Mai 2021

Da var det hele meg EN!!! blastocyst på frys!!!
:cool05:dance008:dance011:dance018:excited001:gen014:happy093:hug007

Jeg skal være fornøyd - lovte det.
Og jeg er det.
En hel mulighet for å få baby!!!
Men fortsatt ikke overbevist at det holder for en baby. Så, neste skritt:
1) innsett i juni hvis jeg får lov
2) happy hvis gravid
3) nye stims/uttak fra august hvis ikke gravid i juni
God plan.

God plan ja!!!!!!!!!!!!!!!! :happy: :happy: deilig meg gode nyheter, gratulerer!! Blir spennende å følge deg i juni :Heartpink:Heartpink

God plan ja!!!!!!!!!!!!!!!! :happy: :happy: deilig meg gode nyheter, gratulerer!! Blir spennende å følge deg i juni :Heartpink:Heartpink

Takker og bukker! :greet015
Ja, nettopp! Dei-lig er det riktige ordet!

Nå kan jeg bare slappe av og gjøre som planlagt for resten av året. Har teoretisk tid/mulighet for 3 FER's og 2 stims/uttak fram til jul. Da har jeg alt som trengs for det.

Og jeg er det.
2) happy hvis gravid
God plan.
Fantastisk! :smiley-bounce016

Og jeg er det.
2) happy hvis gravid
God plan.
Ja hurra Lysi :Heartred
En er bedre enn ingen. Håper du får innsett i Juni :gen014

Ja hurra Lysi :Heartred
En er bedre enn ingen. Håper du får innsett i Juni :gen014

Takk!
Håper det og.
Det er definitivt bedre enn ingenting.

Syns bare synd at min The Great Egg Theory stemmer: 0-2 brukbare eggs per runde for oss voksne. Det hadde vært såå fint med noen flere gode eggs. Leser stadig om noen unikum-damer som klarer å produsere flere blastocyster per runde, til og med noen pgs-normale. Lurer bare på hvordan klarer dem det? Er det kroppen? Eller kan vitenskap hjelpe til?
Hva gjør jeg feil? :bookworm::computer012:schocked028

Takk!
Håper det og.
Det er definitivt bedre enn ingenting.

Syns bare synd at min The Great Egg Theory stemmer: 0-2 brukbare eggs per runde for oss voksne. Det hadde vært såå fint med noen flere gode eggs. Leser stadig om noen unikum-damer som klarer å produsere flere blastocyster per runde, til og med noen pgs-normale. Lurer bare på hvordan klarer dem det? Er det kroppen? Eller kan vitenskap hjelpe til?
Hva gjør jeg feil? :bookworm::computer012:schocked028
Å der er ingenting du gjør feil Lysi. Du er jo kjempeflink å lese deg opp på temaet og prøve å få så mye utredning som mulig. Det er nok bare alderen som har sneket seg opp på egga våre :shifty: Så får vi håpe at legene kan justere litt på medisinen og få litt mere egg med kvalitet ;)

Ok. Skjønner. Kjekt å vite.
Edit: interessant det du sier. Offentlig er mer åpen for både lang og kort protokoll. Gyn spør om innspill. Nå har jeg ikke prøvd noen av delene privat, men her er jeg litt imponert av det offentlige. Bra!

Estrogen priming - det er kun en av flere muligheter. Dem bruker mye mer der borte over dammen. Frie tøyler, vet du ;)
Sjekk denne lenken. Medisiner - som markedsført der borte. Finnes sikkert noe tilsvarende her.

https://www.ivfmd.net/services/aggressive-ivf-protocols

Takk for lenken, skal leses :D

Ja, jeg har i grunn vært veldig fornøyd med behandlingen og personene jeg har møtt i Haugesund.
Hadde først lang, men ble dårlig med migrene av sprayen og ønsket kort pga det. Men om det er en sjans for at det kan gå bedre med lang så gjør jeg det i et siste forsøk på å få ut noe brukbart!

Og gratulerer med en blasto på frys i dag :hello2

Å der er ingenting du gjør feil Lysi. Du er jo kjempeflink å lese deg opp på temaet og prøve å få så mye utredning som mulig. Det er nok bare alderen som har sneket seg opp på egga våre :shifty: Så får vi håpe at legene kan justere litt på medisinen og få litt mere egg med kvalitet ;)

Ja, jeg må diskutere justeringer på meds. Kanskje det kan hjelpe?

Nå har jeg hatt 3 runder med omtrent samme stimuleringskjema. 2 av 3 var ikke bra, eller ikke bra nok. Det er sikkert noe som kan bli bedre.

Når jeg tenker på 1.runde, så var det "total failure". Jeg fikk jo eggs, hele 10 stykk, en fin gruppe i passe størrelse. Men det var søppel - hele batchen. Og grunnen KAN være at jeg ikke startet stimulering før CD4. CFC DK ville se slimhinna tynn før oppstart. Fredag morgen, 1.ul, da kom ikke mensen skikkelig i gang, startet først kveld. Fikk ikke lov å starte med sprøyter. På mandag, CD4 etter 2.ul på ettermiddagen startet jeg. Og så tilfeldigvis tok jeg blodprøve den dagen også. Og da var østradiol allerede rød - høy, utenfor referanseområde. Jeg husker jeg spurte Finn senere hva han syntes om det. Han sa ok, follikel begynte å vokse og skille ut østradiol. Det er normalt.

Nå i ettertid tenker jeg: Ja, normalt for en vanlig syklus. Men det kan ha uheldige konsekvenser for stimuleringen, da ledende follikel kan ødelegge for andre. Medicus tok ikke ansvar for jeg var ikke demers pasient, kun tok prøver og ul hos dem. CFC DK - vet ikke hvordan dem tenkte. Sikkert tok bare sjanser.
Og jeg fikk helt bortkastet 1.forsøk.

