Mai jentenes skravletråd..

Skal til jordmor og ta blodprøve neste uke men innså nettopp at jeg ikke er lenger på vei enn 10+6 den dagen. Jeg trodde ikke man skulle ta disse blodprøvene før uke 12? Noen som vet om jordmor bare har regnet feil? Eller er det andre som skal ta før uke 12 også? :)

Jeg tok de når jeg var 9+6. Så du kan fint ta dem da :happy:

Skal til jordmor og ta blodprøve neste uke men innså nettopp at jeg ikke er lenger på vei enn 10+6 den dagen. Jeg trodde ikke man skulle ta disse blodprøvene før uke 12? Noen som vet om jordmor bare har regnet feil? Eller er det andre som skal ta før uke 12 også? :)
Skal ta når eg er 9/10 uker på vei, tror de skal taes mellom uke 8-12 :)

Jeg fikk beskjed om å ikke ta blodprøver før etter uke 12 :eek: så er menstermin en uke før den terminen jeg fikk på TUL, så jeg får ikke første svangerskapskontroll/legetime før 5 november (uke 12/13)
Sikkert forskjellig praksis rundt om :)

Jeg fikk beskjed om å ikke ta blodprøver før etter uke 12 :eek: så er menstermin en uke før den terminen jeg fikk på TUL, så jeg får ikke første svangerskapskontroll/legetime før 5 november (uke 12/13)
Sikkert forskjellig praksis rundt om :)
Ja det er et evig kaos rundt dette. Jordmor sa at jeg skulle ta blodprøver hos fastlegen FØR uke 12, men fastlegen min skjønte ikke dette, for enkelte av prøvene ville ikke funke før uke 12. Han ringte både gyn og jordmor, og begge sa at de måtte tas i uke 12 eller senere. :hilarious: Vær så god og bli sprø :hilarious: Så jeg tok bare ordinære blodprøver siden jeg først var der, og skal tilbake når jeg er 12+3 eller noe.

Ja det er et evig kaos rundt dette. Jordmor sa at jeg skulle ta blodprøver hos fastlegen FØR uke 12, men fastlegen min skjønte ikke dette, for enkelte av prøvene ville ikke funke før uke 12. Han ringte både gyn og jordmor, og begge sa at de måtte tas i uke 12 eller senere. :hilarious: Vær så god og bli sprø :hilarious: Så jeg tok bare ordinære blodprøver siden jeg først var der, og skal tilbake når jeg er 12+3 eller noe.

Så kjedelig med uenigheter mellom jordmor og lege :hilarious: De burde jo være samkjørt om dette ?
Her og fikk jeg vite at det var prøver som ikke kunne tas før uke 12, så derfor må jeg og vente den ekstra uken pga svaret på TUL :)

Så kjedelig med uenigheter mellom jordmor og lege :hilarious: De burde jo være samkjørt om dette ?
Her og fikk jeg vite at det var prøver som ikke kunne tas før uke 12, så derfor må jeg og vente den ekstra uken pga svaret på TUL :)
Ja jordmor var jo brått enig med fastlegen da han ringte ned dit :hilarious: Så gudene vet hva hun mente når hun sa at jeg måtte ta før uke 12 :rolleyes:

Jeg føler at jeg henger etter siden jeg ikke har begynt med kontroller hos lege eller jm. Følges opp hos gyn pga pcos og habituell abort så "tør" ikke bestille time hos lege til ordinær kontroll før etter neste ul hos gyn. :dead: :happy:

Har første svangerskapskontroll neste uke. Er da 9+6 i følge menstermin, 10+3 i følge TUL. Ønsket time så fort som mulig siden jeg vil føde på Riksen, og søknad om fødeplass må sendes inn av lege eller jordmor. Forrige gang søkte jeg selv, men nå står det at man ikke kan gjøre det.
Fikk heldigvis gynekologen til å søke for meg da jeg var der på TUL. Han sendte også henvisning til duo-test, så nå har jeg to ting mindre å tenke på :happy093

Jeg fikk og beskjed om at blodprøvene skulle tas fra uke 12.
Jeg skal på kontroll den 25 oktober då er jeg 12+4.:happy:
Dagene går jo så sakte :banghead::oops:

Jeg fikk og beskjed om at blodprøvene skulle tas fra uke 12.
Jeg skal på kontroll den 25 oktober då er jeg 12+4.:happy:
Dagene går jo så sakte :banghead::oops:

Var det jeg trodde også men jeg skal ta denne uka og da er jeg bare 10+6 :confused: Spurte over her og da virka det som at det var flere som skulle ta før uke 12 også? Skjønner ikke dette jeg :hilarious:

Jeg har endelig vært på tul! :D
Var litt lenger på vei enn jeg trodde, så det var gledelig. Jeg er 9+0 i dag <3

Deilig å se en krabat med bankende hjerte, som til og med lå INNI livmora! :p

(hadde ex.u. i sommer)

To dager til ny TUL og jeg er veldig spent på om det fortsatt går bra. Selv om vi har sett et bankende hjerte er jeg ikke "trygg".
Hvis alt ser bra ut på torsdag skal jeg bestille time hos lege til svangerskapskontroll og kiropraktor for å være føre var mtp rygg- og bekkenproblemene mine. :)

To dager til ny TUL og jeg er veldig spent på om det fortsatt går bra. Selv om vi har sett et bankende hjerte er jeg ikke "trygg".
Hvis alt ser bra ut på torsdag skal jeg bestille time hos lege til svangerskapskontroll og kiropraktor for å være føre var mtp rygg- og bekkenproblemene mine. :)
Tipper ting fortsatt er veldig bra inni magen din :Heartred
Lurt å være føre var, jeg svikter meg selv om dagen, glemmer å utføre øvelsene jeg fikk av kiropraktoren min... Ikke lurt med låsninger :geek

Tipper ting fortsatt er veldig bra inni magen din :Heartred
Lurt å være føre var, jeg svikter meg selv om dagen, glemmer å utføre øvelsene jeg fikk av kiropraktoren min... Ikke lurt med låsninger :geek

Jeg håper du har rett altså :Heartred

Det er ikke lurt å slurve med sånne øvelser, dessverre så pleier det å være ganske kjedelig..
Mtp at jeg gikk med en uoppdaget låsning i bekkenet i flere år så tenker jeg at det er best å forebygge så langt jeg kan :)

Jeg har endelig vært på tul! :D
Var litt lenger på vei enn jeg trodde, så det var gledelig. Jeg er 9+0 i dag <3

Deilig å se en krabat med bankende hjerte, som til og med lå INNI livmora! :p

(hadde ex.u. i sommer)
Fantastisk :)

Back
Topp