Mai 2021

Gratulerer med graviditet ❤️ Kan jeg spørre hvor gammel du er?

Villemo
Ikke spør om alderen.
Bare ruge så godt du kan på det lille frøet du har. Får du det til, da kan vi andre 40, snart 41 også få det til.
Du går i spissen for oss alle.
For jeg ser ingen som oppgir alderen 41 her. Det er deg. Og ganske snart meg.
Nå må du gå foran som et godt forbilde :)

Ja, jeg har heldigvis alltid følt meg sikker på at det vil gå til slutt - både med første barn og dette, takker være ung alder, som du sier, og mange egg (har PCO) :Heartred Men jeg synes likevel ventingen og tiden som bare går er uutholdelig. Jeg har hatt 9 innsett av 11 embryoer, og bare 1 barn, så jeg orker ikke engang tenke tanken på å bare skulle ha noen få innsett i året. Denne prosessen er tålbar så lenge det skjer noe hele tiden, synes jeg. Derfor endte vi sist med å dra til Tsjekkia og kjøre innsett annenhver måned der og på Riksen. Denne gangen blir det veksling mellom Riksen og Medicus til spiren sitter :Heartred Kunne godt ventet bittelitt lenger med neste uttak, men pga sommerferie går ikke det. Og siden jeg ikke har egne sykluser, må jeg uansett benytte meg av Primolut (som gir en blødning) :happy:

Nei, så klart det er slitsomt.
Jeg ville ikke klart å glede meg engang med så mye skuffelser. Men du får eggs, og blastocyster, ikke sant? Dem vil bare ikke sitte?

Jeg tenkte at to uttak på rad, uten en syklus imellom, er nok litt uvanlig. Sånn gjør dem det i USA, ikke hørt om det her. Men kanskje er det annerledes for dere med PCO?

Nei, så klart det er slitsomt.
Jeg ville ikke klart å glede meg engang med så mye skuffelser. Men du får eggs, og blastocyster, ikke sant? Dem vil bare ikke sitte?

Jeg tenkte at to uttak på rad, uten en syklus imellom, er nok litt uvanlig. Sånn gjør dem det i USA, ikke hørt om det her. Men kanskje er det annerledes for dere med PCO?

Ja, masse egg og blastoer og alt, men blir sjelden graviditet. Har hatt to veldig tidlige aborter/kjemiske, ellers negative forsøk. Får jo litt håp hvert forsøk, men ikke så voldsomt, så skuffelsene blir tålbare. Også er det foreløpig veldig mye enklere å holde ut med søskenforsøk, synes jeg. Nå har jeg på en måte lært at det går til slutt. Må bare trille terningen nok ganger, så vil det bli en 6-er til slutt, si :D Men det er mulig det blir tøffere med tiden. Datteren vår er bare 14 mnd foreløpig, så føles ikke som noe voldsom hast.

Back-to-back-syklus turte jeg ikke, så nå blir det jo på en måte en minisyklus mellom uttakene. TR i dag, og så ny TR om litt over to uker (og oppstart med sprøyter). Og jeg tror det er tvert imot - de gangene de tar sjansen på to uttak uten syklus mellom er det med de som får ut få/ingen egg. Jeg, og mange andre med PCOS, får derimot ut altfor mange, og har stor fare for overstimulering, så da bør det nok unngås :wacky: Frysesykluser rett etter hverandre er etter min erfaring helt uproblematisk, da :happy:

Ja, masse egg og blastoer og alt, men blir sjelden graviditet. Har hatt to veldig tidlige aborter/kjemiske, ellers negative forsøk. Får jo litt håp hvert forsøk, men ikke så voldsomt, så skuffelsene blir tålbare. Også er det foreløpig veldig mye enklere å holde ut med søskenforsøk, synes jeg. Nå har jeg på en måte lært at det går til slutt. Må bare trille terningen nok ganger, så vil det bli en 6-er til slutt, si :D Men det er mulig det blir tøffere med tiden. Datteren vår er bare 14 mnd foreløpig, så føles ikke som noe voldsom hast.

Back-to-back-syklus turte jeg ikke, så nå blir det jo på en måte en minisyklus mellom uttakene. TR i dag, og så ny TR om litt over to uker (og oppstart med sprøyter). Og jeg tror det er tvert imot - de gangene de tar sjansen på to uttak uten syklus mellom er det med de som får ut få/ingen egg. Jeg, og mange andre med PCOS, får derimot ut altfor mange, og har stor fare for overstimulering, så da bør det nok unngås :wacky: Frysesykluser rett etter hverandre er etter min erfaring helt uproblematisk, da :happy:

Lærer stadig noe nytt her.
Ok. Da er det minisyklus imellom.
Sånn blir det når du er "på override" grunnet PCO.
Det var kun det jeg lurte på.
Lykke til med forplantningen da! :)
Det kommer helt sikkert til å gå bra snart igjen.

