Gravidoppdatering uke 26+0
Termin: 7 mars 2024
Igjen til termin: 101 dager
Trimester: andre trimester
Graviduke: 26+0
Neste JM/legetime: Neste time hos jordmor er 19 desember. Så har jeg fått time på sykehuset den 4 desember, på gyn.pol. Usikker på hvorfor jeg har time der siden det er i forbindelse med om jeg har sv.diabetes eller ikke, håper litt på at de vil ta en titt på frøkna da når jeg likevel skal på den avdelingen
Jeg var jo innafor målingene (om enn hårfint) og jordmor mente det går bra. Spent!
Kjønn: jente
Navn: ikke bestemt, står antakelig mellom to navn. Vi får se!
Utstyr som gjenstår:
Det vi mangler som (jeg synes) vi må ha:
Barselpakke !! Fødebagen.no
Badekar
Vogn
Bilstol
Caboo close bæresjal
Lekegrind
Kommode/klesskap til klær
Madrass til bedside crib
Babygym
Woombie sovepose
Babycall
Stellematte
Babynest - blir sydd
Stelleveske
Regntrekk + solseil vogn
Bilstol og base handler vi etterhvert, nå har vi kjøpt vogn!!
Mage: Kjenner jeg er glad for at jeg nå er synlig gravid. At folk tenker «hun er gravid» først. Det letter en del på humøret. Noe som egentlig er litt trist også, jeg vil jo ikke bry meg med hva folk synes, men det kjennes litt på selvtilliten å bli større uansett.
Vektendring: har ikke veid meg siden forrige jm besøk, så foreløpig 6.8 kg opp fra start.
Aktivitet i magen: Kjenner liv hver dag, nå kan jeg også se det på magen innimellom. Hun er ei aktiv frøken
Tungt: ja, jo. Det går fortsatt fint, og det har gått bra på jobb. Bruker støttestrømper de lengste dagene og sitter mer. Bytter på sko også, og da går det fint
Kynnere: Ikke så mye nå den uken som har vært heller! Fortsatt forsiktig med å bøye meg, føler det trigger det litt. Ellers merker jeg at de ikke er så «vonde» nå, magen blir ofte bare hardere.
Barnerom: kanskje jeg bare skal fjerne denne fra oppdateringa enn så lenge?
Humør: joda, opp og ned!!
Plager: neida, ikke noe annet enn sist så det er fint.
Sykehusbag: Ikke pakket eller handlet til enda. Skal ha meg en sånn skylleflaske og kjølebind!! Bestiller nok ikke det før tidligst januar.
Tanker om fødsel: Litt mer optimistisk etter at jm mente jeg kunne føde i vann så lenge jm på føden er komfortabel med det, fostervann etc er ok og at badekaret er ledig. Føles tryggere det å bare ha muligheten der. Ellers tenker jeg ikke så mye på det riktig enda. Mulig muligheten for vannfødsel forsvinner dersom jeg har sv.diabetes..?
Neste milepæl:
️Komme til uke 24
️ Komme gjennom glukosebelastning
️ 3D ul uke 28
️ Kjenne baby mer regelmessig fra uke 28
️ Komme til uke 27, tredje trimester
️ Fødsel?!
Vis vedlegget 420681