Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Hun sa jo som du at en klemmer av en vene (?) bak i ryggen, ifht blodgjennomstrømningen. Jeg selv sliter jo med blodtrykksfall til vanlig, så ikke optimalt og får fort slike reaksjoner da :) hun sa også at det ikke var farlig, for man begynner å snu på seg av ubehaget før det i det hele tatt er noe fare :)
Men skikkelig ubehagelig er det!
Da er det ikke bra nei, godt en snur på seg før det er skummelt :smiley-ashamed004:happy:
Håper du slipper det med nestemann da:Heartpink

Såpass ja, håper (og tror) jeg rekker frem før trykketrang! :hilarious:
Høres ut som en god plan å komme seg avgårde litt før! Spent på hvordan det går med meg denne runden:hilarious:
Hihi, ja, hjelper at jeg har født før nå da. Som førstegangsfødende fikk jeg jo bare beskjed om at det skulle ta tid osvosv. Var helt overbevist om at jeg ville bli sendt hjem igjen da vi kom til sykehuset :smiley-ashamed004
Håper du får en fin fødselsopplevelse :Heartred Også håper jeg du får badekaret altså, har man funnet noe man følte funka så er det jo gull om man kan følge i samme sporet igjen :D

Hihi, ja, hjelper at jeg har født før nå da. Som førstegangsfødende fikk jeg jo bare beskjed om at det skulle ta tid osvosv. Var helt overbevist om at jeg ville bli sendt hjem igjen da vi kom til sykehuset :smiley-ashamed004
Håper du får en fin fødselsopplevelse :Heartred Også håper jeg du får badekaret altså, har man funnet noe man følte funka så er det jo gull om man kan følge i samme sporet igjen :D
Jeg fikk samme beskjed, men er glad jeg ringte og fikk komme da jeg gjorde :hilarious:
Tusen takk, er heldigvis en stund til enda så kan få inn en del mental trening:Heartpink Det håper jeg også!!

Må jo nesten bare ta seg litt i det tenker jeg, er jo veldig glad han holder ut med meg :hilarious:

Jo, mener å ha lest noe ang en blodåre eller noe som havner i klem, og at man da gjerne blir svimmel og kvalm! Hos meg er det kun hjertebank (enda hvertfall) og det andre kommer ikke:smiley-ashamed004 Ruller som regel over på siden før jeg sovner, men våkner ofte på ryggen og da er jeg helt fin:hilarious:

Ønsker meg skikkelig fancy vogn denne gangen her, og det er vogn, bilstol og madrass til seng jeg skal ha nytt denne runden:shy: Håper å ende på en Cybex E-Priam med Cybex cloud t et eller anna bilstol. Av babycall tenker jeg neonate uten kamera, da vi har et kamera koblet til wifi vi kan flytte fra hunden og ned på soverommet:happy: Da kan jeg gå inn og se på tlf:D Tenker kjekt med kamera fordi vi har soverom i underetasjen.

Ja, det får nå bli som det blir selve dagen, jeg ser bare for meg at det er tyngre å føde liggende uten spenntak:hilarious: Tipper jeg ikke får føde i vann pga bmi er nok for høy, og det er hva da, ett badekar der jeg skal føde. Mulig fler ønsker det:hilarious: Skal uansett nevne at jeg ønsker det. For da lurer jeg på hva man gjør før man presser ungen ut? I badekar var det lettere å bevege seg under riene, og jeg kjenner at det å bevege seg når en har vondt funker fint for det mentale. Litt som når man gnir tåa etter man sparker inni noe:hilarious:

Hu tok kvelden, dog noe seint! Så jeg får ta meg en powernap før jeg må ut en tur:hilarious:

Åh, takk:Heartpink:Heartpink
Jaa, vi er nok ikke lette å leve med vi heller :hilarious:

Sånn var det ja! Blodårene kom i klem. Jeg tror kroppen ordner seg automatisk når den føler ubehag. Du liker kanskje å sove på ryggen?
Jeg sov bare på magen før, men etter graviditetene sover jeg kun på siden. Jeg er tydeligvis et vanedyr :hilarious:

Ooh, er det den dyre vognen? Jeg har sett litt på Britax iSense bilstol, synes den virker veldig grei:) greit du ikke har så mye på listen som må kjøpes inn denne gang :)
Hvilken type er det du har med kamera?

