Mai 2023❤️

Hei. Melder meg gjerne inn her. Første gang jeg skriver noe på et forum, men skal si jeg har lest mye!

Ejlis23 - 33 - B1 - St.Olavs - Cyclogest

Har prøvd i snart to år og aldri hatt en positiv graviditetstest. Hadde første uttak på St. Olavs i februar (20 egg ut), men det ble totalfrys pga. overstimulering. Fikk 11 blasto på frys. Hadde første innsett 4. april (negativt) og andre innsett for to dager siden (25. mai). Begge i naturlig syklus med Cyclogest. Så nå ventet jeg spent..
Hei ☺️ Velkommen skal du være! Koselig du joiner gruppa. Men wow, for et resultat med hele 11 blasto på frys! ❤️ Venninna mi hadde nettopp uttak for første gang hun også, og fikk hele 12 blasto på frys! Ble også overstimulert og måtte vente med innsett. Venter i spenning med deg ☺️

Noen som vet om man beregner termin på samme måte ved ivf som ved naturlig graviditet? Altså med utgangspunkt i første dag i siste mens f.eks?

Noen som vet om man beregner termin på samme måte ved ivf som ved naturlig graviditet? Altså med utgangspunkt i første dag i siste mens f.eks?
Ved IVF får du termindato når du er inne på ultralyd ved ca uke 8. Det gjorde hvertfall jeg☺️ også fikk jeg beskjed om å holde fast ved den datoen, selv om jordmødre/leger ofte har egen utregning. Den vi får er den riktige, siden befruktningstidspunktet er kjent ☺️

Ved IVF får du termindato når du er inne på ultralyd ved ca uke 8. Det gjorde hvertfall jeg☺️ også fikk jeg beskjed om å holde fast ved den datoen, selv om jordmødre/leger ofte har egen utregning. Den vi får er den riktige, siden befruktningstidspunktet er kjent ☺️
Takk! :) aner du hvorfor det blir ulikt? Porsgrunn har jo tatt utgangspunkt i første dag i siste mens de også (?)

Til dere som ruger: Hvordan er formen deres? Har dere noen symptomer fra progesteronen? Jeg er altså sååå trøtt om dagen :singing: Og har så mye murringer i magen atte hjelpes! Det skal sies at jeg har gått på antibiotika i noen dager etter uttaket pga infeksjonsfare, så kan være tarmene som sier i fra. Men den trøttheta!! Dette er mitt 6. innsett og kan ikke huske at jeg har vært så trøtt før:dead: Jeg sover aldri på dagtid og stort sett kun 7-8 timer om natta uavhengig av helg. Nå sover jeg 10 timer + på natta og kan duppe av på dagen:p

Til dere som ruger: Hvordan er formen deres? Har dere noen symptomer fra progesteronen? Jeg er altså sååå trøtt om dagen :singing: Og har så mye murringer i magen atte hjelpes! Det skal sies at jeg har gått på antibiotika i noen dager etter uttaket pga infeksjonsfare, så kan være tarmene som sier i fra. Men den trøttheta!! Dette er mitt 6. innsett og kan ikke huske at jeg har vært så trøtt før:dead: Jeg sover aldri på dagtid og stort sett kun 7-8 timer om natta uavhengig av helg. Nå sover jeg 10 timer + på natta og kan duppe av på dagen:p
Merker ingenting spesielt her annet enn litt løsere mage. Tror jeg da. For det stikker fortsatt litt i magen nå og da, men regner med at det er Ovitrellen som ikke er ute enda, det var i alle fall også sånn alle gangen jeg hadde inseminasjon og satt det. Altfor lett å tenke seg gravid av bivirkningene synes jeg! Prøver å tenke at alt jeg merker på kroppen som er utenfor normalt, er en bivirkning av det ene eller det andre.

