Mai 2021

Ingen embrio på frys hos meg :sad010:sad010:sad010
Nå mistet jeg all håp. Har ikke troa at den i magen vil klare seg heller.
Å kjære Sweetipai :Heartred Det var trist å høre, men husk at de har satt inn det med best kvalitet så det vil ikke si at du ikke blir gravid nå. Og det er bedre å være i mors liv enn i et varmeskap :HeartredSender over masse gode klemmer!
Og PS. Synes det var veldig dårlig at de ikke har ringt å informert deg om dette. Dette bør du klage på.

Åå det var leit å høre :sorry: Veldig dårlig at de ikke ringte... Men jeg gir absolutt ikke opp håpet på den du har trygt inne i livmoren! :Heartred Når har du tenkt å begynne å teste?

Stor klem til deg kjære Sweeti :Heartpink men som andre sier, trenger du ikke å gi opp for den i magen ennå. Blasto må være ganske fin for dem å fryse ned fordi de vil være veldig sikker at den overlever opptining... men embryo kan likevel klare seg fersk

Last edited:
@cyberkeley hvordan går det med deg? Har du fått startet med stimulering?

Du kan sette meg på stimulerer Litjmora :joyful: begynner ikke med sprøyter før i morgen men er blitt veldig utålmodlig for å bli med

Var overrasket at første UL blir tidligere enn det pleier å være hos St Olavs, CD8... det gir meg litt håp for at tettere kontroll kan unngå overstimulering slik at vi får fersk innsett denne gangen i stedet for avbrutt. Prøver å ikke se for langt frem i tid da ;)

Ååååh, det var leit å høre, men som Litjmora sier så har de jo satt inn det egget med best kvalitet så ikke gi opp håpet enda! :)

Når skal du teste?
Jeg har bestemt meg for å ikke teste selv så da må jeg vente til blodprøve neste torsdag for å finne ut hvordan dette har gått. Har virkelig ingen formening om dette går veien eller ikke. Jeg tenker at sjansen for å teste negativt er størst, men foreløpig kan (og vil) jeg ikke utelukke noe. Jeg krysser i alle fall fingre og tær for oss begge!

@Lysi har du hørt noe mer?

Ikke ennå. Dem pleier å sende sms. Nå er jeg uten telefondekning. Men dem vet om det og skal sende mail. Håper at dem husker.

Jeg tenker at det er fortsatt litt tid igjen. Tror det er dag 6 som er cut-off. Det blir i morgen. Hvis ikke mine babyer klarer å bli blasts t.o.m. morgendagen, da er løpet kjørt.

Fikk i går regning for denne siste syklusen. (Her kommer banneord), det blir skikkelig (banneord) hvis jeg ikke får en eneste blastocyst for det. Snakk om kaste penger ut av vinduet. Men... Ingenting å gjøre med det nå.

Forresten, du som er i min aldersgruppe og til og med har erfaring med lang protokoll. Og success. Har du ikke tenkt å kjøre langt igjen? Snakket med gyn om det?
Jeg vurderer å ta opp temaet.
Nå var 2 av 3 rundene mine søppel. Eggsene vokser ikke i sync, dårlig kvalitet, ikke modne.
NÅ tror jeg det er på tide å jevne ut med nedregulering før jeg begynner å stimulere igjen. Kanskje det hjelper litt på eggkvalitet?
Har du tenkt på det?

Det lurer jeg på også!

Se svar til Litjmora ovenfor.
Jeg ser at du er også veteran på IVF-fronten.
Har du gjort noen lange protokoller? Ser forskjell på utfallet i langt vs kort?

Grattis med innsett forresten :) håper at det holder. Mye bedre å ha dem inne enn på lab.

Ikke ennå. Dem pleier å sende sms. Nå er jeg uten telefondekning. Men dem vet om det og skal sende mail. Håper at dem husker.

Jeg tenker at det er fortsatt litt tid igjen. Tror det er dag 6 som er cut-off. Det blir i morgen. Hvis ikke mine babyer klarer å bli blasts t.o.m. morgendagen, da er løpet kjørt.

Fikk i går regning for denne siste syklusen. (Her kommer banneord), det blir skikkelig (banneord) hvis jeg ikke får en eneste blastocyst for det. Snakk om kaste penger ut av vinduet. Men... Ingenting å gjøre med det nå.