Hehe, jeg ser hva du mener, men det har gått helt fint for meg. Med nr 2 hjalp jordmor med å gi meg et laken jeg skulle dra i, mens hun holdt igjen :) jeg har alltid hatt lyst å føde i badekar, men jeg fikk ikke lov pga svf (i begge svangerskapene) Håper badekaret er ledig og at du får ligge å plaske der :love017 før presse-fasen funka det dårlig for meg å ligge i sengen, mye bedre å bevege seg som du sier. Jeg gikk litt rundt, satt på ball, hang over sengen og stolen.

Hehe, herlig ❤️

Jaa, vi er nok ikke lette å leve med vi heller :hilarious:

Sånn var det ja! Blodårene kom i klem. Jeg tror kroppen ordner seg automatisk når den føler ubehag. Du liker kanskje å sove på ryggen?
Jeg sov bare på magen før, men etter graviditetene sover jeg kun på siden. Jeg er tydeligvis et vanedyr :hilarious:

Ooh, er det den dyre vognen? Jeg har sett litt på Britax iSense bilstol, synes den virker veldig grei:) greit du ikke har så mye på listen som må kjøpes inn denne gang :)
Hvilken type er det du har med kamera?

Hehe, jeg ser hva du mener, men det har gått helt fint for meg. Med nr 2 hjalp jordmor med å gi meg et laken jeg skulle dra i, mens hun holdt igjen :) jeg har alltid hatt lyst å føde i badekar, men jeg fikk ikke lov pga svf (i begge svangerskapene) Håper badekaret er ledig og at du får ligge å plaske der :love017 før presse-fasen funka det dårlig for meg å ligge i sengen, mye bedre å bevege seg som du sier. Jeg gikk litt rundt, satt på ball, hang over sengen og stolen.

Hehe, herlig ❤️
Jeg liker å sove på rygg og på sidene, så vant med variasjon :smiley-ashamed004

Det meste må kjøpes inn da eldste er 9 år, men kun vogn, bilstol og madrasser jeg ønsker skal være nytt og ubrukt da:happy: Resten kan gjerne være pent brukt. Fått tak i bedside crib brukt til 700kr, og arvet masse fint tøy og i går klikket jeg hjem ulldress fra Lillelam også pent brukt:hilarious:

Det er en ganske dyr vogn ja, men vil tro den er verdt det:happy: vi har bare et helt enkelt rimelig kamera fra Elkjøp som vi kjøpte for å følge med på hunden når vi var på jobb/borte et par timer, men det funker fjell å flytte det ned:happy:

Ser for meg at jeg vil bevege meg litt ja før pressefasen, så får vi se om det er i vann eller hva det blir:hilarious:

Jeg liker å sove på rygg og på sidene, så vant med variasjon :smiley-ashamed004

Det meste må kjøpes inn da eldste er 9 år, men kun vogn, bilstol og madrasser jeg ønsker skal være nytt og ubrukt da:happy: Resten kan gjerne være pent brukt. Fått tak i bedside crib brukt til 700kr, og arvet masse fint tøy og i går klikket jeg hjem ulldress fra Lillelam også pent brukt:hilarious:

Det er en ganske dyr vogn ja, men vil tro den er verdt det:happy: vi har bare et helt enkelt rimelig kamera fra Elkjøp som vi kjøpte for å følge med på hunden når vi var på jobb/borte et par timer, men det funker fjell å flytte det ned:happy:

Ser for meg at jeg vil bevege meg litt ja før pressefasen, så får vi se om det er i vann eller hva det blir:hilarious:
Stemmer, det er litt aldersforskjell der , da trengs nok det meste kan jeg tenke. Men veldig greit når en kan kjøpe brukt :) hadde du bedside crip forrige gang også?
Jeg har det meste, så det er ikke så mye jeg evt trenger å handle

Jeg må virkelig sjekke ut den vogna, ser så mange snakker om den :joyful: hva sier mannen din til at du bruker så mye penger på vogn? Tror min mann hadde forlatt sitt gode skinn:hilarious:

Blir spennende når du skal føde, en følelse av anger kommer når du kjenner smerten :hilarious::hilarious::hilarious:

