LIMO80 sin dagbok

Gruer meg til UL i morgen, samtidig som jeg er kjempespent.

Håper jeg klarer å sove i natt.

Lite symptomer ut over lett hodepine på kvelden og ligamentsmerter ved brå bevegelse eller om jeg hoster.
 
Fremdeles gravid, men det blir ikke tvillinger, det minste embryoet hadde ikke lenger hjerte som slo og har nok sikkert sluttet å utvikle seg for en ukes tid siden.

Gjenværende embryo ble målt til 9+6 med CRL på 31,2 mm. Satt tilbake 3 dager i fht IVF.

Tung beskjed å få, men får håpe at det gjenværende knøttet er friskt og holder seg i magen til termin.

Tok blodprøve til KUB test i dag og skal på UL om14 dager.
 
Fremdeles gravid, men det blir ikke tvillinger, det minste embryoet hadde ikke lenger hjerte som slo og har nok sikkert sluttet å utvikle seg for en ukes tid siden.

Gjenværende embryo ble målt til 9+6 med CRL på 31,2 mm. Satt tilbake 3 dager i fht IVF.

Tung beskjed å få, men får håpe at det gjenværende knøttet er friskt og holder seg i magen til termin.

Tok blodprøve til KUB test i dag og skal på UL om14 dager.

Så leit at ene ikke utviklet seg noe mer:sorry: Føler med deg og krysser fingrene for at lille som er stor og sterk vokser seg større og sterkere:Heartred
 
Fremdeles gravid, men det blir ikke tvillinger, det minste embryoet hadde ikke lenger hjerte som slo og har nok sikkert sluttet å utvikle seg for en ukes tid siden.

Gjenværende embryo ble målt til 9+6 med CRL på 31,2 mm. Satt tilbake 3 dager i fht IVF.

Tung beskjed å få, men får håpe at det gjenværende knøttet er friskt og holder seg i magen til termin.

Tok blodprøve til KUB test i dag og skal på UL om14 dager.
Så leit at det minste sluttet å utvikle seg ❤️ Krysser fingrene for at lille sterke holder helt til mål. Det er jo gode odds for det når du har kommet såpass langt ❤️
 
10+2 (igjen)96,3% sjanse for at det går bra. Håper det stemmer og at det gjenværende knøttet har det bra.

Skal på ny UL om 11 dager, i forbindelse med KUB-test.

Har begynt å komme litt brun UF nå, ingen smerter, sparsomt. Håper det er pga tvillingen som ikke hadde hjerteaksjon.

Det blir noen lange måneder dette.
 
11+0, 96,7% sjanse for at dette går bra. Første jordmortime i morgen. Og UL til KUB-test om 1 uke, de flyttet timen min.

Har ikke opplevd noe blødning, brunfargen på UF ble aldri noe mer enn svakt brunt ved tørk.

Fremdeles lite symptomer eneste jeg merker er at jeg er ekstremt trøtt og har null energi.
 
11+1, 96,8% sjanse for at det går bra.

Var til hyggelig Jordmor i dag, prøvde ikke å lytte etter fosterlyd, mente det var tidlig og ville ikke uroe meg unødig i tilfelle hun ikke gant den. Skal til henne igjen i uke 15.
 
11+4, 97,1 % sjanse for at det går bra.

UL på torsdag, gruer meg skikkelig, redd for at det skal være noe galt med knøttet, redd for at knøttet har sluttet å utvikle seg.
 
11+4, 97,1 % sjanse for at det går bra.

UL på torsdag, gruer meg skikkelig, redd for at det skal være noe galt med knøttet, redd for at knøttet har sluttet å utvikle seg.

Det må være tøft å gå og kjenne på. Sender deg mange positive tanker og håper på at alt er som det skal:Heartred
 
Gikk ikke så bra i dag, alt så fint ut på UL, men da dr.gyn la inn verdier fra blodprøven så fikk jeg høy risiko for trisomi 18, Edwards syndrom.

Har fått time for morkakeprøve. Så får vi ta det der fra.

Tar en pause her inne.
 
Gikk ikke så bra i dag, alt så fint ut på UL, men da dr.gyn la inn verdier fra blodprøven så fikk jeg høy risiko for trisomi 18, Edwards syndrom.

Har fått time for morkakeprøve. Så får vi ta det der fra.

Tar en pause her inne.
Så ufattelig trist ❤️ håper det viser seg å være falsk alarm, og at alt ser fint ut på neste undersøkelse. Ta vare på deg selv ❤️
 
13+2

Dr.gyn ringte nettopp. Prøven fra morkake viste ikke tegn til trisomier.

Her er knøttet 12+2 med CRL 6 cm.

20201203_171207.jpg
 
Det har vært en tøff uke med mye tårer. Har lest medisinske artikler for å prøve å finne ut så mye som mulig for å kunne ta ett eventuelt umulig valg.

Har aldri hørt om trisomi 18- edwards syndrom- tidligere.

Når det snakkes om kromosomfeil så er der vesentlig Downs syndrom som nevnes.

Var på ultralyd i forbindelse med KUB test torsdag forrige uke. Alt så bra ut helt til dr.gyn la inn tallene fra blødprøven.

Høy risiko for Trisomi 18 fikk jeg beskjed om. Og mulighet for å komme igjen neste dag for morkakeprøve. Etter å ha ringt mannen bestemte vi oss for å ta morkakeprøven.

På meg ville de ta prøven transvaginalt. Det var ikke vondt å ta selve prøven. Av fysiske smerter var det værste i grunn vask i forkant av prøvetaking.
De var to leger en som guidet med UL på magen og en som tok selve prøven. Hos meg ligger morkaken bak til venstre, det var vanskelig å komme til, men de fikk ut vev. I tillegg tok de blodprøve av meg.

Det værste opp i det hele har vært alle tankene og det å vente på svar.
 
Last edited:
13+2

Dr.gyn ringte nettopp. Prøven fra morkake viste ikke tegn til trisomier.

Her er knøttet 12+2 med CRL 6 cm.

Vis vedlegget 342683

Er det sant:happy093 Så utrooolig glad jeg ble på deres vegne nå:sad010 Det fortjener dere:Heartred Håper du får sluppet ned skuldrene og begynne å nyte svangerskapet med litt færre bekymringer nå :Heartred
 
Back
Topp