LIMO80 sin dagbok

18+1

Skikkelig problem med å sove natten gjennom. Våkner av at jeg må på toalettet etter omtrent 4-5 timers søvn, for så å bare bli liggende å ikke sovne igjen.

Tror jeg må ha mistet halvparten av alt hår på hodet. Det glinser i hodeskallen når jeg står i lyset på badet. Nesten så jeg ikke tør kjemme håret lenger. Er sikkert en kombinasjon av graviditet og OHSS. Må bestille meg en time å få sjekket div. vitaminer.

18+3, 99,6% sjanse for at det går bra.

OUL gikk kjempebra, fortsatt gutt i magen:Heartblue

Termin ble ikke endra, men tror vi får en lang gutt, lengden på lårbeinet gav gestasjonsalder på 20 uker.

Neste UL om drøyt 4 uker, da er det vekstkontroll og sjekk av blodstrøm i morkake.

Han var skikkelig aktiv, tok lang tid å få tatt alle målene, jeg låg bare å nøt å få kikke på knøttet i omtrent en time:happy beste filmen på leeenge.

Veldig lettet nå:happy:

20210109_194500.jpg

Last edited:
18+5

Synes det er helt uvirkelig at vi omsider har fått mageboer etter så mange år med prøving og diverse medisinske prøvelser. Det er litt vanskelig å glede seg, går hele tiden å venter på det neste.

18+6

Søvnmangel, har skikkelig problem med å sovne igjen etter å ha vært på toalettet om natten.

Fikk 50% sykemelding på fredag i første omgang for 2 uker.

18+6

Søvnmangel, har skikkelig problem med å sovne igjen etter å ha vært på toalettet om natten.

Fikk 50% sykemelding på fredag i første omgang for 2 uker.

Sleit jeg også med, utrolig utmattende.... var faktisk 100% sykmeldt lenge pga. Det og klarte aldri komme mernenn 40% tilbake i jobb, så imponerende at du klarer å jobbe 50%!
Men ikke press deg, jobben er der resten av livet, og ingen takker deg for at du sliter deg ut med jobb❤

Sleit jeg også med, utrolig utmattende.... var faktisk 100% sykmeldt lenge pga. Det og klarte aldri komme mernenn 40% tilbake i jobb, så imponerende at du klarer å jobbe 50%!
Men ikke press deg, jobben er der resten av livet, og ingen takker deg for at du sliter deg ut med jobb❤

Godt å høre at jeg ikke er den eneste. Var 100% sykemeldt frem til før jul, men ville prøve å se hva jeg klarte. Måtte gi meg på tap der:banghead:.

19+5, 99,9% sjanse for at dette går bra.

Merker fint lite til at jeg er gravid utover at jeg er veldig sliten. Ser frem til å være 100% sikker på at jeg kjenner bevegelser

20+0, 100% sjanse for at dette går bra. Halvveis

Nå må han gjerne begynne å bevege seg så jeg ikke trenger være i tvil om at det er han jeg kjenner.

Opplever innimellom at det dulter ned mot hoftene og ut mot sidene, ikke merket noe utvendig. Jeg er godt polstret så det tar vel litt tid før det blir aktuelt.

21+0

3 uker igjen nå så vil de forsøke å redde han om han skulle være ulydig å komme før tiden. Ingenting som tyder på det, kun meg som krisemaksimerer.

Usikker på om jeg kjenner liv, er ikke ofte heller, kanskje1-2 om dagen og enkelte dager ikke i hele tatt.

13 dager til vekstkontroll.

22+2, 4 dager til vekstkontroll

Tror jeg kjenner spark og bevegelser nå. Spent på vekstkontroll, har en del spørsmål jeg tenker å stille i fht. insulinresistens og om det gir stor baby, glukosebelastning, når jeg skal ta blodprøve for å finne ut om knøttet er rh-positiv.

Har tenkt å spørre om jeg kan filme skjermen slik at pappaen kan få se knøttet også. Han får ikke være med på noen av undersøkelsene.

Ca 1,5 uke til jeg er i uke 24.

22+6, vektestimat 685 g

Var mye bevegelse. Han låg på 97 percentil ifht normalen. Så det blir nok ingen liten baby.

Veldig lettet nå. Skal til ny vekstkontroll om 4 uker.

Var vist høy motstand i hø.arterie som forsyner livmoren, men bra i ve.arterie. Så lenge han vokser så bra som nå trengte jeg ikke bekymre meg.

Nå er jeg rimelig sikker på at det er han som gir seg til kjenne.

Skal ta blodprøve i uke 24 for å finne ut om knøttet er rh positiv, så blir det vel og sett på om jeg har økt mengde antistoff.

24+3.

41 år i dag.

60% sykemeldt, fremdeles problemer med å sove lenge sammenhengende. Regner ikke med at det blir bedre når magen blir større.

Synes godt knøttet kunne vært mere aktiv. Usikker på hvor mye man kan forvente å kjenne når man er så godt polstret som meg.

Glukosebelastning om 4 dager og ny vekstkontroll om 17 dager.

24+3.

41 år i dag.

60% sykemeldt, fremdeles problemer med å sove lenge sammenhengende. Regner ikke med at det blir bedre når magen blir større.

Synes godt knøttet kunne vært mere aktiv. Usikker på hvor mye man kan forvente å kjenne når man er så godt polstret som meg.

Glukosebelastning om 4 dager og ny vekstkontroll om 17 dager.
Gratulerer med dagen! Håper du får en fin dag og feiring:Heartred

25+0. Da var sukkerlaken intatt, nå sitter heg bare å venter på at de 2 timene skal bli ferdig. Gikk greit å drikke den, men fy så søtt. Duphalac er likevel verre.

Har begynt å kjenne spark "utvendig" nå. De er nok veldig dempet pga. polstringen min, men de er der.

13 dager til neste vekstkontroll og 6 dager til neste JM time.

25+6.
Var hos JM i dag, har svangerskapsdiabetes.
Så nå blir det opplæring i å sjekke blodsukker og kosthold. Kosthold burde jeg egentlig å grei peiling på, er bare ikke alltid like lett å ta de rette valgene.

Men nå gjelder det faktisk ikke bare meg. Mageboeren utsettes for økt sjanse for fedme dersom jeg ikke klarer å regulere blodsukkeret gjennom kosthold å må starte opp igjen på Metformin. Det burde være en skikkelig motivator. Ønsker ikke å utsette knotten for fedme og alle de fordommene det medfører.

Back
Topp