Mai 2024

16 dpo i dag, 11 dager etter innsett av blasto. Jeg kan settes på gravid :nailbiting:

Håper mange flere følger etter!!

Vedlegg

• IMG_6030.jpeg
    IMG_6030.jpeg
    307,8 KB · Visninger: 46
Herregud jeg har synlig stigning!!! Og streken er uten tvil rosa, den er der. Jeg føler jeg ser syner. Dere ser det dere også, sant?
Har hatt det helt forferdelig i dag, begynte å planlegge neste forsøk - alt for å beskytte meg selv. Men nå tør jeg faktisk kalle meg gravid inntil motsatte er bevist. Nå SKAL det vare hele veien inn til mål :shy::Heartred

Forsatt 10 dpo (og sorry spam med testingen) :wtf::hilarious:

Gratulerer! Den der er sterkere enn mine har vært 10 dpo! Jeg har først fått antydning til strek 10 dpo :)

Men må jo få se flere av testene dine!! :hello2 :love7
flere tester altså - elsker at alle her er testegale og du skal SELVFØLGELIG få flere tester :hilarious:

Her er siste for noen timer siden (turte ikke teste på første morgenurin så drakk litt kaffe og testet en time senere i dag). Jeg kan se antydning til sterkere test fra i går men tror at den vil bli enda klarere utover kvelden så skal vente til i kveld med minst 4 timers hold. Holder deg oppdatert :hilarious:

11 dpo

Vedlegg

• IMG20240512100137.jpg
    IMG20240512100137.jpg
    2,2 MB · Visninger: 79
Ventet mensen i går eller i dag, men foreløpig uteblir den. 11dpo, og det kan godt være bare cyclogesten som gjør det. Har ingen tester, planen er blodprøve onsdag, men jeg kjøper nok en test i morgen hvis mensen fortsatt ikke kommer.

flere tester altså - elsker at alle her er testegale og du skal SELVFØLGELIG få flere tester :hilarious:

Her er siste for noen timer siden (turte ikke teste på første morgenurin så drakk litt kaffe og testet en time senere i dag). Jeg kan se antydning til sterkere test fra i går men tror at den vil bli enda klarere utover kvelden så skal vente til i kveld med minst 4 timers hold. Holder deg oppdatert :hilarious:

11 dpo
Blir sikkert enda klarere i kveld ja! Spennende og se hvordan økningen er fra annenhver dag! Ser jo veldig lovende ut så langt da :hello2

Ventet mensen i går eller i dag, men foreløpig uteblir den. 11dpo, og det kan godt være bare cyclogesten som gjør det. Har ingen tester, planen er blodprøve onsdag, men jeg kjøper nok en test i morgen hvis mensen fortsatt ikke kommer.
Da håper jeg at du slipper å få mensen igjen og at testen du tar imorgen overrasker deg med noe veldig positivt :shy::nailbiting:

Eggene vokser 1-2 mm per døgn. Fikk beskjed om at egget slipper rundt 20 - 23mm, så ville hørt med dem om du kunne få ovitrelle om noen dager

Satte inn i går, er testetøs deluxe og dette var et fryseforsøk, men sist gang testet jeg positivt 4 dager etter innsett men pleier å begynne testingen 2 dager etter innsett, da er det slutt på tålmodigheten

Jaa, de sa jeg skulle si fra hvis jeg ikke hadde fått positiv el-test på tirsdag, da var det kanskje aktuelt med ovitrelle! Krysser fingrene for det, så er jeg sikker på at el faktisk skjer, det har det med å drøye ut i tid..

Jaa, de sa jeg skulle si fra hvis jeg ikke hadde fått positiv el-test på tirsdag, da var det kanskje aktuelt med ovitrelle! Krysser fingrene for det, så er jeg sikker på at el faktisk skjer, det har det med å drøye ut i tid..

Jeg satt ovitrelle samme dag som største folikkel var 19 mm. Naturlig får jeg EL en del senere, 22-24 mm de gangene de har sjekket.

Jeg satt ovitrelle samme dag som største folikkel var 19 mm. Naturlig får jeg EL en del senere, 22-24 mm de gangene de har sjekket.

Virker som de er mer åpne for bruk av ovitrelle under fryseforsøk enn de var i 2021, det liker jeg! :joyful: El-test i dag var nesten blank, men det har snudd fort før, så får bare vente og se.

God morgen heiagjengen. Nå tror jeg at jeg roer ned på testingen. Er 12 dpo i dag og det er ikke lenger tvil i at jeg er gravid :Heartred :shy:

Nå begynner også min verste tid så jeg venter til 16 mai med å ta neste test (må melde fra til klinikken da). Denne gangen skal det gå bra med oss alle :Heartpink

Vedlegg

• IMG20240513082835.jpg
    IMG20240513082835.jpg
    2,2 MB · Visninger: 77
Nå har jeg hatt mitt tredje uttak og venter på svar om både befruktning og utvikling. Etter to uttak hvor ingen av eggene har nådd blasto så blir jeg bare kvalm av hele prosessen. 9 egg ut denne gangen. Spent på om ny medisin har gjort noen forskjell.

