Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Så hyggelig med oppdateringer fra deg ❤️ Spent på å høre hva sykehuset sier om svangerskapsdiabetes, håper du har sluppet unna :smiley-angelic001 :Heartred Allerede uke 25 :love017:Heartred
Åh, er så koselig at du titter innom her :Heartpink hvordan står det til?
Jeg er spent selv! Fortsatt ikke hørt noe, så foreløpig lever jeg som normalt:smiley-ashamed004
Jaa, synes det går fort fremover nå egentlig! Desember kommer til å fly avgårde:bag:

Åh, er så koselig at du titter innom her :Heartpink hvordan står det til?
Jeg er spent selv! Fortsatt ikke hørt noe, så foreløpig lever jeg som normalt:smiley-ashamed004
Jaa, synes det går fort fremover nå egentlig! Desember kommer til å fly avgårde:bag:
Går bra! Lever i en lykkelig gravidboble jeg :love017 :Heartred Her er det herlig å være :love017

Sa de noe om hvor lang tid det vil ta? Er så kjedelig å vente på svar altså. Men forhåpentligvis snart du sluppet unna det :smiley-angelic001:Heartred

Er så deilig at desember er rett rundt hjørnet, med jul og masse annet å fokusere på. Brått er nyåret her. Året vi får baby! Litt uvirkelig :love017

Lykke til på sykehuset.

Fhi sier jo dette:
Du har svangerskapsdiabetes hvis prøvene viser:

• fastende blodsukker mellom 5,3 og 6,9 mmol/L

eller
  • blodsukker 2 timer etter glukosebelastning mellom 9,0 og 11,0 mmol/L
Så du er jo innafor normalen. Tenk så langt du er kommet allerede

Så gøy å lese hvordan det går med deg :D
Så langt du er kommet, snart er det jul og nytt år, så vipps er vi i Mars :joyful:! Håper på fine svar på prøven ❤️

Går bra! Lever i en lykkelig gravidboble jeg :love017 :Heartred Her er det herlig å være :love017

Sa de noe om hvor lang tid det vil ta? Er så kjedelig å vente på svar altså. Men forhåpentligvis snart du sluppet unna det :smiley-angelic001:Heartred

Er så deilig at desember er rett rundt hjørnet, med jul og masse annet å fokusere på. Brått er nyåret her. Året vi får baby! Litt uvirkelig :love017
Herlig!! Ja denne bobla er veldig fin :Heartpink :love017
Står at den skal vurderes ila 10 dager, vil tro at det går fint i og med jeg er akkurat innafor normalen. Får nå bare vente og se:happy::Heartpink
Føles veldig rart at det er så kort tid til mars!! Og ja, nå endelig får vi babyene våre i 2024:Heartpink
Lykke til på sykehuset.

Fhi sier jo dette:
Du har svangerskapsdiabetes hvis prøvene viser:

• fastende blodsukker mellom 5,3 og 6,9 mmol/L

eller
  • blodsukker 2 timer etter glukosebelastning mellom 9,0 og 11,0 mmol/L
Så du er jo innafor normalen. Tenk så langt du er kommet allerede
Tusen takk!
Ja, har lest at jeg er innafor, men det er jommen meg bare såvidt også, så jeg synes det er helt greit at det henvises, ville sikkert bare blitt urolig pga det hvis ikke. Bedre å få enda en beskjed om at det går fint:hilarious:
Veldig langt!! Synes det går ganske fort nå:smiley-ashamed004
Så gøy å lese hvordan det går med deg :D
Så langt du er kommet, snart er det jul og nytt år, så vipps er vi i Mars :joyful:! Håper på fine svar på prøven ❤️
Åh tusen takk, jeg er inne og følger med på deg også!:Heartpink
Desember går alltid fort, alltid masse å gjøre på jobb også! Så nå flyr det vel avgårde her:love017

25+0

… vi har klikket hjem vogn :woot:
Da kan jeg stryke det av lista, herregud så deilig! Og som jeg gleder meg til å få den i hus!
Føler meg så heldig, vi gikk for vogna jeg ønska meg, nemlig Cybex e-Priam med rosegold understell og fargen Soho grey på bag og setedel:Heartpink
Vi var nok ikke de eneste som slo til, da prisen ble satt ned fra først 20.990 til 18.990 og i dag ned til 14.990! Har ikke sett e-Priam til den prisen før, sett den til 17, men ikke under. Utsolgt ble det og, så det var flaks for oss:smiley-ashamed004 :dance008
Blir skikkelig gøy å se den inne her!

