Mai jentenes skravletråd..

Jeg håper du har rett altså :Heartred

Det er ikke lurt å slurve med sånne øvelser, dessverre så pleier det å være ganske kjedelig..
Mtp at jeg gikk med en uoppdaget låsning i bekkenet i flere år så tenker jeg at det er best å forebygge så langt jeg kan :)
Lurt, jeg har låsning i bekken, korsrygg og litt muskelplager. Tortur hos kiropraktor :hilarious: Men tror mye har vært pga at jeg sitter så mye og ligger en del pga kvalme. Nå er jeg heldigvis på bedre vei, og kvalmen kommer bare innemellom :happy:

åå, jeg burde ikke klage.. Men jeg har en sånn "klump i halsen" følelse og den gjør meg veldig kvalm. Har vært veldig av og på de siste ukene.. Er det flere som har denne følelsen?

åå, jeg burde ikke klage.. Men jeg har en sånn "klump i halsen" følelse og den gjør meg veldig kvalm. Har vært veldig av og på de siste ukene.. Er det flere som har denne følelsen?

Faktisk klump eller bare følelse? Jeg er litt småtett, tror det bare er gravid-slimhinner, men det ekstra slimet/spyttet som da dannes føles som en klump bak i halsen som verken vil opp eller ned, og jeg kaster opp pga. den. :hungover: Beklager ekle detaljer.

Faktisk klump eller bare følelse? Jeg er litt småtett, tror det bare er gravid-slimhinner, men det ekstra slimet/spyttet som da dannes føles som en klump bak i halsen som verken vil opp eller ned, og jeg kaster opp pga. den. :hungover: Beklager ekle detaljer.

Så kjipt at du har det sånn! :(

Mer en følelse, kjenner ingenting på utsiden av halsen og det er ingenting som går verken opp eller ned. Vet ikke om jeg får den fordi jeg er kvalm eller om jeg blir kvalm av klumpfølelsen. Hjelper ofte å spise noe, da går følelsen bort og jeg blir mindre kvalmo_O

Så kjipt at du har det sånn! :(

Mer en følelse, kjenner ingenting på utsiden av halsen og det er ingenting som går verken opp eller ned. Vet ikke om jeg får den fordi jeg er kvalm eller om jeg blir kvalm av klumpfølelsen. Hjelper ofte å spise noe, da går følelsen bort og jeg blir mindre kvalmo_O

Huff. Det er slitsomt å være kvalm uansett. :(

Akkurat samme her. Er slimete i halsen, skal spytte det ut og begynner da å brekke meg slik at jeg kaster opp [emoji58]

Akkurat samme her. Er slimete i halsen, skal spytte det ut og begynner da å brekke meg slik at jeg kaster opp [emoji58]

Høres helt likt ut. :arghh:

Tror det har med kvalmen å gjøre. Jeg er kvalm hele dagen og kaster opp i tillegg. Får håpe du slipper unna med appelsinen og slipper alt det andre ;):) evt kan postafen muligens hjelpe :)

Har bare klumpen, kvalme og brekker meg litt når jeg pusser tennene, så burde absolutt ikke klage. Glad for å slippe oppkast :bag:

Første svangerskapskontroll i dag. Har googlet jordmoren jeg skal til, og vi har ikke samme livssyn for å si det sånn. Veldig spent på hvordan kjemien er. Vil helst gå til en og samme person på alle kontrollene (-OUL), så håper vi kommer overens. Heldigvis har jeg allerede vært til TUL, og fikk legen til å sende inn både søknad om fødeplass og henvisning til KUB, samt at jeg har bestilt time til NIPT

Første svangerskapskontroll i dag. Har googlet jordmoren jeg skal til, og vi har ikke samme livssyn for å si det sånn. Veldig spent på hvordan kjemien er. Vil helst gå til en og samme person på alle kontrollene (-OUL), så håper vi kommer overens. Heldigvis har jeg allerede vært til TUL, og fikk legen til å sende inn både søknad om fødeplass og henvisning til KUB, samt at jeg har bestilt time til NIPT

Hva mener du med at dere ikke har samme livssyn?
Lykke til med første svangerskapskontroll! Håper kjemien stemmer :happy: Viktig at vi har en god opplevelse under oppfølgningen!

Jeg er ikke religiøs. Hun er svært aktiv i en lokal menighet.
Jeg har ikke noe i mot at andre har en tro og en religion de tilhører. Det er helt greit for meg, og jeg respekterer det veldig. Jeg syns det er spennende å høre om skikker og ritualer, og kan masse om ulike religioner. Jeg tror bare ikke på noen høyere makt selv. Siden jeg behandler andre med respekt forventer jeg også å bli behandlet med respekt tilbake. Jeg har aldri snakket nedlatende til noen om deres religion eller tro. Dessverre har jeg opplevd noen ganger at folk ikke klarer å akseptere at jeg ikke tror.
Jeg håper bare jeg kan få en livssynsnøytral svangerskapsoppfølging.

Last edited:
Nei, jeg er ikke redd hun skal forsøke å misjonere. Håper det ikke blir noe tema i det hele tatt. Sikkert bare jeg som kompliserer ting helt unødvendig :smiley-ashamed005
Svangerskapsoppfølging er så utrolig privat, så jeg håper jeg kan føle meg 100% trygg og at ingen fordømmer meg :oops:
Jeg er 40 år, og må være realistisk. Det er en økt sannsynlighet for at noe kan være galt.

Jeg er ikke religiøs. Hun er svært aktiv i en lokal menighet.
Jeg har ikke noe i mot at andre har en tro og en religion de tilhører. Det er helt greit for meg, og jeg respekterer det veldig. Jeg syns det er spennende å høre om skikker og ritualer, og kan masse om ulike religioner. Jeg tror bare ikke på noen høyere makt selv. Siden jeg behandler andre med respekt forventer jeg også å bli behandlet med respekt tilbake. Jeg har aldri snakket nedlatende til noen om deres religion eller tro. Dessverre har jeg opplevd noen ganger at folk ikke klarer å akseptere at jeg ikke tror.
Jeg håper bare jeg kan få en livssynsnøytral svangerskapsoppfølging.

Ok, da skjønner jeg hva du mener :happy: Det går nok helt fin hvis jordmor er profesjonell. Vi møter jo daglig folk i ulike yrker med et mangfold av ulike livssyn og det pleier som regel aldri å være noe problem! Tror du skal gjøre deg selv en tjeneste og senke skuldrene, for det går nok helt fint! :) Og skulle du være så uheldig å oppleve at det blir ubehagelig eller et problem for deg kan du jo bytte eller gå til legen for oppfølging? :dontknow

Back
Topp