Mai 2023❤️

Okei :) Mener å huske at jeg hadde testdag 16 på Riksen. Nå har jeg dag 14 for blodprøve og dag 16 for hjemmetest. Syns jo det er litt merkelig også, siden jeg får svar på blodprøva samme dag. Men det er vel for å sikre dersom noen må reise langt for å ta blodprøve, ikke rekker det eller at det tar lang tid før svar :) Kommer du til å teste hver dag fremover nå? ❤️
Du er ihvertfall veldig flink hvis du klarer å vente da☺️ Jeg er veldig usikker nå faktisk. Egentlig føler jeg for å vente til torsdag, men så har jeg nå skapt meg et behov for å følge med på utviklingen… Huff, så lange dager det blir o_O Det skal faktisk bli fint med hverdag igjen!

Ja, stemmer. Jeg har 8.juni. Hos min klinikk kjører de 17 dager fra egguttak, men tror noen klinikker kanskje har færre dager? Skjønner godt at du ikke vil teste så tidlig som meg. Det var helt koko å gjøre o_O
Min klinikk har 9 dager fra innsett av blasto :) så det varierer. Har du ikke hcg utslag da så får man det ikke heller. Så 14dpo er liksom dealbreaker. Norske klinikker har lengre intervall for å utelukke kjemisk graviditet helt. :)

Porsgrunns testdag er i morgen. Første milepæl for meg (med unntak av den positive testen så klart), er at det holder til da. Er fortsatt koko på testing, men har redusert fra morgen og kveld til bare morgen. Jeg er usikker på om det er mulig å se mere stigning på disse testene, ettersom jeg leser at Metode visstnok både gir utslag sent og svakt. Men har så klart også testet med både rfsu og clearblue digital, som forrige uke gikk fra 1-2 til 2-3. Dette er så nervepirrende og spennende at både mannen og jeg er helt utslitte o_O
37646EBC-98BB-4E14-A26F-48BBB406D12C.jpeg

Last edited:
Tusen takk å spennende å skummelt på samme tid. Tenker å vente til helga når jeg egentlig kommer til å få mensen så spennende å se, er sykmeldt nå siden jeg blir dårlig av hormonene av cyclogest.
Hvordan går det med deg i dette løpet ?
Så du var utrolig heldig å fikk veldig mange på frys :happy::Heartred
Ja, var utrolig heldig med uttaket. Må jo bare håpe at det kan bli noe Kan jeg spørre hvordan du reagerer på Cyclogest? Jeg går kun på det nå, men føler det er all slags bivirkninger. I tillegg har jeg ekstremt kort lunte denne gangen. Du er flink som klarer å vente, jeg begynner nok en av de nærmeste dagene. Tiden går altfor sakte..

Porsgrunns testdag er i morgen. Første milepæl for meg (med unntak av den positive testen så klart), er at det holder til i morgen. Er fortsatt koko på testing, men har redusert fra morgen og kveld til bare morgen. Jeg er usikker på om det er mulig å se mere stigning på disse testene, ettersom jeg leser at Metode visstnok både gir utslag sent og svakt. Men har så klart også testet med både rfsu og clearblue digital, som forrige uke gikk fra 1-2 til 2-3. Dette er så nervepirrende og spennende at både mannen og jeg er helt utslitte o_O Vis vedlegget 406493
Dette lover jo kjempe godt! Skikkelig tydelige streker og de er økende ❤️ Pluss at digital test har gått fra 1-2 til 2-3. Krysser alt for deg i morgen! ☺️

Jeg fikk melding fra klinikken i dag om at 2 blastocysts har latt seg fryse ned ☺️ I dag er egentlig dag 6, så vet ikke om de frøs de ned i går eller i dag. Utrolig glad for at det ble noe å fryse ned, selv om mine tidligere 3 tinforsøk (med til sammen 4 blasto) ikke har ledet til graviditet.

Nå har jeg skikkelig stikkende og murrende smerter i magen pga. cyclogest. Føles ut som det sitter langt ned mot «åpningen» liksom, veldig ubehagelig. Håper det blir bedre :(

Her er også testdag 8.juni. Nå ser det ut som vi er hvertfall 5 stk med testdag ca 8.juni ☺️ Dette blir veldig spennende! Jeg kommer nok til å teste kommende torsdag/fredag første gang.. tiden går såååå sakte
Oi, så spennende med flere :) Helt enig, tiden går altfor sakte. Dette er virkelig en langhelg hehe! Har du hatt flere innsett tidligere? Hva er din erfaring med IVF? Så du har begynt å teste, samme her snart (fra i morgen tenker jeg).

Du har også testdag 8. juni? Skal du ta blodprøve? Jeg forstår ikke at jeg som hadde egguttak 1 dag senere enn deg + har embryo som er tidligere utviklet enn deg skal ta HCG blodprøve allerede 6. juni :(

Okei :) Mener å huske at jeg hadde testdag 16 på Riksen. Nå har jeg dag 14 for blodprøve og dag 16 for hjemmetest. Syns jo det er litt merkelig også, siden jeg får svar på blodprøva samme dag. Men det er vel for å sikre dersom noen må reise langt for å ta blodprøve, ikke rekker det eller at det tar lang tid før svar :) Kommer du til å teste hver dag fremover nå? ❤

Jeg har også fått testdag 6. juni med blodprøve, og hadde jo uttak samme dag som deg @Drikkeflaske. Så 14 dager etter uttak. Rart at de operer med så ulike dager, men jeg stoler jo på at det er godt innafor, siden Riksen setter den da.

