LIMO80 sin dagbok

CD9, Stim.dag 8.

Kontroll i dag, spent på hvor mange folikkler som har utviklet seg. Begynner å kjenne at det presser i eggstokk området.

Screenshot_20190605-091948.jpg
 
Håper alt gikk bra på kontroll i dag og at det er noen folikkler som har begynt å gjøre seg klare for befruktning :)
 
7-8 folikkler. Har kun en eggstokk så det er vel kanskje normalt. Måtte ha noen dager ekstra med stimulering.
Blir uttak på tirsdag.
 
CD10, Stim.dag 9

Skal fortsette med 12 IE Rekovelle til og med lørdag og Fyremadel til og med søndag. Ovitrelle søndagskveld og så blir det uttak på tirsdag.

Screenshot_20190606-081911.jpg
 
Last edited:
CD 11, Stim.dag 10

Fredag og siste arbeidsdag før uttak, godt er det har hatt en lite produktiv uke. Er sikkert en kombinasjon av spenning ifht uttak og antall egg vi får og også noe pga medisinene. Har vært lett kvalm og hatt småvondt i hodet hele uken.
Må bare komme meg gjennom dagen så har jeg fri frem til uttak på tirsdag i uke 24.
 
CD12, Stim.dag 11
Da var siste dose Rekovelle satt.
I morgen blir det kun Fyremadel på morgenen og så skal jeg sette Ovitrelle på kvelden.

Har veldig varierende følelser knyttet til dette. I det ene øyeblikket er jeg kjempe positiv med tanker om at dette går veien, endelig blir det vår tur. I neste tankerekke er jeg super negativ, hvorfor skulle dette være løsningen for oss etter over 4 år som prøver. Har hatt noen perioder med ufrivilling prøvestans, men det har alltid lagt og murret i bakhodet.

Nå er jeg straks 39,5 år. Har på de årene vært gravid 1 gang som endte i SA i uke 5+6.

Har en BMI på 33,4 som jeg jobber med, men som krever full konsentrasjon og oppmerksomhet fra meg og det har jeg ikke klart å gi det etter at prøvesvarene fra april ikke var så bra. Går veldig fort i kjelleren nå merker jeg.

Har fått dette ene tilbudet om stimulering, gyn. på assistert er veldig tydelig på at det ikke blir flere runder med stimmulering på meg, på grunn av alder. Det at jeg og må gå minst 3 mnd. med hormonspiral etter uttak for å roe ned cellene i slimhinnen hjelper vel ikke særlig på.
Så da er vi plutselig ut i september.

På kontroll telte de mellom 7-8 folikkler og ut i fra det jeg har lest meg frem til så er det langt fra alle de som inneholder eggceller. Størrelsen på folikklene var heller ikke så bra med mange som var under 15.

Så er jeg ett skikkelig rotehode som blir helt blank når jeg sitter hos legen, kommer ikke på noen spørsmål. Burde jo selvfølgelig ha spurt om antall folikkler og størrelsen på de, men det var jeg ikke i nærheten av å komme på å spørre om.

Her skjedde ting plutselig så fort at jeg ikke helt klarer å henge med, og så er jeg litt sånn at "legen vet best", i allefall når jeg sitter på kontoret, så kommer jeg hjem og googler meg i hjel for å prøve å finne svar :banghead:.

På grunn av kreftfaren så ble det startet opp kort protokoll uten at jeg hadde tatt blodprøver til rett tid i syklusen så, jeg har ikke relevante prøveverdier der.

Jeg vet at AMH er på 14,4 som jo er innenfor normalen, FSH og Østradiol ble tatt i starten av mai-syklusen min på dag 5 og da var Østradiol på 0,2 som så vidt jeg har lest meg frem til gjør at FSH verdien ikke kan tolkes, den var på 7 på det tidspunkt i syklusen.

Veldig negativ men det er min dagbok :( så her har jeg lov.
 
Lykke til!
 
CD14

Tempen ned igjen i dag. Slik ser OS ut nå
Screenshot_20190610-131418.jpg







Nå må jeg ut å gå en tur kjenner jeg. Formen er noenlunde bra nå, veldig trøtt men ellers ok.
Hjelper nok med litt frisk luft.
 
CD16
Screenshot_20190612-215802.jpg







Siste syklus med OS på noen mnd. Mandag blir det utskrapning og 3 mnd. med hormonspiral så da er det stopp i prøvingen en stund.

Kjenner noe ubehag etter uttak i går, småvondt som kommer i "bølger"

Innsett blir tidligst i oktober.
 
Back
Topp