Jeg er mer trøtt en vanlig og litt tung i hodet. Jeg har bare hatt ett innsett tidligere og da ble jeg gravid. Da var det helt likt ☺️ men likt betyr egentlig bare at jeg ellers ikke merket noen ting og trøttheten er nok bare progesteronen. Herregud jeg er så spent! Jeg vil tro egget enten fester seg innen det neste døgnet eller ikke i det hele tatt! Jeg kommer til å teste første gang på torsdag, da fikk jeg utslag sist ☺️

Hei. Så spennende. Jeg hadde innsett på St. Olavs dagen etter deg og har testdag 8 juni.. Ønsker deg masse lykke til! Når tenker du å teste?
Tusen takk å spennende å skummelt på samme tid. Tenker å vente til helga når jeg egentlig kommer til å få mensen så spennende å se, er sykmeldt nå siden jeg blir dårlig av hormonene av cyclogest.
Hvordan går det med deg i dette løpet ?
Så du var utrolig heldig å fikk veldig mange på frys :happy::Heartred

Hei. Så spennende. Jeg hadde innsett på St. Olavs dagen etter deg og har testdag 8 juni.. Ønsker deg masse lykke til! Når tenker du å teste?
Her er også testdag 8.juni. Nå ser det ut som vi er hvertfall 5 stk med testdag ca 8.juni ☺️ Dette blir veldig spennende! Jeg kommer nok til å teste kommende torsdag/fredag første gang.. tiden går såååå sakte!

Jeg fikk plutselig et innfall hvor jeg ville teste for å se om ovitrelle var ute av kroppen. Det er jo nå 8 dager siden jeg satte den. Jeg fikk strek, noe som ikke er så rart, siden det kan slå ut i opp til 10 dager. MEN, det håpløse er at man har sett en strek og dermed begynner å håpe at det er noe annet enn ovitrelle :schocked028 :banghead: Noen flere som vil se om ovitrelle slår ut?:laughing005

Jeg fikk plutselig et innfall hvor jeg ville teste for å se om ovitrelle var ute av kroppen. Det er jo nå 8 dager siden jeg satte den. Jeg fikk strek, noe som ikke er så rart, siden det kan slå ut i opp til 10 dager. MEN, det håpløse er at man har sett en strek og dermed begynner å håpe at det er noe annet enn ovitrelle :schocked028 :banghead: Noen flere som vil se om ovitrelle slår ut?:laughing005
Åååå føler med deg! Det der gjorde jeg også, og gjett om det utløste koko testekjør de neste dagene!

Jeg gjorde det sist i februar. Starta på DPO 7. Testen forble svak i over en uke og det viste seg at det var kjemisk. Var så lei meg for at streken ikke ble tydeligere og hele uka ble ødelagt for meg :( Så tror jeg venter til hvert fall DPO 10 nå for å være sikker på at den er ute :) Men skal aldri si aldri.

Her er også testdag 8.juni. Nå ser det ut som vi er hvertfall 5 stk med testdag ca 8.juni ☺️ Dette blir veldig spennende! Jeg kommer nok til å teste kommende torsdag/fredag første gang.. tiden går såååå sakte!
Du har også testdag 8. juni? Skal du ta blodprøve? Jeg forstår ikke at jeg som hadde egguttak 1 dag senere enn deg + har embryo som er tidligere utviklet enn deg skal ta HCG blodprøve allerede 6. juni :(

Du har også testdag 8. juni? Skal du ta blodprøve? Jeg forstår ikke at jeg som hadde egguttak 1 dag senere enn deg + har embryo som er tidligere utviklet enn deg skal ta HCG blodprøve allerede 6. juni :(
Ja, stemmer. Jeg har 8.juni. Hos min klinikk kjører de 17 dager fra egguttak, men tror noen klinikker kanskje har færre dager? Skjønner godt at du ikke vil teste så tidlig som meg. Det var helt koko å gjøre o_O

Ja, stemmer. Jeg har 8.juni. Hos min klinikk kjører de 17 dager fra egguttak, men tror noen klinikker kanskje har færre dager? Skjønner godt at du ikke vil teste så tidlig som meg. Det var helt koko å gjøre o_O
Okei :) Mener å huske at jeg hadde testdag 16 på Riksen. Nå har jeg dag 14 for blodprøve og dag 16 for hjemmetest. Syns jo det er litt merkelig også, siden jeg får svar på blodprøva samme dag. Men det er vel for å sikre dersom noen må reise langt for å ta blodprøve, ikke rekker det eller at det tar lang tid før svar :) Kommer du til å teste hver dag fremover nå? ❤️

Back
Topp