Mai 2023❤️

Ja, var på ultralyd i dag. De så mange folikler på venstre side, men maaange små og 4 litt større (de som var større sist). Den største var bare 18 mm. De utvikler seg litt ulikt. Så skal øke dosen Pergoveris til 250 i 2 dager til og trigges på søndag. Egguttak blir på tirsdag morgen. Men en positiv ting er at de kommer til på høyre side også denne gangen! ☺️ Etter infeksjonen jeg hadde i fjor klistret eggstokken seg bak livmor men nå trodde de at de kom til på denne siden også.

Spennende med egguttak på mandag☺️ Jeg håper så inderlig med deg på innsett denne gangen. Krysser alt jeg har! :Heartred Hva sa de om foliklene dine i dag?
Så spennende da! Og gode nyheter at de får tak på den høyre☺️ Det virker veldig positivt❤️ Plutselig har noen av de små utviklet seg raskt, de har jo noen dager til på seg. Jeg har veldig tro på Pergoveris! Selv tar jeg 300.

De så flere hos meg nå enn de har gjort noen av de forrige gangene, 6 på høyre og 8 på venstre. Og de var i veldig lik størrelse, så det så lovende ut for å kunne få ut så mye som 10☺️ Tror jeg har hatt 3 og 5 før. Men man kan jo ha 15 stk uten at noen klarer seg, så det er jo ikke antallet som teller heller! Begynner å føle litt press nå, så veldig klar for å få de ut. Neste uke blir uutholdelig spennende og lang!

Så spennende da! Og gode nyheter at de får tak på den høyre☺️ Det virker veldig positivt❤️ Plutselig har noen av de små utviklet seg raskt, de har jo noen dager til på seg. Jeg har veldig tro på Pergoveris! Selv tar jeg 300.

De så flere hos meg nå enn de har gjort noen av de forrige gangene, 6 på høyre og 8 på venstre. Og de var i veldig lik størrelse, så det så lovende ut for å kunne få ut så mye som 10☺️ Tror jeg har hatt 3 og 5 før. Men man kan jo ha 15 stk uten at noen klarer seg, så det er jo ikke antallet som teller heller! Begynner å føle litt press nå, så veldig klar for å få de ut. Neste uke blir uutholdelig spennende og lang!
Det er sant! I en sånn prosess så er det bare å krysse fingrene og håpe på det beste☺️ Aldri prøvd Pergoveris før nå jeg, så får håpe den gjør underverker Heller aldri prøvd Gonapeptyl, så skal sette 2 slike + Ovitrelle. Har du prøvd det før?

Åå, veldig gode målinger hos deg❤️ Men det er som du sier, er ikke antallet som teller. Første gang fikk jeg 15 ut og 5 blasto - 1 MA. Andre gang fikk jeg 2 ut - 1 kjemisk. Så skjedde jo noe selv om jeg bare fikk ut 2 sist gang. Alle gode ting er 3 for oss begge! ☺️ Støtter deg i å være klar for uttak snart. Ikke blitt like oppblåst med Pergoveris faktisk, men kjenner absolutt presset. Skal heie på deg på mandag ❤️

Det er sant! I en sånn prosess så er det bare å krysse fingrene og håpe på det beste☺️ Aldri prøvd Pergoveris før nå jeg, så får håpe den gjør underverker Heller aldri prøvd Gonapeptyl, så skal sette 2 slike + Ovitrelle. Har du prøvd det før?

Åå, veldig gode målinger hos deg❤️ Men det er som du sier, er ikke antallet som teller. Første gang fikk jeg 15 ut og 5 blasto - 1 MA. Andre gang fikk jeg 2 ut - 1 kjemisk. Så skjedde jo noe selv om jeg bare fikk ut 2 sist gang. Alle gode ting er 3 for oss begge! ☺️ Støtter deg i å være klar for uttak snart. Ikke blitt like oppblåst med Pergoveris faktisk, men kjenner absolutt presset. Skal heie på deg på mandag ❤️
Virker som vi er på akkurat samme medisin-regime. Pergoveris her også, og to Gonapeptyl og en ovitrelle som trigger. Det har jeg gjort hver gang nå de siste gangene. Det funker gull på modning for mine egg iallefall. Nå fikk vi 2 embryo på frys på forrige uttaket. Så bra har vi aldri fått før. ❤️

Jeg fikk veldig dårlig resultat med Gonal f første gang, det ble avbrutt. Så skulle jeg ha menopur sist gang, men det var leveringsproblemer og jeg endte med pergoveris som skal være ganske lik. Helt annet resultat de siste gangene, men det kan selvsagt være tilfeldig ☺️ legen min sier likevel at pergoveris ser ut til å få utmerkede resultatet foreløpig! Jeg har tro på denne tredje gangen vår altså❤️

Jeg skal ta ovitrelle + en gonapeptyl, spurte om to, siden det er flere som får det.. hun sa man fikk to bare hvis man ikke satt ovitrelle i tillegg.. men jeg ser jo her inne at det ikke stemmer.. hmmm.. satser på det hjelper med en også da☺️ Heier deg frem til mål også❤️

12 DPO
Har ikke testdag før på tirsdag 23.05.23. Men jeg hvor dette bærer hen dessverre.
Negativ test i dag også…noen svake mensmurringer har også dukket opp, så TR dukker nok opp i morgen som normalt. TR pleier å komme uansett om jeg går på progesteron eller ei. 13 dager lutealfase…

Da var dette forsøket mislykket også. Faen også altså! Jeg blir altså så forbanna, lei meg, skuffa, og knust!!!

