Mai 2024

13dpo, negativ test. Så da er det bare å vente på TR. Jeg er skuffa, men ikke overraska, jeg har aldri blitt gravid med fryseforsøk. Spørsmålet er heller hva nå? Jeg har 6 igjen på frys, men når de aldri blir noe av, er det da vits i å sette dem inn?
Huff sender deg en klem. Hvordan er kvaliteten på disse du har på frys? Hva sier legen?
 
Her blir det avbrutt. Hadde en follikkel på 22 mm, men den var fylt med blod. Hadde ikke hatt eggløsning denne syklusen. Så her har det skjedd noe rart denne runden.
Uff så dritt at det endte sånn denne måneden for deg. Akkurat samme skjedde meg forrige måned, og man vil jo ikke kaste bort fine embryo på en ikke så bra syklus.
Håper du får en helvettes eggløsning neste måned og at tiden frem til da går raskt.
 
Jeg er som deg, gikk nok ikke denne gangen heller. Har blitt gravid av meg selv 3 ganger Men endt i to MA og en SA, og nå er jeg på 3 innsett, og ikke blitt gravid. Så jeg skal snakke med klinikken om noe kan gjøres annerledes til neste gang. Mister jo litt motet. :dead:
Nei så utrolig vondt at det ikke gikk nå heller.
Jeg har aldri gått på støttemedisinene prednisolon og albyl e før. Heller ikke dobbel dose cyclogest + prolutex. Det fikk jeg denne gangen, og kanskje var det derfor jeg pr i dag er gravid? Ikke dumt å høre om forandring på medisinene.
Håper dere snart får deres tur. Er så utrolig vondt å få negativt på negativt. Sender mange klemmer.
 
Hiver meg inn på her fra april-gruppa da første ferskforsøket endte i kjemisk. Om tr kommer som den skal blir det forhåpentligvis innsett i slutten av mai:Heartpink

Til dere som har erfaring med kjemisk/SA, når fikk dere mensen?

Lillegull<33 -26 -B1 -Hausken - IVF#1- FER#1 innsett i naturlig syklus
Så vondt å oppleve. Man rekker å glede seg på kort tid :Heartred
På min forrige kjemiske fikk jeg mensen bare noen dager forsinket (tror det var ca en uke forsent), men hadde aldri spesielt høy hcg (36). Håper du straks er i rute igjen og at tiden frem til innsett i slutten av mai går veldig raskt!
 
Jeg er som deg, gikk nok ikke denne gangen heller. Har blitt gravid av meg selv 3 ganger Men endt i to MA og en SA, og nå er jeg på 3 innsett, og ikke blitt gravid. Så jeg skal snakke med klinikken om noe kan gjøres annerledes til neste gang. Mister jo litt motet. :dead:
Husk at i svært mange tilfeller så er det fordi embryoet ikke kan bli et barn i utgangspunktet.. derfor man også får 3 forsøk fordi det gjerne må noen innsett til. Jeg ble gravid med det dårligste egget jeg hadde på frys, og om det var fordi hun var gullegget eller om det var pga støttemedisinene aner jeg ikke. Men Albyl E og Prednisolon gjorde susen her..
 
Da tror jeg at jeg tørr å settes på som gravid. 14 dpo i dag og streken har blitt sterkere siden 12 dpo. Heier på dere andre :Heartpink :Heartred
 

Vedlegg

  • IMG20240515181730.jpg
    IMG20240515181730.jpg
    2,3 MB · Visninger: 45
Første ul imorgen. Har stimulert 8 dager med 300 bemfola da. Hvor stor sjanse er det for at jeg får vite dag for uttak imorgen da? :rolleyes:
 
Masse lykke til! Krysser fingrene for deg :happy:
Tusen takk! Spent på om de kan si noe om når egguttaket blir på første ultralyd etter stimuleringa er i gang. Hadde vært så deilig å slippe melkeruta med Widerøe fram og tilbake til Finnmark og heller bare bli i Tromsø over helga. Har gratis overnatting.
 
Tusen takk! Spent på om de kan si noe om når egguttaket blir på første ultralyd etter stimuleringa er i gang. Hadde vært så deilig å slippe melkeruta med Widerøe fram og tilbake til Finnmark og heller bare bli i Tromsø over helga. Har gratis overnatting.
Det kommer vel an på hvordan du reagerer på stimuleringen, for min del har de satt dato for egguttak på ultralyden "hver" gang! Har vært to eller tre dager etter UL for min del :)
 
Nei så utrolig vondt at det ikke gikk nå heller.
Jeg har aldri gått på støttemedisinene prednisolon og albyl e før. Heller ikke dobbel dose cyclogest + prolutex. Det fikk jeg denne gangen, og kanskje var det derfor jeg pr i dag er gravid? Ikke dumt å høre om forandring på medisinene.
Håper dere snart får deres tur. Er så utrolig vondt å få negativt på negativt. Sender mange klemmer.
Jeg går på klexane denne gangen, gått på albyl e før. Ikke prøvd prolutex. Skal absolutt sjekke ut ja. Gratulerer så mye med graviditet. Har du noen symptomer nå?

Husk at i svært mange tilfeller så er det fordi embryoet ikke kan bli et barn i utgangspunktet.. derfor man også får 3 forsøk fordi det gjerne må noen innsett til. Jeg ble gravid med det dårligste egget jeg hadde på frys, og om det var fordi hun var gullegget eller om det var pga støttemedisinene aner jeg ikke. Men Albyl E og Prednisolon gjorde susen her..
Har ikke tenkt på det sånn. Så godt og høre at du ble gravid selv med ett ‘’dårlig egg’’.

