Tja, det tar ca 3 mnd å produsere sædceller fra start til ejakulasjon
Så om gubben fikk feber, så kan sædcellene være redusert i opp til 3 mnd etterpå. Samme hvis man endrer kostholdet. Den siste modningen tar vel 3 døgn, men alle cellene byttes jo ut fullstendig ila 3 mnd, og det er først etter 3 mnd man evt vil se full effekt av kosttilskudd, endringer i livsstil eller så. For vår del, så kan jo gubben f.eks ha blitt overopphetet ila sommeren (sædprøve ble avgitt i august), uten at han hadde merket det (de spurte etter feber, men det kunne vi ikke huske han hadde hatt) også ble det mer normalisert til uttaket i november?? Mulig. Bare en teori!!
Du har ikke testet for bakteriell vaginose eller så? Jeg har ikke, men ser at det finnes dem som har hatt det ubemerket, og blitt gravide etter behandling.
Selv måtte jeg gå på en heftig antibiotikakur i 2019 pga en infeksjon i underlivet, så tror ikke det var vår case, altså.. Men er ikke i teorien noe i veien for at det skal klaffe selv hos oss. Det bare gjør ikke det.
(.. hadde jo vært moro om det klaffet av seg selv plutselig, når vi ikke egentlig har lyst at det skal klaffe, da. Jeg håper jo jeg slipper bli gravid særlig fort etter denne ungen, kan nok vente minst ett år!! Helst lengre.
)