Mai jentenes skravletråd..

Og der sov jeg 3t på dagen ja! Fikk virkelig gjort masse på gjøremålslisten før henting i bgh... [emoji5]

Hjeeelp! Kan man spise reker? Jeg har kjøpt meg sånn reker i majones-pålegg fra Salatmesteren nå etter trening og jeg er helt desperat. Har sååå lyst på det :arghh: Er det trygt?

Hjeeelp! Kan man spise reker? Jeg har kjøpt meg sånn reker i majones-pålegg fra Salatmesteren nå etter trening og jeg er helt desperat. Har sååå lyst på det :arghh: Er det trygt?

Ja. Du burde bare passe på at kjøtt, fisk osv. er ferskt når du spiser det (lenge til utløpsdato). :)

Du skal holde deg unna f.eks. innmaten i krabbe (det mørkere kjøttet i skallet) og noen spesielle typer fisk. :)

Var en tur på senteret i dag.. Og fikk virkelig føle at luktesansen var blitt sterkere! Kunne jo blitt sporhund... ALLE mennesker lukter jo forskjellig, og det er ikke alltid like positivt :dead: Utallige forskjellige parfymer, såper og folk som absolutt burde ha dusjet litt. Holdt på å bli gal der jeg gikk. Optikeren min burde også absolutt ha tatt seg en tyggegummi... :sorry: Husker forrige svangerskap, da taklet jeg ikke lukten av min egen mann. Får håpe ikke det blir sånn denne gangen.

Hei! Ville bare hilse på dere jenter[emoji173]️ fikk positiv test idag 11dpo [emoji16] har en skatt fra før på 11mnd og gleder meg til han ska få seg en liten søster eller bror!
Gratulerer! :)

Hei! Ville bare hilse på dere jenter[emoji173]️ fikk positiv test idag 11dpo [emoji16] har en skatt fra før på 11mnd og gleder meg til han ska få seg en liten søster eller bror!

Gratulerer! Ganske ny her jeg og, fikk positiv test i går! Er 10 dpo idag [emoji5]

Var en tur på senteret i dag.. Og fikk virkelig føle at luktesansen var blitt sterkere! Kunne jo blitt sporhund... ALLE mennesker lukter jo forskjellig, og det er ikke alltid like positivt :dead: Utallige forskjellige parfymer, såper og folk som absolutt burde ha dusjet litt. Holdt på å bli gal der jeg gikk. Optikeren min burde også absolutt ha tatt seg en tyggegummi... :sorry: Husker forrige svangerskap, da taklet jeg ikke lukten av min egen mann. Får håpe ikke det blir sånn denne gangen.

Åh. Kjenner meg så igjen. :hungover:

Så kjipt :( Jeg syns det var veldig mange på toget i dag som luktet uvanlig mye:wideyed: Kanskje det var luktesansen min:nailbiting:

Hvor langt er du på vei? Husket at jeg også ble ekstremt sensitiv på lukter, men ikke merket noe til dette enda. Det kommer vel. Er 5+1.

Hvor langt er du på vei? Husket at jeg også ble ekstremt sensitiv på lukter, men ikke merket noe til dette enda. Det kommer vel. Er 5+1.
Er 6+0 :) har ikke merket noe til lukter før i dag egentlig.

Jeg var hos priv gyn i går å tok UL. Var en uke mindre enn jeg trodde. Greit å få bekreftet, men det som var mest fascinerende er at hun satte meg på metformin. (Pga pcos) noe legen min ikke nevnte noe om. Skal gå på det til uke 12. Legen min har null peiling på det temaet, så kjenner jeg er glad for at jeg gikk innom spesialist. Men svindyrt å gjøre det flere ganger da...
Jeg går også på metformin. Legen hadde ikke peiling men han hørte på mine argumenter. Han vet ikke at jeg går på det som gravid også men i følge pregmet studien så er det iallefall gunstig ift vektøkning for oss med pcos. De var usikre i studien i forhold til virkning på spontanabort da jeg tror utvalget var for lite til å konkludere. Uansett er det påvist at det ikke er skadevirkninger på foster så da gjør det ikke noe om man står på det tenker jeg.

Jeg går også på metformin. Legen hadde ikke peiling men han hørte på mine argumenter. Han vet ikke at jeg går på det som gravid også men i følge pregmet studien så er det iallefall gunstig ift vektøkning for oss med pcos. De var usikre i studien i forhold til virkning på spontanabort da jeg tror utvalget var for lite til å konkludere. Uansett er det påvist at det ikke er skadevirkninger på foster så da gjør det ikke noe om man står på det tenker jeg.

Jeg fikk hvertfall beskjed om å starte på det :) hun sa også at denne nye studien kom med et svar på legenes årsmøte i høst på om man skal fortsette etter 12 uker eller ei. Så dette er jo helt ferske studier. Og så lenge det ikke skader (men kan gjøre det bedre. Kanskje.) så er det verdt det. :) hun sa en bivirkning kunne være kvalme, merket noe på det?

Var oppe på do FIRE ganger i natt jeg.... nå begynner det tydeligvis hehe... trøtt og kald i dag. Gråvær ute også så fyrer i ovnen. Orker ikke sitte å fryse. :confused:

Jeg fikk hvertfall beskjed om å starte på det :) hun sa også at denne nye studien kom med et svar på legenes årsmøte i høst på om man skal fortsette etter 12 uker eller ei. Så dette er jo helt ferske studier. Og så lenge det ikke skader (men kan gjøre det bedre. Kanskje.) så er det verdt det. :) hun sa en bivirkning kunne være kvalme, merket noe på det?
Ja pregmet2 studien er vel ikke helt ferdig ennå. Det er oppfølgeren til den første. Blir spennende å se resultatene fra den! Bivirkning er kvalme og diaré. Så vil anbefale deg å trappe sakte opp samt ta pillene ca ti minutter etter måltid når magen har mat å jobbe med. Jeg hadde mye magesmerter, diaré og kvalme før jeg skjønte at jeg måtte ta dem etter jeg hadde spist. Nå har jeg bare litt kvalme inniblant. Har IBS fra før så diareen kan jeg ikke svare for hvor kommer fra ;)

Mini på 3 år har smitta mamman sin, så nå ligger jeg hjemme med vondt hode, vond hals og lunger, feber og hele pakka [emoji30] I tillegg er jeg småkvalm og puppene verker, men det er vel noe annet sin skyld [emoji23]

Back
Topp