Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takkGratulerer med dagen
Gratulerer med dagen
tusen takkGratulerer med dagen
Og tusen takk! Fikk visst ikke med alle i en post, er det et tegn på at man er blitt for gammel for Internett?!Gratulerer med dagen!
Ja, det må jo være detOg tusen takk! Fikk visst ikke med alle i en post, er det et tegn på at man er blitt for gammel for Internett?!
Medicus mener det er innafor, lokale sykehuset sier jo at de vil helst den skal være på 10… Skulle ønske de bare ikke hadde nevnt noe om hva de syntes, da hadde jeg jo ikke tenkt på det. Det går litt bedre i dag, er noe frynsete bare, men det er vel noe hormonelt også.Sender deg klem, fordi du har det vanskelig
Slimhinne på 7,5mm... Er ikke det innafor det, da..? Leser at den må være "minimum 7mm før innsett ved ivf", også tykkes den vel litt i dpo også..?
Medicus mener det er innafor, lokale sykehuset sier jo at de vil helst den skal være på 10… Skulle ønske de bare ikke hadde nevnt noe om hva de syntes, da hadde jeg jo ikke tenkt på det. Det går litt bedre i dag, er noe frynsete bare, men det er vel noe hormonelt også.
Tusen takk for klem, det trenger jeg
Ja se der ja! Da er det jo innaforSåvidt jeg leser, så skal det være innafor, da. Selvsagt 10 vil være mer optimalt, men man kan fint bli gravid på over 7mm..!
"Mange IVF-leger ønsker at livmorslimhinnen skal bli 7 mm eller tykkere før man velger å sette tilbake befruktede og delte egg (embryo), men så langt jeg forstår av literaturen kan det ikke påvises sikker nedsatt sjanse for å bli gravid så lenge slimhinnen er 4 mm eller tykkere."
Hentet fra Medicus da, men likevel. Litteratur sier at det er under 4mm som begynner bli problematisk, og da vil jo altså 7,5mm være en helt ok tykkelse.
Er det fertilitetsklinikk på lokalsykehuset der, eller bare vanlige gynekologer..? For jeg har opplevd veldig mye rart komme fra gynekologer uten fertilitetsbakgrunn
Ja se der ja! Da er det jo innafor
Jeg tror det er vanlig gyn jeg er til undersøkelse hos, de utfører kun måling av endometriet og sjekker antall follikeler, så jeg kan videresende resultat til Medicus og vite når jeg kan sette ovitrelle. Fikk beskjed at jeg skal sette den på torsdag, så da får jeg nesten gjøre det
Ville bare si at slimhinnen min var 6,5 på forrige innsett! Jeg husker jeg var utrolig skuffet og trodde forsøket ble avbrutt, men legen sa at slimhinnetykkelse kan variere og at det var innafor Du vet jo hvordan det gikk, og nå er hun jaggu snart ett år!! Krysser fingrene!PP 16 - CD 11
Ul
Hei
Av alle stedene et menneske kan gråte, må dette ha vært det merkeligste. Kom til sykehuset, ble tatt i mot, må nok en gang fortelle hvorfor jeg er der, og det er greit nok. Kler av meg, hopper opp i stolen og undersøkelsen begynner. Det gikk veldig bra, til hun målte slimhinnene til 7,5mm, og den største follikelen hun fant var på 16*14 mm.. Jeg klarte ikke holde igjen tårene da hun sa 7,5 mm, så der lå jeg da, med bena høyt og ultralydstangen inni meg og gråt. Skikkelig.
Jeg kom meg til skranken med solbriller på, fikk betalt og løp ut i trappeoppgangen hvor jeg måtte sette meg ned på gulvet og bare la tårene strømme.. vanligvis rekker jeg til bilen, men det rakk jeg ikke i dag..
Har ikke satt ovitrelle i dag, har ikke fått svar av Medicus enda ang når jeg evt kan sette den. Henvisning er fremdeles ikke sendt, men nå vet jeg journalen til sambo kom inn forrige uke, så jeg ringer sykehuset i slutten av uka for å høre. Kjenner meg skikkelig, skikkelig motløs og frustrert. Faen ta det her..
vet ikke om jeg orker å sette ovitrelle denne mnd, det er så ufattelig kjipt å se gravid ut bare for å finne ut at det ikke gikk denne gangen heller, også er det på’n igjen. Har bare igjen 2 stykker også. Frykten for at det da blir en uendelig lang syklus er absolutt til stede, men hva skal man gjøre?
Jeg har sagt til samboer at han må være med neste gang. Jeg orker ikke å dra på undersøkelse alene igjen..
God klem til meg selv, og alle andre som føler de trenger det. This is hard work.
Veldig! Skulle gjerne gått privat, og det er mulig vi gjør det om det blir veldig lang ventetid på ivf.. sambo skal ta blodprøvene i morgen, så da håper jeg virkelig det ikke drøye for lenge.Det er så sløvt.. men opplevde selv og at det tok sjukt lang tid å få ting gjort i det offentlig. Var derfor vi gikk privat. Da fikk vi gjort alt på dagen, og henvisning sendt med det samme. Tok ikke en måned før vi fikk svar engang fra st. Olavs, så.. o.o
Ganske slitsomt, men nå skjer det forhåpentligvis noe veldig snartVeldig leit at ting skal ta slik tid Og for en herlig venninne du har, herlig å ha slike gode mennesker rundt seg som stiller opp