Det er veldig finurlige greier vi holder på med her. Jeg håper at klinikkene klarer å se oss individuelt, og ikke bare la oss "sykle". For klart, "sykler" en lenge nok, vil man før eller siden få det til. Heller før enn siden.

Takk for lenken, skal leses :D

Ja, jeg har i grunn vært veldig fornøyd med behandlingen og personene jeg har møtt i Haugesund.
Hadde først lang, men ble dårlig med migrene av sprayen og ønsket kort pga det. Men om det er en sjans for at det kan gå bedre med lang så gjør jeg det i et siste forsøk på å få ut noe brukbart!

Og gratulerer med en blasto på frys i dag :hello2

Takk!!! :)
Din lave AMH, er det i norske enheter, ikke sant? For 7 eggs er jo ganske bra for såkalte "poor responders". Var det brukbare egg?
Jeg får jo eggs, jeg og. Det er bare at mesteparten av de er råtne :banghead::arghh:
Får heldigvis 1-2 ok innimellom.

Last edited:

Og jeg er det.
2) happy hvis gravid
God plan.
Så bra kjære deg! Se på meg, jeg fikk to ut og en på innsett dag 2! Så det er mulig❤️jeg håper for deg❤️❤️

Takk!!! :)
Din lave AMH, er det i norske enheter, ikke sant? For 7 eggs er jo ganske bra for såkalte "poor responders". Var det brukbare egg?
Jeg får jo eggs, jeg og. Det er bare at mesteparten av de er råtne :banghead::arghh:
Får heldigvis 1-2 ok innimellom.

Ja, det er norske enheter.
Fem av de var gode, så det var en veldig god runde!
Håper jeg kan få en sånn igjen :happy:

Så bra kjære deg! Se på meg, jeg fikk to ut og en på innsett dag 2! Så det er mulig❤️jeg håper for deg❤️❤️

Takk for oppmuntrende ord!
Jeg håpet på mirakler hele tiden.
Fra 1. forsøk.
Skulle være så deilig å slå statistikken.
Nope. Ikke meg. Ikke i denne virkeligheten.
Ingen "gratis lunsj". Det skal jobbes hardt.

Du har gått din egen vei som også var ikke bare dans på roser. 6 IVF - det er ikke noe å spøke med.
Heldigvis funker det nå ser det ut som. Bare hold ut i minst 16 uker til, helst 25.

Men ja, jeg kommer gjerne etter. Må bare gjøre først alt som skal til i håp om at det rekker. :)

Ja, det er norske enheter.
Fem av de var gode, så det var en veldig god runde!
Håper jeg kan få en sånn igjen :happy:

Ja, det kan man trygt si.
Utrolig hva man kan få til med riktig tilnærming.
Jeg ser at Pergoveris er noe dyrere enn Gonal F og Bemfola. Men 40k nok i medisiner var nok ganske mye. Var det mange dager med stimulering? Eller var det noe annet som trakk opp? Jeg blir svimmel når jeg tenker medisinutgifter+behandling opp mot 80k nok/runde. :eek::nailbiting::dead:

TR er her allerede, enda jeg ikke sluttet på Crinone før i går (12 dpo). Pleier alltid ta 3-4 dager før den kommer etter jeg slutter på medisiner. Veldig digg å slippe å vente på den, så kjente at det var en bitteliten opptur midt i nedturen :happy: Nå begynner jeg på Primolut om 5 dager, så settes det vel ny sprøyte Gonal f om bare 2,5 uke :wacky: Her er det bare å gunne på :hilarious:

TR er her allerede, enda jeg ikke sluttet på Crinone før i går (12 dpo). Pleier alltid ta 3-4 dager før den kommer etter jeg slutter på medisiner. Veldig digg å slippe å vente på den, så kjente at det var en bitteliten opptur midt i nedturen :happy: Nå begynner jeg på Primolut om 5 dager, så settes det vel ny sprøyte Gonal f om bare 2,5 uke :wacky: Her er det bare å gunne på :hilarious:

Nå fulgte jeg ikke helt med. Gjør ikke det med dere ungpiker - dere får barn, helt sikkert - god tid!
Har du nettopp hatt innsett, og det var negativt, men så skal du begynne på en ny stimuleringsrunde med en gang?
Har jeg forstått det riktig?

Nå fulgte jeg ikke helt med. Gjør ikke det med dere ungpiker - dere får barn, helt sikkert - god tid!
Har du nettopp hatt innsett, og det var negativt, men så skal du begynne på en ny stimuleringsrunde med en gang?
Har jeg forstått det riktig?

Ja, jeg har heldigvis alltid følt meg sikker på at det vil gå til slutt - både med første barn og dette, takker være ung alder, som du sier, og mange egg (har PCO) :Heartred Men jeg synes likevel ventingen og tiden som bare går er uutholdelig. Jeg har hatt 9 innsett av 11 embryoer, og bare 1 barn, så jeg orker ikke engang tenke tanken på å bare skulle ha noen få innsett i året. Denne prosessen er tålbar så lenge det skjer noe hele tiden, synes jeg. Derfor endte vi sist med å dra til Tsjekkia og kjøre innsett annenhver måned der og på Riksen. Denne gangen blir det veksling mellom Riksen og Medicus til spiren sitter :Heartred Kunne godt ventet bittelitt lenger med neste uttak, men pga sommerferie går ikke det. Og siden jeg ikke har egne sykluser, må jeg uansett benytte meg av Primolut (som gir en blødning) :happy:

Back
Topp