Stemmer, det er litt aldersforskjell der , da trengs nok det meste kan jeg tenke. Men veldig greit når en kan kjøpe brukt :) hadde du bedside crip forrige gang også?
Jeg har det meste, så det er ikke så mye jeg evt trenger å handle

Jeg må virkelig sjekke ut den vogna, ser så mange snakker om den :joyful: hva sier mannen din til at du bruker så mye penger på vogn? Tror min mann hadde forlatt sitt gode skinn:hilarious:

Blir spennende når du skal føde, en følelse av anger kommer når du kjenner smerten :hilarious::hilarious::hilarious:
Jepp, men sånn ble det nå så det får nå bare gå :happy: Jeg er glad jeg bare fikk en med forrige mann:smiley-ashamed004

Hadde ikke bedside crib sist, men samsov i nesten ett år. Gikk fint det også, men jeg sov så uhyre lett og med baby oppå brystet som en mumie:hilarious: heldigvis ligger jeg musestille om natten, men håper at det blir en slags kombo av bedside crib og samsoving som fungerer bedre nå:smiley-ashamed004

Åh mannen syns den er dyyyyyr ja, jeg og synes det, men så har jeg og sagt at jeg heller da velger bort andre ting. Jeg fikk ikke velge vogn til første sist, selvsagt takknemlig for at vi fikk den vi fikk av familie, men den var altså så elendig og jeg hadde baby som ikke sov overhodet med mindre vogn var i bevegelse, såå når muligheten er der for el-vogn med hjelp.. ja, da tar jeg den:hilarious:

Hahaha er helt sikker på at jeg kommer til å tenke «faen i helvete det var så vondt ja» :hilarious::hilarious: Det er vel først da jeg husker hvor vondt det er:hilarious:

Jepp, men sånn ble det nå så det får nå bare gå :happy: Jeg er glad jeg bare fikk en med forrige mann:smiley-ashamed004

Hadde ikke bedside crib sist, men samsov i nesten ett år. Gikk fint det også, men jeg sov så uhyre lett og med baby oppå brystet som en mumie:hilarious: heldigvis ligger jeg musestille om natten, men håper at det blir en slags kombo av bedside crib og samsoving som fungerer bedre nå:smiley-ashamed004

Åh mannen syns den er dyyyyyr ja, jeg og synes det, men så har jeg og sagt at jeg heller da velger bort andre ting. Jeg fikk ikke velge vogn til første sist, selvsagt takknemlig for at vi fikk den vi fikk av familie, men den var altså så elendig og jeg hadde baby som ikke sov overhodet med mindre vogn var i bevegelse, såå når muligheten er der for el-vogn med hjelp.. ja, da tar jeg den:hilarious:

Hahaha er helt sikker på at jeg kommer til å tenke «faen i helvete det var så vondt ja» :hilarious::hilarious: Det er vel først da jeg husker hvor vondt det er:hilarious:
Livet skjer, det er få ting vi kan styre, så vi må bare gjøre det beste utav det ❤️

Hehe det ble ikke mye søvn på deg altså? Jeg sover også ekstremt lett, iallefall før nr 2 kom! Jeg sleit veldig med å sove når nr 1 var baby pga lydene han lagte i søvne, han ble flyttet på eget rom tidlig. Har dårlig samvittighet for det, men jeg fungerte ikke tilslutt:sorry:
Jeg hadde leandervuggen til nr 2, tenker jeg kommer til å bruke den igjen, evt bedside crib etterpå.
Åh kjenner jeg blir helt gira nå! Jeg vil også ha baby i magen:shy:

Jeg er enig med deg. Jeg sier til mannen at det er så få ganger i livet jeg har en baby, så jeg skal kjøpe så mange vogner jeg ønsker, babyklær, baby utstyr, alt. For dette skal nytes ❤️ :hilarious:

Hehe stemmer det :hilarious: keep your eyes on the price :hilarious:

Livet skjer, det er få ting vi kan styre, så vi må bare gjøre det beste utav det ❤️

