Mai 2024

Ja - syns jeg kan skimte en svak strek der! :D
Spennende å se i dagene fremover da! Tror nok jeg kommer til å teste hver dag eller annen hver dag, for er så spent!
Legger ved bilde av min test igår kveld og testen idag morges - litt sterkere idag morges (bilde hvor du ser fingrene er fra igår kveld).
Kjempefine streker❤️

Bare sniker inn her og lurer på hva slags nedtrappingsplan du har fått for prednisolon, nå som du har blitt gravid? Jeg har samme plan som deg (utenom klexane istedetfor albyl e), inkludert samme dose prednisolon.
Fikk faktisk akkurat melding fra dem at jeg skal akutt stoppe nå i dag som jeg er 4+1 (går bare på 10 mg denne gangen). Har gått på det nå i ca 3 uker og ser at siden dosen ikke er så høy at man kan akutt stoppe. Men jeg spurte dem om dette igjen, synes det virker skummelt. Bør jeg ikke gå på 5 mg i noen dager først? Hva skal du? Eller vet du ikke?

8dpo, 3 dager etter innsett av blasto. Syns det er en liten strek der❤️ Testet positivt samme dag med 3-åringen min samme dag
Denne ser jeg veldig godt!! Her har jeg goood. Den var rosa da?? Altså sykt å få så rosa 8 dpo? Blir spennende å se økning - den økningen kommer den! :shy: :nailbiting: :Heartpink

Tenker jeg blir med her, men selve innsettet blir nok i starten av juni. Vi prøver et innsett i naturlig syklus. Går det ikke så blir det lang nedregulering over sommeren for å prøve å roe ned endometriosen.

Statistikern - 36 - B1 - FER #1 fra IVF#4 - Hausken - plaquenil, cyclogest, prolutex, klexane (evt. ovitrelle)

Dere som er blitt gravide nå eller tidligere - når slutter dere på progesteron?
Jeg går på lutinus 3 ganger daglig og egentlig fått beskjed om å slutte på dag 16 etter innsett hvis jeg har positiv test da.

Men syns det virker skummelt?!
Kanskje redusere til to tabeletter heller, men syns null virker litt voldsomt?
Jeg har noen ekstra esker med piller så jeg kan fordele ut disse noen uker.

Jeg går på lutinus 3 ganger daglig og egentlig fått beskjed om å slutte på dag 16 etter innsett hvis jeg har positiv test da.

Jeg fikk beskjed av riksen om å slutte 4+0, men synes også det var litt ubehagelig så jeg snakket med min gynekolog igår og hun sa at det ikke kan skade å gå på det en stund til, så jeg hentet ut to nye pakker og kommer til å gå på det til de er tomme, evt trappe ned til kun en om dagen. (Bruker 2x 400mg cyclogest pr dag)

Helt normalt å stoppe på de så lenge du produserer selv.. :)

Helt normalt å stoppe på de så lenge du produserer selv.. :)

Jeg har veldig lyst til å stoppe, men Porsgrunn sier uke 7... Føles skummelt å stoppe når de sier man skal gå på det lenger. Er så rart det er så stor forskjell på hva klinikkene anbefaler, men er vel fordi det ikke er konsensus på området.

Jeg har veldig lyst til å stoppe, men Porsgrunn sier uke 7... Føles skummelt å stoppe når de sier man skal gå på det lenger. Er så rart det er så stor forskjell på hva klinikkene anbefaler, men er vel fordi det ikke er konsensus på området.

De sier uke 7 til deg?
Jeg går også til Porsgrunn og jeg fikk beskjed om å slutte på dag 16 etter innsett..
Har du erfaring med at du produserer for lite selv?

Jeg aner ikke om jeg produserer nok progesteron selv - aldri vært gravid før.
Så tenker jo at det ikke skader å gå på det.
De sa at jeg KUNNE gå på det frem til uke 12 hvis jeg hadde nok piller, men de kom ikke til å skrive ut flere.
Har ikke nok til uke 12, men hvertfall en stund.

Fikk du beskjed om å fortsette med tre om dagen eller trappe ned?

Jeg fikk beskjed av riksen om å slutte 4+0, men synes også det var litt ubehagelig så jeg snakket med min gynekolog igår og hun sa at det ikke kan skade å gå på det en stund til, så jeg hentet ut to nye pakker og kommer til å gå på det til de er tomme, evt trappe ned til kun en om dagen. (Bruker 2x 400mg cyclogest pr dag)

Hva betyr egentlig 4+0?
Fire uker etter innsett?