Men planen nå er å få begynt med denne antibiotikakuren for kronisk endometritt (fikk tilbake svar på endometrietesten jeg tok før i vår) Og vi kommer til å forsøke på egenhånd. Er jo faktisk da vi har blitt oftest gravide. Så jeg har jo fortsatt tro på at vi skal få det til en gang.
Men i tillegg så skal jeg bestille meg en time hos gynekolog hos Spesialtlistsenteret for kvinner tenkte jeg. Få en second opinion, og kanskje få noen tips og muligens noen hjelpe/støttemedisiner slik at vi kanskje klarer det selv og for å klare å beholde.
IVF blir ikke aktuelt før til senhøsten igjen, da vi må spare en del penger for å få råd til nok en runde….

Vi kan ikke gi opp, selv om jeg akkurat nå er så forbanna på denne kroppen som aldri gjør som den får beskjed om.

Både jeg og samboer er knuste….men vi gir oss ikke. Aldri❤️

Jeg tok ultralyd på mitt lokale sykehus så vet ikke om han hadde hatt mulighet til å ta dem der og da.. hvordan blir en sånn cyste tappet? Tusen takk for svar. Håper neste syklus blir bedre jeg og:Heartred
Det var nesten som en vanlig ul-undersøkelse. Et lite stikk også var det over, jeg ble veldig overrasket for fort gjort det var. Men ja, han hadde sikkert ikke mulighet til det da. Håper det :Heartred

Virker som vi er på akkurat samme medisin-regime. Pergoveris her også, og to Gonapeptyl og en ovitrelle som trigger. Det har jeg gjort hver gang nå de siste gangene. Det funker gull på modning for mine egg iallefall. Nå fikk vi 2 embryo på frys på forrige uttaket. Så bra har vi aldri fått før. ❤️
Ja det er vi visst da☺️ Så godt den komboen fungerer godt for deg, jeg håper det gjør det samme for meg! Er det blastocyst du har på frys? Jeg holder en tommel opp for at du får et godt resultat nå også☺️❤️

Hei!
Jeg er helt ny her, så usikker på hvordan jeg legges inn i lista osv, men vi satte inn et femdagers ferskforsøk forrige lørdag, så jeg er på dag 6 etter innsett nå.
Dette er vår første runde med ivf og jeg har aldri vært gravid før, så aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til tester og sånt. Jeg tror jeg har blitt gravid? Men hvor mye utslag på testene kan man forvente til de ulike dagene og hvor mye økning bør man se? Er det stor sannsynlighet for kjemisk? Eller er det 100% individuelt uten noen markører for hva som er mest lovende og ikke?
Jeg prøver å ikke obsesse for mye, men det er så vanskelig

Hva tenker dere?
satt du ovitrielle sprøyte?

Jeg fikk veldig dårlig resultat med Gonal f første gang, det ble avbrutt. Så skulle jeg ha menopur sist gang, men det var leveringsproblemer og jeg endte med pergoveris som skal være ganske lik. Helt annet resultat de siste gangene, men det kan selvsagt være tilfeldig ☺️ legen min sier likevel at pergoveris ser ut til å få utmerkede resultatet foreløpig! Jeg har tro på denne tredje gangen vår altså❤️

Jeg skal ta ovitrelle + en gonapeptyl, spurte om to, siden det er flere som får det.. hun sa man fikk to bare hvis man ikke satt ovitrelle i tillegg.. men jeg ser jo her inne at det ikke stemmer.. hmmm.. satser på det hjelper med en også da☺️ Heier deg frem til mål også❤️
Så koselig at du har troen på oss - det har jeg også☺️ Nei jeg aner egentlig ikke hva gonapeptyl gjør heller jeg, annet enn at legen sa det var duo-trigger sammen med ovitrelle, og at jeg skulle få 2 stk. Har lest så mye på eldre forumer/innlegg og det står mye forskjellig hvorfor folk får det. Men det er jo kanskje ikke så rart når det er individuell behandling Men du har tatt de i kveld du da, siden egguttak er på mandag? Hvordan gikk det i såfall?❤️

12 DPO
Har ikke testdag før på tirsdag 23.05.23. Men jeg hvor dette bærer hen dessverre.
Negativ test i dag også…noen svake mensmurringer har også dukket opp, så TR dukker nok opp i morgen som normalt. TR pleier å komme uansett om jeg går på progesteron eller ei. 13 dager lutealfase…

Da var dette forsøket mislykket også. Faen også altså! Jeg blir altså så forbanna, lei meg, skuffa, og knust!!!

