Mamma for 1. Gang?

14 + 2, nå begynner endelig dagene å gå litt fortere! Magen har smått begynt å vokse, formen er i stigende kurve. Var hos jordmor og hun fant søte hjerteslag (140bpm). Nå begynner drømmen å synes mer virkelig:) jeg er så heldig !
 
16 +1
Formen er bra, har kun noen episoder med svinmelhet i blandt. Jeg er ganske sikker på at det er luv jeg kjenner, men alt er veldig nytt og spennende så skal ikke si det helt sikkert...
nedtelling til OUL har startet og det er neste milepæl:)
 
17 + 0.
En Merkelig uke har gått.
Føler magen har forsvunnet og at jeg bare ser kvapsete ut. Har også en ubehagelig følelse nederst i magen som på en måte strammer men samtidig gir litt kvalmende svake smerter. I og med at ALT er nytt aner jeg jo ikke om dette er bra eller ei. Uansett, bestemte meg tidligere i graviditeten om å glede meg over tiden og å ikke stresse. Det er lettere sakt enn gjort, derfor er en stk doppler kjøpt inn og sparker negative tanker rett ut av vinduet:) poeng til mor!

Har ellers overpyntet leiligheten helt latterlig, og det får meg til å smile hver dag jeg går inn i stua :D

42% av graviditeten overstått! Gleder meg til halvveis og håper tiden til lille kommer går bra:)
 
18+0
NÅ SPARKES det! Helt utrolig følelse. Først tenkte jeg «nei, er sikkert bare luft», men etter gjentagende spark er jeg ikke i tvil!
Deilig bekreftelse på livet inni deg. Ellers er deg 4 dager til OUL og jeg kan nesten ikke vente.

Jente eller gutt?!

Jeg holder en knapp på gutt, mens mannen er overbevist på jente. Spennende blir det i allefall:)

Ellers er formen ikke noe å skryte av. Blodtrykksfall, svinmelhet, besvimelser og kvalme. Men så lenge lille spiren har det bra skal jeg nok bite tennene sammen og komme meg gjennom denne perioden også!

Veldig takknemlig for At alt virker til å gå bra til nå, men må samtidig nevne; lite visste jeg at det å gå gravid var så tøft!
Imponert over alle kvinner der ute som går igjennom denne prosessen :)
 
Frisk, sprell levende liten på OUL i går! Kan ikke tro at vi er her:) både mannen og jeg gråt av glede og koset oss på ultralyd!
Satt tilbake et par dager, men det passer i grunnen bedre med eggløsningsdagen så det er greit:)

Kan dere gjette hvilket kjønn vi får? :D
 

Vedlegg

  • AC9FD627-B5D6-4705-BB8A-EFBD31AC8BD2.jpeg
    AC9FD627-B5D6-4705-BB8A-EFBD31AC8BD2.jpeg
    241,7 KB · Visninger: 101
Ser ut som en liten snurrebass der ja :dummy:
 
20 + 4
Herligland som det spreller inni der:) fantastisk å daglig få beskjed om at det finnes en liten sønn inni der :)
Formen er elendig, svimmel hele tiden, hyppige blodtrykksfall og besvimelser. I går startet også hodepine, og jeg begynner å bli litt bekymret for om formen min er bra for lille. 100% sykemeldt, prøver bare å tenke på hva er best for lille.

Heldigvis er fastlegen super dyktig og følger meg tett opp. Håper så inderlig på å bikke 27 uker og at lille vokser seg stor nok til å overleve om noe skulle gå galt. Slik er det en tenker når alle mulige ting rundt graviditeten tidligere har gått galt:/

Ønsker av hele mitt hjerte at lillegutt har det bra <3
 
20 + 4
Herligland som det spreller inni der:) fantastisk å daglig få beskjed om at det finnes en liten sønn inni der :)
Formen er elendig, svimmel hele tiden, hyppige blodtrykksfall og besvimelser. I går startet også hodepine, og jeg begynner å bli litt bekymret for om formen min er bra for lille. 100% sykemeldt, prøver bare å tenke på hva er best for lille.

