Lillafrosk dagbok ❤️ Fjerde er kommet ❤️

Kjennet meg igjen- bare 17 uker her, men tisser veldig hyppig allerede:hilarious: Det verste er om natten når jeg er heeeelt i ørska;) Ja, veldig deilig at du har fått innvilget svangerskapspenger og slipper å styre mer med det! :joyful: Når sommeren er over, er jo straks baby her! :talk017

Gøy med den tissinga gitt! :P
Og ja! Snart..! Sommeren går fort.

Gratulerer så mye med 23+0 uker, herlig milepæl å passere:wav:love7 Lille skal være i magen mange mnd til, men føles som en trygghet å runde 23+0:Heartred Og fantastisk svangerskapspenger er innvilget- da kan du endelig roe ned og vite det er i boks:happy:

Gratulerer så mye med 23+0 uker, herlig milepæl å passere:wav:love7 Lille skal være i magen mange mnd til, men føles som en trygghet å runde 23+0:Heartred Og fantastisk svangerskapspenger er innvilget- da kan du endelig roe ned og vite det er i boks:happy:

Nå kan jeg ringe føden med god samvittighet om det er noe x)
Fikk pratet med jordmor om fødsel og sånt i dag , og, så føles litt tryggere : )

24+2 :)

I går var jeg på UL og tok blodprøve (rhesus typing for fosteret, siden jeg er rh- selv).
Ultralyden var det student som stod for, så var ingen medisinsk grunn til å avholde den. Likevel, utrolig godt å se at ting så normalt ut.
Ultralydstudenten fikk godt se mye av kroppen på lille, så det er jo bra! Ingenting av ansiktet, så for min del så ble det ikke noe bilder.
Eneste er, jeg kan si med sikkerhet at babyen min har i alle fall et øre. :P

Hun lå tydeligvis veeeeldig... Som illustrert i preglife.
Screenshot_20210615-071402-644.png

Ryggen mot min venstre side. Hodet ned. Både hender og navlesnor GODT trykket inn i ansiktet. Føttene hengende over hodet... Hodet godt mot brystet .
Bare det at hun også hadde vridd ansiktet inn mot ryggen min, og nektet å bli avbildet. Så.. jeg fikk se omtrent det jeg ser når gubben snur ryggen til meg om natta :P en nakke og et øre :P

Men babyen ser i alle fall frisk ut. Det var greit med fostervann, både blære og magesekk var full akkurat da, og man kunne veldig tydelig se 4 kammer i hjertet. :P
Til og med gå inn på detaljnivå, og se rørene i halsen på babyen - samt at hun gjorde pustebevegelser, mellom all vridningen.
Vel. Hun må bare fortsette å ligge med hodet ned. Masse plass enda, mer enn nok til å snu seg alle veier, men gjør ingenting om hun ligger riktig :p Gjerne gjøre som de andre ungene, og ligge klar med hodet godt i bekkenet ("festet") allerede i uke 32.

28+0

Rhesus typing fortalte at babyen er rhesus negativ, så.. hurra, ingen ekstra sprøyte på meg!

Endelig 28 uker. Tredje trimester. Og grensen for "ekstrem prematur" hvis fødsel, passeres. Ikke for det - jeg kjenner ikke kynnerene mine ordentlig engang, så det er ikke det at det er noe tegn på prematurt foreløpig :P Bare en grei milepæl å nå. Alt etter nå, pleier som regel gå bra. :)

Babyen ligger fremdeles slik som hun lå i uke 24. Så nå blir hun vel bare liggende slik frem til fødsel. Kjenner godt hvor føttene og rumpa ligger - selv om hun er veldig veldig (ubehagelig) rolig hele tiden.
Mesteparten av aktiviteten hun driver med, er sånn som nå; vrir litt på skuldrene og bytter litt posisjon. Hender det stikker en fot i siden, men spark er det lite av :P
Men kjenner heldigvis en viss aktivitet, hver dag!

Formen er helt ok. Jeg skal ikke skryte på meg noe toppform, for jeg blir lett svimmel og lite som skal til for at jeg blir sliten og anpusten. Men, går som regel veldig greit, på normale dager hvor jeg ikke gjør så mye. :)

Har også fått handlet inn det meste nå.. Bilstolen kom her om dagen (ble en joie spin safe), og den er TUNG. mangler bare å få malt sprinkelsenga, og kjøpe stellematte og babycall, tror jeg. :)

28+0

Rhesus typing fortalte at babyen er rhesus negativ, så.. hurra, ingen ekstra sprøyte på meg!

