Mai 2021

Noen her inne som har måtte kjøpe Progynova i det siste? Jeg var å skulle hente ut det i dag, men da fikk jeg beskjed om at det er leveringsproblem og at de kun hadde 1 mg tabletter og jeg skulle ha 2 mg tabletter. Altså 2 mg morgen, ettermiddag og kveld - 6mg tilsammen. Hun på apoteket mente at det går bra at jeg da tar to tabletter hver gang i stede for en som jeg normalt sett skulle gjort. Hva tenker dere, andre som har vært borti samme problemstilling?
Har ikke kjøpt progynova, men tenker at så lenge du tar riktig dose, altså to tabletter hver gang blir det det samme :)

Nå har jeg hatt egguttak og jeg fikk ut 11 egg! Er så letta og glad akkurat nå. Ble forespeilet 5-7 egg så dette gikk over all forventning! Jeg merket så og si ingenting under uttaket så det gikk også mye bedre enn fryktet. Dette kan jeg lett gjøre igjen - men jeg håper jo at jeg slipper ;)

Nå satser jeg på at flere befruktes og at i alle fall ett kan klare seg til innsett :joyful:

Nå har jeg hatt egguttak og jeg fikk ut 11 egg! Er så letta og glad akkurat nå. Ble forespeilet 5-7 egg så dette gikk over all forventning! Jeg merket så og si ingenting under uttaket så det gikk også mye bedre enn fryktet. Dette kan jeg lett gjøre igjen - men jeg håper jo at jeg slipper ;)

Nå satser jeg på at flere befruktes og at i alle fall ett kan klare seg til innsett :joyful:
Gratulerer, det er jo fantastisk! Blir spennende å høre hvor mange som er befruktet i morgen :happy: Og jeg tenkte heldigvis også som deg angående uttak, dette kan jeg lett gjøre igjen! Jeg synes dagene etter uttak helt klart var de verste, den spenningen...

Så flott med 13 egg ut :Heartred
Veldig fint at du slapp mye smerter under uttaket.
Jeg tar 3 paracet ,1 valium og 1 kvalmestillende før uttak. Jeg takker nei til medisiner som gjør meg susa i hode. Man velger selv, og om du må gjennom flere uttak så kan du takke nei til susa i hode medisin. Men håper jo at du slipper flere uttak.
IVF er mye både for kroppen og psyken. Det beste du kan gjøre nå er å drikke mye vann, slappe av og få deg ei god natt søvn. Telefonen får du uansett hva som skjer. Du har gjort det du skal så langt og fått ut 13 egg. Og du kommer nok til å være øm i morgen også.
Vi heier på egga dine og håper på en positiv oppdatering her i morgen :Heartred

Tusen takk for kjempefint svar <3 ❤ Så koselig at du støtter og kommer med din erfaring til sånne nybegynnere som meg. Det skal jeg ta med meg videre hvis det blir en neste gang.
Jeg var ganske øm i går, men mye bedre i dag. Er også bedre psykisk, ble helt klart påvirket emosjonelt av medisinene. Håper det går bra med deg i rugetiden, Litjmora :happy:

Fint antall!
Mange nok uten fare for OHSS.
DETTE blir det baby av.
Om ikke på fersk, så på en av de fryseforsøkene. Du er ung. Eggene er fine.
Vet ikke om det er noe issues hos mannen.
Men du ligger godt an til å ha drømme-ivf.

Tusen takk, Lysi for at du har trua på eggene mine :woot: Jeg har vært ganske bekymret for at ting ikke kom til å gå siden vi har prøvd i 3,5 år og hatt 4 IUI og aldri hatt en eneste positiv test. Mannen har litt nedsatt kvalitet i nedre normalområde. De har derfor valgt å gjøre ICSI. Jeg fikk beskjed i dag om at 5 egg var blitt befruktet. Det blir innsett på fredag :smiley-bounce022

Wow, hurra :gen014 Gratulerer! Hvordan smertelindring fikk du?

Covid 19 på trinnet til min sønn :banghead:
Fikk akkurat beskjed at han må testes i morgen. Han er ikke i karantene men må holde seg hjemme til han får svar.
Jeg skulle ha uttak på fredag! Hva gjør jeg nå?

Fikk akkurat beskjed at han må testes i morgen. Han er ikke i karantene men må holde seg hjemme til han får svar.

Huff, så stress :inpain: Han er ikke i karantene, men må holde seg hjemme? Hva betyr det, liksom? :wacky: På Riksen spør de bare om man bor med noen som er i karantene eller venter på prøvesvar, så så lenge ikke det er tilfelle, vil jeg kanskje tro det går bra? Uttak må det jo bli uansett - men kanskje med noe ekstra smittevern? :Heartred Det lureste er sikkert å ringe og høre med dem. Dette må de jo ha god erfaring med etter hvert! :happy: Lykke til!

Du venter på testsvar til sønnen som blir negativt. Og så går du og gjør egguttak som planlagt.

Huff, så stress :inpain: Han er ikke i karantene, men må holde seg hjemme? Hva betyr det, liksom? :wacky: På Riksen spør de bare om man bor med noen som er i karantene eller venter på prøvesvar, så så lenge ikke det er tilfelle, vil jeg kanskje tro det går bra? Uttak må det jo bli uansett - men kanskje med noe ekstra smittevern? :Heartred Det lureste er sikkert å ringe og høre med dem. Dette må de jo ha god erfaring med etter hvert! :happy: Lykke til!
Ja, det stemmer. Dumme regler.
Karantene er ikke pålagt men må vente hjemme på prøvesvar, skjønte ingenting.
Jeg må nok ringe og høre ja :Heartred

Last edited:

De vet enda ikke om han er nærkontakt til smittet? Dvs han er i ventekarantene i tilfelle flere blir positive og han faktisk er nærkontakt? Med det tenker jeg at du tester han i morgen og holder på planen om egguttak på fredag. Du har ikke vært i kontakt med hverken smittet eller nærkontakt av det du vet nå. Sannsynligvis er han negativ og heller ikke nærkontakt, da havner du ikke i karantene og kan dra på sykehuset som vanlig. Hvis han får positiv test eller blir nærkontakt så havner du i karantene, da må du nok snakke med sykehuset. Lykke til!

