Mai 2023❤️

Så utrolig kjipt.. var på første ultralyd idag og der var det bare 3 store cyster på 4 cm og ett egg. Så nå må vi avbryte for andre gang. Angrer på at vi avbrøt sist når der var 5 egg.. det var etter anbefaling fra klinikken. De sa vi kan ha 10-15 egg med mine blodprøver, så vi var skuffa over å bare ha 5.. men nå kjenner jeg at jeg hadde vært overlykkelig av å ha 5 egg:sad010 sitter jo med null nå
Så kjedelig og frustrerende for dere❤️ Dette kan jo variere kjempe mye og med dine blodprøver kan det godt bli mange fine egg neste gang, men det hjelper jo ikke akkurat nå… Føler skikkelig med deg ❤️

Så kjedelig og frustrerende for dere❤️ Dette kan jo variere kjempe mye og med dine blodprøver kan det godt bli mange fine egg neste gang, men det hjelper jo ikke akkurat nå… Føler skikkelig med deg ❤️
Ja.. skikkelig frustrerende. Jeg mistenker at disse cystene kommer fra forrige runde. Jeg hadde veldig vondt i magen rundt eggstokkene etter avbrutt forsøk. Jeg fikk beskjed om å sette Ovitrelle i håp om at cystene sprekker (noe som visstnok kunne bli veldig smertefullt). Hvis ikke så må jeg inn på sykehuset og sprekke dem der. Ny ultralyd på slutten av denne syklusen eller første dag mens for å se om de har forsvunnet. Hvis de har forsvunnet så kan vi begynne igjen med engang. Det er så kjedelig når ting tar så lang tid.. først måtte vi hoppe over en syklus pga påska, så avbrutt forsøk nr1 og nå nr2..

Hei!
Jeg er helt ny her, så usikker på hvordan jeg legges inn i lista osv, men vi satte inn et femdagers ferskforsøk forrige lørdag, så jeg er på dag 6 etter innsett nå.
Dette er vår første runde med ivf og jeg har aldri vært gravid før, så aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til tester og sånt. Jeg tror jeg har blitt gravid? Men hvor mye utslag på testene kan man forvente til de ulike dagene og hvor mye økning bør man se? Er det stor sannsynlighet for kjemisk? Eller er det 100% individuelt uten noen markører for hva som er mest lovende og ikke?
Jeg prøver å ikke obsesse for mye, men det er så vanskelig

Hva tenker dere?

Vedlegg

• IMG_7623.jpeg
    IMG_7623.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 84
Hei!
Jeg er helt ny her, så usikker på hvordan jeg legges inn i lista osv, men vi satte inn et femdagers ferskforsøk forrige lørdag, så jeg er på dag 6 etter innsett nå.
Dette er vår første runde med ivf og jeg har aldri vært gravid før, så aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til tester og sånt. Jeg tror jeg har blitt gravid? Men hvor mye utslag på testene kan man forvente til de ulike dagene og hvor mye økning bør man se? Er det stor sannsynlighet for kjemisk? Eller er det 100% individuelt uten noen markører for hva som er mest lovende og ikke?

Hva tenker dere?
Fyll ut denne så får jeg deg på lista❤️

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett

Ser ut for at du er gravid. Gratulerer❤️

Fyll ut denne så får jeg deg på lista❤️

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett

Ser ut for at du er gravid. Gratulerer❤️
Jeg håper virkelig det! Men er skummelt å håpe for mye også! Er livredd for å bli skuffa, men sånn er dette gamet

Hvordan bytter man brukernavn så det blir noe annet enn bare tall og bokstaver?

Foreløpig brukernavn da dette i allefall ☺️

Bkno7916710 - 29 år - B1 - Riksen - ICSI Forsøk 1 - Gonal f / fyremadel / Cyklogest - oppstart 26.4 / innsett 13.5 / hcg beta 22.05

Flere som får monsterboobs av Lutinus? Og sykt synlige blodårer? Jeg ser helt gjennomsiktig ut :oops:

Last edited:
Hei!

Hva tenker dere?
Du ser da veldig gravid ut! :)

Hei!

Hva tenker dere?

Akkurat nå er du helt tydelig gravid, tenker jeg ❤️ synes streken ser fin ut til å bære så tidlig! også er det helt naturlig å holde litt igjen på gleden, fordi det selvsagt er risiko for å miste, men igjen, akkurat nå er du faktisk gravid ☺️

Ja.. skikkelig frustrerende. Jeg mistenker at disse cystene kommer fra forrige runde. Jeg hadde veldig vondt i magen rundt eggstokkene etter avbrutt forsøk. Jeg fikk beskjed om å sette Ovitrelle i håp om at cystene sprekker (noe som visstnok kunne bli veldig smertefullt). Hvis ikke så må jeg inn på sykehuset og sprekke dem der. Ny ultralyd på slutten av denne syklusen eller første dag mens for å se om de har forsvunnet. Hvis de har forsvunnet så kan vi begynne igjen med engang. Det er så kjedelig når ting tar så lang tid.. først måtte vi hoppe over en syklus pga påska, så avbrutt forsøk nr1 og nå nr2..
Skjønner deg kjempegodt! Det er så utrolig frustrende med alt som går galt på veien og fører til at ting tar lengre tid…all denne ventingen er uutholdelig.. jeg har hatt cyster som har forsvunnet av seg selv, håper dine også gjør det! Synes det er veldig rart at de valgte å avbryte med fem sist, men de hadde vel sine grunner. Jeg har fått ut bare 3 tidligere, det er jo egentlig nok… sender deg litt styrke❤️

