Mai 2024

Ja, 7+6 tror jeg det var. Var samme sist også. Jeg går på cyclogest, mulig de har annen prosedyre for den? Er to om dagen, og trenger ikke trappe ned.

De gangene jeg har målt i lutealfasen har jeg hatt høyt tall, men har ikke målt når jeg har vært gravid. Men altså ingen grunn til å tro at jeg produserer lite.

Kan være annerledes ja! Og kanskje siden vi har ulike type innsett (jeg har fersk).
Men kommer uansett til å holde på så lenge jeg har piller til :D:p

Jeg har veldig lyst til å stoppe, men Porsgrunn sier uke 7... Føles skummelt å stoppe når de sier man skal gå på det lenger. Er så rart det er så stor forskjell på hva klinikkene anbefaler, men er vel fordi det ikke er konsensus på området.
Men da har nok de en årsak til at de vil du skal gå lenger :) men standard er jo å stoppe ved positiv test med mindre det er fryse innsett i styrt syklus :)

Dere som er blitt gravide nå eller tidligere - når slutter dere på progesteron?
Jeg går på lutinus 3 ganger daglig og egentlig fått beskjed om å slutte på dag 16 etter innsett hvis jeg har positiv test da.

Men syns det virker skummelt?!
Kanskje redusere til to tabeletter heller, men syns null virker litt voldsomt?
Jeg har noen ekstra esker med piller så jeg kan fordele ut disse noen uker.
Jeg har fått beskjed om å gå på Cyclogest frem til tidlig UL, har fått det 8+0.

Men da har nok de en årsak til at de vil du skal gå lenger :) men standard er jo å stoppe ved positiv test med mindre det er fryse innsett i styrt syklus :)

Er protokollen deres ved fryst i naturlig syklus. Har sett noen andre klinikker som også har tilsvarende. Veldig rart når det ikke er nødvendig.

Det er noe forskning som viser at progesterontilskudd ved fryseforsøk i naturlig syklus i tidlig graviditet gir flere levendefødsler, mens annen forskning viser at det kun hjelper implantasjon.

Har spurt dem igjen nå, men får sikkert samme svar som sist, at "det er protokoll", uten noen god begrunnelse :joyful:

Jeg er 13 dpo idag (13 dager etter uttak)

Testen igår var på kvelden og jeg drikker mye på ettermiddagen så den var kanskje litt ekstra utvannet :p
Men blir spennende å se fremover - krysser fingrene!
Synes ikke testene dine var svake for å være 13 dpo - heller tvilling sterke om det var 10 dpo. Når skal du ta neste? Du har veldig fin progresjon allerede :Heartpink

Synes ikke testene dine var svake for å være 13 dpo - heller tvilling sterke om det var 10 dpo. Når skal du ta neste? Du har veldig fin progresjon allerede :Heartpink
Tusen takk :Heartred

Jeg tar neste enten imorgen tidlig eller venter til lørdag morgen! Burde kanskje vente, men kommer an på selvkontrollen:p
Håper så inderlig at trenden fortsetter :D

Hvis du vil vite så var/er dette mitt løp;
- Prolutex injeksjon x 1 daglig (fra 2 dager etter ovitrelle var satt)
- Cyclogest 1 kapsel morgen og 1 kapsel kveld (fra to dager etter ovitrelle var satt)
- 10 mg prednisolon (oppstart var 1 blødningsdag, tas på morgen)
- albyl e (på morgen) samme dag som innsett var.

Tusen takk. Kjenner veldig lite, litt ømme pupper (trolig fra all progesteron sikkert) og litt murringer på kvelden (sikkert også fra progesteron).
Sender deg varme tanker og krysser fingrene for at det blir graviditet på deg neste gang :Heartpink
Tusen takk :Heartbigred

Noen som har erfaring med brev ang frys? Jeg synes hele "hvis det gikk bra så får du brev" er helt dustete. Får man beskjed på dag 5, dag 6? Eller ei stund etterpå?

Jeg satte inn en 3dagers så fikk siste oppdatering da på at "en ser ok ut, vi har et par andre vi følger med på". Jeg tror jo absolutt ikke det har gått veien, men det ville gitt meg veldig mye mer troa på den i magen hvis vi fikk noe på frys denne gangen.

