Mai 2021

Jeg forventet mens i uke 20/21, og skulle begynne med sprøyter da. Men så fikk jeg plutselig mens på lørdag! Alt for tidlig :nailbiting:
Fikk heldigvis begynne nå :hungover:
Tok første sprøyte i går, og det gikk greit!

Tror det er fordi de 3 gangene jeg har vært gravid så har jeg testet dagen etter ikm, og de gangene jeg har testet tidlig så har jeg ikke vært gravid :wtf:
Mer overtro enn tålmodighet tror jeg :rolleyes:
Men nå har jeg jo også masse tester liggende så skal jo ikke se bort ifra at jeg ryker på en test I et svakt øyeblikk

Overtro - check.
Svakhetens øyeblikk - check.
Hmmm... Høres kjent ut :hilarious:

Jeg forventet mens i uke 20/21, og skulle begynne med sprøyter da. Men så fikk jeg plutselig mens på lørdag! Alt for tidlig :nailbiting:

Å, det er min skrekk! At kroppen plutselig skal tenke selv, og ikke høre på medisinene som styrer syklusen, og at jeg dermed må vente, haha.
Godt du fikk begynne nå! :D

Så leit å høre at formen er dårlig. Men SÅ enig i vurderingen din: ta deg en egenmelding og også sykemelding etterhvert om du føler du trenger det. Det er heftige greier dette vi er gjennom og om du trenger en liten timeout fra jobb så gjør det :happy:

Håper det blir bedre for det etterhvert når du begynner på sprøyter:smiley-angelic001
Jeg er nok flink til å presse meg til det ytterste. Gått på jobb med avrevet leddbånd og krykker. Så vanskeligheter med å sykemelde meg, det har jeg:facepalm: Men nå er kroppen så sliten, så håper det hjelper å kunne hente seg inn igjen i løpet av noen dager. Takk og lov noen fridager fremover.

Ja håper å kunne starte på sprøyter i løpet av neste uke, og at det blir bedre da:happy:

Så bra du fikk starte :Heartred Oppdaterte deg til stimulerer og oppstart uke 19

Rosa/blodig eggløsningsslim :nailbiting: Er det noe galt?
Kjenner at jeg har vondt i magen når jeg beveger meg og sitte, men alt så fint ut på kontrollen i går.

Å, det er min skrekk! At kroppen plutselig skal tenke selv, og ikke høre på medisinene som styrer syklusen, og at jeg dermed må vente, haha.
Godt du fikk begynne nå! :D

Jeg har ikke brukt medisiner på over et år ☺️
Ikke vær redd, med medisiner så kan ikke dette skje. Når jeg gikk på Letrozol og Duphaston i 2019 kom mens på samme dato flere måneder på rad.

Det er så typisk. Akkurat den syklusen jeg skal starte så klikker kroppen helt

Rosa/blodig eggløsningsslim :nailbiting: Er det noe galt?
Kjenner at jeg har vondt i magen når jeg beveger meg og sitte, men alt så fint ut på kontrollen i går.
Kan være at du bare har litt skjøre slimhinner, så det kommer ut litt etter kontrollen i går. Ikke uvanlig det. Og smerten er nok sikkert fordi det vokser der nede. Helt normalt å kjenne litt press i magen.

Kan være at du bare har litt skjøre slimhinner, så det kommer ut litt etter kontrollen i går. Ikke uvanlig det. Og smerten er nok sikkert fordi det vokser der nede. Helt normalt å kjenne litt press i magen.
Håper det var det. Må alltid bekymre meg for noe :sorry: nå er det nedtelling til fredag, etter fredagen må jeg finne bekymre meg for innsett osv :dead:

:smiley-chores020Åå! Må si det begynner å bli spennende her inne på gruppa, når flere allerede er blitt rugere. Krysser fingrene for dere alle her inne:Heartred

I dag var dagen jeg måtte dra hjem fra jobb. Migrene og generelt veldig uggen. Jeg sover omtrent ingenting om nettene, da jeg våkner av hetetokter gjennom hele natta. På dagen fryser jeg innmari. Hadde håpet å slippe unna å bli sykemeldt, for jeg fungerer bedre når jeg har noe å henge fingrene i. Gikk hele forrige IVF uten sykemelding, men da hadde jeg jo kort protokoll.
Uff...tror jeg tar ut en egenmelding i morra. Rett og slett for å prøve å få pustet litt. Pleier omtrent aldri å være borte fra jobb. Men kroppen sier faktisk litt stopp nå...og enda er det en uke til igjen på spray før kontroll.
Nå skal jeg krølle meg sammen under pleddet, sammen med pus, med god samvittighet (har veldig lett for å få dårlig samvittighet av å dra hjem fra, og være borte fra jobb), men nå kjenner jeg at jeg må prøve å bare tenke på meg selv:smiley-ashamed005

Kjære deg. Ta egenmelding og evt. sykemelding. Ingen andre kommer til å passe på helsen din, du må bare gjøre det selv. Skjønner at du får dårlig samvittighet, men ingen av oss er uunnværlige, det går bra selv om vi er borte noen dager, og alle er syke innimellom. Håper du får slappet av og hentet deg inn :happy:

Jeg fikk ut 13 egg i dag. Det var mye mindre smertefullt enn jeg hadde forventet. Fikk 10 mg oxynorm før uttaket, og ble veldig susete/rar av den, sånn at jeg syntes jeg var ubehagelig "ute av meg selv". Ble følsom og på gråten. Følte jeg ikke taklet noe ubehag selv om det nesten ikke var smertefullt. Hvilken smertelindring har dere fått?