Hehe det ble ikke mye søvn på deg altså? Jeg sover også ekstremt lett, iallefall før nr 2 kom! Jeg sleit veldig med å sove når nr 1 var baby pga lydene han lagte i søvne, han ble flyttet på eget rom tidlig. Har dårlig samvittighet for det, men jeg fungerte ikke tilslutt:sorry:
Jeg hadde leandervuggen til nr 2, tenker jeg kommer til å bruke den igjen, evt bedside crib etterpå.
Åh kjenner jeg blir helt gira nå! Jeg vil også ha baby i magen:shy:

Jeg er enig med deg. Jeg sier til mannen at det er så få ganger i livet jeg har en baby, så jeg skal kjøpe så mange vogner jeg ønsker, babyklær, baby utstyr, alt. For dette skal nytes ❤️ :hilarious:

Hehe stemmer det :hilarious: keep your eyes on the price :hilarious:
Noe med det altså :Heartpink

Åh ikke ha dårlig samvittighet for det, skal baby ha det bra må mor ha det bra og:Heartpink Jeg sikla sååå på leander vugge til første, har nå vært innom og sikla på moonboon, men 6k for noe som heng i taket ? Neeeeh. Fancy vogn heller:smiley-ashamed004 Hadde jeg hatt fra før hadde jeg brukt det:happy:
Snaart har du baby i magen vettu:woot::Heartpink

Må stå på mitt:hilarious:

Noe med det altså :Heartpink

Åh ikke ha dårlig samvittighet for det, skal baby ha det bra må mor ha det bra og:Heartpink Jeg sikla sååå på leander vugge til første, har nå vært innom og sikla på moonboon, men 6k for noe som heng i taket ? Neeeeh. Fancy vogn heller:smiley-ashamed004 Hadde jeg hatt fra før hadde jeg brukt det:happy:
Snaart har du baby i magen vettu:woot::Heartpink

Må stå på mitt:hilarious:
Jeg liker godt leander vuggen, men jeg har også sikla på moonboon :hilarious: ganske stiv pris! Og ikke sikkert du får bruk for den en gang, nr 2 hadde aldri trengt den. Så jeg venter å ser heller :joyful:
Takk, det håper jeg❤️:love017

Jeg liker godt leander vuggen, men jeg har også sikla på moonboon :hilarious: ganske stiv pris! Og ikke sikkert du får bruk for den en gang, nr 2 hadde aldri trengt den. Så jeg venter å ser heller :joyful:
Takk, det håper jeg❤️:love017
Typisk det :hilarious: Ja, jeg tenker å se an! Heller mer mot å kjøpe en lekegrind med bunn som kan heves enn vippestol for eksempel, så kan vi heller kjøpe vippestol ved behov:Heartpink

22+6

… jeg har nok glemt hvor mye kraft det er i bevegelsene til baby. Utrolig koselig, men blir litt satt ut av kraften i bevegelsene hennes noen ganger :smiley-ashamed004 Er også en litt rar, nesten bølgenes følelse når hun treffer morkaka. Da blir jeg nesten litt akutt uvel?:hilarious: Hun er og selvsagt mest våken nå, på natten. Og om morgenen. Snart våkner jeg vel av bevegelser om hun setter i gang slik som nå på morgenen:smiley-ashamed004:Heartpink

IMG_7708.jpeg

Gravidoppdatering uke 23+0 :Heartpink

Termin:
7 mars 2024

Igjen til termin: 122 dager :dance008

Trimester: andre trimester :love2

Graviduke: 23+0

Neste JM/legetime: 8 november og 16 november.

Kjønn: jente :Heartpink

Navn: ikke bestemt enda, må nok se henne først :happy:

Utstyr som gjenstår: Vogn, lekegrind, vanlig sprinkelseng + madrass, madrass til bedside crib, babycall, stellemadrass, babynest, kommode/skap til klær.. Ingen hastverk her i huset!

Mage: Det er synlig nå, skikkelig tut :shy:

Vektendring: Tipper vekten har økt, men tror ikke det er grovt stor endring fra sist. Vi får se på onsdag :facepalm:

Aktivitet i magen: Kjenner liv hver dag, gjennomsnittlig 3 ganger ila dagen :Heartpink
Masse liv og røre morgen og kveld!

Tungt: Hvis jeg går lenge, så kjenner jeg at det er tyngre enn før, men foreløpig er det overkommelig.