Men planen nå er å få begynt med denne antibiotikakuren for kronisk endometritt (fikk tilbake svar på endometrietesten jeg tok før i vår) Og vi kommer til å forsøke på egenhånd. Er jo faktisk da vi har blitt oftest gravide. Så jeg har jo fortsatt tro på at vi skal få det til en gang.
Men i tillegg så skal jeg bestille meg en time hos gynekolog hos Spesialtlistsenteret for kvinner tenkte jeg. Få en second opinion, og kanskje få noen tips og muligens noen hjelpe/støttemedisiner slik at vi kanskje klarer det selv og for å klare å beholde.
IVF blir ikke aktuelt før til senhøsten igjen, da vi må spare en del penger for å få råd til nok en runde….

Vi kan ikke gi opp, selv om jeg akkurat nå er så forbanna på denne kroppen som aldri gjør som den får beskjed om.

Huff a meg, får så vondt av deg❤️ Vet så altfor godt hvordan det kjennes når drømmene visner og alt blir mørkt et øyeblikk. Tillat deg selv å kjenne på alle følelsene, alt er lov i denne surrealistiske tilstanden du befinner deg i nå. Jeg håper selvfølgelig at du tar feil, men du kjenner din kropp best selv❤️ Ville bare si at jeg tenker på deg, og heier på det siste du skrev; at dere aldri gir dere! Power❤️ Stor klem

Ja det er vi visst da☺️ Så godt den komboen fungerer godt for deg, jeg håper det gjør det samme for meg! Er det blastocyst du har på frys? Jeg holder en tommel opp for at du får et godt resultat nå også☺️❤️
Ja er 2 blasto på frys. Det skal jo gi oss gode sjanser for at vi lykkes. Er så spent på veien videre nå. Legen avtalte akkumulering da vi var der på oppstart samtale basert på at vi har fått så lite embryo av alle uttakene vi har vært gjennom. Mengden egg har variert, men kvaliteten på de er tydeligvis ikke den beste uansett mengde. Første runde mista vi alle. Runde 2 fikk vi et halvdødt embryo som ikke ble noe av. Runde 3 så satt den gitt. Det var med Gonapeptyl og ovitrelle. Da fikk vi ett godt embryo og jeg ble gravid. Tvillinger som jeg mistet 17 uker på vei. Runden etter der fikk vi ett embryo igjen. Det endte i en kjemisk.

Jeg har tro på at vi skal lykkes tilslutt. Må bare finne det rette egget. ❤️

Så koselig at du har troen på oss - det har jeg også☺️ Nei jeg aner egentlig ikke hva gonapeptyl gjør heller jeg, annet enn at legen sa det var duo-trigger sammen med ovitrelle, og at jeg skulle få 2 stk. Har lest så mye på eldre forumer/innlegg og det står mye forskjellig hvorfor folk får det. Men det er jo kanskje ikke så rart når det er individuell behandling Men du har tatt de i kveld du da, siden egguttak er på mandag? Hvordan gikk det i såfall?❤️
Ja, jeg har troen ❤️ Det hjelper litt det også, som en egen liten trigger☺️ Om det derimot ikke skulle gå, så ber jeg om å få to gonapeptyl neste gang. En venninne fikk også det og denne ganen satt den hos henne! Jeg satt sprøytene i kveld ja, så nå er alt gjort og det er bare å vente på mandagens uttak☺️ Blir så tullete på den ventedagen mellom, akkurat som jeg er redd eggene skal løsne for tidlig og helst bare vil ligge på sofaen med bena opp :D

Nå sist fikk jeg dobbel ovitrelle og enkel gonapeptyl. Det hjelper til med modningen av eggene. OBS den har KUN effekt ved kort protokoll:)

DPO 5-6, 6 dager etter ovitrielle. Har startet opp med lutinus igjen, i går fikk jeg helt syke magesmerter, kramper og diare, kanskje en bivirkning. Driver å tester ut ovitrielle av kroppen nå, har viktige dager på jobbreise i fra i morgen, så bør nok la være å teste de dagene.

Vedlegg

• E1756498-5261-4A97-8587-E1B31EA2CD17.jpeg
    E1756498-5261-4A97-8587-E1B31EA2CD17.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 48
12 DPO

Så trist å høre at det ikke har gått veien. Høres lurt ut med en second opinion - håper du får noen svar. Ikke vær for tøff mot deg selv, det er mye vi ikke kan styre i verden.
Sender over en stor klem og ønsker deg masse lykke til :Heartred

Last edited:
Back
Topp