~Mars 2021~

Ja! Tipper det har noe med den idiotiske Molde-krangelen å gjøre. Pinlige greier, på så mange plan.

Det stemte.

Pinlig på mange plan ja. Og slett ikke mindre pinlig nå.
 
Eldste trenger ikke, men mannen har -6 på begge øynene

Hos oss er mannen på - 6 og - 5.25
Med skjeve hornhinner

Jeg har ikke mer enn... Hva er det da, et øye litt over to og et litt under (hans er mye enklere å vite, han har linser. Jeg har briller jeg sist fikk for 3-4 år siden), men jeg har samsynsfeil som gir dobbeltsyn om det ikke korrigeres. (eller hodepine når øynene er for sliten av å korrigere selv, og DA dobbeltsyn) jeg skulle hatt nye briller forresten, muligens progressive.

Eldste er litt langsynt, mer på ene enn andre øyet, og har skjeve hornhinner

Mellomste har +1 ca og lesebriller.

Yngste skal på kontroll igjen neste uke, etter at hun ikke så godt nok på 4 års kontrollen men ekstra sjekk da avslørte at hun så godt nok for en 4 åring å være (70% eller noe sånn? Visstnok helt normalt) men tilbake for en sjekk om er år Just in case, og det er nå.

Mannen ble nærsynt på vgs, hadde ikke briller fra før. Jeg ble nærsynt på ungdomsskolen, plutselig virket ikke brillene mine lenger.

Statistisk sett er det forventet at ungene blir nærsynt. Etterhvert.
 
Jeg foretrekker nok kjoler:)
Jeg også. Sliter med å kombinerer skjørt og topp. Men vet det er dumt, jeg kombinerer jo bukse og topp hele året. Kanskje jeg har dumme skjørt ;)
 
Viktig med koffein når man skal være våken!:pVis vedlegget 350356

Minner meg på, siste året har mannen laget Pepsi selv (syyyyyykt mye mindre pant!) med konsentrat og kullsyremaskin. I helgen kjøpte jeg sånn 8 liter for 99 + pant på tilbud, og han sier at nå skjønte han hva hans mor mente om at han har sterk Pepsi... Han kan nok blande den litt tynnere....
 
Jeg også. Sliter med å kombinerer skjørt og topp. Men vet det er dumt, jeg kombinerer jo bukse og topp hele året. Kanskje jeg har dumme skjørt ;)
Jo men det er faktisk lettere med bukse og topp, eller iallefall...jeg syns det jeg og:p
 
Minner meg på, siste året har mannen laget Pepsi selv (syyyyyykt mye mindre pant!) med konsentrat og kullsyremaskin. I helgen kjøpte jeg sånn 8 liter for 99 + pant på tilbud, og han sier at nå skjønte han hva hans mor mente om at han har sterk Pepsi... Han kan nok blande den litt tynnere....
Jaaaa burde strent tatt gjort det selv. Er helt avhengig på nattevakter og er jo en del av de så...
 
Kjenner at jeg ble litt skuffet da det kom frem at alle kommuner med lite smitte skal sende vaksiner til pressede kommuner (og tilfeldigvis alle østover?).
Pappa ønsker så sterkt den vaksinen, og nå havner han enda lengre nede på lista :( skulle ønske jeg kunne gitt ham min, jeg :sorry:
Ps: så ingen misforstår, agder og oslo er de to stedene der de sliter med å få kontroll, er nå på tredje utbrudd her i kommunen. Så det er ikke slik at det ikke er smitte her. Vi får heller ikke dra til byen (kr.sand) pga mye smitte der. De får ingen ekstra vaksiner.
Synd med din far ja:( Hvordan går det med han nå?
 
Nei, jeg tenkte mer på at jeg forsvarte mine to unødvendige kjøp med at nå går det iallefall ikke penger på kafé:) bad er dyrt! Vi skal lage til bad nede. Vi var litt brå og rev det gamle , litt etterpåklok ja:p:pHage er gøy da. Stor hage?
Ooops! :hilarious::D:hilarious::D:hilarious::D
 
Jo men det er faktisk lettere med bukse og topp, eller iallefall...jeg syns det jeg og:p

Ja, det synes jeg også.

