LIMO80 sin dagbok

Kan være 3+4 i dag og 11 DPO

Røk på en tidligtest(10mlu) i går fra Loyd tror jeg, helt blenda.

I dag hadde jeg stikkninger/korte kramper til høyre oppe ved navlen ett sted.

Har egentlig ikke store håpet om at det har klaffet.

Den gang jeg mistet i uke 6 fikk jeg ikke positiv før ca 4+1 så kanskje jeg er en av de trege mtp Hcg og pos.test.
 
Kan være 3+6 i dag og 13 DPO.

Merker ingenting som ikke kan komme fra Progynova og Lutinus. Lett hodepine, lett småuggen og til tider litt stikkinger i bryster og livmor-området.

Reiste på hytta på fredag, det har fått tiden til å gå.

Tror ikke eskimoen har flytta inn. Da må vi vente i 2 mnd. på neste forsøk.
 
Da var jeg ruger igjen, fikk satt inn perfekt blasto (i følge embryologen og legen) som var klar til å klekkes :)

Litt rart å være 5 DPO og vite at for ett par timer siden i det minste så var jeg i allefall litt gravid, måtte det bare vare.
 
Ca 4+1, 15 DPO, rugedag 10 eller 11 (11 om eg regner med innsett dagen)

Står på Progynova og Lutinus så mensen uteblir nok til testdato.

Har opplevd ett par ganger å ha metallisk smak i munnen og nå nettopp surt oppstøt.
Har og til tider "sting" ca i venstre eggstokk eller deromkring (symptomjeger deluxe).

Testdag er fredag 27.03.20.

Har sååå lyst til å ta en hjemmetest nå, men tør ikke. Akkurat nå lever jeg ennå i håpet om at dette kan gå rette veien. I neste nå tenker jeg at dette gikk ikke.

Negativ test er så endelig, då blir det prøvetaking i april igjen og så vurderer vi å gå privat.

Ved positiv test så har vi termin ca på vår 6-års bryllupsdag, det hadde vært noe det.
 
Last edited:
Insett 17.9. Testdato i dag, fikk denne opp innenfor tidsfristen 20200929_094640.jpg

Svak strek men det er strek der
 
Last edited:
Insett 14.9. Testdato i dag, fikk denne opp innenfor tidsfristenVis vedlegget 336883

Svak strek men det er strek der

Det der er definitivt en nydelig rosa og fin strek! Hvisker et lite gratulerer:angel8 For en reise du har hatt! Har lest gjennom dagboka di nå, og er veldig spent; har du hatt nytt egguttak siden mars? Og hvordan går det med deg? Så utrolig spennende:joyful:
 
Takker, har hatt stimmulering nå i september med uttak 14.9 og insett 17.9 ( lang protokoll).

Litt uvirkelig å få positiv test, håper bare spiren blir værende
 
Tenkte kanskje jeg skulle lage meg egen dagbok.
Blir vel kun sporadisk oppdater men, ser at jeg kunne ha hatt nytte av det siden alle mine tempe kurver i FF er borte etter 7. mnd. opphold i prøvingen. Det hadde vært greit om de lå samlet her.
Nå blir det mye scrolling i tempe tråden.

Litt om meg:
Jeg er overvektig.
Jeg ble diagnostisert med PCOS i 2006.
Har alltid hatt lyst på barn, men traff mannen først i 2013.
I 2015 ble jeg operert for godartet dermoid cyste på hø.eggstokk, cysten var ganske stor og hadde snurret eggstokken og egglederen noen snurrer så begge måtte taes ut.

Kun en eggstokk på meg altså.

I juni 2017 ble vi spontant gravid og mistet i uke 5+6.

I februar 2018 var jeg til gyn. for å få hjelp til å bli gravid. Gyn. oppdaget polypp i livmoren som måtte bort for at vi skulle ha sjans til å bli gravid. Den fungerer nesten som en spiral forklarte hun.

I juni 2018 ble polypper fjernet og i juli 2018 fikk jeg beskjed om at det var kreft i vevet som var sendt til histologi.

Kreft i livmorslimhinnen fikk jeg forklart er vanligvis noe som rammer kvinner i 60-årene etter at de er komt i overgangsalderen gjerne på grunn av for mye østrogen.
Det blir vanligvis behandlet ved at man fjerner livmor, eggstokker, egglederen og noen lymfeknuter. Ikke den beskjeden du vil høre når du er barnløs.