Last edited:
De vet enda ikke om han er nærkontakt til smittet? Dvs han er i ventekarantene i tilfelle flere blir positive og han faktisk er nærkontakt? Med det tenker jeg at du tester han i morgen og holder på planen om egguttak på fredag. Du har ikke vært i kontakt med hverken smittet eller nærkontakt av det du vet nå. Sannsynligvis er han negativ og heller ikke nærkontakt, da havner du ikke i karantene og kan dra på sykehuset som vanlig. Hvis han får positiv test eller blir nærkontakt så havner du i karantene, da må du nok snakke med sykehuset. Lykke til!
Nei, det står at det er mistanke om smitte og at alle skal få tidspunkt for testing i morgen.
Ja, riktig det er vel ventekanatene. Det skjedde en gang tidligere med hele hockeylaget hans.
Men vi kun gå på jobb og alt. Regner med at vi kan til sykehuset også, men ble så stressa. Det er nok stress uten korona med hele denne prosessen.
Takk :Heartred

Nei, det står at det er mistanke om smitte og at alle skal få tidspunkt for testing i morgen.
Ja, riktig det er vel ventekanatene. Det skjedde en gang tidligere med hele hockeylaget hans.
Men vi kun gå på jobb og alt. Regner med at vi kan til sykehuset også, men ble så stressa. Det er nok stress uten korona med hele denne prosessen.
Takk :Heartred

Du har helt rett, prosessen var stressende nok uten karantenekrøll :inpain: du får ikke gjort noe med situasjonen nå... prøv å sove i stedet for å stresse mer i natt. Vet det er lettere sagt enn gjort :hungover: men kroppen trenger faktisk å hvile, eggmodning er ganske ressurskrevende. Kanskje se på en dum serie slik at hjernen blir litt roligere. Vi håper på det beste og venter spent med deg

Wow, hurra :gen014 Gratulerer! Hvordan smertelindring fikk du?

Tusen takk, TanteSofie! Det ser jo ut som det går bra for deg også. Det blir innsett i morgen alt? Dagene fremover nå kommer til å bli utrolig spennende! :)

Jeg fikk med meg en liten pose med piller fra klinikken som jeg skulle ta 1 time før uttak. Der var det Paracet 1g, Orudis 100mg og Stesolid 5mg. I tillegg fikk jeg en liten kopp med noe flytende på klinikken. Den husker jeg ikke navnet på, men det var beroligende. Tror det er denne som gjør at man ikke kan kjøre bil etterpå. Jeg merket ikke noe til det før jeg skulle reise meg opp av stolen etter uttaket, men var bare litt susete. Fikk sitte og slappe av med en kaffe og muffins en halvtimes tid i etterkant og var helt fin da jeg gikk ut derfra.

Hadde virkelig et drømmeuttak! Ikke i min villeste fantasi hadde jeg forestilt meg at jeg ikke skulle kjenne noe som helst. Jeg har fulgt med på «Når storken flyr forbi» i vår, og ble litt skremt etter at hun ene jenta bokstavlig talt hylte av smerte.

Jeg har fått verdens fineste telefon i dag! Av 11 egg ut i går var 9 modne, og alle 9 har blitt befruktet. Jeg er så glad og letta nå!

Tenk at de trodde på 5 egg ut da jeg var på sjekk på mandag, og nå sitter jeg med 9 som er befruktet :happy: Nå venter bare noen nervepirrende dager frem mot innsett, men akkurat i dag er jeg bare glad!

Jeg har fått verdens fineste telefon i dag! Av 11 egg ut i går var 9 modne, og alle 9 har blitt befruktet. Jeg er så glad og letta nå!

Tenk at de trodde på 5 egg ut da jeg var på sjekk på mandag, og nå sitter jeg med 9 som er befruktet :happy: Nå venter bare noen nervepirrende dager frem mot innsett, men akkurat i dag er jeg bare glad!

Nei, det er skikkelig drømmefangst for oss 40+, må jeg si. Det er nok mere vanlig å bli overoptimistisk og så å bli skuffa, enn motsatt. Jeg er skikkelig glad på dine vegne.
Først får du dobbelt så mange egg som du forventer. Så går befruktningen som planlagt. Det ser veldig lovende ut for suksess på 1.forsøk altså :)

Så fantastisk resultat :smiley-bounce012:smiley-bounce012

Så fantastisk! :joyful::Heartred Gratulerer så mye med strålende resultat hittil!

5 dpo: ingen av embryoene har blitt fullgode blastoer i dag, men det var et par-tre de hadde troen på at kunne komme etter i morgen! Siden datteren vår var en dag 6-blasto, har vi en liten forkjærlighet for disse trege blastoene, da :Heartred Pluss at jeg kjenner jeg er lettet for å ikke få en haug med embryoer på frys, slik vi fikk sist, siden ingen av dem ble barn. Så alt i alt en helt grei beskjed å få :happy: Men kjenner jeg blir skuffet hvis det ikke blir noen på frys i morgen.

Back
Topp