25+0

Da kan jeg stryke det av lista, herregud så deilig! Og som jeg gleder meg til å få den i hus!
Føler meg så heldig, vi gikk for vogna jeg ønska meg, nemlig Cybex e-Priam med rosegold understell og fargen Soho grey på bag og setedel:Heartpink
Vi var nok ikke de eneste som slo til, da prisen ble satt ned fra først 20.990 til 18.990 og i dag ned til 14.990! Har ikke sett e-Priam til den prisen før, sett den til 17, men ikke under. Utsolgt ble det og, så det var flaks for oss:smiley-ashamed004 :dance008
Det ble et supert tilbud!! Så gøy at du var en av de heldige som fikk den til den prisen, kupp!! :D veldig fin vogn :love017

25+0

Niice! Vi har ikke E, men ellers samme kombo :joyful: Den er en drøm å kjøre, så E må jo være enda bedre!

Ååh herlig! Godt å høre den er god! :woot: Hvilken stelleveske har dere til? Jeg har ikke lyst til å punge ut med 3k for en veske altså:bag::hilarious:
Nei ikke faen :hilarious: Vi kjøpte en billig en på Babybanden tror jeg, men den er egentlig litt stor for vognen. Får ikke igjen kurven, og den er litt klein å henge på håndtaket :smiley-ashamed004 Tror egentlig man ikke trenger så stor veske, er jo som regel ikke mye man trenger når man er ute. Men som førstegangs aner man jo ikke og skal være forberedt til enhver situasjon - nå kan det hende jeg bare hiver med en bleie og en liten pakke wipes i min egen veske, og gir baby en leke i hånda :laughing002 Så ja "pro tip" ikke kjøp en svær en :hilarious:

Nei ikke faen :hilarious: Vi kjøpte en billig en på Babybanden tror jeg, men den er egentlig litt stor for vognen. Får ikke igjen kurven, og den er litt klein å henge på håndtaket :smiley-ashamed004 Tror egentlig man ikke trenger så stor veske, er jo som regel ikke mye man trenger når man er ute. Men som førstegangs aner man jo ikke og skal være forberedt til enhver situasjon - nå kan det hende jeg bare hiver med en bleie og en liten pakke wipes i min egen veske, og gir baby en leke i hånda :laughing002 Så ja "pro tip" ikke kjøp en svær en :hilarious:
Hahahhaah godt vi er fler som tenker det :hilarious:
Ah ja, jeg vurderer å bare bruke en veske jeg har fra før egentlig, den er kjempefin og god plass MEN har ikke skulderstropp:hilarious: kan jo alltids ligge nedi kurven også.. jeg må ha plass til ett ekstra skift, HVER GANG jeg ikke hadde med det, så gikk det gæli:hilarious:

25+1

Kan noen please komme og ta i fra meg bankkortet????????
Blir ikke julegaver i år :hilarious:

- jeg har handlet masse ullklær fra nameit til baby
- vi har kjøpt vogn
- stellematten har ankommet, også kjøpt i november
Og nå.. ja nå kjøpte jeg like så greit stelleveske og organizer. Regntrekk sa du? Nei det kan visst vente. :hilarious:
Men se da, så fint! Satser på at organizeren er litt sånn «passer alle vogner».
IMG_7837.jpeg

Føler meg litt trøtt og sliten i dag, tror det har sammenheng med covidvaksinen som ble satt i går. Litt støl i armen og trøtt, noe sliten og hodevondt, ellers går det fortsatt fint. Skal få hentet ut booster vaksine og få satt den ila neste uke tror jeg, så går det en uke mellom vaksinene!
Tenk så fort tiden har gått. Snart er det bare TRE MÅNEDER til termin. Hjelp :happy090

Et lite tips fra en noenlunde rutinert førstegangs - gå for stellesekk, ikke stelleveske! Det er sååå mye mer praktisk å kunne slenge sekken på ryggen og ha begge hendene fri enn å måtte baksere både veske og baby :)
Takk for tips :Heartpink nå har jeg handla stellebag da, men med skulderreim tror jeg det skal gå fint:D gjorde det med første, også får vi bytte om ikke:hilarious:
Håper alt står bra til med dere:Heartpink

Gravidoppdatering uke 26+0 :Heartpink

Termin:
7 mars 2024

Igjen til termin: 101 dager :dance008

Trimester: andre trimester :love2

Graviduke: 26+0

Neste JM/legetime: Neste time hos jordmor er 19 desember. Så har jeg fått time på sykehuset den 4 desember, på gyn.pol. Usikker på hvorfor jeg har time der siden det er i forbindelse med om jeg har sv.diabetes eller ikke, håper litt på at de vil ta en titt på frøkna da når jeg likevel skal på den avdelingen :angelic: Jeg var jo innafor målingene (om enn hårfint) og jordmor mente det går bra. Spent!