Kynnere: absolutt til stede, men roet seg. Hadde en skikkelig en i går, det var nesten ekkelt. Skal snakke med jordmor om det.

Barnerom: vi er på en måte i gang? Har begynt å sortere/rydde vekk ting fra boden slik at vi kan flytte verktøy og oppussing-ting fra barnerom til bod, og da kan vi starte med barnerom:happy:

Humør: stort sett i godt humør! Noe svingninger og noe lettere irritabel.

Plager: Tannkjøttet, utslettet, bekkenet hvis jeg går mye, andpusten.. tja, samme greiene. Tannkjøttet er bedre da, men det blir nok ikke helt vekk før etter fødsel har jeg fått beskjed om. Oppfølgingstime i dag:happy:

Sykehusbag: Ikke pakket eller handlet til enda. Skal ha meg en sånn skylleflaske og kjølebind!! Samme som sist :)

Tanker om fødsel: Tja, litt opp og ned. Gruer meg litt som før, men ikke noe voldsomt mye. Ingen planer om å se fødselsvideoer som er fryktelig detaljert. Samme som sist, men kan legge til at jeg forsøker å gjøre den mentale treningen i nørs-appen. Hadde god nytte av mental trening sist!

Neste milepæl:
⭐️Komme til uke 24
⭐️ Komme gjennom glukosebelastning
⭐️ 3D ul uke 28
⭐️ Komme til uke 27, tredje trimester
⭐️ Fødsel?!

IMG_7709.jpeg

23+2
Jordmor

Vel overstått svangerskapskontroll. Ingen utslag i urin, fint blodtrykk og fikk lyttet på baby :Heartpink
Hun er ikke så glad i å bli forstyrret virker det som, det ble en del spark og bevegelser da jm kjente på leie og skulle lytte :hilarious: Måtte veie meg også, har gruet meg mye til det, men ble glad da jeg så at det er bare 1,8 kg opp siden forrige veiing. Jeg er veldig glad om jeg ikke går opp mer enn jeg «må», men det er ikke sånn at jeg ikke spiser sjokolade etc fordet altså. Så hittil har jeg gått opp 6,8kg. Kanskje er jeg heldig og ikke går opp mer enn 10-15 kg nå. Slapp unna med 10/11 kg sist.

Fikk snakket litt kort om fødsel, og det var fint å ha gjort. Vi skal jo snakke mer om det, men det var fint å få luftet noen tanker. Nevnte at jeg gjerne føder i vann igjen og at det føles mer trygt å tenke på det, og at jeg virkelig ikke ønsker å bli «lenket til sengen». Hun sa at det kunne være mulig for meg å føde i vann, at bmi min trolig ikke sto i veien for det og da ble jeg veldig lettet! Hun skulle undersøke det, men ble overrasket dersom det var tilfellet for meg nå da at jeg ikke skulle få mulighet pga det. De andre faktorene som spiller inn er jo fostervannet og at ting står bra til, at badekaret er ledig og at jm som skal ta i mot er komfortabel med vannfødsel.

Uansett så var det å bare vite at mulighetene for å føde i vann/bruke det som smertelindring ikke er helt revet fra meg veldig godt å høre. Kjennes 10 kg lettere ut på skuldrene mine faktisk. Tror jeg skal skrive et kort fødebrev, hvor jeg får rabla ned det jeg er redd for/bekymringer i tilfelle jeg glemmer noe av det og ikke får uttrykt meg:hilarious: Det var det jeg hadde på hjertet i dag:happy:

Ha en fin dag:Heartpink

Gravidoppdatering uke 24+0 :Heartpink

Termin:
7 mars 2024

Igjen til termin: 115 dager :dance008

Graviduke: 24+0

Neste JM/legetime: Den 16 november står glukosebelastning for tur, er litt spent på den. Ikke så gira på å drikke så søt drikk, men håper jeg klarer å få det ned. Ny sv.kontroll hos jordmor 19/12 :love017

Navn: ikke bestemt enda, må nok se henne først :happy:

Utstyr som gjenstår: Vogn, lekegrind, vanlig sprinkelseng + madrass, madrass til bedside crib, babycall, stellemadrass, babynest, kommode/skap til klær, kan og legge til tripptrapp stol og badekar:hilarious: Ingen hastverk her i huset!