Etter nye prøver fra livmoren, MR og CT. Fant de heldigvis ikke spredning hos meg og heller ikke unormal vekst i prøvene de tok fra livmoren. De åpnet derfor opp for å behandle meg med hormonspiral, Mirena, med prøvetaking hver 3. mnd. og bytte av spiral.

Ved prøvetaking i oktober fant de unormal vekst så det ble nye 3. mnd med hormonspiral.

Ved prøvetaking i januar 2019 var det normale prøver :happy: skal inn å ta nye prøver i april 2019.

Ble startet på en kur Provera for å kickstarte syklus.

Tilstanden er vist kronisk, med stor sannsynlighet for at det kommer tilbake.

Håpet mitt er å bli fort gravid fordi da er det mindre sjanse for tilbakefall, så lenge jeg er gravid i allefall. Det har med hormoner å gjøre.

Prøvetaking 12.04.19 av livmorslimhinnen viste hyperplasi uten atypi så da må jeg ny runde med hormonbehandling - Mirena hormonspiral i minst 3 mnd.

Planlagt utskrapning og insett Mirena 25.6.19 - håper hormonstimmulering ikke har gjort vondt verre.
Utskrapning gjennomført 17.6- nå venter vi på resultatet, det var lite utskrap så gyn. mente det var positivt, men gyn forventer ikke normal prøve siden jeg har vært ubehandlet siden forrige prøvetaking.

Har komt til på assistert Haukeland:
1. Stimulering
29.05.19 oppstart kort protokoll med Rekovelle og Fyremadel (fra 2.6.19). Alt som er brukbart skal i frysen. Insett blir tidligst til høsten 2019.
Resultat av stimmulering: ett 2-dagers embryo og ett 5-dagers embryo i frysen.

Utskrapning 17.06.19 viste normale prøver.
Pipelleprøve okt 2019 var normal.
Pipelleprøve jan 2020 var normal.

FER #1 Styrt syklus med Progynova fra første blødningsdag, ultralyd for å sjekke slimhinnen (8,5 mm) oppstart Lutinus tirsdag etter UL og innsett av 2-dagers embryo (dyrka til 3-dagers før innsett) torsdag samme uke (slimhinnen var 7 mm ved innsett). Negativt.

FER #2 Styrt syklus som ved #1 økt dose Progynova. På UL-kontroll var slimhinnen 8,9 mm. Oppstart Lutinus tirsdag etter UL, innsett av klekkeklar blsstocyst fredag 13.03.2020 (slimhinnen var 8,5 mm ved innsett). Venter på å teste.
Masse lykke til!! Håper spiren fester seg❤️❤️❤️
 
Hei, hyperstimmulert men blir godt i varetatt, har vært innlosjert på sykehus siden 17 DPO.

17 Dpo HcG på 167
18 DPO Hcg på 267
20 Dpo Hcg på 580
 
Hei, hyperstimmulert men blir godt i varetatt, har vært innlosjert på sykehus siden 17 DPO.

17 Dpo HcG på 167
18 DPO Hcg på 267
20 Dpo Hcg på 580

Leit at du må ligge på sykehus, men for noen fantastiske nyheter! Heia lille spire:dummy::hello2
 
Kanskje 2
20201009_122244.jpg












tidlig enda kun 5+4, kunne vist lage seg til tomme lommer som ikke utvikler seg. 1 er det i allefall enn så lenge.
 
Dr.gyn mente jeg var 5+2 i dag, HCG målt til 3782(26DPO) Tror de regner fra insettdagen og ikke uttaksdagen.

Jeg tror egentlig jeg er 5+5 i dag, men men virker som om at HCG stiger i allefall. Den burde kanskje ha vært litt høyere men gyn virket fornøyd.
 
Last edited:
5+5 Igjen i dag :). I går var hcg 5630. Skal tappes igjen i løpet av formiddagen i dag. Spent på om det er mere å se i livmoren da ifht hva som var synlig på fredag og 5+2.

Rettelse:
5+6 i dag.

20201013_100949.jpg








I dag såg dr.gyn. eggeplomme i begge fostersekkene, håper begge blir værende.
 
Last edited:
Helt uvirkelig, etter alle år med slit så venter vi tvillinger. Veldig tidlig enda, mye som kan gå galt.

Tenk at vi kanskje får to barn.
 
Back
Topp