Forresten, du som er i min aldersgruppe og til og med har erfaring med lang protokoll. Og success. Har du ikke tenkt å kjøre langt igjen? Snakket med gyn om det?
Jeg vurderer å ta opp temaet.
Nå var 2 av 3 rundene mine søppel. Eggsene vokser ikke i sync, dårlig kvalitet, ikke modne.
NÅ tror jeg det er på tide å jevne ut med nedregulering før jeg begynner å stimulere igjen. Kanskje det hjelper litt på eggkvalitet?
Har du tenkt på det?

Får håpe du får noe ute av denne høstesyklusen din! Utrolig kjedelig om det ikke ender i noe :confused:

Jeg har et ønske om lang protokoll igjen, men har ikke snakket med gyn om det ennå i alle fall. I følge nettsiden til Medicus så bruker de ikke det, kun kort. Men det pga at de ikke ønsker å utsette pasienter for "plagene" med lang protokoll. Men kan ikke skjønne at de ikke skulle innvilge det om pasienten ønsker det selv. De har jo sagt at jeg kan få et forsøk til i Juni allerede, så da blir det ikke denne gangen. Men om det også denne gangen ender i ingenting, så blir jeg å høre med UNN Tromsø om å få gå på lang protokoll der. De mener jo det er positivt med lang protokoll på de litt eldre med lite modne egg. Og de bruker medisin med mye FSH i slik at eggene får best mulig kvalitet.

Får håpe du får noe ute av denne høstesyklusen din! Utrolig kjedelig om det ikke ender i noe :confused:

Jeg har et ønske om lang protokoll igjen, men har ikke snakket med gyn om det ennå i alle fall. I følge nettsiden til Medicus så bruker de ikke det, kun kort. Men det pga at de ikke ønsker å utsette pasienter for "plagene" med lang protokoll. Men kan ikke skjønne at de ikke skulle innvilge det om pasienten ønsker det selv. De har jo sagt at jeg kan få et forsøk til i Juni allerede, så da blir det ikke denne gangen. Men om det også denne gangen ender i ingenting, så blir jeg å høre med UNN Tromsø om å få gå på lang protokoll der. De mener jo det er positivt med lang protokoll på de litt eldre med lite modne egg. Og de bruker medisin med mye FSH i slik at eggene får best mulig kvalitet.

Ok. Så du har tenkt tanken.
Såpass? Medicus kjører kun kort? Det var jeg ikke klar over. Jeg trodde at behandling burde være mest mulig individuell, og ikke "one size fits nobody".
Jeg ser at "ute i den store verden" bruker man mange flere stimuleringskjema. Spesielt for vanskelige case, som vår aldersgruppe egentlig er. Da er tanken at man skal unngå for tidlig rekruttering av dominant follikel som kommer til å ødelegge for resten av gjengen. Og det gjør man gjerne noen dager til uker før stimstart. Noen får den såkalte estrogen priming: går med plaster i 5-6 dager. Vet ikke hvor plagsomt det kan være. Men vet jo heller ikke hvor nyttig det er. Er ikke "health professional" selv. Syns ikke at det er jeg som skal vurdere det.

Interessant...
Hvilken medisin med høy FSH brukte dem på UNN?

Såpass? Medicus kjører kun kort? Det var jeg ikke klar over. Jeg trodde at behandling burde være mest mulig individuell, og ikke "one size fits nobody".
Jeg ser at "ute i den store verden" bruker man mange flere stimuleringskjema. Spesielt for vanskelige case, som vår aldersgruppe egentlig er. Da er tanken at man skal unngå for tidlig rekruttering av dominant follikel som kommer til å ødelegge for resten av gjengen. Og det gjør man gjerne noen dager til uker før stimstart. Noen får den såkalte estrogen priming: går med plaster i 5-6 dager. Vet ikke hvor plagsomt det kan være. Men vet jo heller ikke hvor nyttig det er. Er ikke "health professional" selv. Syns ikke at det er jeg som skal vurdere det.

Interessant...

Bare hopper inn her litt :D

Jeg har fått Pergoveris de tre siste stimuleringene, det er fsh i den. Offentlig i Haugesund.
Jeg er vanskelig å stimulere og har lav amh.