Nå datt hjernen ut av hode her kjenner jeg. Skal du settes på ikke gravid?

Nå datt hjernen ut av hode her kjenner jeg. Skal du settes på ikke gravid?

Haha du kan sette meg på ikke gravid, ja :Heartred Har allerede hoppet inn i juni-gruppen :salut

Lærer stadig noe nytt her.
Ok. Da er det minisyklus imellom.
Sånn blir det når du er "på override" grunnet PCO.
Det var kun det jeg lurte på.
Lykke til med forplantningen da! :)
Det kommer helt sikkert til å gå bra snart igjen.

Ikke sant! Lærer mye spennende her inne :D Ikke den mest troverdige kilden, kanskje, men alltid spennende å høre om andres erfaringer! Synes det er veldig spennende å følge med på din prosess også! Heia heia :Heartred

Ja, det kan man trygt si.
Utrolig hva man kan få til med riktig tilnærming.
Jeg ser at Pergoveris er noe dyrere enn Gonal F og Bemfola. Men 40k nok i medisiner var nok ganske mye. Var det mange dager med stimulering? Eller var det noe annet som trakk opp? Jeg blir svimmel når jeg tenker medisinutgifter+behandling opp mot 80k nok/runde. :eek::nailbiting::dead:

Det var tretten dager med stimulering og 450ie hver dag, heldigvis får vi pengene igjen :D
Har allerede vondt i magen på prisen det vil koste oss å gå privat etterpå :hungover:

Takk for deres støtte og gode ord i dag :Heartred Det betyr så mye!

Det var utrolig tung dag i dag. Jeg har vært helt knust, skulle ønske jeg ikke ringte for å få denne beskjeden. I tillegg hadde jeg jobbintervju i dag og måtte jobbe skikkelig med meg selv for å slutte å gråte for at jeg skal rekke å ordne meg før det :(

Selv om det er vårt første IVF er vi prøvere mer eller mindre 11 år og jeg vet ikke hvor lenge vi orker. Gir selvfølgelig ikke opp etter første forsøket, men dette er tungt. Trodde at sjansen er mye større en det egentlig var. Alle dere som står i det og prøver om og om igjen er helt rå! All ære til dere, håper vi alle lykkes en dag :Heartred

Jeg skal ikke teste før testdagen som er på fredag, da skal jeg prøve å bytte min vakt og dra til Riks for å ta bloprøve slik at jeg kan få svar samme dagen ;)

Da var uttak gjennomført. Det ble 13 egg så er strålende fornøyd, de skulle ringe imorgen når de vet hvor mange som ble befrukta :)
Innsett blir den 27 om noen skulle klare seg :)

Det var utrolig tung dag i dag. Jeg har vært helt knust, skulle ønske jeg ikke ringte for å få denne beskjeden. I tillegg hadde jeg jobbintervju i dag og måtte jobbe skikkelig med meg selv for å slutte å gråte for at jeg skal rekke å ordne meg før det :(

Selv om det er vårt første IVF er vi prøvere mer eller mindre 11 år og jeg vet ikke hvor lenge vi orker. Gir selvfølgelig ikke opp etter første forsøket, men dette er tungt. Trodde at sjansen er mye større en det egentlig var. Alle dere som står i det og prøver om og om igjen er helt rå! All ære til dere, håper vi alle lykkes en dag :Heartred

Jeg skal ikke teste før testdagen som er på fredag, da skal jeg prøve å bytte min vakt og dra til Riks for å ta bloprøve slik at jeg kan få svar samme dagen ;)
Huff, jeg skjønner at det er tungt :( men du må huske på at du ruger på en fin liten en, og at det fortsatt kan gå bra! Håpet er ikke ute enda :Heartred

Da var uttak gjennomført. Det ble 13 egg så er strålende fornøyd, de skulle ringe imorgen når de vet hvor mange som ble befrukta :)
Innsett blir den 27 om noen skulle klare seg :)
Herlig :D Blir spennende med oppdatering i morgen!

Klemz herifra!
Vent med å bli skuffa.
Det kan fortsatt gå bra :)

Back
Topp