Maitråden

Festdrakta til yngste hadde mamma tatt mål av og tråklet. Jeg har sydd med maskin.

Mellomste sin er stor men hun klarer løfte den i trapper og gå pent så går det greit tenker jeg. Mamma ville nok gjort noe men jeg trenger flere år med opplæring der.

Eldstemann sin har jeg forkortet selene mer enn jeg skulle. Men siden det er to knapphull å gå på så tar han det andre så var det passe. (og dersom han skal bruke den flere ganger kan jeg ta opp igjen så de blir lenger) Og jeg har lagt et legg på der man uansett skal stramme den på leggen. Det er jo nikkers. Sånn at den fakrisk kan strammes rundt foten hans så den ikke glir ned. Den skal være litt poset og stoppe på leggen. Men han har fyrstikklegger så den ble ikke stram nok.

Det får være godt nok for i år. Jeg er ingen syerske. Men når mamma ikke er frisk så ble det sånn. Planen da jeg kjøpte dem var ar hun skulle legge opp.

Håkon Oppdal må læra seg å stå i ro og venta på ballen, løper frem mot ballen og så skyter ranheim lett forbi han... :arghh::arghh:

Håkon Oppdal må læra seg å stå i ro og venta på ballen, løper frem mot ballen og så skyter ranheim lett forbi han... :arghh::arghh:
Seriøst.

Akkurat det samme sa du jo sist. Han lå lærere deg å stå i ro. Han er da søren meg ingen unggutt, han sto jo i mål dengang jeg hadde fast plass på stadion. (og jeg var vel siste gang der etter temin, før fødsel, med eldstemann. Med det argument til min mann at jeg var da nærmere Haukeland der enn om jeg satt hjemme i Arna

Seriøst.

Akkurat det samme sa du jo sist. Han lå lærere deg å stå i ro. Han er da søren meg ingen unggutt, han sto jo i mål dengang jeg hadde fast plass på stadion. (og jeg var vel siste gang der etter temin, før fødsel, med eldstemann. Med det argument til min mann at jeg var da nærmere Haukeland der enn om jeg satt hjemme i Arna

Ja han lærte ikkje siden sist kamp. Veit han er blitt eldre men kan jo læra det likevel?

Ja han lærte ikkje siden sist kamp. Veit han er blitt eldre men kan jo læra det likevel?
Han burde ha lært det for lenge siden (det er ti år siden og vel så det at jeg var der!)

Meget dårlig stemning i huset... Ungene nekter å legge seg, mannen har sett Brannkamp og skal på trening. Og jeg er matt av unger som ikke vil legge seg.

Minstemor spiser kveldmat 1845 og er i seng 19. Så hun ville ikke ha mat i dag, hadde spist litt av hvert litt sent så det var greit, men sto opp nå pg spiser den og jeg er derved ikke tilgjengelig til å legge åtteåeingen som er i seng men ikke sover. Eller tiåringen som er preteen i kveld og slett ikke særlig medgjørelig, som har medført at nettet ble slått av og oppførselen hans forlenger den nedetiden fortløpende....

Back
Topp