LIMO80 sin dagbok

Helt uvirkelig, etter alle år med slit så venter vi tvillinger. Veldig tidlig enda, mye som kan gå galt.

Tenk at vi kanskje får to barn.

Det er helt fantastisk med én, men tenk med to! Unner deg det av hele mitt hjerte:Heartred
 
6+0, ny uke :happy:, uke 5 ble lang dr gyn satte meg tilbake 3dager.

2 uker som inneliggende pasient i dag. I dag får jeg kanskje reise hjem på permisjon.

Tappet ca 15 liter væske fra buken siste 3 uker, og 3 liter fra hø.lunge.

Alvorlig OHSS på meg, men nå går det heldigvis bedre. Vel verdt det om vi sitter igjen med 2 babyer til sommeren.

OHSS er ikke skadelig for graviditeten, slik jeg har forstått det er det positivt med tanke på hormoner.

Håper at de blir værende. 78,5 % sjanse for at det går bra.
 
Last edited:
6+1, 79,7 % sjanse for at det går bra.

I morgen blir det gjerne ny tapping og ny snik titt inn i livmoren.

6+2 er vel gjerne tidlig for å se hjerteaksjon.

Hcg var 12152 i dag, så den stiger normalt.
 
Last edited:
6+2, 80,9 % sjanse for at det går bra, kunne fortsatt kun se eggeplommen.

Tappet nye 4 liter i dag.

Inne på wantbaby.info står det at HCG må være over 17000 for å kunne se hjertet, jeg er kun på 12152, så ut i neste uke engang. Jeg hadde avtale om TUL 20.10, 7-ukers kontrol, men så lenge jeg er innlagt så er det litt upraktisk, så den har jeg til gode.

Blir vel uansett ny tapping over helga og da får jeg forhåpentligvis se hjerte slå på spirene:smiley-angelic001

Spirene er 30 dager.
 
Last edited:
6+3, 82,1 % sjanse for at dette går bra.


20201017_204309.jpg













Måtte bare :happy:. Hjemme på permisjon til i morgen.
 
Last edited:
6+4, 83,1% sjanse for at dette går bra.

Godt å få komme hjem i noen timer. Må tilbake i kveld, men deilig med ett lite avbrekk fra sykehustilværelsen.

Symptomer:
Trøtt
Litt småvondt i hodet.
 
Last edited:
6+5, 84,2% sjanse for at dette går bra.

Får reise hjem igjen i ettermiddag enten på perm eller så blir jeg skrevet ut, kontroll på onsdag, kanskje ny tapping og sniktitt inn i livmoren. Spent på om de fortsatt utvikler seg.
 
Last edited:
6×6, 85,1% sjanse for at dette går bra.

Deilig å få komme hjem igjen og sove i egen seng.

Skal på kontroll i morgen og da blir det garantert tapping.

Dr.Gyn har til nå alltid sjekket om det er utvikling i livmoren så regner med hun gjør det i morgen også. Spent på hva som har skjedd siden sist. Håper på å få se to bankende hjerter, men er jo også forberedt på at jeg ikke får se det.


Mild hodepine
 
Last edited:
7+0, 86,1% sjanse for at dette går bra.

Spent på hva jeg får se i livmoren senere i dag.

Lite symptomer utover hyperstimmuleringen, som har snudd.

Det ble ikke tapping i dag.

Fikk se 2 hjerter som slo, men det ene embryoet er veldig lite og er i risiko. Det andre embryoet ble satt til 6+2.
 
Last edited:
Da var jeg tilbake på 6+3 igjen, i allefall ifht. CRL på det største av embryoene.

Fikk se to bankende hjerter, men minste mann sin CRL er halvparten av lengden på største.

Redd for at dette ikke går veien.

Det er ikke mye jeg får gjort. Leve sunt og være i så mye aktivitet som jeg makter og innafor råd om å ta det med ro siden OHSS fremdeles er tilstede.

Eggstokken er fremdeles stor, over 12 cm i diameter, men væske i buken er mindre og væske i vevet er nesten borte.

Tror jeg kobler ut forum for en periode, må få fokuset over på noe annet en stund.
 
Last edited:
Har vært på privat ultralyd i dag. Begge tvillingene har vokst. Nå har den største CRL på 19 mm og innafor uke 8 slik den skal. Den minste sin CRL ble målt til 10,6 mm innafor uke 7. Den har vokst godt, men gyn. var ikke kjempe optimistisk, så tidlig burde de ha vært like store. Hjertene slo hos begge.

Neste UL er om 13 dager, på ultralyd laben på KK.

Har sendt melding til fastlegen nå for å bestille svangerskapskontroll.

Iforhold til IVF så er jeg 8+3 i dag.
 
Herregud, hva kvinnekroppen må gjennom. Du er helt rå!! Heier på deg, virkelig. Dette fortjener du! :angel7
 
Største Tvilling er 8+6 i dag, knøttet er 7+5.

Har googlet meg i hjel for å få hint om dette kan gå.

Håper jo selvfølgelig det. Funnet noe i div. forum om at egg kan gå i "dvale" før det fester seg. Er visst ikke veldig anerkjent.

Får vel heller stole på det som står i uke for uke under beregning av alder om at til og med så tidlig så er mennesker ulike og vokser ulikt.

10 dager til neste ultralyd. Håper begge to fortsatt er med meg da.

1.Svangerskapskontroll om 4 dager hos fastlegen.

Iforhold til IVF og uttaksdato er jeg 48 DPO i dag, som jeg tror tilsvarer ca 8+5. Bytter uke på tirsdager.
 
Last edited:
TV1 9+0
TV2 8+0

Håper UL neste onsdag viser 2 like store foster, eller iallefall at TV2 tar innpå.

Første svangerskapskontroll nå på torsdag.

Lite symptomer

Litt ligamentsmerter
 
Last edited:
Hvordan gikk det på første svangerskapskontroll ?


Veldig greit, var ikke så mye som ble gjort i grunn, blodprøver og så ble det målt blodtrykk. Kan ha samnenheng med at jeg er grundig undersøkt pga overstimmulering og det at jeg har blitt veid og målt flere ganger daglig de siste 5 ukene.

Litt usikker med tanke på valg av fødeplass mv, trodde fastlege sendte søknad og at det da automatisk ble kalt inn til OUL. Samme med KUB test.
Det ville han avvente pga at jeg skal til ny UL førstkommende onsdag. Fastlegen ville at jeg avklarer videre med dr. Gyn på KK.
 
For en reise du har vært gjennom. Nå håper jeg begge spirene klamrer seg godt fast ❤️
 
10+0 og 96% sjanse for at det går bra.

Veldig spent på hva jeg får se på onsdag.

Klarer ikke helt å glede meg enda.
 
Back
Topp