Mai jentenes skravletråd..

Hehe, jeg er heldigvis ikke sånn kjempeglad i alkohol så kommer til å gå laaang tid før jeg savner det. Kan hende jeg kjenner litt på savn etter et glass vin utover våren :woot: Virker ikke som om du har måtte omstille fredagslivsstilen veldig etter du fant ut at du var gravid du heller :happy:

Nei, fredagslivsstilen var d få omgjøringer ved ;)

Men jeg SAVNER vin!!!!!!!!! Jeg har drukket 1 gang på to år, egen bryllupsfest! Jeg kommer til å være mye sur neste sommer for å ikke få vin ass [emoji23] eller juleøl i år heller! 3 året på rad [emoji23]

Men jeg SAVNER vin!!!!!!!!! Jeg har drukket 1 gang på to år, egen bryllupsfest! Jeg kommer til å være mye sur neste sommer for å ikke få vin ass [emoji23] eller juleøl i år heller! 3 året på rad [emoji23]

Skjønner at du begynner å bli frustrert da :hilarious: Det er laaang tid :eek: men blir fine barn ut av ofringene da:Heartred

Skjønner at du begynner å bli frustrert da :hilarious: Det er laaang tid :eek: men blir fine barn ut av ofringene da:Heartred

Ja, jeg hadde jo uansett ikke drukket mye med en liten pode hjemme ;) jeg har mange gode forslag på alkoholfritt, som faktisk er gode på smak ;)

Du kan vel ta et glass vin neste sommer vel? Amme først og eventuelt ha pumpet opp litt i reserve? Det er jo ikke såååå mange timene det går å bli kvitt ett glass vin. :D

Du kan vel ta et glass vin neste sommer vel? Amme først og eventuelt ha pumpet opp litt i reserve? Det er jo ikke såååå mange timene det går å bli kvitt ett glass vin. :D

Jeg har nå en sønn som blånekter flaske, og som satt på puppen hver 2. Time.... så har ikke gode erfaringer med å få tatt litt alkohol så gir meg selv ikke håpet

Må man ha vært medlem i over en måned for å bli med i skjult gruppe? Jeg har mer enn nok innlegg til å bli med, men har bare vært medlem i noen få dager.

I dag har jeg bakt boller og vært en tur hos svigers :) vanligvis hadde vi vært på en fest et sted, eller drikket en god del vin i sofaen [emoji23] så her er livet brått snudd. 4. Edruhelgen min på rad, noe som ikke har skjedd på flere år. Men jaggu er det deilig [emoji2] savner ikke alkoholen enda ;) hvertfall ikke nå som jeg er uggen hele tiden.
Samme her! Så tror jeg snus depresjonen min får meg til å tenke «ingen vin i helga, hva søren skal jeg finne på da???» litt stusselig. Savner ikke vinen i seg selv, er bar litt omstilling

Må man ha vært medlem i over en måned for å bli med i skjult gruppe? Jeg har mer enn nok innlegg til å bli med, men har bare vært medlem i noen få dager.

Ja, det er en sikkerhet for å sikre at ikke "hvem som helst" kan komme inn. :)

Jeg har nå en sønn som blånekter flaske, og som satt på puppen hver 2. Time.... så har ikke gode erfaringer med å få tatt litt alkohol så gir meg selv ikke håpet

Kan jo ta et halvt glass selv om du ammer da. :)

Ah, det er jo kanskje lurt ja! Bare føles veldig lenge å vente en måned :p

Er vanligvis mest aktivitet på åpent uansett. :)

Og om man velger å dele mer personlig info eller bilder på skjult så er det litt kjekt å vite at det skal hvert fall litt til å få bli med. ;)

Kan jo ta et halvt glass selv om du ammer da. :)

Nei ass, d er helt mot hva jeg fikser [emoji38] akkurat alkohol er jeg drit sær på! Veit faktisk ikke hvor mye nøyaktig som går over i melka eller hvor mye som er skadelig! Jeg kan utsette alkohol frem til ammingen er godt etablert.... er sær der [emoji23]

Nei ass, d er helt mot hva jeg fikser [emoji38] akkurat alkohol er jeg drit sær på! Veit faktisk ikke hvor mye nøyaktig som går over i melka eller hvor mye som er skadelig! Jeg kan utsette alkohol frem til ammingen er godt etablert.... er sær der [emoji23]

Når du er gravid så har du og babyen samme promille, dere deler blod (i praksis, ikke helt riktig). Så da er jeg veldig for nulltoleranse. Ved amming så får jo babyen din promille i melka, og må så selv fordøye den. Drikker du et halvt glass vin får du mye lavere promille enn vanlig yoghurt på butikken. Null problem for baby. :p Blir for lite til at det kommer over i blodet til babyen liksom.

Så du drikker prosent og babyen drikker promille ved amming. :)

Er vanligvis mest aktivitet på åpent uansett. :)

Og om man velger å dele mer personlig info eller bilder på skjult så er det litt kjekt å vite at det skal hvert fall litt til å få bli med. ;)
Ja det er jo forståelig, men er jo veldig enkelt å få tilgang om man allerede har en bruker da. Tok meg bare to dager å nå 50 innlegg i denne termingruppen, så sånn sett så er det jo fortsatt enkelt å få tilgang om man virkelig vil inn og snoke(håper ikke det er så mange som føler behov for det da):p
Men skjønner godt at det må være noen krav altså.

Grunnen til at det ikke er anbefalt å drikke mens man ammer er først og fremst sosiale forhold - at man skal være 100% klar i toppen når man har ansvaret for og håndterer babyen sin. Akkurat det med at det blir litt promille i melka er ikke det man er redd for er skadelig, men at foreldrene ikke klarer å vurdere eget inntak (man tåler jo også mindre etter 9 mnd uten alkohol). Så er jo uansett fornuftig å ha strenge regler for seg selv, da

Jeg er litt stolt av meg selv jeg. Røyket ikke, men dampet før jeg ble gravid. Nikotin i den og. Begynte å dampe for å slutte å røyke. Syndet litt frem til ultralyden med noen trekk i løpet av dagen. Mye og fordi jeg ikke hadde troen. Men sa til meg selv at hvis det er liv på ultralyden og håp så er dette siste trekket ( satt i bilen før timen). Og det var det jammen meg og! Nå er jeg flink jente og rir av meg abstinensen hver gang. Bedre sent enn aldri tenker jeg :smiley-bounce015

Ja det er jo forståelig, men er jo veldig enkelt å få tilgang om man allerede har en bruker da. Tok meg bare to dager å nå 50 innlegg i denne termingruppen, så sånn sett så er det jo fortsatt enkelt å få tilgang om man virkelig vil inn og snoke(håper ikke det er så mange som føler behov for det da):p
Men skjønner godt at det må være noen krav altså.

Ja, sant det altså, men du kan ikke være gravid (verken på ordentlig eller lissom) med termin hver eneste måned, så da må du jo aktivt velge noen forum likevel. Så det begrenser seg jo noe. :p

Back
Topp