Nå har jeg hatt mitt tredje uttak og venter på svar om både befruktning og utvikling. Etter to uttak hvor ingen av eggene har nådd blasto så blir jeg bare kvalm av hele prosessen. 9 egg ut denne gangen. Spent på om ny medisin har gjort noen forskjell.
Håper du er smertefri og at det denne gangen blir blastocyster på frys! Jeg krysser alt jeg har og håper med deg. Hvilken medisin har du brukt denne gangen? Og hvordan har formen din vært?

Håper du er smertefri og at det denne gangen blir blastocyster på frys! Jeg krysser alt jeg har og håper med deg. Hvilken medisin har du brukt denne gangen? Og hvordan har formen din vært?
Jeg har vært i fin form alle gangene, faktisk. Litt stinn mot slutten av stimulering, men ingenting kritisk.
Har vært igjennom Rekovelle, Fostimon og denne gangen Pergoveris. De er litt forsiktige med stimuleringen pga PCOS, men har endt opp med 10-7-9 egg. (Har hatt langt flere eggposer da) Jeg har vel et modningsproblem, så eggene utvikler seg sakte og stopper å utvikle seg før dag 5...

Krysser fingrene for denne runden. Hvis det ikke går nå, så blir det en god pause i sommer med fokus på andre ting :Heartred

God morgen heiagjengen. Nå tror jeg at jeg roer ned på testingen. Er 12 dpo i dag og det er ikke lenger tvil i at jeg er gravid :Heartred :shy:

Nå begynner også min verste tid så jeg venter til 16 mai med å ta neste test (må melde fra til klinikken da). Denne gangen skal det gå bra med oss alle :Heartpink
Ååh, gratulerer :Heartpink Det ble din tur og! Så stas :love7

Jeg skal visstnok få innsett av 3dagers denne uken, de håper eggene klarer seg bedre på innsiden enn utsiden. Er det noen som har erfaring med det, altså at 3dagers har holdt selv om de "bruker" å falle fra før dag 5? Jeg har jo ingen som har blitt til blasto før, så jeg er skikkelig bekymra for at vi bare kaster bort et forsøk på dette. Jeg kommer nok ikke til å få noen på frys, så her er det opp til det ene egget

Fikk akkurat satt inn det de kalte for en kjempefin blastocyst. Selve innsettet gikk fint, men det ble desverre en fæl opplevelse likevel. Vi har jo hatt mange innsett etter at vi fikk første, og nå to uttak. Tenkte å søke refusjon hos HELFO nå, men kommer på at jeg kastet de bekreftelsesskjemaene i flyttingen, og jeg var da kommet over uke 17, så jeg tenkte jeg ikke trengte de. Lite visste jeg da at jeg to uker senere måtte gjøre provosert abort pga vannavgang. Forklarte dette til legen, og ba pent om hun kunne skrive ut nye skjema til meg. Hun ble så sur, ufin og sint, og mente jeg kastet bort tiden hennes pga jeg ikke gadd å ta vare på de skjemaene selv. Ble helt satt ut, og måtte holde meg for ikke å gråte. Så utrolig stygt gjort og ufølsomt når man fra før av er så vanvittig sårbar. Har aldri vært en «vanskelig» pasient heller

Jeg har vært i fin form alle gangene, faktisk. Litt stinn mot slutten av stimulering, men ingenting kritisk.
Har vært igjennom Rekovelle, Fostimon og denne gangen Pergoveris. De er litt forsiktige med stimuleringen pga PCOS, men har endt opp med 10-7-9 egg. (Har hatt langt flere eggposer da) Jeg har vel et modningsproblem, så eggene utvikler seg sakte og stopper å utvikle seg før dag 5...

Krysser fingrene for denne runden. Hvis det ikke går nå, så blir det en god pause i sommer med fokus på andre ting :Heartred
Okei - så rart at man bruker så forskjellige medisiner. Jeg har PCOS selv, har hatt mest suksess med fyremadel og gonal f. Har brukt bemfola også men da ble jeg veldig overstimulert, sykt mange eggposer men få modne egg.

Det siste forsøket nå fikk jeg vanvittig mange eggposer. Da planla man for totalfrys, for det går ikke an å stimulere uten å overstimulere. Har de snakket om noe sånn med deg?

Det må være utrolig vondt å ikke komme langt nok til å få på frys. En skuffelse jeg ikke har opplevd selv, og jeg kan bare prøve å forstå hvor vondt må føles.

Min venninne fikk aldri noe på frys, hun har hatt hele 10 uttak. Det endte med at de satt inn en ganske dårlig 2 dagers - og det var den ene gangen hun ble gravid. Så her ble 2 dagers over til blastocyst, på innsiden av kroppen.
Jeg vet ikke om du burde bruke forsøket ditt på det, men jeg tenker også at det kan være verdt å prøve? Jeg tror jeg hadde prøvd.

Jeg fikk negativ digital i dag 12dpo (IKM). Men den er tatt på tynn urin før lunsj, så jeg tar en test på morgenurin i morgen hvis ikke mensen kommer før det.

Back
Topp