Mai 2023❤️

Oi, det var lenge! o_O Vi tenkte jo offentlig ja, men hvis vi snakker så lenge så må vi vurdere å gå privat. Jeg har mulige adheranser i livmor etter utskrapning etter fødsel, så det blir kanskje mer enn bare en enkel hysteroskopi.

Takk for svar, gull verdt! :Heartpink
Det kan være kortere ventetider også altså, så det er jo verdt å ta en telefon for å høre. Prøvde å sjekke ut på Helsenorge for deg, men det kom ikke opp noe når jeg tastet inn «hysteroskopi». Gikk an å skrive inn livmor, og da kom «operasjon av genitalt fremfall» opp som en mulig prosedyre. Det var 22-44 ukers ventetid. Ikke det du skal ha, men..

Så leit med mulige adheranser i livmor. Jeg har adheranser utenpå livmor (tarm, eggstokk, blære) pga. en gjennomskylling av eggleder i fjor hos en fertilitetsklinikk her i Oslo. Det endte med abscess i den ene egglederen fordi de ikke brukte sterilt utstyr :arghh: måtte fjerne både blindtarm (feiloperasjon) og eggleder i to ulike operasjoner på Ullevål. Så jeg ble steril etter det (den andre egglederen er tett). Hva vi kvinner må gjennom! Glad for å kunne dele det et sted her på forum:Heartred

Det kan være kortere ventetider også altså, så det er jo verdt å ta en telefon for å høre. Prøvde å sjekke ut på Helsenorge for deg, men det kom ikke opp noe når jeg tastet inn «hysteroskopi». Gikk an å skrive inn livmor, og da kom «operasjon av genitalt fremfall» opp som en mulig prosedyre. Det var 22-44 ukers ventetid. Ikke det du skal ha, men..

Så leit med mulige adheranser i livmor. Jeg har adheranser utenpå livmor (tarm, eggstokk, blære) pga. en gjennomskylling av eggleder i fjor hos en fertilitetsklinikk her i Oslo. Det endte med abscess i den ene egglederen fordi de ikke brukte sterilt utstyr :arghh: måtte fjerne både blindtarm (feiloperasjon) og eggleder i to ulike operasjoner på Ullevål. Så jeg ble steril etter det (den andre egglederen er tett). Hva vi kvinner må gjennom! Glad for å kunne dele det et sted her på forum:Heartred
I alle dager, det skulle ikke være mulig! Sånt skal jo ikke skje :oops: Håper de har fått en skikkelig smekk på fingrene i ettertid. Har selv opplevd at en fertilitetsklinikk her i Oslo har gjort feil under et forsøk, og selv om det ikke hadde så store konsekvenser for oss utover reduserte sjanser i forsøket, så angrer vi på at vi ikke tok saken videre - kanskje mest for at klinikken skal vite at sånne feil har konsekvenser.

Takk for at du sjekket for meg - skal ringe i morgen og spørre om ventetid :happy:

Håper at denne runden er den som skal til for at dere lykkes! :Heartpink

I alle dager, det skulle ikke være mulig! Sånt skal jo ikke skje :oops: Håper de har fått en skikkelig smekk på fingrene i ettertid. Har selv opplevd at en fertilitetsklinikk her i Oslo har gjort feil under et forsøk, og selv om det ikke hadde så store konsekvenser for oss utover reduserte sjanser i forsøket, så angrer vi på at vi ikke tok saken videre - kanskje mest for at klinikken skal vite at sånne feil har konsekvenser.

Takk for at du sjekket for meg - skal ringe i morgen og spørre om ventetid :happy:

Håper at denne runden er den som skal til for at dere lykkes! :Heartpink
Nei du kan så si! Har snakket med flere gynekologer i ettertid og det skjer heldigvis veldig sjeldent, og ei hadde bare hørt om 2 i hele Skandinaivia i sin 35 år lange karriere som fertilitetslege :oops: Jeg har vært uheldig, men synd det har skapt så store konsekvenser bare. Men det blir sak/klage ut av det, jeg må bare ha overskudd.

Og veldig trist å lese at det skjedde noe under deres forsøk også :shifty: Et forsøk er mer enn bare et forsøk for oss ufrivillig barnløse, med alt av plager og hormonforandringer. Jeg håper så inderlig at du opplever god hjelp og behandling fremover, og at i andre enden venter det en liten bebis :) Og takk for gode ord tilbake:Heartred

Herregud, så utrolig uheldig

Dag 16: blinkende smiley på 3.dagen. Litt over et døgn til ny ultralyd, håper så inderlig at egget har vokst. Begynner å miste troa på at kroppen selv klarer å lage eggløsningen, men heldigvis finnes det medisiner for det også ( ovitrielle).

Jippi, gratulerer! :happy093. :Heartbigred Så godt å høre at det gikk!
Takk❤️ Ja fy så nervøs jeg var. Hadde time 10:30 og når klokka bikka 10:00 og de enda ikke hadde ringt, så begynte jeg faktisk å tro på at dette skulle bli til et innsett. Herregud så glade vi ble :sad015 ❤️
Gratulerer! Håper på positiv test om 2 uker :Heartred
Takk❤️ Ja som vi håper!!:smiley-angelic001

Her er jeg godt i gang med Progynova. Merker heldigvis ikke så mye til det enda. Kanskje noe mer grinete enn normalt, men ellers greit. Nå er det bare å vente spent på mensen og så er det oppstart av Pergoveris på dag 2. Håper ikke jeg må starte på 17. Mai nå da. Hadde jo vært så typisk det.

Vææær så snill og la dette være noe :crybaby2:smiley-angelic001:Heartred

Vedlegg

• 5A9AE80E-DC09-4063-8643-A54FEF1B4BF5.jpeg
    5A9AE80E-DC09-4063-8643-A54FEF1B4BF5.jpeg
    397,6 KB · Visninger: 115
Back
Topp