Mai 2024

Fikk akkurat satt inn det de kalte for en kjempefin blastocyst. Selve innsettet gikk fint, men det ble desverre en fæl opplevelse likevel. Vi har jo hatt mange innsett etter at vi fikk første, og nå to uttak. Tenkte å søke refusjon hos HELFO nå, men kommer på at jeg kastet de bekreftelsesskjemaene i flyttingen, og jeg var da kommet over uke 17, så jeg tenkte jeg ikke trengte de. Lite visste jeg da at jeg to uker senere måtte gjøre provosert abort pga vannavgang. Forklarte dette til legen, og ba pent om hun kunne skrive ut nye skjema til meg. Hun ble så sur, ufin og sint, og mente jeg kastet bort tiden hennes pga jeg ikke gadd å ta vare på de skjemaene selv. Ble helt satt ut, og måtte holde meg for ikke å gråte. Så utrolig stygt gjort og ufølsomt når man fra før av er så vanvittig sårbar. Har aldri vært en «vanskelig» pasient heller
Hva er det du sier?!! Jeg blir helt satt ut. For en forferdelig lege du har snakket med! Nei - sånn skal det IKKE være og jeg skjønner du ble lei deg. Send en klage om du orker. Jeg synes det er rart at mennesker jobber i disse stillingene når de ikke er empatiske. Jeg håper du kommer deg raskt over det :Heartred Jeg håper karma tar henne igjen og at hun får en skikkelig kjip dag i dag.

Men hurra for innsettet ditt. Tenk om denne lille saken blir en deilig tjukk liten baby! Jeg krysser fingrene for deg!!
 
Hva er det du sier?!! Jeg blir helt satt ut. For en forferdelig lege du har snakket med! Nei - sånn skal det IKKE være og jeg skjønner du ble lei deg. Send en klage om du orker. Jeg synes det er rart at mennesker jobber i disse stillingene når de ikke er empatiske. Jeg håper du kommer deg raskt over det :Heartred Jeg håper karma tar henne igjen og at hun får en skikkelig kjip dag i dag.

Men hurra for innsettet ditt. Tenk om denne lille saken blir en deilig tjukk liten baby! Jeg krysser fingrene for deg!!
Ja, jeg ble helt satt ut selv! Trodde først hun spøkte, men neida! Vurderer å klage, men man er så innmari prisgitt hjelpen man får fra disse legene, så vil ikke havne i klinsj med henne om jeg skal til henne ved en senere anledning. Skal la det synke inn litt, børste det av meg, og tenke på om jeg evnt skal si noe. Uansett, tusen takk for støtten❤️

Håper så inderlig det blir baby av dette innsettet! Kjenner vi har brukt mye av minstemanns liv i dette gamet her
 
Ja, jeg ble helt satt ut selv! Trodde først hun spøkte, men neida! Vurderer å klage, men man er så innmari prisgitt hjelpen man får fra disse legene, så vil ikke havne i klinsj med henne om jeg skal til henne ved en senere anledning. Skal la det synke inn litt, børste det av meg, og tenke på om jeg evnt skal si noe. Uansett, tusen takk for støtten❤️

Håper så inderlig det blir baby av dette innsettet! Kjenner vi har brukt mye av minstemanns liv i dette gamet her
Jeg skjønner du ikke vil ødelegge for videre hjelp - jeg har hatt det på samme måte da en lege gjorde feil med meg. Ble faktisk sendt gjennom helsevesenet i nesten ett år før de fant ut at det hele "bare" var en legefeil. Har aldri fått en unnskyld eller en forklaring, bare fått sure miner og dårlige holdninger om jeg har spurt. Har faktisk aldri møtt verre leger enn når jeg har holdt på med ivf. Er det meg da, eller er det legene? Jeg kan forstå at det er slitsomt å snakke med bekymrede kvinner hver dag, men da må du ikke bli habituell abort spesialist (som var den verste legen jeg har vært borte i). Finn deg en annen jobb om du ikke tåler å høre frustrasjon og sorg, eller om du må skrive et papir to ganger. Vi blir dessverre vant til å pakke sammen følelsene våres å kjøre på videre - så du får gjøre det (forhåpentligvis) en siste gang.