Sånn ellers kommer jeg nok til å vente i allefall til søndag med å teste. Vil helst vente lenge nok til å vite at jeg kan stole på resultatet, fordi jeg nok tenker at en for tidlig negativ test likevel gjør at jeg tenker "jo, men det KAN jo hende den ikke stemmer"? Den ene gangen jeg hadde positiv test på blodprøve når jeg prøvde med inseminasjon (men det var dessverre en graviditet som bare varte i under ei uke), så var hjemmetesten negativ på dag 14, men blodprøven positiv på dag 16. Men synes det er spennende å følge med dere som tester tidligere da!

Jeg fikk melding fra klinikken i dag om at 2 blastocysts har latt seg fryse ned ☺️ I dag er egentlig dag 6, så vet ikke om de frøs de ned i går eller i dag. Utrolig glad for at det ble noe å fryse ned, selv om mine tidligere 3 tinforsøk (med til sammen 4 blasto) ikke har ledet til graviditet.

Nå har jeg skikkelig stikkende og murrende smerter i magen pga. cyclogest. Føles ut som det sitter langt ned mot «åpningen» liksom, veldig ubehagelig. Håper det blir bedre :(
Gratulerer med frys! Skjønner jo at det er mange som aldri får noe på frys i det hele tatt, så det er jo veldig bra tenker jeg!

Kjipt at Cyclogesten er så tøff for deg, håper det bedrer seg snart!

Jeg har også fått testdag 6. juni med blodprøve, og hadde jo uttak samme dag som deg @Drikkeflaske. Så 14 dager etter uttak. Rart at de operer med så ulike dager, men jeg stoler jo på at det er godt innafor, siden Riksen setter den da.

Sånn ellers kommer jeg nok til å vente i allefall til søndag med å teste. Vil helst vente lenge nok til å vite at jeg kan stole på resultatet, fordi jeg nok tenker at en for tidlig negativ test likevel gjør at jeg tenker "jo, men det KAN jo hende den ikke stemmer"? Den ene gangen jeg hadde positiv test på blodprøve når jeg prøvde med inseminasjon (men det var dessverre en graviditet som bare varte i under ei uke), så var hjemmetesten negativ på dag 14, men blodprøven positiv på dag 16. Men synes det er spennende å følge med dere som tester tidligere da!
Så fint at vi har samme testdag ❤️ Jeg tar av meg hatten for alle som tester tidlig, og syns også det er spennende å følge med på ☺️ Jeg føler nok litt som deg, at jeg denne gangen vil kunne stole på resultatet. Det var så vondt i februar å gå med et så stort håp i over ei uke, men se at streken aldri ble tydeligere. Så forstod egentlig tidlig at det var kjemisk :( Så blir nok testing nærmere helgen for min del.

Er så spent på alles vegne, tror det blir innsett neste tirsdag eller torsdag på meg, får nok vite det på andre UL i morgen. På klinikken hos meg er det testdag 14 dager etter innsett, uansett om det er blasto eller ikke da dem har opplevd at noen egg kan feste seg senere ❤️

Etter sykt mye styr så er jeg nå på vei til Danmark. Siden den forbanna ferja er kansellert så må jeg kjøre ytterligere 20 mil til hver vei.. men sånn er det bare. Tar det som en fin tur og har denne gangen med meg mamma som støtte da mannen ikke kan ta mere fri <3

Oi, så spennende med flere :) Helt enig, tiden går altfor sakte. Dette er virkelig en langhelg hehe! Har du hatt flere innsett tidligere? Hva er din erfaring med IVF? Så du har begynt å teste, samme her snart (fra i morgen tenker jeg).
Ja, langhelg får ny betydning.. hehe.. Jeg har hatt et innsett tidligere. Da ble jeg gravid, men det endte med MA og abort i uke 12. Jeg har også et avbrutt forsøk bak meg. Det var ikke planen å teste, ville bare sjekke hvordan det lå ann med ovitrelle. Hadde ikke forstått hva den streken skulle føre til :banghead: veldig urasjonelt, men kan ikke la være å håpe litt at det ikke er ovitrelle! Tester ikke i dag, men i morgen er det dag 10 etter ovitrelle og 8 dpo, så da blir det nok en test til:angelic:

Jeg testet i dag tidlig og den var helt negativ. Dag 10 etter ovitrelle. Det skal jo egentlig være en bra ting, så er det avklart. Men, jeg har da klart å få den dårlige følelsen, siden testen var negativ… og nå føler jeg at det ikke har gått veien.. men sannsynligheten for positiv test på 8 dpo er vel ganske liten? Eller?

Jeg testet i dag tidlig og den var helt negativ. Dag 10 etter ovitrelle. Det skal jo egentlig være en bra ting, så er det avklart. Men, jeg har da klart å få den dårlige følelsen, siden testen var negativ… og nå føler jeg at det ikke har gått veien.. men sannsynligheten for positiv test på 8 dpo er vel ganske liten? Eller?
Krysser fingrene for at den blir positiv om noen dager ❤️

Liten! Test fra 10 dpo :) da bør det begynne å skje ting. 12 dpo bør du ha en strek dersom det gikk <3

Back
Topp