Sitter igjen med en rar følelse.. Tror det går ut på at det er litt rart å være igang med IVF, og at jeg er redd for at det ikke skal gå. Venter spent på beskjed i morgen om de lot seg befrukte. Er øm i magen nå.

Jeg fikk ut 13 egg i dag. Det var mye mindre smertefullt enn jeg hadde forventet. Fikk 10 mg oxynorm før uttaket, og ble veldig susete/rar av den, sånn at jeg syntes jeg var ubehagelig "ute av meg selv". Ble følsom og på gråten. Følte jeg ikke taklet noe ubehag selv om det nesten ikke var smertefullt. Hvilken smertelindring har dere fått?

Sitter igjen med en rar følelse.. Tror det går ut på at det er litt rart å være igang med IVF, og at jeg er redd for at det ikke skal gå. Venter spent på beskjed i morgen om de lot seg befrukte. Er øm i magen nå.
Så flott med 13 egg ut :Heartred
Veldig fint at du slapp mye smerter under uttaket.
Jeg tar 3 paracet ,1 valium og 1 kvalmestillende før uttak. Jeg takker nei til medisiner som gjør meg susa i hode. Man velger selv, og om du må gjennom flere uttak så kan du takke nei til susa i hode medisin. Men håper jo at du slipper flere uttak.
IVF er mye både for kroppen og psyken. Det beste du kan gjøre nå er å drikke mye vann, slappe av og få deg ei god natt søvn. Telefonen får du uansett hva som skjer. Du har gjort det du skal så langt og fått ut 13 egg. Og du kommer nok til å være øm i morgen også.
Vi heier på egga dine og håper på en positiv oppdatering her i morgen :Heartred

Kjære deg. Ta egenmelding og evt. sykemelding. Ingen andre kommer til å passe på helsen din, du må bare gjøre det selv. Skjønner at du får dårlig samvittighet, men ingen av oss er uunnværlige, det går bra selv om vi er borte noen dager, og alle er syke innimellom. Håper du får slappet av og hentet deg inn :happy:
Det blir egenmelding i morra. Så har jeg fri til neste uke. Håper å få hentet meg inn litt igjen i løpet av disse dagene:happy: Har litt dårlig samvittighet fordi jeg var 100% sykemeldt i en lengre periode fra juletider...men som du sier; alle blir syke. Takk for en god melding:Heartred

Fint antall!
Mange nok uten fare for OHSS.
DETTE blir det baby av.
Om ikke på fersk, så på en av de fryseforsøkene. Du er ung. Eggene er fine.
Vet ikke om det er noe issues hos mannen.
Men du ligger godt an til å ha drømme-ivf.

Da fikk jeg teste meg for toxoplasmose. Prøven var negativ, ingen antistoffer selv om jeg hadde katt i hele oppveksten min.
Reserverte en kattunge i februar. Da var jeg veldig sårbar og trengte noe jeg kunne ta meg av. Vi ønsket oss katt siste tre år.
Skikkelig dårlig timing å kjøpe en kattunge nå må jeg innrømme. Overtakelse er på lørdag. Gutten gleder seg skikkelig så jeg kan ikke avbestille nå tenker jeg. Da må jeg krysse alt jeg har og håpet det går bra hvis jeg blir gravid. Kjenner at jeg får litt angst av å tenke på det.
Er det flere som har katt her inne? :happy:

Da fikk jeg teste meg for toxoplasmose. Prøven var negativ, ingen antistoffer selv om jeg hadde katt i hele oppveksten min.
Reserverte en kattunge i februar. Da var jeg veldig sårbar og trengte noe jeg kunne ta meg av. Vi ønsket oss katt siste tre år.
Skikkelig dårlig timing å kjøpe en kattunge nå må jeg innrømme. Overtakelse er på lørdag. Gutten gleder seg skikkelig så jeg kan ikke avbestille nå tenker jeg. Da må jeg krysse alt jeg har og håpet det går bra hvis jeg blir gravid. Kjenner at jeg får litt angst av å tenke på det.

Jeg har hatt katter hele livet. Ikke noe jeg bekymrer meg over. Den dagen jeg blir gravid, så er det bare at samboer tar seg av kattesanda. Og er nøye med håndhygiene. Ser ikke det å ha katt som noe problem:)

Noen her inne som har måtte kjøpe Progynova i det siste? Jeg var å skulle hente ut det i dag, men da fikk jeg beskjed om at det er leveringsproblem og at de kun hadde 1 mg tabletter og jeg skulle ha 2 mg tabletter. Altså 2 mg morgen, ettermiddag og kveld - 6mg tilsammen. Hun på apoteket mente at det går bra at jeg da tar to tabletter hver gang i stede for en som jeg normalt sett skulle gjort. Hva tenker dere, andre som har vært borti samme problemstilling?

Back
Topp