Det jeg stort sett alltid går i er jeans, en eller annen topp, tskjorte eller singlet for det meste, og jakke over. Har mange lange jakker, og noen korte. Både ull og bomull så varierer etter sesong
Noen gensere også.

Men får lite av dette til å passe med skjørt.

Så jeg pynter meg helst med kjole.
 
Kjenner at jeg ble litt skuffet da det kom frem at alle kommuner med lite smitte skal sende vaksiner til pressede kommuner (og tilfeldigvis alle østover?).
Pappa ønsker så sterkt den vaksinen, og nå havner han enda lengre nede på lista :( skulle ønske jeg kunne gitt ham min, jeg :sorry:
Ps: så ingen misforstår, agder og oslo er de to stedene der de sliter med å få kontroll, er nå på tredje utbrudd her i kommunen. Så det er ikke slik at det ikke er smitte her. Vi får heller ikke dra til byen (kr.sand) pga mye smitte der. De får ingen ekstra vaksiner.

Både her vi bor og der mine foreldre bor blir det etter forslaget omfordelt 3% av vaksinene.
For tiden får vi ca 90 doser i uka, så det tilsier 3 som skal bort, et halvt glass. Men dette begynner ikke før om noen uker, og da skal vi etter sigende få mer. Men et av glassene hver uke skal gå til de stedene flest havner på sykehus og dør.

Det lever jeg fint med, selv om jeg fjerne skulle sett at min mor snart får den.
. Nå lever dere for tiden med et utbrudd i nærheten og det er jo ekstra krevende, men det har vist seg flere steder at utenom Oslo-området så klarer man stort sett å slå det ned rimelig fort, heldigvis.

Dersom de i tillegg fordeler etter folketall heller enn antall eldre har jeg ikke tallet på hvordan det slår ut, men da tror jeg faktisk vi skal få mer. For her er mye tilflytting og derved en relativt ung befolkning og lav andel eldre, noe som stemmer med at vi ligger under landsfjennonsnittet i andel vaksinerte i befolkningen.

Men denne om fordelingen er jo bare lommerusk, det egentlige problemet er at vi får så få doser i det hele tatt. Og DET skal viss bedre seg nå utover våren, og DET er det som vil hjelpe både våre foreldre og de som bor tett i tett i smitte-mekka.
 
God morgen

Jeg må visst skru opp tempo her. Mannen ligger, og derved tenker hodet mitt at det ikke er morgen. Klokka er mye. (men han har vondt i halsen så han skal være på hjemmekontor og bestille seg en test tenker jeg)
 
Kjenner at jeg ble litt skuffet da det kom frem at alle kommuner med lite smitte skal sende vaksiner til pressede kommuner (og tilfeldigvis alle østover?).
Pappa ønsker så sterkt den vaksinen, og nå havner han enda lengre nede på lista :( skulle ønske jeg kunne gitt ham min, jeg :sorry:
Ps: så ingen misforstår, agder og oslo er de to stedene der de sliter med å få kontroll, er nå på tredje utbrudd her i kommunen. Så det er ikke slik at det ikke er smitte her. Vi får heller ikke dra til byen (kr.sand) pga mye smitte der. De får ingen ekstra vaksiner.
❤️Forskjellen er vel at Kristiansand har utbrudd nå, Oslo har hatt mest utbrudd konsekvent hele pandemien. Siden vi har ung befolkning har vi også fått færre vaksiner i forhold til befolkningstall enn resten av landet. En eldre person som beveger seg utenfor døren eller tar imot hjemmetjenester i Oslo har høyere risiko sammenlignet med resten av landet og har hatt det i snart et år. Hos dere er det et valg å ikke dra til byen, de eldre i Oslo kan ikke velge å la være motta hjelp fra folk fra bydeler med skyhøy smitte.
 
Og både kjoler og skjørt kommer i forskjellige stoff og lengder. Jeg har noen som rett og slett er alt for varme til å bruke om sommeren. :happy:
Jada true! Har noen skjørt fra Woolland for eks og kjoler. Jeg klarer ikke ull om sommeren:p
 
Back
Topp