Endelig 28 uker. Tredje trimester. Og grensen for "ekstrem prematur" hvis fødsel, passeres. Ikke for det - jeg kjenner ikke kynnerene mine ordentlig engang, så det er ikke det at det er noe tegn på prematurt foreløpig :p Bare en grei milepæl å nå. Alt etter nå, pleier som regel gå bra. :)

Babyen ligger fremdeles slik som hun lå i uke 24. Så nå blir hun vel bare liggende slik frem til fødsel. Kjenner godt hvor føttene og rumpa ligger - selv om hun er veldig veldig (ubehagelig) rolig hele tiden.
Mesteparten av aktiviteten hun driver med, er sånn som nå; vrir litt på skuldrene og bytter litt posisjon. Hender det stikker en fot i siden, men spark er det lite av :p

Formen er helt ok. Jeg skal ikke skryte på meg noe toppform, for jeg blir lett svimmel og lite som skal til for at jeg blir sliten og anpusten. Men, går som regel veldig greit, på normale dager hvor jeg ikke gjør så mye. :)

Har også fått handlet inn det meste nå.. Bilstolen kom her om dagen (ble en joie spin safe), og den er TUNG. mangler bare å få malt sprinkelsenga, og kjøpe stellematte og babycall, tror jeg. :)
Wohooo-Grattis med 28 uker!:joyful: Godt å høre at alt står bra til:Heartred Nyt sommeren!

Hurra for 28 uker! Nå kommer nok de siste mnd å gå veldig fort ♥️

Jeeeij for 28 uker:talk017:cool05:gen014:blob9:Heartbigred

28+0

Endelig 28 uker. Tredje trimester. Og grensen for "ekstrem prematur" hvis fødsel, passeres. Ikke for det - jeg kjenner ikke kynnerene mine ordentlig engang, så det er ikke det at det er noe tegn på prematurt foreløpig :p Bare en grei milepæl å nå. Alt etter nå, pleier som regel gå bra. :)

Mesteparten av aktiviteten hun driver med, er sånn som nå; vrir litt på skuldrene og bytter litt posisjon. Hender det stikker en fot i siden, men spark er det lite av :p

Her var det mye fin lesing. Nå går tiden fort! Vel, iallfall her:hilarious: 28 uker!! Så fantastisk følelse det må være. Plutselig er sommeren over, og plutselig er hun virkelig like rundt hjørnet. Herlig:Heartred Fortsatt god sommer:love7

Wohooo-Grattis med 28 uker!:joyful: Godt å høre at alt står bra til:Heartred Nyt sommeren!

Takk ❤️

Hurra for 28 uker! Nå kommer nok de siste mnd å gå veldig fort ♥️

Går ganske fort nå ja..! Satser på 2mnd til (12. September er jeg 37 uker, og dermed fullgått) :)

Jeeeij for 28 uker:talk017:cool05:gen014:blob9:Heartbigred

Endelig ;) Godt å ha kommet hit. 9-10 uker igjen etter min plan :P

Her var det mye fin lesing. Nå går tiden fort! Vel, iallfall her:hilarious: 28 uker!! Så fantastisk følelse det må være. Plutselig er sommeren over, og plutselig er hun virkelig like rundt hjørnet. Herlig:Heartred Fortsatt god sommer:love7

Går litt fortere nå på sommeren uansett - og plutselig er hun her..! :)

Og ja, god sommer til dere alle ❤️

Bestilte meg forresten time til 3D UL i Oslo på tirsdag.
Ble bare en tilfeldig klinikk som hadde ledig time :P Er på ferie, i Trondheim i dag, og drar mot Oslo i morgen.
Så.. Prøve 3D UL.
Får se om lille orker vise seg!