Hva mener du med at de bruker stimuleringsskjema, hva er det?

Bare hopper inn her litt :D

Jeg har fått Pergoveris de tre siste stimuleringene, det er fsh i den. Offentlig i Haugesund.
Jeg er vanskelig å stimulere og har lav amh.

Hva mener du med at de bruker stimuleringsskjema, hva er det?

Med stimuleringskjema mener jeg mange forskjellige typer protokoll.
Nå må jeg google Pergoveris :happy:
Jeg vet ikke hva jeg snakker om ennå.
Har bare begynt å undersøke.
Så jeg er ikke stødig hverken på begrepene eller behandlinger. :)

Var det bedre med Pergoveris enn uten i din behandling?

Med stimuleringskjema mener jeg mange forskjellige typer protokoll.
Nå må jeg google Pergoveris :happy:
Jeg vet ikke hva jeg snakker om ennå.
Har bare begynt å undersøke.
Så jeg er ikke stødig hverken på begrepene eller behandlinger. :)

Var det bedre med Pergoveris enn uten i din behandling?

Har hatt en veldig bra med pergoveris, syv egg ut. Og det var jeg så fornøyd med, har en amh på 2,2 så kan ikke vente all verdens egg ut.
Og har hatt to dårlige stimuleringer nå i vår. Men tror egentlig det er kroppen som har vært litt på tur etter operasjon og mye tull med syklusen.
Den er svindyr, brukte 40000kr på denne syklusen i medisiner.
Gynekologen lurte på om jeg hadde innspill til neste behandling, så nå googler jeg estrogen priming. Har ikke hørt om det
:signs001
Hun mente jeg skulle på lang protokoll neste gang, men måtte tenke litt på hvilken behandling vi skulle gå for.

Se svar til Litjmora ovenfor.
Jeg ser at du er også veteran på IVF-fronten.
Har du gjort noen lange protokoller? Ser forskjell på utfallet i langt vs kort?

Grattis med innsett forresten :) håper at det holder. Mye bedre å ha dem inne enn på lab.
Hatt kun lang protokoll på alle forsøkene foruten om det aller første ved St Olavs. Har fått både få og mange egg med lang protokoll.. På Spiren har de kun kort protokoll, de sier at de går mer og mer bort fra lang protoll da det ikke er noe mer succusrate med lang.

Interessant...
Husker ikke helt hva medisinen het, kan se om jeg finner journalen min senere. Mulig det var pergover eller noe sånt.

Har hatt en veldig bra med pergoveris, syv egg ut. Og det var jeg så fornøyd med, har en amh på 2,2 så kan ikke vente all verdens egg ut.
Og har hatt to dårlige stimuleringer nå i vår. Men tror egentlig det er kroppen som har vært litt på tur etter operasjon og mye tull med syklusen.
Den er svindyr, brukte 40000kr på denne syklusen i medisiner.
Gynekologen lurte på om jeg hadde innspill til neste behandling, så nå googler jeg estrogen priming. Har ikke hørt om det
:signs001
Hun mente jeg skulle på lang protokoll neste gang, men måtte tenke litt på hvilken behandling vi skulle gå for.

Ok. Skjønner. Kjekt å vite.
Edit: interessant det du sier. Offentlig er mer åpen for både lang og kort protokoll. Gyn spør om innspill. Nå har jeg ikke prøvd noen av delene privat, men her er jeg litt imponert av det offentlige. Bra!

Estrogen priming - det er kun en av flere muligheter. Dem bruker mye mer der borte over dammen. Frie tøyler, vet du ;)
Sjekk denne lenken. Medisiner - som markedsført der borte. Finnes sikkert noe tilsvarende her.

https://www.ivfmd.net/services/aggressive-ivf-protocols

Last edited:
Da var det hele meg EN!!! blastocyst på frys!!!
:cool05:dance008:dance011:dance018:excited001:gen014:happy093:hug007

Jeg skal være fornøyd - lovte det.
Og jeg er det.
En hel mulighet for å få baby!!!
Men fortsatt ikke overbevist at det holder for en baby. Så, neste skritt:
1) innsett i juni hvis jeg får lov
2) happy hvis gravid
3) nye stims/uttak fra august hvis ikke gravid i juni
God plan.

Back
Topp