~Mars 2021~

Mange unger tilbringer jo det meste av dagen i bhg så klart bhg også må Stå for oppdragelse

Selvsagt vil jo en del av "dannelsen" finne sted der også ja, men derfra til å tenke at det er bhg sitt ansvar er jo et stykke.

Dog, vi betaler for barnehageplassen. For pass og pedagogisk innhold, og det er lov å forvente at det innebærer både en del oppdragelse/dannelse, opplæring i sosiale koder f.eks. Og at bhg bidrar med bleieslutt mm

Men oppdragelsen er foreldrenes ansvar og å overlate kampen om hva barnet skal ha på seg til bhg, anta at det er (bare) bhg som skal lære barnet å ikke slå/bite, bordskikk mm, det er jo å dra det for langt. Og mange av disse vil også mene at SKOLEN skal oppdra barnet deres videre, og, ehh, nei. De skal også lære barnet sosiale ferdigheter ja, men oppdragelse er foreldrenes ansvar fortsatt, gitt.
 
Var innom jobben i dag og hilste på noen kollegaer. Det var så hyggelig!
Jobber i en liten bedrift, så det er få folk men god plass så lett å overholde smittevern heldigvis :happy:
 
Var innom jobben i dag og hilste på noen kollegaer. Det var så hyggelig!
Jobber i en liten bedrift, så det er få folk men god plass så lett å overholde smittevern heldigvis :happy:
Ååh, det er hyggelig! Jeg har lyst til å besøke flokken min, men det er for tiden antallsbegrensning på kontoret, så føler jeg vil trenge meg på. Selv om det egentlig er masse plass.
 
Ååh, det er hyggelig! Jeg har lyst til å besøke flokken min, men det er for tiden antallsbegrensning på kontoret, så føler jeg vil trenge meg på. Selv om det egentlig er masse plass.

Heldigvis har vi så store lokaler og er så få folk at den utfordringen får ikke vi :rolleyes:
Men du kan jo spørre om det er greit du kommer innom da? :happy:
 
Selvsagt vil jo en del av "dannelsen" finne sted der også ja, men derfra til å tenke at det er bhg sitt ansvar er jo et stykke.

Dog, vi betaler for barnehageplassen. For pass og pedagogisk innhold, og det er lov å forvente at det innebærer både en del oppdragelse/dannelse, opplæring i sosiale koder f.eks. Og at bhg bidrar med bleieslutt mm

Men oppdragelsen er foreldrenes ansvar og å overlate kampen om hva barnet skal ha på seg til bhg, anta at det er (bare) bhg som skal lære barnet å ikke slå/bite, bordskikk mm, det er jo å dra det for langt. Og mange av disse vil også mene at SKOLEN skal oppdra barnet deres videre, og, ehh, nei. De skal også lære barnet sosiale ferdigheter ja, men oppdragelse er foreldrenes ansvar fortsatt, gitt.
Det kan du få mene
 
Det kan du få mene
. Ja, det mener jeg.

At barnehagen selvsagt (skal) lære barna en del etter den pedagogiske rammene som ligger til bunn. At skolen også har en del "dannelse" av unger.

Men at det er foreldrenes ansvar å oppdra dem. Det mener jeg.

I samarbeid med barnehage og skole i situasjoner som trenger det, f. Eks bleieslutt. Mine har sluttet i en helg eller ferie rett nok, men de trenger jo litt oppfølging etterpå (særlig var jeg usikker på hun som bestemte seg for å slutte en søndag. Men det gikk bra det også)
 
Pilotprosjekt på jobben.
Er satt opp hurtigteststasjoner på et sentralt sted på jobben, og som et pilotprosjekt oppfordres alle ansatte som er fysisk på jobb (altså symptomfrie) å teste seg en gang i uken i 3 uker for å finne skjult smitte
 
Jeg jobber i en ganske stor bedrift.
En bedrift alle har hørt om, og dersom vi får et smitteutbrudd vil det komme på forsiden av alle store aviser i landet og komme på nyhetene.
Dette er er "bedre føre var" - pilotprosjekt.
Funnet ut jeg kommer til å teste meg på vei til barnehagen på fredager
 
Jeg jobber i en ganske stor bedrift.
En bedrift alle har hørt om, og dersom vi får et smitteutbrudd vil det komme på forsiden av alle store aviser i landet og komme på nyhetene.
Dette er er "bedre føre var" - pilotprosjekt.
Funnet ut jeg kommer til å teste meg på vei til barnehagen på fredager
Ja det er jo lurt det da. :)
Jeg vil helst ikke teste meg, total angst for pinne i nesa og halsen...
 
Ja det er jo lurt det da. :)
Jeg vil helst ikke teste meg, total angst for pinne i nesa og halsen...
Vi fikk e-post fra sjefen over alle sjefer hos oss, og når det kommer til disse hurtigtestene så stikker de visstnok ikke denne pinnen så langt inn i nesen som på de andre testene.
Tar den ikke i halsen
 
Back
Topp