Jeg håper veldig med deg :Heartred
 
Jeg skal visstnok få innsett av 3dagers denne uken, de håper eggene klarer seg bedre på innsiden enn utsiden. Er det noen som har erfaring med det, altså at 3dagers har holdt selv om de "bruker" å falle fra før dag 5? Jeg har jo ingen som har blitt til blasto før, så jeg er skikkelig bekymra for at vi bare kaster bort et forsøk på dette. Jeg kommer nok ikke til å få noen på frys, så her er det opp til det ene egget

Under mitt første forsøk på Klinikk Hausken fikk jeg denne beskjeden! Jeg satt inn en 2-dagers, de sa at eggene hadde det bedre på innsiden så de hadde veldig tro på dette. Jeg ble gravid men mistet i tidlig SA da.. Jeg tenker at mtp historikken din med at de faller fra før dag 5 så ville jeg vært positiv til å prøve dette! Lykke til! :love017
 
Under mitt første forsøk på Klinikk Hausken fikk jeg denne beskjeden! Jeg satt inn en 2-dagers, de sa at eggene hadde det bedre på innsiden så de hadde veldig tro på dette. Jeg ble gravid men mistet i tidlig SA da.. Jeg tenker at mtp historikken din med at de faller fra før dag 5 så ville jeg vært positiv til å prøve dette! Lykke til! :love017
Takk for tilbakemelding! Jeg trenger litt håp nå, blir litt motløs av alle nedturene :Heartpink
 
Okei - så rart at man bruker så forskjellige medisiner. Jeg har PCOS selv, har hatt mest suksess med fyremadel og gonal f. Har brukt bemfola også men da ble jeg veldig overstimulert, sykt mange eggposer men få modne egg.

Det siste forsøket nå fikk jeg vanvittig mange eggposer. Da planla man for totalfrys, for det går ikke an å stimulere uten å overstimulere. Har de snakket om noe sånn med deg?

Det må være utrolig vondt å ikke komme langt nok til å få på frys. En skuffelse jeg ikke har opplevd selv, og jeg kan bare prøve å forstå hvor vondt må føles.

Min venninne fikk aldri noe på frys, hun har hatt hele 10 uttak. Det endte med at de satt inn en ganske dårlig 2 dagers - og det var den ene gangen hun ble gravid. Så her ble 2 dagers over til blastocyst, på innsiden av kroppen.
Jeg vet ikke om du burde bruke forsøket ditt på det, men jeg tenker også at det kan være verdt å prøve? Jeg tror jeg hadde prøvd.
Den siste medisinen jeg tar nå er den første som har hatt LH i tillegg til FSH, så det var vel et forsøk i å få eggene til å være litt bedre i det de kom ut.

Jeg tror ikke jeg har stort valg, nå har jeg hatt tre uttak uten innsett, så hvis det er en liten sjans for at det går denne gangen så må jeg bare ta den. Om ikke annet så får jeg testet hvordan det er å sette inn noe. Da har vi i alle fall prøvd - i motsetning til alle de andre gangene når vi bare har blitt ringt opp før innsett med beskjed om at det ikke ble noe innsett.

Godt å høre at det finnes solskinnshistorier :love7 håper jeg også blir en av dem!
 
Er i gang med 5 søskenforsk , Vært på ultralyd i dag , dag 9.. ny ul torsdag. Hausken og dem har faktisk åpent både 17 mai, 18 mai og 1 pinsedag mandag .. kjempe gode nyheter. At de holder åpent på røde dager og helg…blir spennende om det blir uttak lørdag eller mandag.. mitt 5 søskenforsøk som sakt ,men nå har jeg tatt to hystroskopier med fjerning av dødvev , samt antibiotika kur og scratching samt har fått all støtte medisiner jeg kan så nå håper jeg all denne innsatsen er verdt det… blir spennende ..
 
Ja, jeg ble helt satt ut selv! Trodde først hun spøkte, men neida! Vurderer å klage, men man er så innmari prisgitt hjelpen man får fra disse legene, så vil ikke havne i klinsj med henne om jeg skal til henne ved en senere anledning. Skal la det synke inn litt, børste det av meg, og tenke på om jeg evnt skal si noe. Uansett, tusen takk for støtten❤️

Håper så inderlig det blir baby av dette innsettet! Kjenner vi har brukt mye av minstemanns liv i dette gamet her
Kjære deg

Det er helt forferdelig å oppleve dette, man blir jo så satt ut. Men tro meg, dette er nok noen som har en veldig dårlig dag, og tar det ut på andre dessverre. IKKE ta det personlig, okei? Ønsker deg all lykke. Klem
 
13dpo, negativ test. Så da er det bare å vente på TR. Jeg er skuffa, men ikke overraska, jeg har aldri blitt gravid med fryseforsøk. Spørsmålet er heller hva nå? Jeg har 6 igjen på frys, men når de aldri blir noe av, er det da vits i å sette dem inn?
 
13dpo, negativ test. Så da er det bare å vente på TR. Jeg er skuffa, men ikke overraska, jeg har aldri blitt gravid med fryseforsøk. Spørsmålet er heller hva nå? Jeg har 6 igjen på frys, men når de aldri blir noe av, er det da vits i å sette dem inn?
*sniker*
Har du alltid hatt samme behandlingsprotokoll ved fryseforsøk? Jeg har lest at for noen kvinner, som ikke blir gravide på flere fryseforsøk, så kan det hjelpe å endre litt på behandlingsprotokoll. F.eks. bytte fra naturlig syklus til styrt syklus eller til modifisert naturlig syklus (eller motsatt vei). Kan du eventuelt snakke med klinikken/legen din om å prøve ut noen andre støttemedisiner, andre progesterontilskudd for eksempel?
 
