Da var jeg på kontoret, og kan oppdatere (blir så lett bilsjuk og å titte på mobilen trigger det). Lille dings hadde vokst, jeg aner ikke hvor mye for hun tok ikke mål fordi "hun trengte ikke det for alt var der det skulle være" eller noe sånt (sagt på gebrokkent Østeuropeer-norsk). Jeg er fortsatt ikke videre imponert over legene, men lille sprella rundt og jeg så tydelig forskjell på størrelsen fra forrige gang. Jeg regner med at ultralydene blir mer nøye utført når den ordinære oppfølginga slår inn (nå er jeg jo bare inne for min egen del). Det som jeg irriterer meg mest over er at de ikke leser journalen først og dermed ikke aner hvorfor jeg er der, eller hva som har skjedd. Fryktelig irriterende. Og i dag begynte hun å spørre om de fant noe årsak til morkakesvikten, om vi har noe i familien og blablabla - og det står jo informasjon om det i journalen min.
Og det var jo selvsagt lege nr 4 av 4, jeg kommer vel i rundt alle legene før jeg er ferdig.
Timen i dag ble avslutta med "du er ung og frisk, gå hjem og ikke tenk på det".
Det er jo skikkelig lett da gitt. Godt jeg skal til jordmor og få klaga min nød om 12 dager, for legene er ikke noe gode på dette med psyken altså.
Var forberedt på det. Men, sånn som timen var i dag kunne jeg likegreit gjort det hos fastlegen igjen, siden hun ikke tok noen mål. Hun klarte også å skremme meg litt i starten for hun satt og studerte skjermen litt innbitt, spurte om vi hadde hatt noen misdannelser i familien og om det hadde blitt snakket noe om at jeg skulle til fostermedisinsk på et annet sykehus (er et lite sykehus dette). Og jeg så vel mer eller mindre sånn her ut:
og svarte nei, i samme åndedrag som jeg spurte om hun så noe galt. Hun var heldigvis rask til å svare at det gjorde hun ikke, så var vel sikkert en sammenheng med at hun ikke helt skjønte hvorfor kontrollen min var satt opp nå og spørsmål om videre oppfølging, for hun hadde jo ikke lest planen som er på meg. Hun fikk jo sett lille dings veldig tydelig, og alle armer og bein var jo der etc. De burde tenke litt over hva de sier altså, men her var det sikkert litt språkvansker også.
Og, en "dårlig" nyhet. Morkaka ligger på fremre vegg - så da er det neppe lille dings jeg har kjent, og kommer nok til å måtte vente lenge før jeg kjenner han (eller henne). Ble ikke titta etter kjønn, men jeg spurte ikke heller for jeg regner med svaret hadde vært at det er for tidlig. Vi fikk med bilde da, etter å ha etterspurt det.
Ble ikke sånn kjempetydelig det heller, men dingsen sprella litt rundt. Var i alle fall mye bevegelse å se, og h*n lå med rumpa ut mot magen så vidt jeg forstod. Snurrer vel hit og dit mens det enda er plass.
Vis vedlegget 238277
Ble litt utydelig når jeg croppet det, og var ikke så lett å få til et bra mobilbilde av et lite sort/hvitt bilde.
Lille ser nedover her mener jeg.