Noen som har erfaring med brev ang frys? Jeg synes hele "hvis det gikk bra så får du brev" er helt dustete. Får man beskjed på dag 5, dag 6? Eller ei stund etterpå?

Jeg satte inn en 3dagers så fikk siste oppdatering da på at "en ser ok ut, vi har et par andre vi følger med på". Jeg tror jo absolutt ikke det har gått veien, men det ville gitt meg veldig mye mer troa på den i magen hvis vi fikk noe på frys denne gangen.
Hvilken klinikk hører du til?

I Porsgrunn ble jeg ringt dag 6 etter uttak med hvor mange som kom på frys. Hvis det er sånn at du må vente på brev i posten, så er jo det helt dustete, enig i den....

Hvilken klinikk hører du til?

I Porsgrunn ble jeg ringt dag 6 etter uttak med hvor mange som kom på frys. Hvis det er sånn at du må vente på brev i posten, så er jo det helt dustete, enig i den....
Hører til i Tromsø.

Jeg tror nok brevet kommer i Helsenorge, så tror ikke man må vente på sneglepost, bare stussa på om jeg burde fått det til nå (slutten av dag 5) hvis noe ble fryst? Synes uansett man kunne fått beskjed og en bekreftelse på at det ble null.

Hører til i Tromsø.

Jeg tror nok brevet kommer i Helsenorge, så tror ikke man må vente på sneglepost, bare stussa på om jeg burde fått det til nå (slutten av dag 5) hvis noe ble fryst? Synes uansett man kunne fått beskjed og en bekreftelse på at det ble null.
Hehe, enda godt det ikke var sneglepost men et digitalt brev :laughing002Fortsatt håp da! :happy119 Mine ble fryst på slutten av dag 5. Og beskjeden til meg kom altså dag 6. Krysser fingrene for deg!!

Hehe, enda godt det ikke var sneglepost men et digitalt brev :laughing002Fortsatt håp da! :happy119 Mine ble fryst på slutten av dag 5. Og beskjeden til meg kom altså dag 6. Krysser fingrene for deg!!
Jeg har fått overraskende mye per sneglepost da! Skulle tro vi levde for 100 år siden :hilarious:

I dag har jeg fått satt inn en blasto fra frys. De var kjempe fornøyd med egget. Det var like bra opptint som når de frøs det ned. Så nå begynner vente perioden. Føler tiden frem til testing mandag 27 mai kommet til å gå sååå langsomt. Haha ❤️ Men håper virkelig det er verdt det.

Huff sender deg en klem. Hvordan er kvaliteten på disse du har på frys? Hva sier legen?
Jeg har snakket med klinikken i dag. Kvaliteten skal være god på de 6 som er igjen. Foreløpig er planen nytt forsøk i naturlig syklus, men jeg har spurt om vi kan sette tilbake på dag 6 etter EL i stedet for dag 7, jeg ser jo at det er vanlig protokoll en del andre steder, og jeg har kort lutealfase. Så nå er det bare å vente på at mensen kommer etter cyclogesten og stålsette seg for nytt forsøk...

I dag har jeg fått satt inn en blasto fra frys. De var kjempe fornøyd med egget. Det var like bra opptint som når de frøs det ned. Så nå begynner vente perioden. Føler tiden frem til testing mandag 27 mai kommet til å gå sååå langsomt. Haha ❤️ Men håper virkelig det er verdt det.

Masse lykke til! :D

Jeg venter også! Testdag er ikke før dag 16 etter innsett. Så skjønner klinikkene opererer med litt ulike testdager:p

Jeg har snakket med klinikken i dag. Kvaliteten skal være god på de 6 som er igjen. Foreløpig er planen nytt forsøk i naturlig syklus, men jeg har spurt om vi kan sette tilbake på dag 6 etter EL i stedet for dag 7, jeg ser jo at det er vanlig protokoll en del andre steder, og jeg har kort lutealfase. Så nå er det bare å vente på at mensen kommer etter cyclogesten og stålsette seg for nytt forsøk...

Er ikke det også sent?

Hos oss setter de inn blastp 5 dager etter positiv EL test (fordi det er bedre at embryo ligger klart, enn at det blir satt inn for sent) eller 6.5 dag etter ovitrelle (som blir 5 dager etter EL).

Mulig jeg misforstår nå, er sliten :p

Back
Topp