Mage: The bump is bumpin’ ! Blir fortsatt mer og mer tut utover dagen, fascinerer meg litt!

Vektendring: opp 6,8kg fra startvekt, ikke fullt så ille det! Fornøyd med at det ikke er mer helt enda da jeg godt kunne gått ned 10kg før svangerskap også. Håper litt på at jeg ikke går opp mer enn 10 kg til fremover.. Det viktigste er å ha det bra, da. Så det spises sjokolade og det som er her altså.

Aktivitet i magen: Kjenner liv hver dag, gjennomsnittlig 3 ganger ila dagen :Heartpink
Masse liv og røre morgen og kveld!

Tungt: Hvis jeg går lenge, så kjenner jeg at det er tyngre enn før, men foreløpig er det overkommelig. Merker at jeg må sitte mer i forbindelse med jobb, og gode sko/bytte sko ila dagen er også enda viktigere nå.

Kynnere: Ja, helt klart kynnere. Tror jeg tenker mer over dem fordi jeg kjente dem knapt med førstemann før jeg var i siste mnd før fødsel. Nå er de jo gjerne her minst 1 gang om dagen. Ikke regelmessige og da må jeg aktivt velge å ikke bli bekymret.

Barnerom: ikke kommet lenger enn sist, men igjen, jeg stresser ikke med det. Ungen kommer til å sove inne hos oss de første månedene uansett. Det eneste jeg MÅ ha på plass er kommode/skap til klær. Om den står på barnerommet eller stua er egentlig likegyldig for meg, men selvsagt greit å slippe at den står på stua:hilarious:

Humør: Joda, jeg er i god humør, men jeg er nok veldig lett å irritere.. Når folk stiller meg opplagte spørsmål for eksempel er jeg dårlig på å være tålmodig om dagen. Skulle for eksempel rygge ut av en gårdsplass her om dagen, samboer har da bakdøra på bilen åpen så hva ser jeg i speilet på høyre side? Ja, bakdøra. Også spør han «kommer du forbi der?» hvorpå jeg svarer irritert at det er umulig for meg å vite for jeg ser jo ikke en dritt i speilet når han står der med døra åpen?! Stakkars mann:hilarious: Inni hodet mitt må jeg da først få muligheten til å SE før jeg tar en vurdering. Det gikk det altså:hilarious:

Plager: Tannkjøttet, utslettet, bekkenet hvis jeg går mye, andpusten.. tja, samme greiene. Tannkjøttet er bedre da, men det blir nok ikke helt vekk før etter fødsel har jeg fått beskjed om. Heldigvis ingen nye plager å legge til, men kjenner kroppen synes det er tungt og må begrense hva jeg gjør av fysiske ting ila en dag.

Sykehusbag: Ikke pakket eller handlet til enda. Skal ha meg en sånn skylleflaske og kjølebind!! Bestiller nok ikke det før tidligs januar.

Tanker om fødsel: Litt mer optimistisk etter at jm mente jeg kunne føde i vann så lenge jm på føden er komfortabel med det, fostervann etc er ok og at badekaret er ledig. Føles tryggere det å bare ha muligheten der. Ellers tenker jeg ikke så mye på det riktig enda.

Neste milepæl:
⭐️Komme til uke 24
⭐️ 3D ul uke 28
⭐️ Fødsel?!

IMG_7768.jpeg

24+4

Og lille kålrota har det fint :Heartpink
Tok glukosebelastning i går, fikk bedre svar på den i dag. Fastlegen henviser til sykehuset da h*n sjeldent har gravide innom. Nesten så jeg lurer på om jeg er den første gravide h*n har!
Hadde 5,2 fastende og 8,2 etterpå, så fastlegen ville heller henvise enn å gjøre ingenting. Tar det derfor derfra, er foreløpig ikke bekymret. Blodtrykk har ikke vært spes høyt, er ikke hoven og ingen utslag på urin forrige jm besøk.
Det var dog godt å få litt tilabemelding, ble sendt ut døra i går med «dette er helt i grenseland» og det var det. Fikk snakket litt med jordmor som skulle sjekke opp litt for meg, men har ikke hørt noe enda. Tenker jeg avventer litt nå :happy:

Får hente ut vaksine for kikhoste og litt til ila uken som kommer, skal og ta coronavaksine på mandag! Nå er det HELG, og det skal nytes:smiley-ashamed004

God helg:Heartpink

Gravidoppdatering uke 25+0 :Heartpink

Termin:
7 mars 2024

Igjen til termin: 108 dager :dance008

Graviduke: 25+0

Neste JM/legetime: Skal ta vaksine mot covid i dag, også venter jeg Max en uke til før jeg tar mot kikhoste etc. Jordmor skal jeg til den 19 desember. Etter glukosebelastning ble jeg henvist til sykehuset, har ikke fått svar på den enda (naturlig nok da den ble sendt fredag) hadde verdiger på 5,2 fastende og 8,2 etterpå så jeg er jo aaakkurat innafor å ikke ha det, men fastlege ønsket å sende meg videre sikkert litt sånn «just in case» og det er greit.

Navn: ikke bestemt, står antakelig mellom to navn. Vi får se! :happy:

Utstyr som gjenstår: Vogn og bilstol blir antakelig handlet inn ila denne uken her. Stellematte er og kjøpt. Ellers har jeg laget en prioriteringsliste, altså liste på ting som absolutt bør være på plass før hu kommer og ting som kan vente litt :happy:
Så det som jeg mangler som (jeg synes) vi må ha:
Barselpakke !! Fødebagen.no
Badekar
Vogn
Bilstol
Caboo close bæresjal
Lekegrind
Kommode/klesskap til klær
Madrass til bedside crib
Babygym
Woombie sovepose
Babycall
Stelleplass - stellematte på vei i posten
Babynest - blir sydd

Mage: føler ikke den har vokst noe særlig på ei uke, vil tro den vokser mer fremover, men at det kanskje ikke er så tydelig vekst helt enda.

Vektendring: opp 6,8kg fra startvekt, ikke fullt så ille det! Fornøyd med at det ikke er mer helt enda da jeg godt kunne gått ned 10kg før svangerskap også. Håper litt på at jeg ikke går opp mer enn 10 kg til fremover.. Det viktigste er å ha det bra, da. Så det spises sjokolade og det som er her altså. Samme som sist

Masse liv og røre morgen og kveld! I helgen har jeg følt at ting er litt annerledes, men så prøver jeg å minne meg på at bevegelsene blir mer regelmessige først i uke 28.

Tungt: ja, jo. Det går fortsatt fint, og det har gått bra på jobb. Bruker støttestrømper de lengste dagene og sitter mer. Bytter på sko også, og da går det fint

Kynnere: Mindre nå til denne uken her! Går opp og ned det der også. Prøver å ikke bøye meg så mye for da kommer dem med en gang nesten.

Barnerom: ikke kommet lenger enn sist, men igjen, jeg stresser ikke med det. Ungen kommer til å sove inne hos oss de første månedene uansett. Det eneste jeg MÅ ha på plass er kommode/skap til klær. Om den står på barnerommet eller stua er egentlig likegyldig for meg, men selvsagt greit å slippe at den står på stua :hilarious:

Humør: «la det svinge la det rock and roll» :dance008 blid og irritert omhverandre:hilarious:

Plager: neida, ikke noe annet enn sist så det er fint.

Sykehusbag: Ikke pakket eller handlet til enda. Skal ha meg en sånn skylleflaske og kjølebind!! Bestiller nok ikke det før tidligst januar.

Tanker om fødsel: Litt mer optimistisk etter at jm mente jeg kunne føde i vann så lenge jm på føden er komfortabel med det, fostervann etc er ok og at badekaret er ledig. Føles tryggere det å bare ha muligheten der. Ellers tenker jeg ikke så mye på det riktig enda. Mulig muligheten for vannfødsel forsvinner dersom jeg har sv.diabetes..?

Neste milepæl:
⭐️Komme til uke 24

⭐️ 3D ul uke 28
⭐️ Kjenne baby mer regelmessig fra uke 28
⭐️ Fødsel?!

IMG_7817.jpeg

Så hyggelig med oppdateringer fra deg ❤️ Spent på å høre hva sykehuset sier om svangerskapsdiabetes, håper du har sluppet unna :smiley-angelic001 :Heartred Allerede uke 25 :love017:Heartred

Back
Topp