Hei!
Kom over dette forumet og denne gruppa akkurat. Litt seint kanskje, men vil gjerne være med:) få med meg litt tips og triks kanskje!
Har hatt to uttak:
1: IVF: 19 egg, 0 igjen til innsett
2: ICSI: 15 egg, 5 igjen, 1 ferskinnsett og 4 på frys.

Hadde første innsett 8. mai.
Jeg er så spent da dette er mitt aller første, men redd for å få for høye forhåpninger også:(
 
*sniker*
Har du alltid hatt samme behandlingsprotokoll ved fryseforsøk? Jeg har lest at for noen kvinner, som ikke blir gravide på flere fryseforsøk, så kan det hjelpe å endre litt på behandlingsprotokoll. F.eks. bytte fra naturlig syklus til styrt syklus eller til modifisert naturlig syklus (eller motsatt vei). Kan du eventuelt snakke med klinikken/legen din om å prøve ut noen andre støttemedisiner, andre progesterontilskudd for eksempel?
Ja jeg har prøvd ulike varianter. To har endt kjemisk, de andre har vært helt negative. Jeg har to barn etter fersk-innsett. Skal ringe klinikken når TR kommer, og høre om det finnes noe vi kan prøve.
 
Jeg er herved ruger på en 3dagers 10delt. Jeg er naturlig nok negativ da ingen av eggene mine enn så lenge har overlevd til dag 5, så all logikk i hodet mitt tilsier at embryoet skal slutte å utvikle seg en eller annen gang i morgen. Men jeg prøver å finne balansen mellom litt håp og litt realisme :happy:

Lykke til!
Jeg ruger også - og prøver meg også på en balanse mellom optimisme og realisme

Hvor går du? Jeg fikk ikke vite noenting om hvor mye/hvor mange ganger det var delt…
Er det vanlig å få vite?
Til info så går jeg offentlig i Porsgrunn
 
Lykke til!
Jeg ruger også - og prøver meg også på en balanse mellom optimisme og realisme

Hvor går du? Jeg fikk ikke vite noenting om hvor mye/hvor mange ganger det var delt…
Er det vanlig å få vite?
Til info så går jeg offentlig i Porsgrunn
Jeg går offentlig i Tromsø. Har hatt to avbrutte forsøk og ingen av eggene mine overlever til dag 5, så dette er "siste utvei" å sette inn dag 3.

Jeg har nok spurt bioingeniøren irriterende mye, fordi det har vært så mye trøbbel underveis. Jeg vil vite at denne har sjans til å klare seg, når alle de tidligere rundene har falt fra. Da sa hun at det var 10delt og så fint ut til å være dag 3.
 
Jeg går offentlig i Tromsø. Har hatt to avbrutte forsøk og ingen av eggene mine overlever til dag 5, så dette er "siste utvei" å sette inn dag 3.

Jeg har nok spurt bioingeniøren irriterende mye, fordi det har vært så mye trøbbel underveis. Jeg vil vite at denne har sjans til å klare seg, når alle de tidligere rundene har falt fra. Da sa hun at det var 10delt og så fint ut til å være dag 3.

Åja, jeg spurte ikke spesifikt om det nei.

Håper det sitter denne gangen - har hørt at de kan trives bedre i livmor. Så krysser fingrene for deg :)
 
Jeg er herved ruger på en 3dagers 10delt. Jeg er naturlig nok negativ da ingen av eggene mine enn så lenge har overlevd til dag 5, så all logikk i hodet mitt tilsier at embryoet skal slutte å utvikle seg en eller annen gang i morgen. Men jeg prøver å finne balansen mellom litt håp og litt realisme :happy:
Jeg er for øyeblikket gravid med et 10delt 3dagers, etter det som var vårt dårligste forsøk til nå. Jeg heier på spiren din
 
Jeg er for øyeblikket gravid med et 10delt 3dagers, etter det som var vårt dårligste forsøk til nå. Jeg heier på spiren din
Jeg er mottakelig for alle heiarop og krysser fingrene. I følge bioingeniøren var dette det beste embryoet jeg har levert til nå, så kanskje det finnes håp. Kanskje det trives bedre på innsiden enn utsiden
 
Kjære deg

Det er helt forferdelig å oppleve dette, man blir jo så satt ut. Men tro meg, dette er nok noen som har en veldig dårlig dag, og tar det ut på andre dessverre. IKKE ta det personlig, okei? Ønsker deg all lykke. Klem
Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive til meg❤️ Jeg begynner å legge det bak meg nå, og prøver heller å tenke positive tanker om den lille spiren i magen❤️
 
Back
Topp