3D UL på FAM-klinikken

28+2
Lille baby er glad i navlesnoren. Den ligger krøllet foran ansiktet hennes. Så, å ta bilder var ikke bare-bare..
Men; Normal mengde fostervann. Hun er estimert til å veie 1215g (som er akkurat på 50 percentilen for denne uken).
Og vi fikk da se litt av henne.
Snapchat-1147351426.jpg

3D UL på FAM-klinikken

28+2
Lille baby er glad i navlesnoren. Den ligger krøllet foran ansiktet hennes. Så, å ta bilder var ikke bare-bare..
Men; Normal mengde fostervann. Hun er estimert til å veie 1215g (som er akkurat på 50 percentilen for denne uken).
Og vi fikk da se litt av henne.
Vis vedlegget 361242

Så herlig med 3D-bilder av lille:love7 Så søtt hun er:Heartpink:love017 Ser dere noen søskenlikheter?:rolleyes: Så fint at hun ligger akkurat på gjennomsnittet:happy:

Så herlig med 3D-bilder av lille:love7 Så søtt hun er:Heartpink:love017 Ser dere noen søskenlikheter?:rolleyes: Så fint at hun ligger akkurat på gjennomsnittet:happy:

Tror hun har min nese og mine lepper; men så er jeg utrolig flink til å bedrive kloning. :P
Synes nesa, spesielt, er veldig lik den som jentene hadde som nyfødte :P
Men får se! :)
Viktigste er jo egentlig at det ser ut som om hun trives greit der inne!

Tror hun har min nese og mine lepper; men så er jeg utrolig flink til å bedrive kloning. :p
Synes nesa, spesielt, er veldig lik den som jentene hadde som nyfødte :p
Men får se! :)
Viktigste er jo egentlig at det ser ut som om hun trives greit der inne!

Moro med søskenlikheter, men viktigste er selvsagt at lille vokser som hun skal og stortrives inni der:love7:Heartpink

Her har tiden gått fort altså :happy:
For en søtnos :Heartpink

Kjekt å se at alt går fint hos deg :Heartpink

Komme oss igjennom resten av sommeren nå, så er vi der :Heartpink

Klem

Moro med søskenlikheter, men viktigste er selvsagt at lille vokser som hun skal og stortrives inni der:love7:Heartpink

Absolutt ❤️ Godt å vite at hun er så stor som hun skal. Det betyr jo at næringen kommer sånn som den skal gjennom navlesnoren, og hun ligger an til å få helt normal fødselsvekt ift ukenr :)

Her har tiden gått fort altså :happy:
For en søtnos :Heartpink

Kjekt å se at alt går fint hos deg :Heartpink

Komme oss igjennom resten av sommeren nå, så er vi der :Heartpink

Klem

Går plutselig fort ❤️
Ja, er bare å overleve sommeren nå.. er vel ikke så alt for lenge til det er din tur nå?
Kan tenke meg at sluttspurten er ganske heavy, om det er varmt. Jeg følte meg utrolig tung i dag Selv i alle fall. Hendene mine ble synlig hoven og røde, og føttene føltes flere kilo tyngre ><

Går plutselig fort ❤️
Ja, er bare å overleve sommeren nå.. er vel ikke så alt for lenge til det er din tur nå?
Kan tenke meg at sluttspurten er ganske heavy, om det er varmt. Jeg følte meg utrolig tung i dag Selv i alle fall. Hendene mine ble synlig hoven og røde, og føttene føltes flere kilo tyngre ><

Nei, nå er det uke 35 i morgen - går og har gått veldig fort :Heartpink Så nå er det i grunn bare å gjøre seg klar for å hilse på lillesøster:Heartpink

Går egentlig fint i varmen, men sliter veldig med pusten :eek::eek: Så gleder meg til å få mer pust når frøkna er ute!!
Neste uke har de meldt fra 25-27 grader der vi skal… litt usikker på om det er noe jeg gleder meg til akkurat :cool::p

Nei, nå er det uke 35 i morgen - går og har gått veldig fort :Heartpink Så nå er det i grunn bare å gjøre seg klar for å hilse på lillesøster:Heartpink

Går egentlig fint i varmen, men sliter veldig med pusten :eek::eek: Så gleder meg til å få mer pust når frøkna er ute!!
Neste uke har de meldt fra 25-27 grader der vi skal… litt usikker på om det er noe jeg gleder meg til akkurat :cool::p

Ja, da er det bare siste lille biten igjen, altså ❤️

Var 26-27 grader her i Oslo i dag (er på ferie), og det var altså døden... >< forhåpentligvis går det greit!

Back
Topp