Heldigvis er fastlegen super dyktig og følger meg tett opp. Håper så inderlig på å bikke 27 uker og at lille vokser seg stor nok til å overleve om noe skulle gå galt. Slik er det en tenker når alle mulige ting rundt graviditeten tidligere har gått galt:/

Ønsker av hele mitt hjerte at lillegutt har det bra <3
Så godt å kjenne liv :Heartred Og det er jo det beste tegnet på at lillegutt har det bra!! :Heartred

Stort sett så er det jo mamma’n som kjenner på elendig form mens lille har det helt tipp topp :Heartred Men godt du er sykemeldt så du kan ta hensyn til formen og ta livet med ro :joyful:
 
20 + 4
Herligland som det spreller inni der:) fantastisk å daglig få beskjed om at det finnes en liten sønn inni der :)
Formen er elendig, svimmel hele tiden, hyppige blodtrykksfall og besvimelser. I går startet også hodepine, og jeg begynner å bli litt bekymret for om formen min er bra for lille. 100% sykemeldt, prøver bare å tenke på hva er best for lille.

Heldigvis er fastlegen super dyktig og følger meg tett opp. Håper så inderlig på å bikke 27 uker og at lille vokser seg stor nok til å overleve om noe skulle gå galt. Slik er det en tenker når alle mulige ting rundt graviditeten tidligere har gått galt:/

Ønsker av hele mitt hjerte at lillegutt har det bra <3

Så fantastisk herlig å kjenne liv :love7
Som LIJETR skriver, så er det jo mammaen som skjenner på alle de ulike plagene. Lille i magen har det nok bare bra og tar alt han trenger :)
 
22 +1
Lillegutt sparker og holder på der inni :)

Svinmelhet er like ille. Blodtrykket er stigende og har konstant høy hvilepuls. Nærmest hveser av å gå og snakke:/ Skal derfor følges opp på sykehuset videre, første Time Til uka.

Tiden går sykt tregt. Gleder meg enormt til lillegutt blir litt større og ikke minst til den dagen jeg får se han:)
 
25 + 1
Tiden går i snegle fart!
Har nesten gitt opp nedtellingen da tiden virker til å stå stille.

MEN

Gleder meg til å komme til uke 30:)

Ellers har jeg fått beskjed om at morkake ligger i dypt sete og må tilbake på sykehuset for ultralyd i uke 32. Skal også på UL i uke 28 på grunn av risikosvangerskap pga tidligere blæremola.


Lillegutt sparker stadig hardere og det er utrolig deilig :)
Kjenner en større ro rundt hele graviditeten de siste ukene og det er jeg veldig taknemmelig for:)
Ellers er magen i vekst og navlen ser helt merkelig ut. Hadde tidligere piercing i navlen og «hullet» ser helt latterlig morsomt ut nå. Er mer «piercing midt på magen» nå da det har strukket seg langt over navlen, HAHA!
 
27 uker!!!!!
Leste litt tilbake i tid i dagboka, der står det at mitt største ønske er å bikke uke 27. Nå er jeg her!
Absurd!
Mandag skal vi på ultralyd igjen og jeg gleder meg veldig.
Gutten sparker masse og romsterer hele tiden. Helt spesielt at det ligger et menneske inni der og beveger seg:)

Ellers er jeg ukentlig til jordmor for blodtrykksmåling. Svangerskapsforgifting er noe piss, men satser på at blodtrykket holder seg hvor det er en god stund til!

Legger ved et bilde av magen, den ser i allefall gravid ut !
 

Vedlegg

  • 73CEC313-856C-4C43-B819-5BC5BC94F3DE.jpeg
    73CEC313-856C-4C43-B819-5BC5BC94F3DE.jpeg
    26,7 KB · Visninger: 82
27 uker!!!!!
Leste litt tilbake i tid i dagboka, der står det at mitt største ønske er å bikke uke 27. Nå er jeg her!
Absurd!
Mandag skal vi på ultralyd igjen og jeg gleder meg veldig.
Gutten sparker masse og romsterer hele tiden. Helt spesielt at det ligger et menneske inni der og beveger seg:)

Ellers er jeg ukentlig til jordmor for blodtrykksmåling. Svangerskapsforgifting er noe piss, men satser på at blodtrykket holder seg hvor det er en god stund til!

Legger ved et bilde av magen, den ser i allefall gravid ut !

Så flott mage❤️
 
Back
Topp