LIMO80 sin dagbok

CD17
Screenshot_20190613-051330.jpg








Litt merkelig at jeg denne PP som jeg vet at vi har fått ut egg, fortsatt gidder å tempe, hekta.

Vanskelig å konsentrere seg, og vanskelig å sove. Tankene kverner konstant rundt dette med hvor mange vi ender opp med å få på frys.

Er glad de flyttet frem utskrapningen. Jeg er sykemeldt til og med i dag etter uttaket. I morgen er det pre.poliklinisk før utskrapning på mandag så da trenger jeg heller ikke så mye hjernekapasitet utover konsentrasjon til å kjøre bil tur/retur. Hele dagen pleier å ryke til når jeg er til pre.poliklinisk.
 
Har avsluttet tempingen denne PP. siste måling var fredag. OS plasserte el på mandag. Tirsdag hadde jeg uttak. FF plasserte el. på tirsdag.

Nå venter jeg utolmodig på mandags ettermiddag, da er jeg ferdig behandlet for de neste 3 mnd. ifht. endometriecancer og har fått beskjed om hvor mange embryoer vi har fått på frys.

ut av 7 egg ble 5 befruktet. Spent på hvor mange som har overlevd til å bli fryst. Til stadighet inne å sjekker kjernejournalen for å se om det er kommet oppdatering fra Assistert der, tåpelig oppførsel med tanke på at jeg får e-post når de sender brev.
 
CD21

I dag er det utskrapning og insett spiral. Skulle tidlig opp og våknet selvfølgelig mye før alarmen ringte.

Stuptrøtt og fastende.

Håper de tar meg først i dag.

Formen og humøret er ikke på topp.
 
CD 22

Da var utskrapning gjennomført og spiral på plass. Får svar fra histologi ila. de neste 14 dagene (håper jeg). Legen som gjennomførte inngrepet regner med å finne forandringer nå også, siden jeg har vært ubehandlet siden forrige prøvetaking i april. Så da er håpet at det fremdeles er hyperplasi uten atypi. Sparsomt med utskrap og det var vist positivt.

Ringte og assistert i dag. Av 7 egg ut har vi nå to på frys. Ett 2-dagers embryo (god kvalitet) og ett 5-dagers embryo (super kvalitet).

Så nå må jeg ta meg sammen få vekk så mye vekt som mulig og komme i bedre form slik at kroppen i det minste er klar til svangerskap dersom prøvene som skal tas i september er fine.

Jeg vil ned i en BMI på 31 til neste prøvetakning, det vil si 11 kg på 3 mnd. det er mye, men overkommelig.

Har slurvet veldig med kostholdet siden starten av mai så regner med at noe vekt forsvinner raskt.

Tiltak for å gå ned i vekt:
Følge opplegget som jeg fikk av Klinisk ernæringsfysiolog i januar -19.

Begynne å registere det jeg spiser igjen.


2 babyer i fryseren :hello2 det burde være motivasjon det. Satser på at det holder og at vi går inn i 2020 med baby i magen.
 
CD27
Tror nok jeg blir til å ta en pause her innefra frem mot september prøvingen er satt på vent frem til da uansett.

Det er en psykisk og fysisk påkjenning å gå rundt å ikke vite hva som skjer. Er for tiden helt tappet for alt av motivasjon både i forhold til prøving og vektreduksjon, og alt annet.

Det er over 4 år siden vi startet å prøve på baby nr 1.

Det "positive" er jo at vi vet at vi kan bli gravide for vi har jo hatt en SA.
Hvorfor skulle det være en trøst?

Kvir meg til å få vite resultatet på prøven fra mandag. Håper den viser samme resultat som i april og ikke en forverring.
 
Usikker på hvor i syklus jeg er. Når jeg slutter å blø etter utskrapningen og insett spiral aner jeg jo ikke. Skulle ha mensen i disse dager.

Fikk tilbakemelding om at prøven de tok var normal.

Nå blir fokus vektnedgang frem mot ny prøvetaking i september. Dersom det er normalt da, så blir det kanskje insett i oktober.
 
Usikker på hvor i syklus jeg er. Når jeg slutter å blø etter utskrapningen og insett spiral aner jeg jo ikke. Skulle ha mensen i disse dager.

Fikk tilbakemelding om at prøven de tok var normal.

Nå blir fokus vektnedgang frem mot ny prøvetaking i september. Dersom det er normalt da, så blir det kanskje insett i oktober.
Så godt å høre at prøven de tok var normal, får håper det holder seg sånn frem til september :) Krysser fingrene for deg ❤️
 
Så bra at prøven ikke gav noe utslag! Lykke til med vektnedgang :happy:
 
Blødning/spotting dag 14. Nå er jeg grundig lei og klar for at TR eller bivirkning av utskrapning opphører nå :happy119
 
Flott at prøven var ikke gav noe utslag. Kanskje litt deilig å ha fokus på noe annet fremover mtp. Vektredusjonen? 2020 blir året deres ❤️ masse lykke til fremover :)
 
Bikker snart tre uker med blødning/spotting etter utskrapning og insett av hormonspiral. Er grundig lei nå.
 
Trist å lese alt dere har gått igjennom!
Sender deg en klem :Heartred lykke til med veknedang og baby på frys når den tid kommer!
 
Lenge siden sist. Det ble ikke insett på oss i 2019.

Prøver av slimhinnen i oktober var normale.
Jeg hadde håp om insett i november, men i naturlig syklus. Jeg fikk ikke positiv el. test så da blir det ikke insett på oss før over nyttår. Nye prøver i midten av januar. Kanskje vi får insett i februar 2020.
 
Nytt år og nye muligheter, kanskje 2020 blir vårt år

Er på CD 12 i dag og fikk positiv CB digital el.test med dobbel hormon indikator.

Etter manglende pos. el.test i nov -19, og trøblete syklus i desember fikk jeg besøk av TR på selveste julaften.

Siden jeg ikke hadde særlig tro på å få positiv el.test nå i januar tok jeg ikke kontakt med assistert befruktning 2. eller 3. Januar.

Har sendt de melding nå i dag, lørdag. Spent på om vi får insett til uken selv om vi er sent ute.
 
Det ble ikke insett i januar på oss. Det ble tatt nye prøver som var normale.

Går nå på Progynova og Lutinus og har planlagt insett denne uken dersom eskimoen overlever tining.

Veldig spente dager.
 
3+1 i dag dersom spiren har gravd seg ned og blitt værende.
Innsett av ett 3 dagers embryo ( fryst på dag2 tint og så dyrket i 1 døgn før innsett). 5 dager siden innsett i dag så da er jeg vel på 8DPO. Skal ta blodprøve 14 dager etter innsett. Spørs om jeg klarer å la være å teste før det.

Ser det er noen som får positiv allerede på 8 DPO, men jeg må vel klare å holde meg til helgen, har bare 1 test liggende.

Det klør etter å teste.

Det er virkelig laaange dager for tiden.

Har kjent noen stikk og strekk i livmorområdet og da er symptomjegeren der med en gang :banghead:
 
Back
Topp