Nei, legen så da follikler så håper alt er i skjønneste orden☺️ Åå, så utrolig gode tall du fikk på kontrollen i dag - hurra :Heartred Jeg krysser alt jeg har for deg!! Jeg tok opp det med prednisolon i dag, og legen sa jeg kunne velge det selv men anbefalte det ikke. Det er litt komplisert med meg pga høy risiko for infeksjon (jeg må gå på antibiotika ved egguttak), så er litt redd for å slå ned immunforsvaret mitt akkurat ved egguttak:arghh: Men hvis jeg får embryo på frys så skal jeg vurdere å prøve prednisolon da tenkte jeg☺️
Har du vært på ny ultralyd i dag? Hvordan gikk det? Blir det fortsatt uttak på mandag☺️ Jeg var på ultralyd og alt så bra ut, så her blir det uttak på mandag morgen! Utrolig spent. Orker ikke en ny runde hvor ingen egg overlever dag to, så jeg er redd for å bli skuffet., tør nesten ikke å håpe på innsett engang, men håper skikkelig at de overlever forbi dag 3 i det minste☺️

Så kjedelig, rart de ikke kunne tappe cystene med en gang.. Jeg hadde ei cyste på et forsøk og da ble den tappet før forsøket kunne forsette, det var ikke smertefullt så at du må gå å få smerter av tre cycster som sprekker høres da veldig unødvendig ut.. Men de har sikkert peiling og sine grunner, hver syklus kan være forskjellig, håper neste blir bedre :Heartred

Endelig i gang med stimulering! Føles som jeg har ventet i evigheter på å begynne. Krysser fingrene for at det blir en bra runde og at vi får noe mer på frys. Kanskje vi får nok til å kunne ta innsett istedenfor mer uttak? Sikkert lurest å ta enda ett uttak da, men begynner å bli utålmodig. :biggrin

Skjønner deg kjempegodt! Det er så utrolig frustrende med alt som går galt på veien og fører til at ting tar lengre tid…all denne ventingen er uutholdelig.. jeg har hatt cyster som har forsvunnet av seg selv, håper dine også gjør det! Synes det er veldig rart at de valgte å avbryte med fem sist, men de hadde vel sine grunner. Jeg har fått ut bare 3 tidligere, det er jo egentlig nok… sender deg litt styrke❤
Håper de forsvinner av seg selv her også! Angrer veldig på at vi ikke bare gikk videre med de 5 eggene fra sist.. men lett å være etterpåklok :/

Så kjedelig, rart de ikke kunne tappe cystene med en gang.. Jeg hadde ei cyste på et forsøk og da ble den tappet før forsøket kunne forsette, det var ikke smertefullt så at du må gå å få smerter av tre cycster som sprekker høres da veldig unødvendig ut.. Men de har sikkert peiling og sine grunner, hver syklus kan være forskjellig, håper neste blir bedre :Heartred
Jeg tok ultralyd på mitt lokale sykehus så vet ikke om han hadde hatt mulighet til å ta dem der og da.. hvordan blir en sånn cyste tappet? Tusen takk for svar. Håper neste syklus blir bedre jeg og:Heartred

Slenger meg inne her nå på tampen av måneden:

Aleneprøver - 37 - B1 - Rikshospitalet - IVF #1 - Synarela/Gonal F/Ovitrelle/Cyclogest - uttak uke 21

Er litt deppa akkurat nå, siden det ble på ultralyd bare var 3 follikler som hadde modnet ordentlig, så er litt redd for at det blir et uttak uten noe å sette inn igjen.

Endelig i gang med stimulering! Føles som jeg har ventet i evigheter på å begynne. Krysser fingrene for at det blir en bra runde og at vi får noe mer på frys. Kanskje vi får nok til å kunne ta innsett istedenfor mer uttak? Sikkert lurest å ta enda ett uttak da, men begynner å bli utålmodig. :biggrin
Hurra for stimulering! ☺️ Jeg krysser alt jeg har for at det blir en bra runde. Hvor mange embryoer har dere på frys nå igjen? Forstår godt at du blir utålmodig, jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert med bare uttak og ingen innsett :rolleyes: Du er rå!!

Har du vært på ny ultralyd i dag? Hvordan gikk det? Blir det fortsatt uttak på mandag☺️ Jeg var på ultralyd og alt så bra ut, så her blir det uttak på mandag morgen! Utrolig spent. Orker ikke en ny runde hvor ingen egg overlever dag to, så jeg er redd for å bli skuffet., tør nesten ikke å håpe på innsett engang, men håper skikkelig at de overlever forbi dag 3 i det minste☺️
Ja, var på ultralyd i dag. De så mange folikler på venstre side, men maaange små og 4 litt større (de som var større sist). Den største var bare 18 mm. De utvikler seg litt ulikt. Så skal øke dosen Pergoveris til 250 i 2 dager til og trigges på søndag. Egguttak blir på tirsdag morgen. Men en positiv ting er at de kommer til på høyre side også denne gangen! ☺️ Etter infeksjonen jeg hadde i fjor klistret eggstokken seg bak livmor men nå trodde de at de kom til på denne siden også.

Spennende med egguttak på mandag☺️ Jeg håper så inderlig med deg på innsett denne gangen. Krysser alt jeg har! :Heartred Hva sa de om foliklene dine i dag?

Back
Topp