
Sosialisering er kjekt. Hun vil nok trives når hun venner seg til det.
 
Her smelter snøen( det lille som er igjen) og det er sol, meldt opptil 10 grader. Så fin start på årets første vårdag :happy:
 
Det er jo bra
Så håper jeg bhg sier fra om det er et problem, så inngår jeg avtale med ungen på nytt. Avtalen er at de får ha det så lenge de tar på det bhg sier når de skal ut, og holder de ikke den så får de ikke ha det. Har ikke trengt å avbryte akkurat denne, men det ville vært som med andre ting. En pause (varighet etter ungens alder) og se om de var kommet på bedre tanker.

Stort sett kommer de fort på bedre tanker ;)
 
Tynne, korte skjørt, det går, sånn for en transportetappe, tenker jeg. Dvs, jeg lot lillemor gå på rulleskøyter i går uten å ta av "kjolen" som nok er mer som tunika å regne, selv om vi tok på dress, den gikk ikke så langt denfor rumpa uasedtt, og den var tynn, så det gikk greit.

Jeg har altså mang en gang levert i bhg i kjole eller skjørt, med ullstrømpebukse under og ullbukse og/eller fleece i hylla. Så gikk ungen bare i strømpebukse når jeg hentet, så tok vi enten på kjolen eller ei bukse utenpå da når vi skulle hjem. Men vi hadde ikke på vinterdress i bilen da (det skal man jo ikke) Vi har pledd i bilen.

Men ti årinen som "dette er første gangen jeg skal på skolen som tiåring!" - stolt, tok med skjørtet i sekken. Hun vil vise det frem, en håper læreren ikke ber henne gå catwallk, for det sa hun etter høstferien, og det var flaut ;)
Jeg heier på datteren din! :D
Går «alltid» i skjørt og kjoler selv, sommer som vinter. Unntaket er hvis jeg skal på type fjelltur eller trene. Har et «boble-skjørt» som er helt fantastisk varmt og godt på vinteren, men det er dessverre noen kilo siden det passet.
Men så har ikke jeg helt samme aktivitetsnivå som et barn, da. ;)
 
Så håper jeg bhg sier fra om det er et problem, så inngår jeg avtale med ungen på nytt. Avtalen er at de får ha det så lenge de tar på det bhg sier når de skal ut, og holder de ikke den så får de ikke ha det. Har ikke trengt å avbryte akkurat denne, men det ville vært som med andre ting. En pause (varighet etter ungens alder) og se om de var kommet på bedre tanker.

Stort sett kommer de fort på bedre tanker ;)
Det er brq, men mange foreldre orker ikke kampen så lettere å la de bare få lov og vi i bhg må ta kampen isteden
 
Det er brq, men mange foreldre orker ikke kampen så lettere å la de bare få lov og vi i bhg må ta kampen isteden
Å overlate kampen til bhg er jo ikke fair, med mindre det er sånn at de kjemper hjemme, men føyer seg i bhg.

Jeg tar ikke "kampen" ang kjole og skjørt, fordi jeg ikke anser det som en kamp, har med egnet utetøy og avtaler at de skifter og det er de innforstått med. Om de hadde nektet hadde det selvsagt vært noe annet.
 
Back
Topp