Mai jentenes skravletråd..

Jeg er litt stolt av meg selv jeg. Røyket ikke, men dampet før jeg ble gravid. Nikotin i den og. Begynte å dampe for å slutte å røyke. Syndet litt frem til ultralyden med noen trekk i løpet av dagen. Mye og fordi jeg ikke hadde troen. Men sa til meg selv at hvis det er liv på ultralyden og håp så er dette siste trekket ( satt i bilen før timen). Og det var det jammen meg og! Nå er jeg flink jente og rir av meg abstinensen hver gang. Bedre sent enn aldri tenker jeg :smiley-bounce015
SÅ bra! :-) du har all grunn til å være stolt!

Tror absolutt jeg ville startet med lett styrketrening også økt etterhvert, kanskje i samråd med lege/PT hvis du er helt nybegynner med styrketrening? Fordelene av å trene både styrke og kondisjon er så mange! :happy:

Kjøpte meg nettopp en bok som heter Frisk graviditet som har veldig mange fine styrkeøvelser og mye informasjon om trening under graviditet. Anbefales veldig! :)
Ja man kan starte med lett styrketrening i svangerskapet? Er så redd for å miste.

Imorra skal jeg endelig til fastlegen. Mye å ta tak i. Skal høre ang blodprøve og glukosebelastning pga stort barn sist. Og Duo test pga alder. Vil også gjerne ha ekstra oppfølging på sykehus da jeg med nr 1 hadde morkakesvikt og baby tok til seg for lite næring. Og nr 2 hadde veldig kort navlestreng/tøff fødsel.
På tirsdag skal jeg på TUL . D blir altfor spennende!

Ja man kan starte med lett styrketrening i svangerskapet? Er så redd for å miste.

Ja, jeg har prøvd å lese meg opp på det både på nhi.no, fhi.no og i bøker og der uttrykkes det at trening er utelukkende positivt i et svangerskap både for mor og baby :happy: Anbefaler deg å prøve å få tak i boka på bibliotek eller i butikk og lese i den med hva som anbefales og ikke ved treningen :happy:

Hvilken uke velger dere å ha tul i damer? Jeg hadde i uke 9 sist gang, og det var egentlig fint! Er bare 4+5 idag, så uke 9 føles sååå langt unna:laughing002

Hvilken uke velger dere å ha tul i damer? Jeg hadde i uke 9 sist gang, og det var egentlig fint! Er bare 4+5 idag, så uke 9 føles sååå langt unna:laughing002
Jeg skal ha i uke 8, men det er pga assistert befruktning og at de vil sjekke at alt ser greit ut:) Men det føles ut som en evighet ja! Er 4+3 i dag:joyful:

I den ene appen jeg har reklameres det for gravidforsikring. Er det noen av dere som har vært gravid før som har hatt dette? Er det vanlig å ha?:think005

Imorra skal jeg endelig til fastlegen. Mye å ta tak i. Skal høre ang blodprøve og glukosebelastning pga stort barn sist. Og Duo test pga alder. Vil også gjerne ha ekstra oppfølging på sykehus da jeg med nr 1 hadde morkakesvikt og baby tok til seg for lite næring. Og nr 2 hadde veldig kort navlestreng/tøff fødsel.
På tirsdag skal jeg på TUL . D blir altfor spennende!
Da har du nok å henge fingrene i fremover :happy: håper du får den oppfølgingen du har krav på da. Siden du har hatt tull med morkake/tilbehør to ganger før.

Hadde i uke 7 nå. Hadde i uke 9 sist gang. Nå ble det rett og slett for lenge og vente hehe.

Jeg har bestilt en time for ultralyd i morgen. Igår kom det farget utflod noen ganger, og jeg har ikke ro i kroppen til å vente flere uker før jeg får et svar om det er noe liv.... Krysser alt jeg har for at dette går bra. Fallhøyden er veldig stor denne gangen kjenner jeg. Blir en liten attpåklatt og vi har brukt godt over et år på å få det til.

Jeg har bestilt en time for ultralyd i morgen. Igår kom det farget utflod noen ganger, og jeg har ikke ro i kroppen til å vente flere uker før jeg får et svar om det er noe liv.... Krysser alt jeg har for at dette går bra. Fallhøyden er veldig stor denne gangen kjenner jeg. Blir en liten attpåklatt og vi har brukt godt over et år på å få det til.

Lykke til i morgen :Heartred Håper alt står bra til med frøet :Heartred

Lykke til i morgen! :Heartred

Syntes det er vanskelig denne perioden når det er "hemmelig" at jeg er gravid. Fordi jeg føler jeg er så vandt med at jeg er det allerede, så jeg kan lett forsnakke meg og/eller oppføre meg rart fordi jeg ikke skal si det...

Syntes det er vanskelig denne perioden når det er "hemmelig" at jeg er gravid. Fordi jeg føler jeg er så vandt med at jeg er det allerede, så jeg kan lett forsnakke meg og/eller oppføre meg rart fordi jeg ikke skal si det...
Samme her Til helgen skal vi i 70 årslag med familien, blir vanskelig å ikke forsnakke seg da tror jeg

Lykke til! <3

Lykke til :Heartpink
Hva er alderen på de andre ettersom d blir attpåklatt? Mine er 6 og 8.

Da har du nok å henge fingrene i fremover :happy: håper du får den oppfølgingen du har krav på da. Siden du har hatt tull med morkake/tilbehør to ganger før.
Ja jeg håper jeg får ekstra oppfølging på sykehuset pga alt dette. Siden d har vært noe m de to andre, lurer jeg på om alt kan gå knirkefritt nå.

Back
Topp