Kjønn: jente :Heartpink

Navn: ikke bestemt, står antakelig mellom to navn. Vi får se! :happy:

Utstyr som gjenstår:
Det vi mangler som (jeg synes) vi må ha:
Barselpakke !! Fødebagen.no
Badekar
Vogn
Bilstol
Caboo close bæresjal
Lekegrind
Kommode/klesskap til klær
Madrass til bedside crib
Babygym
Woombie sovepose
Babycall
Stellematte
Babynest - blir sydd
Stelleveske
Regntrekk + solseil vogn
Bilstol og base handler vi etterhvert, nå har vi kjøpt vogn!!

Mage: Kjenner jeg er glad for at jeg nå er synlig gravid. At folk tenker «hun er gravid» først. Det letter en del på humøret. Noe som egentlig er litt trist også, jeg vil jo ikke bry meg med hva folk synes, men det kjennes litt på selvtilliten å bli større uansett.

Vektendring: har ikke veid meg siden forrige jm besøk, så foreløpig 6.8 kg opp fra start.

Aktivitet i magen: Kjenner liv hver dag, nå kan jeg også se det på magen innimellom. Hun er ei aktiv frøken:love017

Tungt: ja, jo. Det går fortsatt fint, og det har gått bra på jobb. Bruker støttestrømper de lengste dagene og sitter mer. Bytter på sko også, og da går det fint

Kynnere: Ikke så mye nå den uken som har vært heller! Fortsatt forsiktig med å bøye meg, føler det trigger det litt. Ellers merker jeg at de ikke er så «vonde» nå, magen blir ofte bare hardere.

Barnerom:
kanskje jeg bare skal fjerne denne fra oppdateringa enn så lenge?:hilarious:

Humør: joda, opp og ned!!

Plager: neida, ikke noe annet enn sist så det er fint.

Sykehusbag: Ikke pakket eller handlet til enda. Skal ha meg en sånn skylleflaske og kjølebind!! Bestiller nok ikke det før tidligst januar.

Tanker om fødsel: Litt mer optimistisk etter at jm mente jeg kunne føde i vann så lenge jm på føden er komfortabel med det, fostervann etc er ok og at badekaret er ledig. Føles tryggere det å bare ha muligheten der. Ellers tenker jeg ikke så mye på det riktig enda. Mulig muligheten for vannfødsel forsvinner dersom jeg har sv.diabetes..?

Neste milepæl:
⭐️Komme til uke 24
⭐️ Komme gjennom glukosebelastning

⭐️ 3D ul uke 28
⭐️ Kjenne baby mer regelmessig fra uke 28
⭐️ Komme til uke 27, tredje trimester
⭐️ Fødsel?!
IMG_7892.jpeg

så greit at du har fått time på sykehuset. Blir spennende å høre hva de har å si. Forhåpentligvis ønsker de bare en liten dobbeltsjekk :) Høres ut som du blir godt fulgt opp da ❤️

Er jo straks tredje trimester jo! Går unna :D

så greit at du har fått time på sykehuset. Blir spennende å høre hva de har å si. Forhåpentligvis ønsker de bare en liten dobbeltsjekk :) Høres ut som du blir godt fulgt opp da ❤️

Er jo straks tredje trimester jo! Går unna :D
Synes det er helt greit at de følger opp litt mer når fastlegen ikke er helt sikker :Heartpink
Ja kjære vene, går fort!!

Termin:
7 mars 2024

Neste JM/legetime: Neste time hos jordmor er 19 desember. Så har jeg fått time på sykehuset den 4 desember, på gyn.pol. Usikker på hvorfor jeg har time der siden det er i forbindelse med om jeg har sv.diabetes eller ikke, håper litt på at de vil ta en titt på frøkna da når jeg likevel skal på den avdelingen :angelic: Jeg var jo innafor målingene (om enn hårfint) og jordmor mente det går bra. Spent!

Utstyr som gjenstår:
Badekar
Vogn
Bilstol
Caboo close bæresjal
Lekegrind
Madrass til bedside crib
Babygym
Woombie sovepose
Babycall
Stellematte
Babynest - blir sydd
Stelleveske
Regntrekk + solseil vogn

Mage: Kjenner jeg er glad for at jeg nå er synlig gravid. At folk tenker «hun er gravid» først. Det letter en del på humøret. Noe som egentlig er litt trist også, jeg vil jo ikke bry meg med hva folk synes, men det kjennes litt på selvtilliten å bli større uansett.

