~Mars 2021~

Her har de brukt helsesykepleiere til corona testing, var ganske paff når jeg skulle testes å møtte på vår HS. Å da var alle timer som ikke var vaksine på avlyst pga dette..
"Prioritere barn og unge" skjer ikke frem til de får ansatt andre folk enn helsesykepleiere til å ta smittevernsoppgavene og skaffer egne lokaler.

Du må se an sønnen din. Og kanskje ta en ny prat med barnehagen? Det viktigste her er hva sønnen din vil. Hvis han har lyst til å slutte med bleie og opplever at de tvinger han til å gå med det blir det helt feil.
Han er ikke sterk i vilja verken mot truse eller bleie, så det er veldig enkelt å ta på ham bleie. I tillegg er det vel greit for ham å slippe å avbryte lek, og miste leker til andre barn fordi han må på do :rolleyes: han sier ikke fra at han må på do, men vi tar ham på do hver time og han tisser alltid.

Han er ikke sterk i vilja verken mot truse eller bleie, så det er veldig enkelt å ta på ham bleie. I tillegg er det vel greit for ham å slippe å avbryte lek, og miste leker til andre barn fordi han må på do :rolleyes: han sier ikke fra at han må på do, men vi tar ham på do hver time og han tisser alltid.
Ah, da er det vanskeligere.

Er alternativ er å bli enig om å prøve to uker uten bleie og evaluere på slutten av de to ukene hvordan det går. Blir det færre uhell eller fortsetter det som før?

Synd ferien er over i morgen. Kost oss sånn. Ungene er blitt så flinke på ski nå. I morgen blir det kun aking. 18-åring i morgen. Stor dag. Feires her oppe med grilling. Må bake før jeg legger meg.

Fordi jeg blir så frustrert av å lese nyheter at jeg lar det gå utover tastaturet (heisann senebetennelse) eller blir uforsiktig med kniver på kjøkkenet med påfølgende tur til legevakten :oops:
Oj såpass:eek: ikke godt med senebetennelse men enda værre med påfølgende tur til legevakten

Oj såpass:eek: ikke godt med senebetennelse men enda værre med påfølgende tur til legevakten
To separate hendelser, men ja, følte meg lite lur der jeg satt med en blødende hånd som etterlot små bloddråper utover mottak på legevakten. Bedre med sperre på mobilen slik at jeg ikke leser nyheter og kommentarfelt i tide og utide.

Godt det. Her i hus venter vi egentlig bare på rødt nivå etterfulgt av stengte barnehager noen uker senere. Ikke fordi vi ønsker det, det er bare slik det ser ut som det går. Med så mye smitte uten at de har vaksinert den gruppen som faktisk fyller mest intensivplasser (ikke 85+ :rolleyes:) så er det omtrent bare et tidsspørsmål.
Her er det rødt nivå. Barnehage åpne fra 7-15. matbutikk, apotek, Vinmonopol, brilleland/Specsavers og frisør er åpne. Restauranter/cafe åpne for take away. Noen butikker har åpne for klikk og hent på senter og utenfor. Jaja, sånn går no dagane.. :dead:

Her er det rødt nivå. Barnehage åpne fra 7-15. matbutikk, apotek, Vinmonopol, brilleland/Specsavers og frisør er åpne. Restauranter/cafe åpne for take away. Noen butikker har åpne for klikk og hent på senter og utenfor. Jaja, sånn går no dagane.. :dead:
Bortsett fra full åpningstid i barnehagen har vi det likt. Spent på hva som skjer i morgen. Er i hvert fall glad vi har fylt på lageret med hobbyutstyr. Og kjøpt inn interiørmaling.

Synd ferien er over i morgen. Kost oss sånn. Ungene er blitt så flinke på ski nå. I morgen blir det kun aking. 18-åring i morgen. Stor dag. Feires her oppe med grilling. Må bake før jeg legger meg.
Gratulerer så mye med bursdagsbarn i hus. 18 år er en stor dag. Kjipt den må feires i 2021

Håper dere har hatt en flott ferie. Aking og grilling og bursdag hørtes kjekt ut det!

Kos dere med bursdagsfeiring

Bortsett fra full åpningstid i barnehagen har vi det likt. Spent på hva som skjer i morgen. Er i hvert fall glad vi har fylt på lageret med hobbyutstyr. Og kjøpt inn interiørmaling.
Mm, spent selv. Ikke sant. Greit å ha noe å gjøre hjemme om dagen ja. Vi rydder en del i kriker og kroker :p Tenker å begynne å lage påske pynt med ungene om ikke altfor lenge, har en del hobby ting selv - men ikke tatt i bruk så mye enda.

Mm, spent selv. Ikke sant. Greit å ha noe å gjøre hjemme om dagen ja. Vi rydder en del i kriker og kroker :p Tenker å begynne å lage påske pynt med ungene om ikke altfor lenge, har en del hobby ting selv - men ikke tatt i bruk så mye enda.
Påskepyntlaging er kjekt. Når man har overskudd. Posen barnehagen lagde til oss under lockdown i fjor er fremdeles urørt :bag:

Back
Topp