Jeg kommer nok helt sikkert til å gå på det lengre. Men vanskelig å få tak i lutinus og jeg får ikke nye resepter på noe annet så lenge jeg har nok piller til dag 16.
Men tenkte evt trappe ned fra 3 til 2, så får jeg fortsatt noe tilskudd og fordelt det ut litt lengre! Også greit å slippe den midt på dagen for er noe gris de her pillene :p

Fikk faktisk akkurat melding fra dem at jeg skal akutt stoppe nå i dag som jeg er 4+1 (går bare på 10 mg denne gangen). Har gått på det nå i ca 3 uker og ser at siden dosen ikke er så høy at man kan akutt stoppe. Men jeg spurte dem om dette igjen, synes det virker skummelt. Bør jeg ikke gå på 5 mg i noen dager først? Hva skal du? Eller vet du ikke?
Har stått på 10 mg siden oppstart stimulering. I dag er jeg 5+0, og trappet ned til 5 mg fra i dag til ut uke 6. Synes og det virker skummelt med både nedtrapping og å stoppe, da jeg tror det er et av tiltakene som har hatt stor betydning. Men det er jo samtidig en medisin man ikke skal kimse av. Spurte deg for å høre om du hadde fått beskjed om å stå på det lenger.

Hva betyr egentlig 4+0?
Fire uker etter innsett?

Jeg kommer nok helt sikkert til å gå på det lengre. Men vanskelig å få tak i lutinus og jeg får ikke nye resepter på noe annet så lenge jeg har nok piller til dag 16.
Men tenkte evt trappe ned fra 3 til 2, så får jeg fortsatt noe tilskudd og fordelt det ut litt lengre! Også greit å slippe den midt på dagen for er noe gris de her pillene :p
4+0 er hvor mange uker du er på vei(om man tester pos) , altså jeg var 4+0 på tirsdag, da var det akkurat 2 uker siden uttaket, som da regnes som eggløsning. Så man er 2+0 når man har EL/uttak da. :happy: Ja det er mye gris med de stikkpillene:hilarious:

Ja - syns jeg kan skimte en svak strek der! :D
Spennende å se i dagene fremover da! Tror nok jeg kommer til å teste hver dag eller annen hver dag, for er så spent!
Legger ved bilde av min test igår kveld og testen idag morges - litt sterkere idag morges (bilde hvor du ser fingrene er fra igår kveld).
Her er det jo også såå fine streker! Er du 10 dpo?? Allerede sterkere i dag til og med. Så spennende å se på testene deres!!

De sier uke 7 til deg?
Jeg går også til Porsgrunn og jeg fikk beskjed om å slutte på dag 16 etter innsett..
Har du erfaring med at du produserer for lite selv?

Jeg aner ikke om jeg produserer nok progesteron selv - aldri vært gravid før.
Så tenker jo at det ikke skader å gå på det.
De sa at jeg KUNNE gå på det frem til uke 12 hvis jeg hadde nok piller, men de kom ikke til å skrive ut flere.
Har ikke nok til uke 12, men hvertfall en stund.

Fikk du beskjed om å fortsette med tre om dagen eller trappe ned?

Ja, 7+6 tror jeg det var. Var samme sist også. Jeg går på cyclogest, mulig de har annen prosedyre for den? Er to om dagen, og trenger ikke trappe ned.

De gangene jeg har målt i lutealfasen har jeg hatt høyt tall, men har ikke målt når jeg har vært gravid. Men altså ingen grunn til å tro at jeg produserer lite.

Er det fersk eller fryseforsøk du har vært gjennom? Man står på det lenger ved fryseforsøk. Ved fersk blir alle folliklene som er tømt til gule legemer som produserer progesteron.
Jeg står på progesteron lenger også ved ferskforsøk pga endometriose pluss at jeg har kort lutealfase naturlig.

Er det fersk eller fryseforsøk du har vært gjennom? Man står på det lenger ved fryseforsøk. Ved fersk blir alle folliklene som er tømt til gule legemer som produserer progesteron.
Jeg står på progesteron lenger også ved ferskforsøk pga endometriose pluss at jeg har kort lutealfase naturlig.

Fryseforsøk, men naturlig syklus. Så jeg produserer progesteron selv. Hadde flere follikler ved EL også.

Trodde det var i styrt syklus man MÅ gå på progesteron fordi man ikke produserer selv. Og da må man vel også gå på det til lenger enn uke 7?

Fryseforsøk, men naturlig syklus. Så jeg produserer progesteron selv. Hadde flere follikler ved EL også.

Trodde det var i styrt syklus man MÅ gå på progesteron fordi man ikke produserer selv. Og da må man vel også gå på det til lenger enn uke 7?
Ved styrt syklus må man gå på det ja, oftest til mellom uke 10 og 12 tror jeg. Men varierer ved naturlig syklus og. Da jeg hadde fryseforsøk i naturlig syklus skulle jeg stå på progesteron ut uke 9.

Her er det jo også såå fine streker! Er du 10 dpo?? Allerede sterkere i dag til og med. Så spennende å se på testene deres!!

Jeg er 13 dpo idag (13 dager etter uttak)

Testen igår var på kvelden og jeg drikker mye på ettermiddagen så den var kanskje litt ekstra utvannet :p
Men blir spennende å se fremover - krysser fingrene!

Back
Topp