Vektendring: har ikke veid meg siden forrige jm besøk, så foreløpig 6.8 kg opp fra start.

Aktivitet i magen: Kjenner liv hver dag, nå kan jeg også se det på magen innimellom. Hun er ei aktiv frøken:love017

Tungt: ja, jo. Det går fortsatt fint, og det har gått bra på jobb. Bruker støttestrømper de lengste dagene og sitter mer. Bytter på sko også, og da går det fint

Kynnere: Ikke så mye nå den uken som har vært heller! Fortsatt forsiktig med å bøye meg, føler det trigger det litt. Ellers merker jeg at de ikke er så «vonde» nå, magen blir ofte bare hardere.

Barnerom:

Sykehusbag: Ikke pakket eller handlet til enda. Skal ha meg en sånn skylleflaske og kjølebind!! Bestiller nok ikke det før tidligst januar.

Tanker om fødsel: Litt mer optimistisk etter at jm mente jeg kunne føde i vann så lenge jm på føden er komfortabel med det, fostervann etc er ok og at badekaret er ledig. Føles tryggere det å bare ha muligheten der. Ellers tenker jeg ikke så mye på det riktig enda. Mulig muligheten for vannfødsel forsvinner dersom jeg har sv.diabetes..?

Neste milepæl:
⭐️Komme til uke 24

⭐️ 3D ul uke 28
⭐️ Fødsel?!
Vis vedlegget 420681
Veldig bra at de tar en ekstra sjekk i såfall! Veldig kjedelig å gå med uoppdaget sv.dia iallfall. Jeg fikk diagnosen etter glukosebelastning forrige gang og når «nederlaget» hadde lagt seg var det egentlig bare positivt. Gikk opp 4 kg totalt og ble igangsatt uke 38 så ungen ikke ble så alt for stor. Om det viser seg at du har det vil jeg anbefale deg å bli med i «Svangerskapsdiabetes» på Facebook :)

Når det gjelder barnerom har jeg ikke begynt på det til han på 15 mnd engang :hilarious: Men tar sikte på at han flytter inn dit i god tid før nestemann kommer :) Trenger strengt tatt bare å flytte senga for at han skal sove der :)

Termin:
7 mars 2024

Utstyr som gjenstår:
Badekar
Vogn
Bilstol
Caboo close bæresjal
Lekegrind
Madrass til bedside crib
Babygym
Woombie sovepose
Babycall
Stellematte
Babynest - blir sydd
Stelleveske
Regntrekk + solseil vogn

Barnerom:

Neste milepæl:
⭐️Komme til uke 24

⭐️ 3D ul uke 28
⭐️ Fødsel?!
Vis vedlegget 420681
Ååh. Det er så koselig med oppdatering ❤️

26+3
Generell oppdatering

Litta pust i sofaen før en går videre til senga. Merker at jeg blir fortere sliten, og jeg kan ikke pushe meg for hardt på jobb gjennom desember. Da går jeg på en smell, og det orker jeg ikke :happy090
Har hatt vondt i hodet siden i dag tidlig, holdt meg unna Paracet til en halvtime før jeg var ferdig på jobb, da klarte jeg ikke mer. Krysser fingra for at det er bedre i morgen.

Vogn ble kjøpt på tilbud i black week perioden, den kom i hus tidligere denne uken og da oppdaget jeg at understell og seatpack ikke passer sammen. Vognbagen passer heller ikke i adapterne som gjør den høyere… Viser seg at IT avdelingen hadde satt sammen feil pakkedeal, så vi får de rette delene til uka tenker jeg! Jeg ble så sint og følte meg så lurt da jeg oppdaget at bag og seatpack var fra 2020, og dermed ikke passet 2022 understellet. Men nå er det i orden og de har sendt nye deler. Tror ikke de var oppmerksomme på det før jeg sendte Mail.

Det at jeg kanskje har svangerskapsdiabetes har jeg ikke orket å ta helt stilling til enda. Har time på sykehuset på mandag, så jeg har bestemt meg for å ta det derfra.

I kveld bar jeg opp den ene juleesken med pynt (vi har ikke så mye mer enn det, har en liten eske til bare) og fikk hengt opp julestjerne i kjøkkenvindu og satt en liten nissefar med gavesekk ved siden av julestjerne blomsten:love017 Satt frem adventslysene også. Pakkekalenderen til mini er nesten klar, klar for de første dagene hvertfall :Heartpink Nei, nå bærer det rett i seng. Merker at det er på tide når hver minste lille ting er vanvittig irriterende. Det går fint med meg altså, nå er jeg bare trøtt og sliten:hilarious:

Back
Topp