28+0
Rhesus typing fortalte at babyen er rhesus negativ, så.. hurra, ingen ekstra sprøyte på meg!
Endelig 28 uker. Tredje trimester. Og grensen for "ekstrem prematur" hvis fødsel, passeres. Ikke for det - jeg kjenner ikke kynnerene mine ordentlig engang, så det er ikke det at det er noe tegn på prematurt foreløpig
Bare en grei milepæl å nå. Alt etter nå, pleier som regel gå bra.
Babyen ligger fremdeles slik som hun lå i uke 24. Så nå blir hun vel bare liggende slik frem til fødsel. Kjenner godt hvor føttene og rumpa ligger - selv om hun er veldig veldig (ubehagelig) rolig hele tiden.
Mesteparten av aktiviteten hun driver med, er sånn som nå; vrir litt på skuldrene og bytter litt posisjon. Hender det stikker en fot i siden, men spark er det lite av
Men kjenner heldigvis en viss aktivitet, hver dag!
Formen er helt ok. Jeg skal ikke skryte på meg noe toppform, for jeg blir lett svimmel og lite som skal til for at jeg blir sliten og anpusten. Men, går som regel veldig greit, på normale dager hvor jeg ikke gjør så mye.
Har også fått handlet inn det meste nå.. Bilstolen kom her om dagen (ble en joie spin safe), og den er TUNG. mangler bare å få malt sprinkelsenga, og kjøpe stellematte og babycall, tror jeg.