Jeg har heldigvis to til på frys nå før vi eventuelt må gjennom en ny runde. Tror vi rekker ett innsett i juni. Tror vi spør om å få prøve selv i juli om det ikke blir noe resultat nå i juni.
 
Jeg går på klexane denne gangen, gått på albyl e før. Ikke prøvd prolutex. Skal absolutt sjekke ut ja. Gratulerer så mye med graviditet. Har du noen symptomer nå?


Har ikke tenkt på det sånn. Så godt og høre at du ble gravid selv med ett ‘’dårlig egg’’.

Jeg har heldigvis to til på frys nå før vi eventuelt må gjennom en ny runde. Tror vi rekker ett innsett i juni. Tror vi spør om å få prøve selv i juli om det ikke blir noe resultat nå i juni.

Hvis du vil vite så var/er dette mitt løp;
- Prolutex injeksjon x 1 daglig (fra 2 dager etter ovitrelle var satt)
- Cyclogest 1 kapsel morgen og 1 kapsel kveld (fra to dager etter ovitrelle var satt)
- 10 mg prednisolon (oppstart var 1 blødningsdag, tas på morgen)
- albyl e (på morgen) samme dag som innsett var.

Tusen takk. Kjenner veldig lite, litt ømme pupper (trolig fra all progesteron sikkert) og litt murringer på kvelden (sikkert også fra progesteron).
Sender deg varme tanker og krysser fingrene for at det blir graviditet på deg neste gang :Heartpink
 
Så vondt å oppleve. Man rekker å glede seg på kort tid :Heartred
På min forrige kjemiske fikk jeg mensen bare noen dager forsinket (tror det var ca en uke forsent), men hadde aldri spesielt høy hcg (36). Håper du straks er i rute igjen og at tiden frem til innsett i slutten av mai går veldig raskt!
Helt forferdelig opplevelse, blir allerede redd og bekymret for at det skjer neste gang også..

Jeg begynte å blø 3+6, hcg på bare 27 deretter 3,4. Fikk høre hos flere at syklusen kan tulle litt etter en kjemisk/SA, men siden jeg allerede har hatt blødningen. Kommer da mensen som normalt eller kan det tulle til i flere måneder? :nailbiting: Håper virkelig at tiden går raskt!
 
Hvis du vil vite så var/er dette mitt løp;
- Prolutex injeksjon x 1 daglig (fra 2 dager etter ovitrelle var satt)
- Cyclogest 1 kapsel morgen og 1 kapsel kveld (fra to dager etter ovitrelle var satt)
- 10 mg prednisolon (oppstart var 1 blødningsdag, tas på morgen)
- albyl e (på morgen) samme dag som innsett var.

Tusen takk. Kjenner veldig lite, litt ømme pupper (trolig fra all progesteron sikkert) og litt murringer på kvelden (sikkert også fra progesteron).
Sender deg varme tanker og krysser fingrene for at det blir graviditet på deg neste gang :Heartpink
Bare sniker inn her og lurer på hva slags nedtrappingsplan du har fått for prednisolon, nå som du har blitt gravid? Jeg har samme plan som deg (utenom klexane istedetfor albyl e), inkludert samme dose prednisolon.
 
Streken er tydeligere nå som den er tørket. Glemte også å nevne at den var negativ i går, så er nok ikke Ovitrelle :)

Vanskelig å se på bilde, men sikkert lettere når du holder den :) :Heartred Krysser fingrene for at den er positiv :D
Tester du igjen hver dag fremover ? Eller annenhver?
Er på 8. dag etter innsett, og fått en svak positiv jeg også. Så lurer på om man burde teste hver dag for å se at den stiger og ikke stagnerer.?
 
Vanskelig å se på bilde, men sikkert lettere når du holder den :) :Heartred Krysser fingrene for at den er positiv :D
Tester du igjen hver dag fremover ? Eller annenhver?
Er på 8. dag etter innsett, og fått en svak positiv jeg også. Så lurer på om man burde teste hver dag for å se at den stiger og ikke stagnerer.?
Ser du den her? :) Tester hver dag ja, men hvor ofte man tester er jo opp til enhver. For noen blir det stress å teste, for noen blir det stress å ikke teste. Testene er jo uansett ikke en fasit på at HCG stiger, men vil kunne gi en pekepinn. Oi, så spennende! Vil du dele bilde?❤️
 

Vedlegg

  • IMG_6946.jpeg
    IMG_6946.jpeg
    975,7 KB · Visninger: 45
Ser du den her? :) Tester hver dag ja, men hvor ofte man tester er jo opp til enhver. For noen blir det stress å teste, for noen blir det stress å ikke teste. Testene er jo uansett ikke en fasit på at HCG stiger, men vil kunne gi en pekepinn. Oi, så spennende! Vil du dele bilde?❤️

Ja - syns jeg kan skimte en svak strek der! :D
Spennende å se i dagene fremover da! Tror nok jeg kommer til å teste hver dag eller annen hver dag, for er så spent!
Legger ved bilde av min test igår kveld og testen idag morges - litt sterkere idag morges (bilde hvor du ser fingrene er fra igår kveld).
 

Vedlegg

  • IMG_8367.png
    IMG_8367.png
    3,9 MB · Visninger: 32
  • IMG_8368.png
    IMG_8368.png
    3,1 MB · Visninger: 35
Back
Topp